Autor Wątek:  Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi  (Przeczytany 4667 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« dnia: 16 Sierpnia 2009, 12:47:25 »
Witam! Otóż mam problem z dwoma składami AI w scenerii Krzyżowa 2 z poprawkami Rozi, mianowicie towarowymi z Drawowa Głównego: ET22-922 i ET22-245. Oba składy na semaforach dostają sygnał do odjazdu, ale mimo to stoją. Skutek tego jest taki, że na jeden pakuje się potem ekspres z EP09 blokując ruch na całej trasie.
Exe z Dizelpacka. Przy uruchomieniu scenerii nie było żadnych komunikatów o brakujacych eventach. Również w pliku log.txt nie było niczego podejrzanego.
W pilku .scn pozmieniałem wprawdzie kilka składów, tekstur wagonów, w tym EP08 na EU07-150 (nowe kabiny 4E i 201E przyzwyczajają do wysokiej jakości i nie chce się wracać do starej wersji kabiny EP08 :) ), ale czy podmiana jednego typu loka na inny może wysypać AI? Tym bardziej, że reszta składów działa i ma się dobrze.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Sierpnia 2009, 12:50:55 »
Sprobuj zamienic te byki z 201E_dumb na zwykle 201E.
Pozdrawiam, Karol

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Sierpnia 2009, 12:59:30 »
To też wypróbowałem. Nie pomogło.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Sierpnia 2009, 13:05:09 »
Z tymi bykami jest wiekszy problem. U mnie np. srednio 1 na 4 przejazdy Krzyzowa jeden z tych bykow nie dostaje sygnalu zezwalajacego na odjazd z Drawowa. Oprocz ciebie kilka osob rowniez pisalo o dziwnym zachowaniu bykow. Sprawdzone sposoby (predkosc poczatkowa rozna od 0) tez w tym przypadu zawodza... Osobiscie mysle, ze tutaj wazny wplyw na przebieg misji ma wydajnosc komputera - w poczatkowym etapie tej trasy wykonywanych jest wiele eventow, a AI ma sporo do roboty (7 skladow do prowadzenia).
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2009, 13:10:25 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Sierpnia 2009, 13:26:09 »
Tylko że gdyby problem był w wydajności komputera, powinno być choćby niskie fps, albo w momentach, gdy do "obrobienia" jest sporo eventów, powinno "przycinać", a tego problemu nie mam. Poza tym w innych sceneriach, gdzie też jest sporo taboru i AI, również nie miałem dotąd zastrzeżeń co do wydajności. Spróbuję zmienić siódemkę spowrotem na ósemkę i zobaczę co się stanie.

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Sierpnia 2009, 13:34:18 »
A napisz czy te byki podnosza pantografy do gory, zapalaja swiatla itd. Chetnie zobaczylbym tez plik log.txt.
Pozdrawiam, Karol

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #6 dnia: 16 Sierpnia 2009, 14:02:22 »
Zmień te byki na siódemki lub inne lokomotywy i problem się rozwiąże.
Co do byków - faktycznie mają coś w sobie:D Na niektórych trasach u siebie musiałem powywalać ze scenerii wszystkie byki, bo na nich wysypywał się symulator. Dziwne jest, że są scenerie, na których byki jeżdżą bezproblemowo. 
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2009, 14:23:37 wysłana przez ZiomalCl »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #7 dnia: 16 Sierpnia 2009, 14:44:11 »
Tylko ja się główkowałem, czym to jest spowodowane. Ja eventów nie zmieniałem, więc czemu te byczki mają problem z ruszaniem?
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2009, 15:35:49 wysłana przez Rozi »

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Sierpnia 2009, 14:46:05 »
Nie zwalaj wszystkiego na nas. O identycznej sytuacji rozmawialismy przeciez na GG... (u mnie dzialalo OK, a u @Roziego byki nie chcialy ruszyc). Dlatego napisalem wyzej, ze problem z bykami jest wiekszy i przy tych samych eventach, na dwoch rozych komputerach AI zachowuje sie zupelnie inaczej.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2009, 15:33:04 wysłana przez libertyn89 »
Pozdrawiam, Karol

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Sierpnia 2009, 15:11:33 »
Co fakt to fakt. Podmianka na ET41 i jak na razie, śmiga bez problemów. W każdym razie oba brutta ruszyły.
« Ostatnia zmiana: 16 Sierpnia 2009, 15:42:28 wysłana przez Doktor M »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Sierpnia 2009, 15:15:27 »
Chyba znowu betatesterzy nie przetestowali tego najlepiej :|
Daruj sobie takie uwagi. To Ty powinieneś wypuścić dodatek bez błędów, Betatesterzy to grupa, która sprawdza czy w wydawanym dodatku nie ma bugów. Mogą coś zasugerować lub poprawić a nie odwalać za Ciebie robotę.
Pozdrawiam

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Sierpnia 2009, 15:35:15 »
Chyba znowu betatesterzy nie przetestowali tego najlepiej :|
Daruj sobie takie uwagi. To Ty powinieneś wypuścić dodatek bez błędów, Betatesterzy to grupa, która sprawdza czy w wydawanym dodatku nie ma bugów. Mogą coś zasugerować lub poprawić a nie odwalać za Ciebie robotę.

Racja, cofam to.

Offline Doktor M

  • Wiadomości: 83
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Sierpnia 2009, 15:43:31 »
W każdym razie problem został rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Moża zamknąć.

Offline Bo$$

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Sierpnia 2009, 15:50:28 »
Rązwiązanie tych problemów z bykami jast prozaicznie proste. Zamieńcie we wpisach tych loków w scn i scm reardriver na headdriver i sprawa załatwiona. Loki ruszają i jadą (przynajmniej u mnie).