Co do większości błędów tu opisywanych, to mój wniosek jest taki, że userom jest brak wiedzy i umiejętności w podstawowej obsługi komputera.
Dlaczego?
Dlatego bo paczka z trasą z dużym prawdopodobieństwem zawierała wszystko co potrzeba (modele, tekstury, pliki z trasą). Tekstury raczej były w rozdzielczości do takiej wielkości, przy której nie powinno być problemem z ich wyświetlaniem (po za może tą trawą, co nie wiadomo o co chodzi). Błędy o braków eventów zwrotek i innych- to raczej wina nie odpowiedniego zainstalowania trasy. Macie mnóstwo diagnostycznych narzędzi począwszy od samego symka i jego loga, poprzez starter Ra i moje narzędzia. Praktycznie dużą część rzeczy można zdiagnozować samemu.
Moja rada jest taka, że przed instalacją trasy, zrobić sobie kopie MaSzyny. Na kopii instalować trasę na dwa sposoby: 1)- nie nadpisywać żadnych plików, 2)nadpisywać wszystkie pliki. Następnie za każdym razem patrzeć jaki to przyniosło efekt.
Ktoś tam pisał, że semki się nie świecą- za bardzo tego nie rozumiem, bo zazwyczaj jakiś sygnał jest podany np. s1. Jeśli rzeczywiście się nie świeci, to być może problem jest w migotaniu świateł w komorach na semkach Kudłacza, a trasa takie zawiera. Można wyjść z kabiny, zbliżyć się do semka i wtedy patrzeć.
Co do braku sygnału zezwalającego na jazdę i jeśli po załadowaniu trasy nacisnęło sie to Shift+1, to pogrzebcie trochę w taborze (zmienić składy, szczególnie dla AI), zmieniać eu07.exe- to taka zabawa, bo trasa w testach była i takiego problemu nikt nie zgłaszał, więc nawet nie wiadomo co autor miałby tutaj poprawić. Można też zamiast czekać w nieskończoność na sygnał, wyjść z kabiny, lecieć po scenerii, patrzeć, czy jakiś skład ma coś różnego od s1, a nie jedzie, a jak on nie pojedzie, to i my nie pojedziemy. Jednym słowem kombinujcie.
Co do tekstury trawy,
adsim, weź jak możesz, przeleć tym moim narzędziem z pkt.22 (dzisiaj była aktualizacja), czy w paczce trasą wszystkie bmp (może inne też), mają 24 bit/piksel.
W ogóle trzeba znać (ja nie znam) dokładną nazwę i lokalizację tej tekstury. Jeśli narzędzie nie pomoże, to wtedy porównam nagłówki tych dwoch tekstur (dobrej i problemowej), tylko muszę mieć tę problemową teksturę. W ogóle dziwne też, bo testerzy nie narzekali na ten problem, a było ich torchę. Wychodzi na to, że nakładają się dwie rzeczy: coś z teksturą i coś ze sprzętami.
Wydajność- ja mam kompa 800 MHz, 384 MB RAM, Geeforce m64- 64 MB, w najgorszym miejscu mam 7 FPS. Jeśli macie dużo lepszy sprzęt, a wynik podobny lub gorszy, to albo wasz sprzęt nie nadaje się do symka, albo macie coś źle skonfigurowane.
W moich powyższych ocenach daję sobie margines błędu, że nie wszystko musi być tak jak napisałem, a rozpatrywałem to w kategoriach, co wydaje mi się
najbardziej prawdopodobne.
Ale się rozpisałem :), abo mnie trochę wkurza to, że tyle testów, przygotowań, a teraz wypisywane błędy i błędy, które to raczej błędami nie są.