Autor Wątek:  Reorganizacja słupów  (Przeczytany 3554 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Reorganizacja słupów
« dnia: 15 Października 2009, 14:22:20 »
Zabrałem się za wstawianie słupów w edytorze. Wniosek mam taki, że należałoby kompletnie je przeorganizować.

1. Zrobić kolejność parametrów jak w pozostałych obiektach: tekstura, x, y, z, kąt... Obecnie  kolejność parametrów jest taka: x, y, z, kąt, tekstura..., ale nie dotyczy to plików we*.inc.

2. Postawić słupy na ziemi. Obecnie słupy wiszą na końcach drutu. W edytorze bardziej istotne jest miejsce wstawienia słupa - wylicza się ono z krzywizny toru oraz podanej skrajni.

3. W pierwszej linijce pliku INC zamieścić informację o zaczepieniu drutów względem punktu wstawienia. Informacja ta byłaby przetwarzana przez edytor. Przykładowo, informacja mogłaby wyglądać tak://rainsted,h0=-2.4,v0=0,h1=-2.4,v1=1.6,(...inne parametry)
//dalsza część pliku

4. Zrobić słupy dwustronne. Obecnie istnieją słupy prawe oraz lewe, różniące się kątem wstawienia modeli. Na użytek edytora taki podział jest zupełnie niepotrzebny.

5. Urealnić długość wysięgników. Obecnie są zbyt krótkie, przez co łatwo urwać sobie głowę po wystawieniu przez okno, a na łukach z przechyłkami zdarza się, że słupy wchodzą do kabiny.

6. Dodać fazy LOD. Obecne słupy są widoczne z odległości 700m, 1000m, niektóre elementy z 400m. Moim zdaniem, w odległości rzędu 50m model wysięgnika można by zastąpić rysowaną linią, a w przypadku słupa - w odległości 150m. Ewentualnie można dać model uproszczony słupa w przedziale 50-200m. (Zakresy odległości trzeba ustalić eksperymentalnie.)

7. Żeby można było wieszać na słupach tabliczki hektometrowe, modele słupów powinny posiadać wycięcia. (Chyba że problem migotania blisko leżących trójkątów został już definitywnie rozwiązany.) Tabliczki nie da się wstawić w tym samym include z powodu ograniczenia ilości parametrów.

8. Żeby działały stare trasy ze starymi słupami, proponuję nowe słupy umieścić w oddzielnym katalogu - np. tra.


W późniejszym terminie będzie możliwość zaimportowania istniejących tras do edytora, dzięki czemu będzie można wymienić słupy (a także poprawić zwrotnice i geometrię torów). Obecnie do formatu edytora nie eksportują się wszystkie obiekty, jedynie tory, drogi, rzeki oraz include.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Reorganizacja słupów
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Października 2009, 17:56:06 »
Zabrałem się za wstawianie słupów w edytorze. Wniosek mam taki, że należałoby kompletnie je przeorganizować.

Super że w końcu będzie porządny sposób ich wstawiania :)

6. Dodać fazy LOD. Obecne słupy są widoczne z odległości 700m, 1000m, niektóre elementy z 400m. Moim zdaniem, w odległości rzędu 50m model wysięgnika można by zastąpić rysowaną linią, a w przypadku słupa - w odległości 150m. Ewentualnie można dać model uproszczony słupa w przedziale 50-200m. (Zakresy odległości trzeba ustalić eksperymentalnie.)
LOD to podstawa i bardzo proszę modelarzy o potraktowanie tego serio.
Rysowanie linii jest nieco niewydajne - może dla większych odległości zastąpić poprostu cały słup jednym planem z teksturą.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Reorganizacja słupów
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Października 2009, 17:14:30 »
Znaczy się mówimy x,y,z, a myślimy x,z,y :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Reorganizacja słupów
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Października 2009, 17:22:20 »
Znaczy się mówimy x,y,z, a myślimy x,z,y :)
A piszemy -x,z,y ;]
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Reorganizacja słupów
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Października 2009, 17:45:18 »
Ja tam w sumie przy pisaniu makra do rysowania mapy, -x się nie posługiwałem. Posłużyłem się tym:
ActiveSheet.Shapes.AddLine((xmax - x1) / dziel + 40, (ymax - y1) / dziel + 40, (xmax - x2) / dziel + 40, (ymax - y2) / dziel + 40).Select
:)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 339
Odp: Reorganizacja słupów
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Października 2009, 17:55:02 »
Znaczy się mówimy x,y,z, a myślimy x,z,y :)
To już zależy, gdzie u kogo jest jaka współrzędna. Chodziło mi o standardowo używane: (na_zachód, w_górę, na_północ), zakładając że STV rysuje scenerię orientowaną jak mapy (to też jest umowne).

A problem jest w tym, że słupy się ustawia w (p1) (p2) (p3), a nie jak całą resztę w (p2) (p3) (p4).
« Ostatnia zmiana: 16 Października 2009, 18:14:02 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Reorganizacja słupów
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Października 2009, 18:11:51 »
Cytuj
Chodziło mi o standardowo używane
Mnie też o to chodziło.
Cytuj
zakładając że STV rysuje scenerię orientowaną jak mapy (to też jest umowne).
Moje też tak rysuje :)
Cytuj
(na_zachód, w_górę, na_północ)
To też jest umowne :)