MD, ZT, CM czy CT to i tak na to samo wychodzi.
MD - oznaczało skrót "lokomotywownia",
ZT - nigdy takowego skrótu nie było, jeśli już to MT oznaczający Zakład Taboru,
CM - również Zakład Taboru w nowych strukturach po 1999 roku (jeszcze w międzyczasie również funkcjnował - co prawda bardzo krótko - skrót MZ oznaczający również Zakład Taboru),
CT - tutaj właściwie nie wiem jak to określić, ponieważ jako takich Zakładów Taboru już nie będzie. Nowy twór powstaje w wyniku połączenia Zakładów Przewozów Towarowych (CZ) z Zakładami Taboru (CM). Można to trochę przyrównać do IC, gdzie też funkcjonują nazwy BZ Północny czy BZ Zachodni. W naszym przypadku będzie np. CT Kujawski czy CT Pomorski. Przykładowo pełna nazwa szopy, w której pracuję będzie się nazywać: PKP Cargo S.A. Zakład Kujawski z siedzibą w Bydgoszczy, także całkiem możliwe, że na burtach pojazdów zaczną się pojawiać napisy w stylu właśnie "PKP Cargo Zakład Kujawski" albo samo "CT Kujawski".
Trochę zeszliśmy z tematu. Nie wiem dokładnie jak wygląda sytuacja z ET42, natomiast inne dwuczłony - ET40 - na pewno w najbliższych latach będą naprawiane w ilości ponad 10 sztuk. Na pierwszy ogień idzie teraz 41, która wczoraj wyjeździła kilometry i zapewne niedługo trafi do Gdańska.