- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Trasy => Wątek zaczęty przez: Doktor M w 16 Sierpnia 2009, 12:47:25

Tytuł: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 16 Sierpnia 2009, 12:47:25
Witam! Otóż mam problem z dwoma składami AI w scenerii Krzyżowa 2 z poprawkami Rozi, mianowicie towarowymi z Drawowa Głównego: ET22-922 i ET22-245. Oba składy na semaforach dostają sygnał do odjazdu, ale mimo to stoją. Skutek tego jest taki, że na jeden pakuje się potem ekspres z EP09 blokując ruch na całej trasie.
Exe z Dizelpacka. Przy uruchomieniu scenerii nie było żadnych komunikatów o brakujacych eventach. Również w pliku log.txt nie było niczego podejrzanego.
W pilku .scn pozmieniałem wprawdzie kilka składów, tekstur wagonów, w tym EP08 na EU07-150 (nowe kabiny 4E i 201E przyzwyczajają do wysokiej jakości i nie chce się wracać do starej wersji kabiny EP08 :) ), ale czy podmiana jednego typu loka na inny może wysypać AI? Tym bardziej, że reszta składów działa i ma się dobrze.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 16 Sierpnia 2009, 12:50:55
Sprobuj zamienic te byki z 201E_dumb na zwykle 201E.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 16 Sierpnia 2009, 12:59:30
To też wypróbowałem. Nie pomogło.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 16 Sierpnia 2009, 13:05:09
Z tymi bykami jest wiekszy problem. U mnie np. srednio 1 na 4 przejazdy Krzyzowa jeden z tych bykow nie dostaje sygnalu zezwalajacego na odjazd z Drawowa. Oprocz ciebie kilka osob rowniez pisalo o dziwnym zachowaniu bykow. Sprawdzone sposoby (predkosc poczatkowa rozna od 0) tez w tym przypadu zawodza... Osobiscie mysle, ze tutaj wazny wplyw na przebieg misji ma wydajnosc komputera - w poczatkowym etapie tej trasy wykonywanych jest wiele eventow, a AI ma sporo do roboty (7 skladow do prowadzenia).
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 16 Sierpnia 2009, 13:26:09
Tylko że gdyby problem był w wydajności komputera, powinno być choćby niskie fps, albo w momentach, gdy do "obrobienia" jest sporo eventów, powinno "przycinać", a tego problemu nie mam. Poza tym w innych sceneriach, gdzie też jest sporo taboru i AI, również nie miałem dotąd zastrzeżeń co do wydajności. Spróbuję zmienić siódemkę spowrotem na ósemkę i zobaczę co się stanie.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 16 Sierpnia 2009, 13:34:18
A napisz czy te byki podnosza pantografy do gory, zapalaja swiatla itd. Chetnie zobaczylbym tez plik log.txt.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 16 Sierpnia 2009, 14:02:22
Zmień te byki na siódemki lub inne lokomotywy i problem się rozwiąże.
Co do byków - faktycznie mają coś w sobie:D Na niektórych trasach u siebie musiałem powywalać ze scenerii wszystkie byki, bo na nich wysypywał się symulator. Dziwne jest, że są scenerie, na których byki jeżdżą bezproblemowo. 
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 14:44:11
Tylko ja się główkowałem, czym to jest spowodowane. Ja eventów nie zmieniałem, więc czemu te byczki mają problem z ruszaniem?
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 16 Sierpnia 2009, 14:46:05
Nie zwalaj wszystkiego na nas. O identycznej sytuacji rozmawialismy przeciez na GG... (u mnie dzialalo OK, a u @Roziego byki nie chcialy ruszyc). Dlatego napisalem wyzej, ze problem z bykami jest wiekszy i przy tych samych eventach, na dwoch rozych komputerach AI zachowuje sie zupelnie inaczej.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 16 Sierpnia 2009, 15:11:33
Co fakt to fakt. Podmianka na ET41 i jak na razie, śmiga bez problemów. W każdym razie oba brutta ruszyły.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 16 Sierpnia 2009, 15:15:27
Chyba znowu betatesterzy nie przetestowali tego najlepiej :|
Daruj sobie takie uwagi. To Ty powinieneś wypuścić dodatek bez błędów, Betatesterzy to grupa, która sprawdza czy w wydawanym dodatku nie ma bugów. Mogą coś zasugerować lub poprawić a nie odwalać za Ciebie robotę.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 16 Sierpnia 2009, 15:35:15
Chyba znowu betatesterzy nie przetestowali tego najlepiej :|
Daruj sobie takie uwagi. To Ty powinieneś wypuścić dodatek bez błędów, Betatesterzy to grupa, która sprawdza czy w wydawanym dodatku nie ma bugów. Mogą coś zasugerować lub poprawić a nie odwalać za Ciebie robotę.

Racja, cofam to.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Doktor M w 16 Sierpnia 2009, 15:43:31
W każdym razie problem został rozwiązany. Dziękuję wszystkim za pomoc. Moża zamknąć.
Tytuł: Odp: Problem z AI w Krzyżowej 2 by Rozi
Wiadomość wysłana przez: Bo$$ w 16 Sierpnia 2009, 15:50:28
Rązwiązanie tych problemów z bykami jast prozaicznie proste. Zamieńcie we wpisach tych loków w scn i scm reardriver na headdriver i sprawa załatwiona. Loki ruszają i jadą (przynajmniej u mnie).