Symulator EU07 (i nie tylko) > Infrastruktura kolejowa
Zależności sygnałów na semaforach... czyli S1+S5 na raz.
MuNiO:
--- Cytat: uetam w 09 Grudnia 2008, 00:22:14 ---A moze po prostu urzadzenia zaczynaja sie rozsypywac :]
--- Koniec cytatu ---
Kilka lat temu zbudowalem uklad semafora 5 komorowego z wykorzystaniem orginalnych przekaznikow stosowanych w automatyce PKP. Przekazniki byly wycofane z uzycia, pozwolilem sobie na rozne eksperymenty. Stany nie ustalone nazwijmy to "choinka" moga wywolac sklejone - przyspawane styki przekaznika lub zwarcia w przewodach kablowych i polaczeniowych. Czesto "choinke" wywoluja wachania sieci zasilajacej.
EDIT. Zapomnialem dodac najwazniejsze. Obwod swiatla czerwonego (czytaj najbardziej bezpiecznego) jest odseparowany od pozostalych obwodow sygnalowych. W przypadku zaniku zasilania z sieci miejskiej obwod jest przelaczany pod generator zailajacy. Caly ruch idzie na sygnal zastepczy, ktory tez jest zasilany z generatora.
uetam:
No i w tym przypadku mamy do czynienia zapewne z czymś podobnym.
mechatronik:
Munio, a masz może schematy połączeń elektrycznych stosowanych na PKP przy zasilaniu świateł semaforów ?
EDIT
Już nie trzeba :). Dzięki mateu :).
uetam:
http://www.automatyka.ndl.pl/srk/przekaznikowe/obwody/swiatla1.gif dla semka wjazdowego 5k.
http://automatyka.ndl.pl/
Polecam strone.
Żuk:
Jeżeli jest to szlak zelektryfikowany, a po zachowaniach semaforów stwierdzam, że jest, więc:
- na szlaku zelektryfikowanym z semaforami świetlnymi, zachodzi taka sytuacja, że po daniu nastawnikiem po amperach może zaświecić się choinka, może zaświecić się nam czerwone, lub wyświetlony sygnał zezwalający na jazdę może się wygasić.
Sam byłem świadkiem takiego zachowania semaforów SBL na szlaku Iława- Gdynia i Olsztyn- Działdowo, gdzie semafor zmieniał się na S1 albo wygasał.
Nawigacja
[#] Następna strona
Idź do wersji pełnej