Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator

 Debata nad rozdzielczością tekstur

<< < (6/7) > >>

youBy:
No właśnie o tym piszę. Przygotowane mapowanie w 512x512 może wyglądać lepiej z teksturą 1024x1024 niż przygotowane w 2048x2048. Oczywiście pokazany przeze mnie obrazek jest skrajnym przypadkiem, gdyż mapowania są rzadko robione od linijki i takie małe. Natomiast w różnych miejscach mogą wychodzić mało estetyczne efekty skalowania w dół i filtracji tekstur.

Edward666:
To może do mechanizmu filtracji rozdzielczości dodać flagę konfiguracji, żeby nie przeskalowywał półprzezroczystych tekstur.

Kiedyś często się stosowało półprzezroczyste powierzchnie, by zaoszczędzić czas na fejsach, ale dziś jest to stosowane coraz rzadziej (karty szybsze dla potoku fejsów i dynamiczne cienie działają).

youBy:
Teraz przeźroczystość jest stosowana do zmniejszenia ilości modeli - różne szczegóły różniące poszczególne sztuki taboru można ukryć. W ten sposób kilkanaście modeli można zawrzeć w jednym :)

defiler:
Osobiscie jestem za duzymi teksturami. Jesli ktos chce miec nizsza rozdzielczosc, to przeciez nie ma problemu. W 10 sekund mozna sobie z tym poradzic za pomoca chociazby programu Irfan View.
Duza teksture mozna zmniejszyc i bedzie ona wygladala OK ( dla preferujacych niskie rozdzielczosci ). W odwrotna strone to niestety nie dziala. Podzielam zdanie mechatronik'a.

Pozdro!

dx286:
Niewiem jak nowsze wersje IrfanView, ale jak ja zmieniam rozmiar tekstury to na zeskalowanym zdjęciu nie ma już kanału alpha(widoczne jest to dopiero na modelu, po uruchomieniu Maszyny). Może dlatego, że używam jakiejś starszej wersji.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej
Powered by Advanced Topic Prefix Pro
Powered by SMFPacks Likes Pro Mod