Kontrolne hamowanie? Podczas normalnej sluzby? Tu tego nie ma. Jak jest zestawiany nowy sklad, to wtedy mechanik siedzi w lokomotywie lub w wagonie sterowniczym, na drugim koncu pociagu stoi na zewnatrz chyba wagonmistrz, i na jego znak mechanik zaciaga hamulce i znowu puszcza, i wagonmistrz nasluchuje, czy slychac jak powietrze ulatuje, i jak tak, to dobrze. Hamowania kontrolnego podczas sluzby nie ma, tez po zmianie kierunku jazdy (jak lokomotywa jest przestawiana na drugi koniec czy zmieniana, to chyba owszem, ale nie jestem pewien, rzadki to bardzo numer). Jedyny wyjatek to przy trasach obslugiwanych wedlug przepisow stromiznowych, oidp to juz tylko jedno jedyne takie miejsce jest, w Schwarzwaldzie, Freudenstadt Stadt jest w miescie, na gorze, stacja koncowa przepieknej Murgtalbahn. Dalej sa tory w dol, do Freudenstadt Hauptbahnhof, lezacego poza miastem, na dole, tam sie dojezdza regionalnym ze Stuttgartu, od tego dworca zaczyna sie rowniez bardzo ladna Kinzigtalbahn. Do niedawna te tory laczace byly nieczynne, na dworzec miejski (Freudenstadt Stadt, czyli TFSS) sie dojezdzalo po Murgtalbahn z Rastatt i tam dalej z Karlsruhe, do dworca glownego (Freudenstadt Hauptbahnhof, czyli TFS) sie jechalo DB ze Stuttgartu n.p. i OSB z Offenburg n.p. Pomiedzy byly tylko autobusy. Jak Murgtalbahn zelektryfikowano i unowoczesniono, zaczeto korzystac z silniejszych zespolow trakcyjnych elektrycznych, GT8-100D. Sa one zespolami tramwajo-kolejowymi, znaczy sie, moga robic i to i to (z Freudenstadt jada do Karlsruhe jako pociag, nie wjezdzaja jednak do dworca glownego, tylko na plac dworcowy, pomiedzy jest chyba dwiescie metrow beznapieciowej trakcji, tam automatycznie sa przelaczane systemy zabezpieczen, transformatory i wszystko inne na tramwajowe, i dalej przez miasto jako tramwaj, gdzies tam dalej znow wracaja na kolej), i jako takie maja silniejsze hamulce i silniki, wiec zdecydowano je puscic wdg. przepisow stromiznowych (Steilstreckenvorschrift) na dol. To wtedy jak stoj na dworcu miejskim, wykonuje proba hamulcow, spuszczajac powietrze calkiem i znowu puszczajac hamulce. Jeszcze pare innyc rzeczy tam robi, ale dokladnie nie wiem.
Wracajac do tematu: Hamowan probnych podczas jazdy tu nie ma, a i ogolnie jest ich malo.
PS: Dolna linia, to predkosc. A gorna?