- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: mechatronik w 12 Grudnia 2008, 16:39:34

Tytuł: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 12 Grudnia 2008, 16:39:34
Witam.

W dniu dzisiejszym dowiedziałem się (z zaufanych źródeł kolejowych) dość "przykrej" rzeczy. Mianowice, PKP CARGO w najbliższym czasie ma podjąć decyzję o zaprzestaniu wykonywania napraw lokomotyw serii ET42. Co za tym idzie ET42 powoli acz sukcesywnie znikała będzie z polskich szlaków... :(.
PKP CARGO przedstawia 2 powody przemawiające za wycofaniem serii:
-duża energochłonność ET42 (duże koszty eksploatacji)
-b. duże koszty napraw tych elektrowozów

Z tym, że drugi powód miał decydujące znaczenie.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Marcin1992 w 12 Grudnia 2008, 16:46:18
Cytuj
-duża energochłonność ET42 (duże koszty eksploatacji)

Trochę szkoda Rusków... Fajne są te lokomotywy i w dodatku silniejszej towarówki od nich na PKP nie ma. Btw, jak znaczna jest różnica energochłonności w porównaniu do Byka lub Jamnika?

Cytuj
-b. duże koszty napraw tych elektrowozów

Tego trochę nie rozumiem... Niby wszystko co Made in CCCP odznacza się prostotą budowy i solidnością. Więc co jest takie drogie w tych naprawach? Części?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 12 Grudnia 2008, 16:50:38
Tego można było się spodziewać. Skoro dzisiaj problemem jest, by wymienić akumulator w latarce made in CCCP, bo wszystko było robione podług ich standardów, odstających od dzisiejszych, to nic dziwnego, że w końcu kogoś trafił szlag podczas naprawiania ET42. Zapewne coraz więcej podzespołów już nie produkowanych trzeba by zamieniać na różniące się odpowiedniki zachodnie, a to spora ingerencja w konstrukcję lokomotywy przecież. Dotąd nie było zapewne potrzeby dużych napraw, a weźmy dostańmy teraz nowy silnik trakcyjny do Czapajewa. Jak mają jakieś za wschodnią granicą, to się nie podzielą, bo im też potrzebne.
Cytuj
Tego trochę nie rozumiem... Niby wszystko co Made in CCCP odznacza się prostotą budowy i solidnością. Więc co jest takie drogie w tych naprawach? Części?
(A jak chcą się podzielić, to za sporą kasę. W końcu, co rzadkie, a pożądane, to jest drogie. Prawa rynku.)

Oby chociaż jeden trafił do skansenu. Chociaż jeden...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: guest1206 w 12 Grudnia 2008, 21:11:23
Co ciekawe z Gagarinami tego problemu obecnie nie ma, chociaż był taki czas, że zamierzano wycofać całą serię. Argumentowano to kosztami, tak jak jest to teraz robione odnośnie ET42. Nie wiem czy Gagariny były "złe" tylko ze względu na koszty eksploatacji, czy również koszty napraw miały być za duże.

Tak na marginesie: jeżeli "made in" to "USSR", bo "Made in CCCP" brzmi tak samo sensownie jak "Made in Polsce". Może się czepiam ale mnie to jakoś razi.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: iwan w 12 Grudnia 2008, 22:14:43
AFAIK sprawa dotyczy wszystkich "krotkich" serii w Cargo. Maja zostac tylko najbardziej liczne serie lokow.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 12 Grudnia 2008, 22:21:48
To potwierdzone informacje, czy będzie to samo co z rzekomym wycofaniem kilka lat temu gagarów?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 12 Grudnia 2008, 22:52:50
Szkoda bo to fajne elektrowozy. Może są i drogę w eksploatacji ale bardzo niezawodne o czym może świadczy fakt że skreślono tylko cztery lokomotywy tej serii które został uszkodzone w wypadkach. Można przecież poddać je modernizacji o ile wiem istniał taki projekt przedstawiony przez ZNTK Poznań miały być wymienione silniki trakcyjne na mocniejsze i bardziej oszczędne. A poza tym to stosunkowo młoda seria sprowadzona w roku 1982.
 
Cytuj
AFAIK sprawa dotyczy wszystkich "krótkich" serii w Cargo. Maja zostać tylko najbardziej liczne serie loków.

Czyli sprawa ET40 także jest przesądzona?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 12 Grudnia 2008, 23:08:26
Od projektu do realizacji jednak jest długa droga... Wiadomo to z doświadczenia. A co do tych silników to jakby je na mocniejsze wymienili, to wtedy w ogóle nie miałby sobie równych.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 12 Grudnia 2008, 23:22:38
Boże... to byłby chyba wtedy potwór zrywający sprzęgi. Chociaż, z odpowiednim przełożeniem...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 12 Grudnia 2008, 23:29:07
A po co gdybać, co by było gdyby? Wątpie w wycofanie ET42, prędzej 40 bo to starsza konstrukcja.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: iwan w 12 Grudnia 2008, 23:46:37
To potwierdzone informacje, czy będzie to samo co z rzekomym wycofaniem kilka lat temu gagarów?

Na PKP nic do konca nie wiadomo :) Jednak znajomy z betoniarni wspominal, ze utrzymywanie tych serii jest zbyt drogie. W obliczu chmurek nad calym Cargo mozesz sobie dorysowac reszte...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: olas2005 w 12 Grudnia 2008, 23:56:10
Ja osobiście w to wszystko wątpię. ET42 nie odejdzie. Czapajewy przecież nie są awaryjne (hmm? )...
Pisać można, oficjalnego stanowiska brak.. Wątpię, za mało taboru, dobrego i mocnego jakim jest np 42.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 12 Grudnia 2008, 23:59:26
Nie chodzi o awaryjność a o koszt naprawy. Ja jednak bym się spodziewał takiego ruchu w serii 40 niż w 42.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 13 Grudnia 2008, 02:48:43
Na szybko bez cytowania postaram się odpowiedzieć na prę kwestii.

Otóż ET42 może i aż tak awaryjną lokomotywą nie jest ale tak jak napisałem wcześniej jest energochłonna co przestaje się opłacać. Obecnie ET42 coraz rzadziej prowadzi ciężkie pociągi towarowe i przez swoją energetyczną zachłanność przestaje się to kalkulować. Ja w ostatnim czasie widuję ET42 z lekkimi kontenerowcami i zdawczymi.
Dodatkowo koszta napraw są wielkie z tego powodu, że wile części obecnie trzeba albo ściągać z daleka albo robić na zamówienie.
Jako ciekawostkę (odnośnie ST44) powiem, że w ZT Łódź od lat po magazynach leżą dziesiątki jak nie setki podzespołów do gagarina.

Wycofanie 42 jest tak samo pewne jak zlikwidowanie lokomotywowni Łódź Olechów (które już następuje)... :(.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 13 Grudnia 2008, 07:40:02
Mam dwa pytania.
1.Co powoduje, że ET42 jest bardziej energochłonny niż inne elektrowozy?
2.Dlaczego nie można ściągać części do ET42 z Rosji przecież tam są masowo używane elektrowozy WŁ10 na ,których wzorowany był ET42?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: 418Da w 13 Grudnia 2008, 08:25:41
Przeżyłem szok czytając pierwszy post... Miejmy nadzieję, że nie zlikwidują. Ale jak to pkp cargo... "Żal im wydać parę groszy".
PS: Cieszmy się, że mam 42 w symku :)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 13 Grudnia 2008, 10:13:05
Mam dwa pytania.
1.Co powoduje, że ET42 jest bardziej energochłonny niż inne elektrowozy?

Rosjanie nie liczyli się przy projektowaniu WŁ10 z kosztami eksploatacji. Wiesz, w komuniźmie na wszystko starczyło i każdy żył dostatnio... ;-)

Ale jak przeczytałem, że
Cytuj
Ja w ostatnim czasie widuję ET42 z lekkimi kontenerowcami i zdawczymi.
to mnie szlag trafił. I się potem dziwią, że im się to nie opłaca? Znając życie, to obok Byki pocą się ponad miarę z długaśnymi składami węglarek, a ET42 marnuje się na lekkich składach zdawczych...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 13 Grudnia 2008, 11:07:57
Jeżeli chodzi o energochłonność to proponuje krótką lekturę, może ktoś to obliczy bo ja nie cierpię matmy.

www.pantograf.xk.pl/energia.pdf (http://www.pantograf.xk.pl/energia.pdf)

pozdrawiam
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 13 Grudnia 2008, 11:12:56
Na szczęście pozostał mi 2 godzinny film z jazdy na tym loku oraz filmowo-opisowa praca dyplomowa z Tk.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 13 Grudnia 2008, 11:19:23
Mi chodzi jakie cechy konstrukcyjne wpływają na to że ET42 jest energochłonny?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 13 Grudnia 2008, 11:49:18
No to ciekawe co na węglówkę puszczą do ciężkich składów ;>
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 13 Grudnia 2008, 13:46:19
Jakoś mi sie wierzyc nie chce.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: guest1206 w 13 Grudnia 2008, 17:29:52
No to ciekawe co na węglówkę puszczą do ciężkich składów ;>
Pewnie ET22 albo ET41.
Swoją drogą, czy na węglówce spotyka się jeszcze składy z > 40 załadowanych wagonów? W swoich okolicach widzę tylko czasem prywaciarzy z tak długimi pociągami (przeważnie złożonych z cystern a te trudno ocenić, czy są pełne czy puste).
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 13 Grudnia 2008, 18:00:12
AFAIK sprawa dotyczy wszystkich "krotkich" serii w Cargo. Maja zostac tylko najbardziej liczne serie lokow.
Czyli niedawno zmodernizowane EM10, ET21, ET40, ET42, a nawet siódemki(te które zostały w Cargo) powinno sie zlikwidować. Zostawić tylko ET22 i ET41.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 13 Grudnia 2008, 19:08:04
Bardzo często ET40 jeździ z węglówkami >40. Czasami się pojawiają ET40+ET42 nie wiem po co.

[EDIT]

Szczerze mówiąc według mnie sprawa z ET42 będzie wyglądała identycznie jak z EP05, że przejdą ostatnie swoje naprawy i będą jeździć do wyjeżdżenia kilometrów. Nie myślę żeby bez potrzeby mieli kasować sprawną serie. Dopóki nie ma innych maszyn to Ruski pociągną jeszcze z przynajmniej do 5 lat jak nie więcej.

Dopóki piszemy razem i przez ó.
Quark-t
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 13 Grudnia 2008, 20:35:03
Czyli niedawno zmodernizowane EM10, ET21, ET40, ET42, a nawet siódemki(te które zostały w Cargo) powinno sie zlikwidować. Zostawić tylko ET22 i ET41.

Przecież nie będą kasować sprawnych lokomotyw, zostaną po prostu zaprzestane naprawy rewizyjne lokomotyw tych serii. A siódemek nie jest tak mało - to około 100 maszyn.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 13 Grudnia 2008, 23:43:47
Sto siódemek w Cargo zostało? A ST43? Tez ponoc likwidacja serii a narazie cisza.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: olas2005 w 13 Grudnia 2008, 23:48:29
Sto siódemek w Cargo zostało? A ST43? Tez ponoc likwidacja serii a narazie cisza.

W to też wątpię. Podobno PESA się zlituje

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/baca9e................ usunąłem ed.html


^^^^^^^ Załącznik, załącznik, załącznik !! ^^^^^^^
Poprawiłem, ostatni raz.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 14 Grudnia 2008, 00:02:55
Lekki OT. Gdzie można znaleśźć więcej takich rysunków nowego malowania Cargo dla innych serii lokomotyw?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: olas2005 w 14 Grudnia 2008, 00:15:03
Kręci to się w necie. Mam schematy ET42, 40, 41 oraz SU45.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 14 Grudnia 2008, 11:18:25
Nie wiem, kto robił ten schemat, ale chyba to z żadnej oficjalnej strony nie pochodzi. Ludzie znający się na rzeczy nie pisali by, że ST43 to lokomotywa elektryczna, jak to jest na załączonym wyżej obrazku...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 14 Grudnia 2008, 11:27:47
"Oznakowanie lokomotywy elektryczne ST43"

Czy coś przegapiłem?!

EDIT.

Spóźniłem się trochę albo przegapiłem, proszę o usunięcie mojego posta.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: olas2005 w 14 Grudnia 2008, 11:31:01
To przeczytajcie co jest napisane pod zdjęciem...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 14 Grudnia 2008, 11:33:20
Co za nieudacznik zrobił ten rysunek? A może nasze rumuny dostaną pantografy i będą pełnic rolę lok. el. ? Tak jak to pełnią(niły) gagary w Korei.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 14 Grudnia 2008, 12:25:08
Pewnie dali do zrobienia ten rysunek jakiemuś urzędasowi, dla którego parowóz to TGV, a pociągiem jeździ raz na 10 lat. Szkoda, że nie można komentować tych zdjęć na ich stronce...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 14 Grudnia 2008, 12:38:21
Ewentualnie lokomotywa z przekładnią elektryczną jest tak przez nich nazywana. Głupie bo głupie, ale innego wyjaśnienia nie widzę.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 14 Grudnia 2008, 19:44:58
Swoją drogą, czy na węglówce spotyka się jeszcze składy z > 40 załadowanych wagonów? W swoich okolicach widzę tylko czasem prywaciarzy z tak długimi pociągami (przeważnie złożonych z cystern a te trudno ocenić, czy są pełne czy puste).

Jeżdżą, jeżdżą... co prawda nie zdarzają się cięższe niż 3200 ton brutto. W ostatnim czasie pojawiają się pociągi ładowne z Portów wiozące węgiel do Połańca oraz na Okęcie. Pociągi są uruchamiane z Gdyni Portu o masie 3200 ton. W Bydgoszczy przy pociągach jadących na Okęcie następuje wymiana lokomotywy (o ile jedzie "dużą") na rzecz ET22. Niby 3200 byczek powinien spokojnie pociągnąć, ale w praktyce jest nieco inaczej, i często zdarza się, że ET22 ma olbrzymie problemy z takim składem.
Uprzedzając pytania o powód wymiany lokomotywy: lok. jest wymieniana, ponieważ w Kutnie (gdzie kończy się bydgoski odcinek obsługi) nikt nie "weźmie" ET40 czy ET42.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 14 Grudnia 2008, 19:47:52
No, wystarczy, że śliskie tory i już byczuś roluje z 3200, więc zastosowanie ET40/42 przy takich składach jest. ET41 jest w większości w Łazach (od stycznia CM TG), w Czechowicach i Wrocławiu.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 14 Grudnia 2008, 21:05:13
(od stycznia CM TG)

Od stycznia nie będzie już czegoś takiego jak CM. Po reorganizacji będzie się to nazywać CT. Np. CT Kujawski, CT Pomorski itp.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Sigman w 15 Grudnia 2008, 12:47:33
ET41 jest w większości w Łazach (od stycznia CM TG), w Czechowicach i Wrocławiu.

No i jeszcze w Skarżysku-Kamiennej, stamtąd pochodzi większość ET41, które jeżdżą przez Lublin z węglem z Bogdanki do Kozienic. Z reguły brutta mają 3200 ton, szkoda że właśnie tych pociągów nie ciągają ET42. Kilka razy dziennie jedzie węgiel z Bogdanki z ET41, czasem choć rzadko z ET22.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 17 Grudnia 2008, 07:23:43
ET-42 często nocują na szopie w Łazach, dość często widze jak prowadzą dość długie brutta na i z śląska.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: REWIZOR w 17 Grudnia 2008, 07:43:27
Od stycznia nie będzie już czegoś takiego jak CM. Po reorganizacji będzie się to nazywać CT. Np. CT Kujawski, CT Pomorski itp.

Nie zapominaj o CT Admin :)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 17 Grudnia 2008, 12:55:33
Nie zapominaj o CT Admin :)

To jest chyba tak oczywiste, że nie trzeba dodawać ;)))
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 17 Grudnia 2008, 16:01:33
Może pytanie głupie, ale co właściwie znaczy skrót CM, a teraz (od nowego roku) CT?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 17 Grudnia 2008, 16:08:55
CM to coś podobnego do ZT, czyli Zakład Taboru. CT to chyba Centrum Taboru (tak można wywnioskować ze skrótu).
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: olas2005 w 17 Grudnia 2008, 16:28:54
CM to coś podobnego do ZT, czyli Zakład Taboru. CT to chyba Centrum Taboru (tak można wywnioskować ze skrótu).

Centrala Macierzysta, również tak się definiuje.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: HornExpert371 w 17 Grudnia 2008, 20:27:13
MD, ZT, CM czy CT to i tak na to samo wychodzi. Według mnie zbędna zmiana.
Niepotrzebne zamieszanie tylko robią...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: uetam w 17 Grudnia 2008, 20:47:23
MD to nie to samo to CM czy ZT...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: HornExpert371 w 17 Grudnia 2008, 21:50:20
MD to nie to samo to CM czy ZT...
Jeżeli nie to samo to co oznacza ten skrót MD ?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: olas2005 w 17 Grudnia 2008, 23:21:45
MD czyli szopa po prostu.

MD- Macierzysty "Dom"
MT- Zakład Taboru
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 18 Grudnia 2008, 08:38:00
MD, ZT, CM czy CT to i tak na to samo wychodzi.

MD - oznaczało skrót "lokomotywownia",
ZT - nigdy takowego skrótu nie było, jeśli już to MT oznaczający Zakład Taboru,
CM - również Zakład Taboru w nowych strukturach po 1999 roku (jeszcze w międzyczasie również funkcjnował - co prawda bardzo krótko - skrót MZ oznaczający również Zakład Taboru),
CT - tutaj właściwie nie wiem jak to określić, ponieważ jako takich Zakładów Taboru już nie będzie. Nowy twór powstaje w wyniku połączenia Zakładów Przewozów Towarowych (CZ) z Zakładami Taboru (CM). Można to trochę przyrównać do IC, gdzie też funkcjonują nazwy BZ Północny czy BZ Zachodni. W naszym przypadku będzie np. CT Kujawski czy CT Pomorski. Przykładowo pełna nazwa szopy, w której pracuję będzie się nazywać: PKP Cargo S.A. Zakład Kujawski z siedzibą w Bydgoszczy, także całkiem możliwe, że na burtach pojazdów zaczną się pojawiać napisy w stylu właśnie "PKP Cargo Zakład Kujawski" albo samo "CT Kujawski".

Trochę zeszliśmy z tematu. Nie wiem dokładnie jak wygląda sytuacja z ET42, natomiast inne dwuczłony - ET40 - na pewno w najbliższych latach będą naprawiane w ilości ponad 10 sztuk. Na pierwszy ogień idzie teraz 41, która wczoraj wyjeździła kilometry i zapewne niedługo trafi do Gdańska.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: siodemkanaoporach w 20 Grudnia 2008, 11:22:11
Wracając do tematu:

Ciekawe czym zastąpią nasze stare, dobre Czapajewy ?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 20 Grudnia 2008, 11:23:38
Stare? Te lokomotywy mają powyżej 20 lat, czyli są stosunkowo młode.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 20 Grudnia 2008, 11:53:00
Ciekawe czym zastąpią nasze stare, dobre Czapajewy ?

Znajda sie robole ktorzy beda wegiel na plecach nosic.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 20 Grudnia 2008, 13:18:11
Wracając do tematu:

Ciekawe czym zastąpią nasze stare, dobre Czapajewy ?

Prywaciarz kupi, naprawi i sam będzie wozić :)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 20 Grudnia 2008, 13:41:29
Tak, zapewne, zważywszy na to, że od x lat PKP Cargo nie sprzedaje swoich lokomotyw konkurencji.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 20 Grudnia 2008, 16:53:28
Słyszałem o tym. Psy ogrodnika. Jak im nie potrzebne, to przecież konkurencji powinni sprzedać z radością, by jeździła na - według PKP Cargo - złomach. A sami będą mieć - według nich - lepsze loki. Toż to nawet lepiej się opłaca. Za sprzedaż uciułali by więcej, niż za złomowanie... Ech.

Chyba odkupię kiedyś od złomiarzy zanim potną ją na żyletki, i postawię w ogródku. - sarkazm.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 20 Grudnia 2008, 17:07:29
No jednak takie sprzedawanie nie jest dobre, może pójdą na zapas długotrwały w razie 'nagłego przypływu' przewozów towarowych.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 20 Grudnia 2008, 17:16:23
Słyszałem o tym. Psy ogrodnika. Jak im nie potrzebne, to przecież konkurencji powinni sprzedać z radością, by jeździła na - według PKP Cargo - złomach. A sami będą mieć - według nich - lepsze loki. Toż to nawet lepiej się opłaca. Za sprzedaż uciułali by więcej, niż za złomowanie... Ech.

Chwała Ci, że nie pracujesz na kolei. Taki prostszy i bardziej namacalny przykład:

Czy konkurencyjne firmy, walczące o rynek pomagają sobie nawzajem udostępniając nowe technologie dzięki którym firma konkurencyjna jest w stanie wytrwać na rynku?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Radkos07 w 20 Grudnia 2008, 18:19:14
Cytuj
Chwała Ci, że nie pracujesz na kolei. Taki prostszy i bardziej namacalny przykład:

Hehe... Akurat na kolei to mądrych osób za wiele nie ma :P Ale się uśmiałem...

Ale fakt, to co napisałeś, zgadzam się: nie sprzedawać!
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 20 Grudnia 2008, 18:26:31
Cytuj
Chwała Ci, że nie pracujesz na kolei. Taki prostszy i bardziej namacalny przykład:

Hehe... Akurat na kolei to mądrych osób za wiele nie ma :P

Tu raczej nie chodzi o mądrość, a o postrzeganie pewnych spraw...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 20 Grudnia 2008, 21:11:34
Nie mówiłem tego do końca poważnie. (Chociaż... mogło by to ręce i nogi mieć.) Chciałem zwrócić uwagę, że jakby ET42 były takie totalnie nieekonomiczne, to powinni z premedytacją chcieć sprzedawać konkurencji, chcąc ją wykończyć.
Ale nie sprzedadzą, bo tak nie jest, tylko przerobią na żyletki, bo?

Chwała Ci, że nie pracujesz na kolei. Taki prostszy i bardziej namacalny przykład:

Czy konkurencyjne firmy, walczące o rynek pomagają sobie nawzajem udostępniając nowe technologie dzięki którym firma konkurencyjna jest w stanie wytrwać na rynku?
Czy ET42 to lokomotywa reprezentująca nowe, wchodzące dopiero do użytku technologie? Przecież PKP Cargo pozbywa się ich, bo są po prostu za stare. Zauważy ktoś, że powodem podawanym jest nieopłacalność napraw i eksploatacji, ale to się z tym wiąże.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: HornExpert371 w 20 Grudnia 2008, 21:14:28
Ale fakt, to co napisałeś, zgadzam się: nie sprzedawać!

A potem większość MK będzie płakać że jakie to dobre loki idą na żyletki...
Konkurencja niech będzie, osobiście wolę widzieć ET42 w barwach prywaciarza niż patrzeć jak tną na kawałki.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 20 Grudnia 2008, 21:41:40
Przecież PKP Cargo pozbywa się ich, bo są po prostu za stare.
Gdyby się tym kierować, to 80 % byków by trzeba było wycofać, to samo z ET41 i ET40 oraz EU07 w PKP Cargo. ET42 są młode, odpowiedni wiek lokomotywy i według mnie, argument, że PKP Cargo wycofuje lokomotywy bo są za stare jest bez sensowny, bo zapewne gdyby się tym kierować to kilkadziesiąt sztuk ET22 by jeździło w PKP Cargo, a reszta by była wycofana ze względu na wiek.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 20 Grudnia 2008, 21:51:17
ET42 są młode, odpowiedni wiek lokomotywy i według mnie, argument, że PKP Cargo wycofuje lokomotywy bo są za stare jest bez sensowny, bo zapewne gdyby się tym kierować to kilkadziesiąt sztuk ET22 by jeździło w PKP Cargo, a reszta by była wycofana ze względu na wiek.

~28 lat to odpowiedni wiek dla loka?? Nie przesadzaj...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 20 Grudnia 2008, 22:09:56
Cytuj
Konkurencja niech będzie, osobiście wolę widzieć ET42 w barwach prywaciarza niż patrzeć jak tną na kawałki.

I myślisz że PKP sprzeda ET42 przewoźnikom prywatnym. To by sie trafiło ślepej kurze ziarno ale możesz o tym zapomnieć. Przecież to by był cis w samego siebie.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 20 Grudnia 2008, 22:13:51
Ale nie sprzedadzą, bo tak nie jest, tylko przerobią na żyletki, bo?
Bo nie podcina się gałęzi na której się siedzi. Jak sprzedadzą loki do prywaciarza, pozwolą mu rozszerzyć swoja ofertę. Prywaciarzom brakuje lokomotyw - ściągają stare złomy i ładują w nie kupę kasy, aby móc obsługiwać większą ilość pociągów. A jeśli prywaciarz będzie mógł obsłużyć większą ilość pociągów to automatycznie zacznie podbierać klientów Cargo. A wtedy owa spółka długo nie pożyje
Czy ET42 to lokomotywa reprezentująca nowe, wchodzące dopiero do użytku technologie?

Nowe technologie KTÓRE POZWALAJĄ firmie przetrwać na rynku. To był taki namacalny przykład. Pomyśl przez chwile, że Cargo należy do Ciebie, a prywaciarz to konkurencja odbierająca część zysków. Nie będziesz chyba dążył do tego, aby zaczął Ci odbierać co raz większe zyski. Sprzedając loki do prywaciarzy PKP Cargo oddawałoby im niezbędne do funkcjonowania środki.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 20 Grudnia 2008, 22:17:50
~28 lat to odpowiedni wiek dla loka?? Nie przesadzaj...

To raczej średni wiek lokomotywy. W programie 'Legendy PRLu' był temat o naszym pięknym kolejnictwie i gość się wypowiadał, że lokomotywy się projektuje na minimum 40 lat.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: siodemkanaoporach w 21 Grudnia 2008, 08:40:19
Trochę dużo, jak na mój gust.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Tisos w 21 Grudnia 2008, 09:18:19
Nom. Ale ważne by jeździło ;p Szkoda mi tych ET42...
Cytuj
Konkurencja niech będzie, osobiście wolę widzieć ET42 w barwach prywaciarza niż patrzeć jak tną na kawałki.

Ja też wole je widzieć u prywaciarzy...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 21 Grudnia 2008, 09:25:31
Co jak co, na szczęście to nie nastąpi, prywaciarze kupią prędzej coś nowszego niż złom rodem z CCCP, aczkolwiek jak dotąd loki z ZSRRu się spisują bardzo dobrze :)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 21 Grudnia 2008, 09:35:00
To raczej średni wiek lokomotywy. W programie 'Legendy PRLu' był temat o naszym pięknym kolejnictwie i gość się wypowiadał, że lokomotywy się projektuje na minimum 40 lat.

Takie standardy tylko na wschód od Odry:) A poza tym jeśli wypowiadał się koleś z PKP to co miał mówić, prawde? Zaraz by wyleciał z fotelika:D
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 21 Grudnia 2008, 10:29:09
Takie standardy tylko na wschód od Odry:) A poza tym jeśli wypowiadał się koleś z PKP to co miał mówić, prawde? Zaraz by wyleciał z fotelika:D
No nie dokońca, patrz na koleje DB i na serię lokomotyw 232 i ich odmiany (130,231,234 itd.), mają już też swoje latka a dalej mają zastosowanie u prywaciarzy jak i w państwowej kolei, czyli DB. Czyli nie dokońca tak jak piszesz, że to tylko po wschodniej stronie Odry.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 21 Grudnia 2008, 10:53:02
Cytuj
Co jak co, na szczęście to nie nastąpi, prywaciarze kupią prędzej coś nowszego niż złom rodem z CCCP, aczkolwiek jak dotąd loki z ZSRRu się spisują bardzo dobrze :)

Jak by mieli okazje to na pewno by kupili i zmodernizowali ET42. 90% składów prywatnych jest prowadzona trakcją podwójną, a zakup takich lokomotyw rozwiązał by problemy taborowe przewoźników prywatnych.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 21 Grudnia 2008, 11:23:27
No nie dokońca, patrz na koleje DB i na serię lokomotyw 232 i ich odmiany (130,231,234 itd.), mają już też swoje latka a dalej mają zastosowanie u prywaciarzy jak i w państwowej kolei, czyli DB. Czyli nie dokońca tak jak piszesz, że to tylko po wschodniej stronie Odry.

Bo to pamiątka po DR a i tak większość loków z DR'u została sprzedana albo zezłomowana, niemcy pozbywają się nawet klasyków bo ich utzymanie nie było ekonomiczne. Tak będzie na PKP, na dłuższą mete opłaca się wziąść w leasing lub kupić kilka nowych loków niż przez długie lata utrzymywać drogie w eksploatacji, starodawne loki jak np ET42 ;]
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 21 Grudnia 2008, 11:41:03
Czy tak będzie na PKP to nie wiem, jeśli Cargo by tak samo zrobiło, nie miało by jak obsługiwać 50 % swoich połączeń :) Poprostu Niemcy mają swoje fabryki lokomotyw i nie muszą ich ściągać z innych państw. Wycofanie tychże lokomotyw (mam tu na myśli ludmiły) ma powiązanie również z poziomem elektryfikacji linii w Niemczech.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: HornExpert371 w 21 Grudnia 2008, 13:07:12
Wycofanie tychże lokomotyw (mam tu na myśli ludmiły) ma powiązanie również z poziomem elektryfikacji linii w Niemczech.
Na szczęście nie wycofano wszystkich Ludmił. Są jeszcze zatrudniane między innymi do prowadzenia InterCity 114 relacji Szczecin Główny - Schiphol (widziałem :). I to mnie trochę zastanawia, bo mogliby dać jakiegoś elektryka...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: gamoń w 21 Grudnia 2008, 13:27:09
Prywaciarze będą dalej importować szynozłom z Czech, jest jeszcze sporo stałoprądowych serii towarowych Skody do zagospodarowania.Może i by kupili coś nowszego, ale przy nikłych szansach dopuszczenia do ruchu przez UTK taki
sestikolak jest pewniejszą inwestycją.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 21 Grudnia 2008, 13:39:39
90% składów prywatnych jest prowadzona trakcją podwójną...

Jeden elektryk, drugi spalinowy. Diesel robi za manewrowke na stacji docelowej aby obnizyc koszta przewozu.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 26 Grudnia 2008, 17:24:29
Coś więcej wiadomo w tym temacie? Dość mocno mnie interesuje dalszy los wydarzeń z tą serią.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Gumis45 w 26 Grudnia 2008, 18:02:31
Trochę dużo, jak na mój gust.
Ile lat ma EP05 czy EU06? EP05 ma około 40 lat, a EU06 tez ma juz ponad 30 lat. Wiec czapajew nie jest taki stary w porownaniu do czecha czy anglika.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 26 Grudnia 2008, 18:22:12
EP05 ma około 40 lat, a EU06 tez ma juz ponad 30 lat.

Są mniej więcej w tym samym wieku. EP05 ma 47 a EU06 46 lat. A to dość duża różnica.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 26 Grudnia 2008, 23:21:28
EP05 ma około 40 lat, a EU06 tez ma juz ponad 30 lat.

Są mniej więcej w tym samym wieku. EP05 ma 47 a EU06 46 lat. A to dość duża różnica.

A ET42 ma około 30-stki i co z tego? Tu nie chodzi o wiek a o ekonomie. PKP zakupiło je do obsługiwania bardzo ciężkich składów z węglem na trasie śląsk - wybrzeże. Teraz już takie składy to przeszłość, trafiają się raz na jakiś czas a cały biznes przejęły byczki:) Gdyby jeździły za darmo nikt by ich nie zdjął.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 26 Grudnia 2008, 23:32:39
3200 się zdarzają raz na jakiś czas? U mnie jest codziennie po kilka pociągów z obsługą ET41, a wyją aż miło, więc takie ET42 by się również przydały na sam Śląsk.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: ariello28 w 26 Grudnia 2008, 23:40:22
Ale umówmy się że są takie rejony gdzie te loki są w ogóle nie spotykane...Np na północnym-wschodzie a dokładnie Warmia i Mazury , to tam ani razu jeszcze nie widziałem tego typu pojazdu a jeżeli chodzi o ruch kolejowy to jest jednym z większych w kraju....wiec ja osobiście nie będę żałował tego loka bo nigdy nie miałem z nią do czynienia....
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 27 Grudnia 2008, 10:42:23
Np na północnym-wschodzie a dokładnie Warmia i Mazury , to tam ani razu jeszcze nie widziałem tego typu pojazdu[...]

Nie jest to kwestia tego, że nie ma w Twoim rejonie ciężkich składów. Z autopsji mogę Ci powiedzieć, że bardzo często ze Śląska jadą składy czy to do Olsztyna, Gutkowa, Iławy czy Korsz (i nie tylko) o masie 3200 ton prowadzone serią ET42 bądź ET40. Niestety, w Inowrocławiu (najdalej w Toruniu) lokomotywa jest wypinana i w jej miejsce zapinamy ET22. Powód jest bardzo prozaiczny: maszyniści z Iławy boją się jak ognia dwuczłonów (mam tutaj na myśli także ET41) i za nic w świecie nie chcą się przeszkolić na te lokomotywy. Powoduje to niepotrzebne przestoje, nie wspominając o tym, że 3200 na "byczka" to spore obciążenie.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: ariello28 w 27 Grudnia 2008, 13:36:43
Mówisz że maszyniści boją się dwuczłonów i nie chcą się przekwalifikować? A co w tych maszynach takiego strasznego.....?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Grudnia 2008, 13:56:24
Pewnie obsługa. Byk jest łatwiejszy w jeździe i nie jest taki podatny na pożary :)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 27 Grudnia 2008, 15:17:16
Sam jesteś podatny na pożary. Gdy ET22 ma ciągnąć 3200 ton to sądze iż prędzej on sie zapali niz ET41 czy 42.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 27 Grudnia 2008, 15:40:05
Z tą podatnością, to miałem na myśli ET40. W Radzionkowie się zapalił bodaj we wrześniu ET40 ze składem (Prawda Kat ;>).
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 27 Grudnia 2008, 17:43:20
Zbaczając troszkę z tematu o "pożaropodatności" ET40: w tej serii lokomotyw jeśli występuje gdzieś pożar - najczęściej dzieje się to na dachu lokomotywy, gdzie usytuowane są opory rozruchowe - to one właśnie najczęściej ulegają zapaleniu. Wynika to głównie z nieumiejętnej obsługi pojazdu, tzn. próby jazdy podczas usterki lokomotywy poprzez obejście całego (dosłownie) obwodu głównego lokomotywy przy pomocy jednego przewodu zakończonego żabkami. W tej sytuacji może się dosłownie palić, a WS i tak będzie trzymał. Najczęstszym błędem robionym przez maszynistów jest właśnie takowe obejście, bądź obejście żaluzji (tych na dachu przy oporach rozruchowych) nie upewniwszy się wcześniej, że żaluzje są otwarte. Przy zamkniętych żaluzjach i jeździe na oporach o kłopot nie trudno...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 28 Grudnia 2008, 18:07:10
Niestety, w Inowrocławiu (najdalej w Toruniu) lokomotywa jest wypinana i w jej miejsce zapinamy ET22. Powód jest bardzo prozaiczny: maszyniści z Iławy boją się jak ognia dwuczłonów (mam tutaj na myśli także ET41) i za nic w świecie nie chcą się przeszkolić na te lokomotywy. Powoduje to niepotrzebne przestoje, nie wspominając o tym, że 3200 na "byczka" to spore obciążenie.
Kilka miesięcy temu zauważyłem na 15-stym w Iławie ET40. Trochę się zdziwiłem bo jak mówisz najdalej docierają one do Torunia. Pomyślałem sobie że może defekt albo inna przykra przypadłość. Zadzwoniłem do wuja który akurat tego dnia miał służbę na dyspozytorni w Iławie. Powiedział ,że przyprowadziła planowego towara, trochę odpocznie i wieczorem będzie wracała w stronę Torunia. Następnego dnia spotkałem wuja i pytałem jak z tą ET40. Odpowiedział że nikt nie chciał jej poprowadzić do Torunia by dalej przejęli ją przeszkoleni maszyniści. Swoja drogą silniejsza maszyna i nikt nie chce jechać:D Dziwne ja bym ją chętnie doprowadził do Torunia/Bydgoszczy:D
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 28 Grudnia 2008, 19:17:51
Kilka miesięcy temu zauważyłem na 15-stym w Iławie ET40. Trochę się zdziwiłem bo jak mówisz najdalej docierają one do Torunia.

Widocznie nieplanowo jechał maszynista toruński i dlatego nie była wypinana ;)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: jagoda w 29 Grudnia 2008, 20:03:24
Jeżeli chodzi o ET42 to nie odchodzą. Dalej będą naprawiane w Karsznicach. Propozycja jest tylko wysłania ich w góry w podmiane za ET21. Ale tego dowiemy się po pierwszym stycznia.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 29 Grudnia 2008, 20:45:07
Dalej będą naprawiane w Karsznicach.

A czy przypadkiem "rusłany" nie są od kilku lat naprawiane tylko w Gdańsku?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 29 Grudnia 2008, 20:52:43
Chyba od 2004 nie są naprawiane w Karsznicach ;)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: JACK67 w 29 Grudnia 2008, 21:17:44
Zgadzam się z moim przedmówcą. Całe zaplecze techniczne potrzebne do naprawy rewizyjnej ET-42 zostało rozdysponowane po innych zakładach naprawczych w Północnej DOKP. W tej chwili nie ma nic - dosłownie. Być może się to zmieni za sprawą prywatnych przewoźników, którzy szykują się do przejęcia części infrastruktury pozostałej po Lokomotywowni Pozaklasowej w Zduńskiej Woli - Karsznicach. Oby nastąpiło to jak najszybciej z pożytkiem dla całego środowiska kolejarskiego.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 29 Grudnia 2008, 21:20:19
A może ktoś powiedzieć, kto się niby 'przymierza'? Czyżby Lotos?
A jak wygląda sprawa z naprawami okresowymi tych loków? Dalej są wykonywane?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: JACK67 w 29 Grudnia 2008, 21:28:37
Jeżeli chodzi o przejęcie zakładu, to z tego co mi wiadomo chodzi prawdobodobnie o LOTOS. W Karsznicach odbywają się naprawy bieżące lokomotyw LOTOSU, a grubsze rzeczy wykonywane są bodajże w Gliwicach, ale chyba za bardzo zboczyliśmy z tematu. Co do napraw okresowych ET-42 to szczerze mówiąc nie wiem kto je wykonuje, choć też jestem ciekaw.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: jagoda w 29 Grudnia 2008, 22:48:03
Naprawy (po) przez jakiś czas w Karsznicach były wstrzymane lecz uległo to juz zmianie i nadal będą tam wykonywane.


REWIZOR
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: JACK67 w 29 Grudnia 2008, 23:09:27
 Jeżeli Twoje informacje są sprawdzone, to seria ET-42 chyba tak szybko nie zostanie przekazana firmie typu "POLSILVER".
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 30 Grudnia 2008, 01:48:16
Jeżeli Twoje informacje są sprawdzone, to seria ET-42 chyba tak szybko nie zostanie przekazana firmie typu "POLSILVER".

Takie wypowiedzi sa zbedne.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 30 Grudnia 2008, 11:03:32
Ostatnio naprawiane były w ZNTKiM Gdańsk.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 05 Marca 2009, 20:17:19
A jednak Czapajewy ida w odstawke. Na PMK podali info iz cała seria idzie do zapasu długotrwałego.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 05 Marca 2009, 20:35:06
Cytuj
idzie do zapasu długotrwałego
Czyli większość będziemy mogli znaleźć w krzakach...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 05 Marca 2009, 20:56:17
Na ile pewne jest PMK?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 05 Marca 2009, 21:49:47
Info od Pana Romana Jaszczyszyna w sprawie ET42 : http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=16428
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 05 Marca 2009, 21:53:51
Dlaczego to aż takie pilne? Lepiej jakby wycofali ten złom ET40.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 05 Marca 2009, 22:10:46
PLK pewnie chciało sobie brać x razy więcej za energię, którą pochłania ET42 z bruttem.



EDIT:
Faktycznie, mój błąd. Chodzi o energetyke. Dzięki hunter.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: hunter w 05 Marca 2009, 22:17:45
Nie PLK, a Energetyka.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: OczeQ w 06 Marca 2009, 10:38:07
Jak dla mnie decyzja w miarę racjonalna. W miarę nowe (jak na standardy PKP) ET42 odstawia się do wykożystania w przyszłości, a ruch prowadzi się eksploatując starsze typy maszyn ET40 i ET41.
Rozlecą się bombowce, bo w koncu sprzęt dość leciwy i można się po nich spodziewać w pewnym momencie nieopłacalnosci naprawy, to powyciągają z krzaków czapajewy; to wersja optymistyczna.

Wersja pesymistyczna to powtórka z SP32, chociaz wątpię, zeby pekap dał się drugi raz wyrolować na taki majątek...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 06 Marca 2009, 12:43:32
Również tak rozumiem określenie "zapas długotrwały". Skoro (według PKP) nie ma potrzeby mieć takich mocnych lokomotyw na daną chwilę, a są one na tyle sprawne, że równocześnie nie ma potrzeby ich złomować - to najbardziej racjonalne rozwiązanie. Zapewne doglądanie by nie zardzewiały jest o wiele tańsze, niż eksploatacja dziś, czy też wysyłka na złomowanie.

Ps. A co do SP32 - słyszałem, że większość gnije i rdzewieje gdzieś na wielkopolsce - czemu akurat tam zostały przetransportowane, jeżeli tak jest faktycznie? I czemu tak stoją, to też jest zapas długotrwały? Czy taki magazyn części zamiennych dla SP32 które są na chodzie?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 06 Marca 2009, 12:52:32
Poszły do zapasu długotrwałego bo obecnie nie ma zapotrzebowania na takie lokomotywy.
C.d SP32, to masz bbbbaaaaaaaaaaarrrrrddzzzooo stare informacje, 10 SP32 jest w Warszawie, gdzie zostaną zezłomowane a część pojechała do Piły.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 06 Marca 2009, 13:13:46
Zapewne doglądanie by nie zardzewiały jest o wiele tańsze, niż eksploatacja dziś, czy też wysyłka na złomowanie.

Zależny przez kogo doglądane ;). Znając rzeczywistość PKP to częściej będą się koło nich kręcić złomiarze niż pracownicy ;p. Tak było w Łodzi z odstawionymi SM42 i SM31. Tak były doglądanie, że z kilku został sam "szkielet" i wózki ;p (i nie mam tu na myśli lokomotyw pozostawionych jako "dawcy").

Co do zanikania ET42 to w ostatnim czasie nie miałem okazji żadnego spotkać :(. Zdawcze dawniej prowadzone ruskami są teraz ciągnięte przez byczki albo w ogóle ich nie ma... . Zobaczymy co to z tego wyjdzie. Oby tylko ktoś na górze nie wydał na nie "wyroku". Gdyby CARGO lepiej stało finansowo i mieliby co wozić, to można by się pokusić o modernizację tej serii, co nie powinno być technicznie trudne - gorzej natomiast finansowo... .

Wg mnie jeśli teraz nie zgromadzą odpowiednich zapasów części zamiennych, to po "wybudzeniu" serii , koszta ew. napraw będą jeszcze większe niż teraz.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 06 Marca 2009, 13:22:50
W piątek(tydzień temu) ganiałem za ET42-020, stał z bruttem w Imielinie. Jego sprężarka wydawała takie dźwięki, jakby miała się zaraz rozsypać w drobny mak.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 06 Marca 2009, 16:41:02
Cytuj
Zależny przez kogo doglądane ;). Znając rzeczywistość PKP to częściej będą się koło nich kręcić złomiarze iż pracownicy ;p.

No tak. Zapomniałem, że piszę o PKP. To już szczyt taniochy licząc koszty takiego "doglądania". Zatem potraktujmy moje słowa jako "co by było gdyby". Niestety.

Cytuj
Wg mnie jeśli teraz nie zgromadzą odpowiednich zapasów części zamiennych, to po "wybudzeniu" serii , koszta ew. napraw będą jeszcze większe niż teraz.

No to z około 40 maszyn będzie 10 złożonych z porozkradanych półproduktów. A cargo, jak przetrwa, to i tak będzie super jak na ich potrzeby jako małej, ciułającej ledwo firemki...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: KURS90 w 06 Marca 2009, 23:10:31
Szkoda tych lokomotyw, w sumie rzeczywiście najlepsza seria lokomotyw towarowych na PKP, ale w obecnej sytuacji PKP Cargo szuka oszczędności gdzie się tylko da.
A jeszcze wczoraj widziałem ET42 z krótkim składem na szlaku Łódź Widzew - Łódź Olechów.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Marca 2009, 15:17:08
Czy coś wiadomo dalej w tym temacie? Są już jakieś materiały foto z odstawionych do tego "zapasu" jakiś egzemplazy?

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 24 Marca 2009, 16:02:36
Na WRP jest foto bombowców odstawionych na szopie w TG.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Marca 2009, 17:21:41
Czy coś wiadomo dalej w tym temacie? Są już jakieś materiały foto z odstawionych do tego "zapasu" jakiś egzemplazy?

Włodek, cała seria ET40 oraz ET42 została odstawiona do zapasu długotrwałego. Ponadto praktycznie prawie w każdym CT są odstawiane również ET22 - w samej Bydgoszczy do zapasu odstawiono 10 sztuk.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Marca 2009, 17:55:43
Cytuj
Na WRP jest foto bombowców odstawionych na szopie w TG.

A to nie jest tak ze dane loki powinny stac jako zapas w macierzystych zakladach? Np Et40 w bydzi a nie TG?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Negroth w 24 Marca 2009, 18:15:29
Kolejny kapitalny pomysł... kto tam siedzi i wydaje takie decyzje? genialne - odstawili łamańce i juz zaczynają sie ceregiele bo zaczyna brakować lokomotyw i na dobe trzeba wysyłać po 4 maszyny jako loki na drugi koniec województwa... Kogo stać na taką rozrzutność? taki sam rewelacyjny pomysł jak wysyłanie pracowników na "nieświadczenie pracy" - którą instytucje stać na to aby pracownik cały miesiąc przebimbał w domu a firma mu jeszcze za to płąci 60%... ??? "a pózniej bedzie płacz i zgrzytanie zębów"
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 24 Marca 2009, 18:19:38
Negroth tak zaczyna się początek końca Cargo. To niby wydaje nam się idiotyczne ale takie działania są celowe, aby zrobić kolejny krok w stronę upadłości.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 24 Marca 2009, 18:30:54
Niestety @Żuk ma rację... .
Powiedzmy sobie szczerze. W Polsce tylko miłośnikom zależy na kolei, cała reszta urzędasów, ma kolej głęboko w... . Byle się samemu nachapać kasy... .
Jestem bardzo ciekaw co będzie z ET42. Była to jedna z pierwszych lokomotyw jaką poznałem i sfotografowałem gdy zaczynałem przygodę jako MK.
Cały czas trzymam rękę na pulsie i jeżeli coś uda mi się dowiedzieć na ten temat to będziecie pierwszymi którzy się o tym dowiedzą.

Na koniec kilka filmików za czasów gdy ET42 były jeszcze były w ruchu:
http://www.youtube.com/watch?v=V_hkuSgFrBY  (http://www.youtube.com/watch?v=V_hkuSgFrBY)
http://www.youtube.com/watch?v=ouR__0KGxq0 (http://www.youtube.com/watch?v=ouR__0KGxq0)
http://www.youtube.com/watch?v=09uIxJhq9g0 (http://www.youtube.com/watch?v=09uIxJhq9g0)

http://www.youtube.com/watch?v=AlzsVmmraCw (http://www.youtube.com/watch?v=AlzsVmmraCw)
http://www.youtube.com/watch?v=iKziR8RuvIc (http://www.youtube.com/watch?v=iKziR8RuvIc)
http://www.youtube.com/watch?v=nOX91N9Z39I (http://www.youtube.com/watch?v=nOX91N9Z39I)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Marca 2009, 18:36:32
Ja związałem się z tym lokiem pisząc na jej temat pracę dyplomową i kręcąc o niej film. Szkoda mi tych loczków. Dlatego zależy mi na najnowszych informacjach na temat dalszych losów tej serii.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 24 Marca 2009, 18:57:07
Włodku, bodaj cała seria należy do CT TG, w Bydzi już ich nie ma.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 24 Marca 2009, 19:46:03
Tak to jest jak sie nie jest na biezaco z informacjami. A ET42 gdzie stacjonuja?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 24 Marca 2009, 19:46:52
A widziałem ET41 nadal śmigają:D nawet w Iławie się pojawiła w sobotę, numeru niestety nie pamiętam. Paweł może Ty wiesz co to był za numer? Pewnie od Ciebie przyjechała do Iławy:)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 24 Marca 2009, 20:17:57
A widziałem ET41 nadal śmigają:D nawet w Iławie się pojawiła w sobotę, numeru niestety nie pamiętam. Paweł może Ty wiesz co to był za numer? Pewnie od Ciebie przyjechała do Iławy:)

Pewnie tak, chociaż w ciemno obstawiam, że jechała drużyna bydgoska, bo są niezłe ceregiele z iławiakami, którzy ET41 niechętnie biorą. Niestety nie podpowiem Ci numeru, bo - jak to wspomniał @Negroth - siedzę w domu i "bimbam" i jeszcze mi za to płacą ;) Tak ogólnie to niezły bałagan zrobił się w Cargo, zresztą nie trzeba być pracownikiem aby to zauważyć. Nie będę komentował całej tej sytuacji, bo po prostu słów braknie....jedno wielkie bagno.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 24 Marca 2009, 20:23:55
A kto powiedział, że ET41 nie śmigają? :) Śmigają! Ba! i to nawet w podwójną obstawę! Tutaj zdjęcie kolegi: http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?album=26&pos=23
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 25 Marca 2009, 09:13:01
No już wiadomo. Była to ET41-078. Prowadziła papierówkę Iława-Prabuty-Kwidzyn. http://www.youtube.com/watch?v=bDH5QKxDcfk (http://www.youtube.com/watch?v=bDH5QKxDcfk)


   « Dodano: 25 Marca 2009, 13:06:55 »
Niestety nie podpowiem Ci numeru, bo - jak to wspomniał @Negroth - siedzę w domu i "bimbam" i jeszcze mi za to płacą ;)
Ap ropo nieświadczenia pracy. Pamiętam jak kilka lat temu Telekomunikacja Kolejowa wysyłała na urlopy tzw. 60%. Siedzisz w domu i jeszcze Ci płacą:D Ja też tak chcę:D Potem i tak były zwolnienia...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 27 Marca 2009, 12:32:48
Cytuj
Na WRP jest foto bombowców odstawionych na szopie w TG.

A to nie jest tak ze dane loki powinny stac jako zapas w macierzystych zakladach? Np Et40 w bydzi a nie TG?

Wczoraj widziałem samotną ET40-47 odpoczywającą w Bydgoszczy. A resztę faktycznie - wywiało.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 27 Marca 2009, 17:57:01
Wczoraj widziałem samotną ET40-47 odpoczywającą w Bydgoszczy. A resztę faktycznie - wywiało.

Ona już raczej ducha wyzionęła ;) Od zeszłego roku wraz z 50 oczekuje naprawy rewizyjnej. Cała reszta stoi w Tarnowskich Górach.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: WSK w 27 Marca 2009, 18:15:04
ET40-24 ostatnio widziałem 20.12.2008r. w Gdyni Grabówku.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: OczeQ w 29 Marca 2009, 22:24:11
Cała reszta stoi w Tarnowskich Górach.
NIekoniecznie; w Gliwicach stoi 5-6 sztuk obok dawnego zakładu taboru. Widać je z pociągu za masą odstawionych stonek...
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 10 Kwietnia 2009, 20:53:26
W Zajączkowie coraz bardziej brak ET42, zaczynają do ciężkich składów sprzęgać ET22+SM42 czego nigdy wcześniej nie widziałem. Co ciekawe zaczynają się pojawiać coraz liczniej ET41, szkoda że tak jest i mam nadziej że jeszcze kiedyś zobaczę "ruska" w ruchu, bo wygląda na to że CARGO potrafi sobie poradzić bez nich.   
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 10 Kwietnia 2009, 21:18:05
Niestety, czechowickie ET41 coraz częściej się pojawiają u Was, w trójmieście, przez co mają większe przebiegi. Coraz więcej niebieskiego g...lokomotyw zalewa czechowicką lokomotywownię.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 21 Września 2009, 16:40:48
Jako, że pracuję kilkanaście metrów od 'cmentarzyska ET42' wybrałem się tam dzisiaj z aparatem ;). Ogólnie lokomotywy nie wyglądają na w jakikolwiek sposób zabezpieczone. Drzwi nie są zaplombowane, elementy mechaniczne nie są zabezpieczone dodatkową warstwą smaru... po prostu wygląda to tak jakby czekały albo na 'wybudzenie', które miałoby nadejść lada dzień, albo na pocięcie... .
Trochę fotek ze szczególnymi pozdrowieniami dla @EP08_015 :)

Filmik: http://www.youtube.com/watch?v=dU86FIhvUPE (http://www.youtube.com/watch?v=dU86FIhvUPE)

Uwaga! Zdjęcia tylko do wglądu na www.eu07.pl .
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 21 Września 2009, 19:38:34
Cytuj
Uwaga! Zdjęcia tylko do wglądu na www.eu07.pl .
No nie bądźmy naiwni, jak coś już wpadnie do netu, to nie zapanujesz...
Ja sobie właśnie wgrałem je na HDD i wglądam sobie je u siebie :) (żartowałem)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 22 Września 2009, 21:24:32
Cytuj
Trochę fotek ze szczególnymi pozdrowieniami dla @EP08_015 :)

Dziękuję, chodź smutne to dla mnie zdjęcia. Ciekawe ile lat tak postoją i ile z nich powróci na szlak, tzn ile będzie w stanie powrócić po wieloletnim postoju. Póki co źle nie wyglądaja, poza tym że nalezy im się myjka.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 23 Września 2009, 19:10:22
Postoją pewnie z 3-4 lata, a że kryzys dla Cargo dopiero się zaczął, to po tym czasie pewnie je zezłomują, żeby było z czego za bocznicę na której stały zapłacić;] Albo syndyk je wystawi na sprzedaż, jak całą resztę masy upadłościowej.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 28 Września 2009, 23:02:11
Cytuj
to po tym czasie pewnie je zezłomują

Za młode na dezel. Popatrz na lata produkcji i "awaryjność" Jak wszysk co z zZSR-niezniszczalne .
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 29 Września 2009, 08:48:28
Da, gniotsa nie łamiotsa:-D
Ale jak będą stały niezabezpieczone, to za te 3-4 lata złomiarze, szabrownicy i rdza sprawią, że będą nadawały się tylko do pocięcia.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 29 Września 2009, 09:57:58
Wszystko zalezy też od tego, czy wogule chcą kiedykolwiek jeszcze z nich korzystać. Ponadto, nie można ich od czasu do czasu odpalić i zrobić krótkiej przejażdżki? A co do złomiarzy w końcu jest cos takiego jak SOK (niewiem jak to się teraz nazywa) ale ich zadaniem jest chyba ochrona obektów kolejowych nie? NIech do cholerki wezmą troche odpowiedzialności, za to co robią. Natomiast zastanawia mnie czemu właściciele tych lokomotyw jak i wielu innych, nie wyciagają konsekwencji od soczków za niedopilnowanie i nie wyciagaja odpowiedzialności materialnych? Jakby tak ich obciążyć częściowo, finansowo za rozkradnięcie chociazby jednej lokomotywy, to by się chopaki od razu do roboty wzieli a nie ganiać i spisywać Mk za robienie zdjęć na peronach i w pobliżu torów.

Tak przy okazji, jakby mi okradli magazyn, w którym pracuję, to by mnie od razu obciązono finansowo w wysokości 50% wartości zaginionego towaru a nastepnie zwolniono z pracy.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 29 Września 2009, 22:54:58
Wczoraj dowiedziałem się ciekawej rzeczy od pracowników PKP CARGO. Otóż PLK żądało dość sporych opłat za przejazd tych lokomotyw (coś związanego z liczbą osi). Co w połączeniu z energochłonnością zadecydowało o odstawieniu lokomotyw. Co ciekawe zanim nie było problemów z taryfami PLKi, były plany dalszej długotrwałej eksploatacji ET42. Świadczyć może o tym fakt, że zaczęto wymieniać wykonane z azbestu (bodajże) osłony styczników. Dodam że koszt jednej takiej osłony to ok 10tys zł... . Dlatego na chwilę obecną to od taryf PLK zależy czy ET42 wrócą na szlak. Podobno też jeden z przewoźników (nie chcę wymieniać nazwy) był zainteresowany kupnem (bodajże 10szt) ET42, jednak PKP CARGO stanowczo odmówiło. Jest tu 'promyk' nadziei, że CARGO stara się dogadać z PLKą bądź są jakieś przesłanki by się tych lokomotyw nie pozbywać. Nie sądzę aby PKP CARGO nie chciało sprzedać ET42 tylko dlatego, że poszłyby do prywaciarza. Obecnie CARGO się zmienia i nawet wynajmują hale lokomotywowni 'prywaciarzom' aby Ci mogli naprawić swój tabor. Do niedawna byłoby to nie do pomyślenia, ale obecnie jest to 'normalnie' praktykowane.
W każdym razie cały czas 'trzymam rękę na pulsie'. Jak będzie coś więcej wiadomo to dam znać.


Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 29 Września 2009, 23:06:55
Ja się dowiedziałem od zaufanego mechanika, że jak jedzie lokomotywa dwuczłonowa, to CARGO musi płacić jak za dwie lokomotywy. Także żeby koszt był o połowę mniejszy, to CARGO woli wysyłać ET22, które też uciągną 3200.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: muri w 29 Września 2009, 23:27:30
A to ciekawe, nacisk osi et42 wg danych z wikipedii wynosi 20,5 tony, nacisk et41 wyszedł 20,875 a nacisk et22 to równe 20 ton, więc chyba nie chodzi o to że za duży jest... Może faktycznie ma to związek z tym że dwuczłonowa jest, ale w takim wypadku czy et41 normalnie jeżdżą?
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 29 Września 2009, 23:30:39
Świadczyć może o tym fakt, że zaczęto wymieniać wykonane z azbestu (bodajże) osłony styczników. Dodam że koszt jednej takiej osłony to ok 10tys zł...

Te osłony to kominy - azbestowe wymieniane są na wszystkich seriach lokomotyw. A co do kosztów, to chyba troszkę przesadzone. Taki komin, to żadna technologia - no chyba ze mowa o całym komplecie ze stycznikiem i jego całym oprzyrządowaniem.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 02 Października 2009, 17:21:25
Podobno też jeden z przewoźników (nie chcę wymieniać nazwy) był zainteresowany kupnem (bodajże 10szt) ET42, jednak PKP CARGO stanowczo odmówiło.

Nie jest żadną tajemnicą, że przewoźnik zainteresowany serią ET42 ma jedną ze swoich "baz" wypadowych przez płot z szopą w Karsznicach. Co do taryf - masz całkowita rację. Nawet wykupując "luzaka" nie puszczą ET41 jeśli wniosek był złożony na ET22 (nie chodzi tutaj tyle o serię pojazdu, co właśnie o fakt, że PLK traktuje dwuczłony jako dwie lokomotywy).
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: el16 w 26 Stycznia 2011, 00:25:25
Pozwolę sobie odświeżyć temat.
Jak tam sprawa serii ET42? Nadal stoją, jak stały i rdzewieją na deszczu?
Kto jest w ogóle teraz ich właścicielem?
Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 26 Stycznia 2011, 11:50:56
Jak tam sprawa serii ET42? Nadal stoją, jak stały i rdzewieją na deszczu?

Tak.

Cytuj
Kto jest w ogóle teraz ich właścicielem?

Niezmiennie PKP CARGO.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Exe w 27 Stycznia 2011, 14:18:57
Ja też pozwolił bym się wtrącić. Czy są jakieś plany wobec ET42? Kiedyś doszły mnie słuchy, że coś mają z nimi zrobić, ale to takie niewiarygodne źródło.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: PR ZDW w 27 Stycznia 2011, 14:52:41
Nic się nie dzieje, mieszkam 4 km od cmentarza i wiem tylko tyle nie opłacalna eksploatacja na szlaku "zbyt duże koszty".
Kupnem były zainteresowane inne spółki, bodajże Lotos ponieważ maja tam dość dużą bazę. A CARGO czeka na cud, znaczy że czekają na to, aż znikną same lub stanie się bum i wtedy ET42 z ET40 powrócą, bo będą potrzebne do przewozu dużych transportów lub je sprzedadzą za granicę ;p Pozdrawiam mk z Karsznic.   
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 27 Stycznia 2011, 15:08:38
Jak dla mnie to LOTOS tego nie kupi. Oni bardziej ładują kasę w nowoczesny tabor typu Traxy, a za niedługo w Dragony. Nie wierzę, żeby się chcieli takimi drogimi jednostkami w eksploatacji zajmować jak Ruski. ET42 będą stać tak długo, aż Cargo nie stwierdzi, że mają braki taborowe i kasę, żeby uruchomić chociaż parę Rusków, tak samo z Bombowcami. Dosyć często widuje 2xET22 gdzie taki jeden ET42 by załatwił sprawę. Prędzej pójdą na złom niż coś z nimi zrobią.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: PR ZDW w 27 Stycznia 2011, 15:50:36
Chociaż nie pogardzili by nimi (LOTOS), Cargo już ich nie uruchomi - one nawet z pewnych bocznic pewnie już nie wyjadą (pozapadane tory). ET42 załatwiłby sprawę. Kiedyś pewnie tak, a teraz za dużo kasy na naprawę - patyki na pewno do wymiany i wszelkie inne części, ale ma nadzieje że chociaż 4 Ruski lokomotywownia Karsznice wyremontuje w rodzinnej bazie, skąd zawsze zaczynały pracę.
Naprawdę straszny jest to widok - gdy jadę osobowym do Zduńskiej Woli, to płakać się chce - dzisiaj też tędy przejeżdżałem.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: 333Wojtas333 w 27 Stycznia 2011, 16:23:54
Chociaż nie pogardzili by nimi (LOTOS), Cargo już ich nie uruchomi...

Otóż LOTOS posiada od jakiegoś czasu Traxxy i zapewne bardziej im się opłaca inwestowac właśnie w nie.
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 27 Stycznia 2011, 16:38:56
LOTOS nawet rumunów się już pozbywa to ET42 raczej u nich nie zobaczymy. Lotos chce unowocześnić swój tabor i konkurować z zachodnią częścią Europy. (Na podstawie rozmowy z dni otwartych Lotosu)
Tytuł: Odp: Seria ET42 odchodzi...
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 27 Stycznia 2011, 20:35:26
Teraz już nie, lecz gdy lotos nie posiadał jeszcze TRAXXów był zainteresowany wynajęciem kilku sztuk. Wiadomo jak to się skończyło, CARGO odstawiło ET42 a lotos wynajął E186.