Autor Wątek:  Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.  (Przeczytany 4910 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« dnia: 02 Lipca 2009, 23:25:17 »
Tak powinna wygląda taśma z przepisowego przejazdu ta trasą. Dostrzegasz różnice? :)
A kontrolne to samo sie zrobilo, co? ;-D
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Lipca 2009, 23:28:09 »
Przecież jest.

Cytat: cw-1
Hamowanie wykonuje się na pierwszym odcinku toru po osiągnięciu prędkości nie większej jak 60 km/h
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Lipca 2009, 23:30:41 »
Pokaz gdzie, bo nie widze :(
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Lipca 2009, 23:32:33 »
Pierwsze z 35 do 15 :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lipca 2009, 23:34:11 »
Wiesz, przepisy sie zmienily, ale u nas np. dalej patrza, ze kontrolne jest z 60 (gdy szlakowa jest powyzej 60).
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6165
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lipca 2009, 23:35:45 »
Tutaj widać, że szlakowa może być 40, bo maszynista nie przekroczył jeszcze przez pewien czas tej prędkości.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lipca 2009, 23:36:21 »
Nie - w tej misji wyjazd ze stacji masz na 40, a szlakowa jest 120
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Lipca 2009, 09:49:20 »
Nie - w tej misji wyjazd ze stacji masz na 40, a szlakowa jest 120

Kontrolne ma być przeprowadzone z prędkości NIE WIEKSZEJ niż 60, tak aby maszynista wyraźnie odczuł działanie hamulca. Kontrolne przeprowadzono jak najbardziej prawidłowo.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Lipca 2009, 13:38:44 »
Kontrolne ma być przeprowadzone z prędkości NIE WIEKSZEJ niż 60, tak aby maszynista wyraźnie odczuł działanie hamulca.

Tutaj bym się kłócił bo zapewne z 35km/h do 15km/h tak wyraźnego odczucia nie będzie ( jeszcze przy składzie 9 wagonów) jak z 60km/h na 30km/h.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lipca 2009, 14:22:58 »
Kontrolne hamowanie? Podczas normalnej sluzby? Tu tego nie ma. Jak jest zestawiany nowy sklad, to wtedy mechanik siedzi w lokomotywie lub w wagonie sterowniczym, na drugim koncu pociagu stoi na zewnatrz chyba wagonmistrz, i na jego znak mechanik zaciaga hamulce i znowu puszcza, i wagonmistrz nasluchuje, czy slychac jak powietrze ulatuje, i jak tak, to dobrze. Hamowania kontrolnego podczas sluzby nie ma, tez po zmianie kierunku jazdy (jak lokomotywa jest przestawiana na drugi koniec czy zmieniana, to chyba owszem, ale nie jestem pewien, rzadki to bardzo numer). Jedyny wyjatek to przy trasach obslugiwanych wedlug przepisow stromiznowych, oidp to juz tylko jedno jedyne takie miejsce jest, w Schwarzwaldzie, Freudenstadt Stadt jest w miescie, na gorze, stacja koncowa przepieknej Murgtalbahn. Dalej sa tory w dol, do Freudenstadt Hauptbahnhof, lezacego poza miastem, na dole, tam sie dojezdza regionalnym ze Stuttgartu, od tego dworca zaczyna sie rowniez bardzo ladna Kinzigtalbahn. Do niedawna te tory laczace byly nieczynne, na dworzec miejski (Freudenstadt Stadt, czyli TFSS) sie dojezdzalo po Murgtalbahn z Rastatt i tam dalej z Karlsruhe, do dworca glownego (Freudenstadt Hauptbahnhof, czyli TFS) sie jechalo DB ze Stuttgartu n.p. i OSB z Offenburg n.p. Pomiedzy byly tylko autobusy. Jak Murgtalbahn zelektryfikowano i unowoczesniono, zaczeto korzystac z silniejszych zespolow trakcyjnych elektrycznych, GT8-100D. Sa one zespolami tramwajo-kolejowymi, znaczy sie, moga robic i to i to (z Freudenstadt jada do Karlsruhe jako pociag, nie wjezdzaja jednak do dworca glownego, tylko na plac dworcowy, pomiedzy jest chyba dwiescie metrow beznapieciowej trakcji, tam automatycznie sa przelaczane systemy zabezpieczen, transformatory i wszystko inne na tramwajowe, i dalej przez miasto jako tramwaj, gdzies tam dalej znow wracaja na kolej), i jako takie maja silniejsze hamulce i silniki, wiec zdecydowano je puscic wdg. przepisow stromiznowych (Steilstreckenvorschrift) na dol. To wtedy jak stoj na dworcu miejskim, wykonuje proba hamulcow, spuszczajac powietrze calkiem i znowu puszczajac hamulce. Jeszcze pare innyc rzeczy tam robi, ale dokladnie nie wiem.

Wracajac do tematu: Hamowan probnych podczas jazdy tu nie ma, a i ogolnie jest ich malo.


PS: Dolna linia, to predkosc. A gorna?
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Mannerheim

  • Wiadomości: 106
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lipca 2009, 14:35:29 »
U was w Niemczech nie ma, a u nas w Polsce jest. Maszyna odzwierciedla realia polskiej kolei, więc hamowanie kontrolne często się pojawia na haslerowych taśmach.
Cytuj
Dolna linia, to predkosc. A gorna?
Górna linia przedstawia przebytą drogę w funkcji czasu.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Lipca 2009, 14:40:37 »
U was w Niemczech nie ma, a u nas w Polsce jest. Maszyna odzwierciedla realia polskiej kolei, więc hamowanie kontrolne często się pojawia na haslerowych taśmach.
Ja nie krytykuje, ja tylko pytam, sadzac po Twojej odpowiedzi to chyba zle zrozumiales moje intencje ;-)

Z jakiego wzgledu w Polsce sie to stosuje? I w jakich dokladnie okolicznosciach, po laczeniu skladu, po zmianie mechanika, ...?
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Szymoniak

  • Wiadomości: 317
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Lipca 2009, 14:58:10 »
Jak też jak jechałem w kabince to hamowania kontrolnego nie było, w peronach dworca tyko mechanik dostawał sygnały na radiu i dodatkowo wyglądał przez okno co kierownik macha. Pomachał żeby zahamować-  zahamował, pomachał żeby odhamować- odhamował. I to nie jest pojedynczy przypadek jaki widziałem. W Peronach gdy pociąg rozpoczyna bieg widziałem tą sytuację wielokrotnie.
Pozdrawiam.

Offline Tomiexpress

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
    • kilka fotek kolejowych w tym jt42c66
  • Otrzymane polubienia: 0
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Lipca 2009, 15:14:45 »
Jak też jak jechałem w kabince to hamowania kontrolnego nie było
Może było a Ty nie wiedziałeś że to już? ;)
Cytuj
w peronach dworca tyko mechanik dostawał sygnały na radiu i dodatkowo wyglądał przez okno co kierownik macha. Pomachał żeby zahamować-  zahamował, pomachał żeby odhamować- odhamował. ciach..

To co opisałeś jest próbą hamulca szczegółową/uproszczoną i jest inną sprawą niż hamowanie kontrolne.
Pozdrawiam Tomiexpress

Offline buczo

  • Wiadomości: 311
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #14 dnia: 03 Lipca 2009, 16:03:53 »
Nie wiem czy dobrze "trafiam" ale zauważyłem dokonywanie tej czynności w dwóch przypadkach:
- Jak zmienia się obsługa trakcyjna pociagu ( np w pociągu dalekobieżnym )
- Gdy skład wyrusza ze stacji macierzystej
To tak na "oko" laika.
Gdy zbudzi nas dźwięk potłuczonego szkła....

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #15 dnia: 03 Lipca 2009, 16:15:28 »

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1244
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 27
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #16 dnia: 03 Lipca 2009, 16:47:29 »
Mały OT się tutaj robi. Mamy prezentować taśmy czy dyskutować o hamowaniu kontrolnym we wszystkich krajach ?

A o funkcji 'Zgłoś do Moderatora' to zapomniałeś?
O hamowaniu kontrolnym nie raz była mowa na tym forum. Kolega Quork nie wiedział, że u nas jest dodatkowy obowiązek i myślę, że link do instrukcji w odpowiedzi wyżej rozwiązuje wszelkie wątpliwości i dyskusje typu 'co, gdzie i dlaczego'.
Także wydzielam.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 03 Lipca 2009, 17:11:00 wysłana przez ZiomalCl »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Wydzielone z: Nasze taśmy ze służb.
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Lipca 2009, 16:48:20 »
Dyskusje, jeżeli wartościowa, wydzielić do nowego tematu.
Pozdrawiam