Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Trasopisarstwo - moje problemy

<< < (3/18) > >>

Ra:
Olać taką przechyłkę. Normalnie po rozjazdach o R=190m jeździ się z prędkością 40km/h i zwykle nie ma tam przechyłki. Na łuku o promieniu 600m można bez przechyłki jeździć do 70km/h (przechyłka 150mm zwiększy tę prędkość do 110km/h).

JONIN_EZT:
Właśnie nawet te 0,003m ma znaczenie. Jak zaokrąglałem takie wartości przy wykorzystaniu profili tras, to później przy samej budowie mi się krzywizna już nie zgadzała.

Najlepszym rozwiązaniem jakie ja robie to:
- zbudowanie odcinka 1,003,
- odwrócić go o 90 stopni,
- zbudować na końcu tego odcinka odcinek o długości 1,000.
- Skasować ten 1,003
- Odcinek 1,000 odwrócić o 180 stopni
- No i już masz to przesunięcie o 0,003m. Połowę krzywej zaczynasz od tego odwróconego 1,000 i dalej już według instrukcji Paula.

Rozwiązanie takie na dzieciaka, ale inaczej tego nie uzyskasz. Jednak skrypty mają parę wad niestety.

mk1992:
Po kilkutygodniowej przerwie postanowiłem, że czas najwyższy nauczyć się w końcu robić przechyłkę, która jest dla mnie prawdziwą zmorą. Ale do rzeczy.

W ramach testów zrobiłem sobie 1,5 kilometrowy odcinek prostego toru, gdzie V max = 120 km/h. Dalej postanowiłem wybudować łuk o promieniu 1200 metrów z V max taką samą jak dla odcinka prostego. Program "Krzywe przejściowe" wyliczył mi następujące wartości:

h = 140
a = 5,6
L = 168
b = 4,011
p = 0,981

Robiąc wszystko zgodnie z instrukcją @Paul'a do końca odcinka prostego powinienem dobudować odcinek pomocniczy o długości L/2, tj. 168/2=84. Dalej powinienem przesunąć ten odcinek o wartość p, co też uczyniłem. Następnie wybudować łuk o promieniu R (1200 mm) i długości L/2 (84 m) z zachowaniem odpowiedniej przechyłki (Roll 2 ustawiam 5,6). Odcinek pomocniczy usuwam i zastępuję go flexem, gdzie Roll 2 wpisuję jak wyżej. I dalej tworzę łuk zgodnie z powyższymi wartościami. I coś muszę robić nie tak jak trzeba, że wychodzi mi to co możecie zobaczyć na screenie. Co robię źle?

szogun:
Spróbuj w tym torze zamienić miejscami vectory.

mk1992:
Chciałem wstawić wskaźnik W27, ograniczający maksymalną prędkość na szlaku do 30 km/h. No i okazało się, że nie posiadam tekstury W27_3.dds. Posiadam najnowszą paczkę całościową, w plikach na pewno nie grzebałem i nie wiem czy tekstura tego wskaźnika ukryta jest pod inną nazwą, czy po prostu nie ma jej w tej paczce? Przeszukałem wszystkie katalogi w folderze textures i nigdzie nie ma tekstury "W27_3".

I drugi problem, którego rozwiązać nie potrafię. Stworzyłem peron jako road. Oto jego parametry w skryptach:

Tex1 = peronyl61
TexLength = 6.0
Tex2 = peronyl61
TexPar1 = 1.0
TexPar2 = 1.5
TexPar3 = 0.0

I pojawia się problem, gdyż peron wygląda tak jak na załączonym screenie (podwójna linia). Wie ktoś jak to rozgryźć?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod