Symulator EU07 (i nie tylko) > Pomoc w tworzeniu

 Trasopisarstwo - moje problemy

<< < (2/18) > >>

Ra:
Przerzuć się na mój edytor. Co prawda nie ma w nim jeszcze krzywych przejściowych ani wstawiania obiektów, ale w 4 miesiące zaczynając od zera można ułożyć 550km realistycznych torów, łącznie z profilem pionowym odczytanym z mapy topograficznej i słupkami hektometrowymi. Dzisiaj zacząłem robić obsługę semaforów.

Kasztan:
Ra, obserwuję rozwój Twojego dzieła od dłuższego czasu, ba nawet pobieram lekcje poprzez maila jak z niego korzystać, ale póki co nie mam odwagi na nim robić. Na pewno się przymierzę do niego w najbliższym czasie.
Powrócę jednak do problemu flexów. Czemu one mi się zapętlają, albo "ząbkują"? Paul napisał, żeby końcówki  łączyć flexem, ale jest z tym problem. Może jest na to jakiś inny sposób. Jakiś wzór na wyliczenie długości, kąta itp łuku, który by można było zamiast tych flexów wstawiać?

Paul:
Ten flex ma być właśnie krzywą przejściową, czyli łukiem o zmiennej krzywiźnie (odwrotność promienia zmienia się liniowo od 0 do 1/R) - więc nie wstawisz go jako zwykły łuk. Można ręcznie liczyć i poprawiać wektory kontrolne ale to nonsens, lepiej dojść do tego czemu się flex nie wstawia. Mi to wygląda na jakieś błędy w skryptach.

mk1992:
Odgrzewam starocia, ale nie będę zakładał nowego tematu, skoro wcześniej był poruszony podobny problem do mojego.

Ale o co chodzi. Mianowicie wpisałem sobie w programie Krzywe przejściowe parametry R=600 m i V max=30 km/h. Parametry dla przechyłki, jakie wyliczył mi program są następujące:

h = 20
a = 0,8
L = 6
b = 0,286
p = 0,003

I teraz zgodnie z tym co jest zapisane w poradniku @Poul'a, powinienem utworzyć odcinek pomocniczy o wartości p, czyli 0,003 m. A skrypty w 3ds max najkrótszy odcinek jaki potrafią stworzyć to 0,2 m. I co w takiej sytuacji należy zrobić?

Quark-t:

--- Cytat: mk1992 w 12 Kwietnia 2012, 17:40:40 ---I teraz zgodnie z tym co jest zapisane w poradniku @Poul'a, powinienem utworzyć odcinek pomocniczy o wartości p, czyli 0,003 m. A skrypty w 3ds max najkrótszy odcinek jaki potrafią stworzyć to 0,2 m. I co w takiej sytuacji należy zrobić?

--- Koniec cytatu ---
Zastanowić się jaki jest sens tworzenia odcinka o długości 3mm....

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod