Symulator EU07 (i nie tylko) > Symulator
Debata nad rozdzielczością tekstur
youBy:
Nowsze wersje też się tym nie przejmują, dlatego też przeskalowanie tekstury nie jest takie łatwe.
defiler:
No tak, na smierc o tym zapomnialem i wypisuje bzdury;/
Paul:
Nawet jak przeskalowanie zajęło by 10s, to co kiedy mamy paredziesiąt tekstur? Może po prostu robić dwie wersje paczek. Pięknie wyglądają modele z super szczegółowymi teksturami, ale co jak chcę sobie wstawić np. pareset wagonów towarowych na tory stacyjne? Wole mieć niższą rozdzielczość tekstur niż pustki w scenerii/fps rzędu 3. Chyba że ten symulator nie służy do jazdy tylko do oglądania ładnych modeli. Druga sprawa, wg. mnie czasami rozdzielczości tekstur są mocno przesadzone - bez urazy dla autora, ale przeraziłem się autentycznie jak zobaczyłem tekstury głowic sygnalizatorów w paczce "Zestaw Semaforów Wysokich".
Edward666:
>>Pięknie wyglądają modele z super szczegółowymi teksturami, ale co jak chcę sobie wstawić np. pareset wagonów towarowych na tory stacyjne?
LoD, LoD, LoD
, a będziesz mógł wstawić parę tysięcy.
EU05:
Jako że mój nick pojawił się tu niejednokrotnie, chciałbym kilka spraw wyjaśnić.
Moje tekstury wcale nie są idealne i błędy, o których piszesz choćby Ty, Sigmanie, rzecz jasna błędami są i ani myślę temu zaprzeczać. Fakt faktem, że technika rozwija się niezwykle szybko i to, co przed kilku laty (tu odwołam się do moich tekstur) było doceniane, obecnie jest określane guanem. To określenie wydaje mi się zbyt mocne, niemniej jednak jako ojciec zawsze będę pobłażliwy wobec swoich dzieci ;).
Obejrzawszy tekstury Sigmana czy adsima jestem pełen podziwu. Zupełnie szczerze, to nie sądzę, bym jeszcze dorównał wam w jakości. Piękne dzieła!
Co do zdjęć, Sakoriusie, faktycznie, byłem wybredny, ale też twierdzenie, że robiłem wszystko ze zdjęć pierwszego sortu nie jest prawdą. Były lokomotywy, do których musiałem włożyć sporo pracy, by wyglądało - jak na owe czasy - przyzwoicie. Kręcenie nosem pomiń w niepamięć.
Wywołany do tablicy, powiem trochę o ET22. Jak i w innej twórczości, tu także są błędy. Ale co do "nieprzemyślanego mapowania", nie jest to do końca moja wina - ustaliliśmy to wspólnie z Profetą, któremu wówczas wygodniej było podzielić teksturę pudła na 2 boki i czoło w taki właśnie sposób. Dziś przestarzałe, tandetne, wieje chałturą, wtedy jednak całkiem nieźle dawało sobie radę, a sam byk i tak był postępem w stosunku do starego modelu.
Doszedłszy po pewnym czasie do wniosku, jak łatwo poddają się próbie czasu tekstury przerwałem działalność. Bo tak to co jeszcze kilka lat temu było powiewem nowości i "najwierniejszą możliwą drogą do oddania rzeczywistości", jak wówczas nam się wydawało, stało się "guanem". Tak pewnie będzie i z współcześnie tworzonymi teksturami, które dziś dzień olśniewają jakością. Choć rzecz jasna tego twórcom nie życzę.
Obecnym twórcom tekstur życzę owocnej pracy i sukcesów na ich polu. Powodzenia.
Nawigacja
Idź do wersji pełnej