« Odpowiedź #144 dnia: 29 Września 2009, 22:54:58 »
Wczoraj dowiedziałem się ciekawej rzeczy od pracowników PKP CARGO. Otóż PLK żądało dość sporych opłat za przejazd tych lokomotyw (coś związanego z liczbą osi). Co w połączeniu z energochłonnością zadecydowało o odstawieniu lokomotyw. Co ciekawe zanim nie było problemów z taryfami PLKi, były plany dalszej długotrwałej eksploatacji ET42. Świadczyć może o tym fakt, że zaczęto wymieniać wykonane z azbestu (bodajże) osłony styczników. Dodam że koszt jednej takiej osłony to ok 10tys zł... . Dlatego na chwilę obecną to od taryf PLK zależy czy ET42 wrócą na szlak. Podobno też jeden z przewoźników (nie chcę wymieniać nazwy) był zainteresowany kupnem (bodajże 10szt) ET42, jednak PKP CARGO stanowczo odmówiło. Jest tu 'promyk' nadziei, że CARGO stara się dogadać z PLKą bądź są jakieś przesłanki by się tych lokomotyw nie pozbywać. Nie sądzę aby PKP CARGO nie chciało sprzedać ET42 tylko dlatego, że poszłyby do prywaciarza. Obecnie CARGO się zmienia i nawet wynajmują hale lokomotywowni 'prywaciarzom' aby Ci mogli naprawić swój tabor. Do niedawna byłoby to nie do pomyślenia, ale obecnie jest to 'normalnie' praktykowane.
W każdym razie cały czas 'trzymam rękę na pulsie'. Jak będzie coś więcej wiadomo to dam znać.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76