Autor Wątek:  A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier  (Przeczytany 18400 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« dnia: 11 Września 2012, 21:19:07 »
Witam.
Tak ostatnio sobie siedzę i myślę i wpadłem na takowy pomysł, aby może rozpowszechnić autopromocję naszego symulatora, pod względem takim jak w nazwie tematu. Czyli, A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier, odnośnie udostępnienia ich modeli 3D które nie są jeszcze w naszym Symulatorze, a może są ale jakością nie zbytnio się szczycą, chociażby dla porównania skoda 163 czy tam 162 (prawie to samo, tylko parametry inne może nie wnikam), której przydał by się w naszym Symku mały lifting, który by że tak powiem zmodernizował ją do obecnych standardów jakie panują. Ale po co się trudzić i męczyć przy tym loku jak można również porozmawiać i w jakiś sposób podyskutować z kolegami z Czech odnośnie tej lokomotywy, czy by czasem nam nie udostępnili tego modelu na rzecz naszego symulatora. W załączniku prezentuję wam jak wyglądają te loki  z poziomu programu modelarskiego. Dopowiem że w MSTSie te loki przy ładnym otoczeniu i ładnym składzie nawet nawet full real. Dodam jeszcze iż przełożenie tego modelu dla celów Maszyny było by bardzo proste. Dlaczego? Ponieważ autor tego modelu wymodelował każdy model 3D w tym loku. Nie bierzcie tego dosłownie. Ale no, nie ma wcale praktycznie alphy w teksturze, a tekstura jest tak skonstruowana jak tekstury w naszym symku, czyli wszystkie elementy tekstur w jednym pliku. (patrz zal. zal1.jpg) W załączniku pokazuję wam jak ta tekstura jest skonstruowana. W tle tekstury powstającej nowej tex mojego autorstwa dla Trainz. A więc zmierzam do końca. I taka propozycja. Czy można było by  utworzyć jakiś wątek na tym forum aby modelarze z innych symulatorów mogli się dowiedzieć  co i jak po kolei muszą zrobić aby ich model działał poprawnie w tym symku, bądź taki temat aby mogli wyrazić swoją opinie odnośnie tego tematu bądź i nawet udostępnić swój wyrób poprzez właśnie ten temat. Oraz czy by można było dodać na stronie głównej eu07.pl w dziale "Rozwój" może jakąś informację o tym. Chociażby takie coś co wymyśliłem sobie na poczekanie:

Cytuj
Informacja dla twórców modeli 3D z innych gier/symulatorów.

 Jeżeli jesteś twórcą modeli 3D związanych z Taborem Kolejowym oraz ogólnie sprawami związanymi z modelarstwem obiektów inżynieryjnych bądź innych obiektów otaczających nas na co dzień i chciałbyś się podzielić swoją twórczością na rzecz naszego symulatora, ale nie wiesz co i jak zrobić aby model ukazał się i działał poprawnie w Symulatorze, napisz tutaj (link do tematu na forum), chętnie Ci pomożemy oraz doradzimy jak wdrożyć oraz przystosować twój model 3D do standardów naszego Symulatora. Modele mogą być nawet z różnych Symulatorów czy Gier związanych z tematyką kolejową. Ale jedne musi być pewne. Autorem modelu musisz być ty sam, bądź posiadać pisemną zgodę od autora innego modelu 3D który ci udzielił zgody na modyfikacje/wysyłanie oraz udostępnianie jego plików na rzecz innych gier bądź symulatorów. Nie zastanawiaj się! Zgłoś się już teraz.

Czekamy na Ciebie z otwartymi rękami.

Co wy o tym sądzicie? Czy ma to sens? Czy zgadzacie się na takie posunięcie? Opiszcie swoją myśl na ten temat. Może akurat dzięki temu poszerzy nam się baza infrastruktury czy i nawet taborowa.

P.S. Tak dodam od siebie że jestem w trakcie rozmów z autorem modelu 3D tej skody co poniżej pokazałem w załącznikach. Puki co będzie to żmudny proces udostępniania ponieważ ludzi w ten model jest zamieszanych dość sporo. Jeden zrobił samą bryłę, drugi ją poprawił, trzeci zrobił wózki, czwarty mapowanie i tak dalej, i tak dalej. Może coś w tym temacie ruszy. Ale jak na razie to tylko wstępna informacja, która może ale nie musi się zrealizować. No ale trzeba jakoś myśleć przyszłościowo że nie tylko Polacy robią fajne modele, a inni twórcy modeli mogą nasz symulator wesprzec.

Serdecznie Pozdrawiam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Września 2012, 21:23:29 »
Ja jestem jak najbardziej za. Ale pierwsze, co trzeba by było zrobić, to przetłumaczyć dokumentację na angielski i powiesić na stronie głównej...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Września 2012, 21:26:23 »
No ja też tak myślałem żeby na kilka języków przetłumaczyć głównie to Angielski, Niemiecki i Czeski. Czesi zaś bardzo dokładnie i starannie tworzą modele 3D. Macie przykład powyżej ;). Tylko czy znalazła by się taka osoba czy by zajęła się przetłumaczeniem. Ja może postaram się załatwić wersję Czeską.

Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Września 2012, 22:02:47 »
Nie tylko współpracować z kolegami z Czech, ale i również ze Słowacji. Wkońcu mają prawie taki sam tabor co Czesi, a im więcej osób do współpracy tym lepsze efekty moglibyśmy uzyskać.
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2012, 22:03:59 wysłana przez Tyrystor »

Offline oscyp

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Września 2012, 22:09:53 »
Sądzę że to bardzo fajny pomysł, i ma sens.
Pozdrawiam

Offline MasterYoda

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 839
  • Mistrz ściemy, Pan Andrzej.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 71
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Września 2012, 00:05:08 »
Pomysł niebanalny. Tylko jedno mi się nasuwa na myśl a mianowicie żeby nie doszło od sytuacji podobnej do tej w której pewien modelarz o nieprzeciętnych umiejętnościach zaproponował swoją pomoc, a koledzy co niektórzy zbesztali go za to że pokazał model o bardzo drobnych szczegółach. I tak owy modelarz po pierwszej wiadomości i gromach które się posypały na jego głowę zamilkł i do dnia dzisiejszego się nie odezwał. Gdyby został poinstruowany, że budynki tak dokładne być nie muszą nasza baza infrastruktury była by bardziej zasobna. To taka moja dygresja do tematu.
Panie Darku, my też możemy prosić?

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Września 2012, 10:18:52 »
Jak stwierdził kolega @Ra, przewagą tego symulatora nad innymi jest to co jest istotą symulatora, czyli odwzorowanie rzeczywistości, do którego przykłada się dużą wagę. Natomiast tracimy przede wszystkim na tym, że nad Trainzem i MSTSem siedzą ogromne community które tworzą modele, trasy, tekstury, wszystko i dużo.
Tak więc każda próba zmiany tych proporcji jest chyba słuszna. Tzn. niech nam dalej zostanie przywiązywanie uwagi do realizmu, a im wielkie community, ale niech to community współpracuje też z nami. :)
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Września 2012, 16:47:12 »
A więc tak. Napisałem już kilka wiadomości do kolegów z Trainza, którzy tworzą budynki oraz inne pierdółki infrastruktury. Teraz pytanie. Zapewne oni nie będą zainteresowani odnośnie przenoszeń sami modelów 3D do naszego symka. A zatem. Czy może by tak podołać jakąś ekipę kilkuosobową, która w wolnym czasie wdrażała w nasz symulator modele z innych symków.? Tzn dostosowanie ich pod nasz symek.? Oczywiście jeżeli takowe osoby się znajdą które udostępnią swoje wyroby.;) Jeżeli nie był by to aż takie trudne to sam bym może by się skusił odnośnie pomocy w przenoszeniu. Idę zatem przeczytać na forum co i jak :D
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2012, 16:50:18 wysłana przez hanys »

Offline Tolein

  • Wiadomości: 483
  • Kanapowy Toromistrz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Września 2012, 17:55:06 »
@hanys, może właśnie droga tędy - poszukać osób, które nie mają zbyt wiele doświadczenia w modelowaniu, a przy okazji tych adaptacji mogłyby się nieco podszkolić. A z drugiej strony może ktoś z doświadczeniem zgodziłby się przyjąć kilku "padawanów". Być może jest to dobry sposób na początek przygody z 3dsem albo gmaxem "dla opornych"? Polecam zainteresować wzajemnie czytaczy dwóch wątków na forum - tego i http://eu07.pl/forum/index.php/topic,22046
"Podejrzewam, że:
1. poświęcają na to niewiele czasu,
2. mają ograniczoną liczbę zwojów mózgowych, przez co są w stanie wykonywać tylko proste i powtarzalne czynności,
3. wydaje im się, że mogą nawet podbić kosmos, ale życie weryfikuje im to negatywnie."

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Września 2012, 18:17:25 »
Przeglądałem teraz kilka nowych dodatków z bazy infrastruktury. I chyba widzę że nie będzie żadnego problemu z wstawieniem modeli do Maszyny. Mam już jednego chętnego na obiekty. Chęć tą potwierdził kolega Wujek 082. Jego wyroby możecie przejrzeć tutaj: http://www.trainzart.pl/news.php . Odnośnie przenoszenia do maszyny jego plików to spróbuję się ja tym zająć.

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Września 2012, 18:27:55 »
No bardzo piękne obiekty robi Pan powyżej pokazany. Super dworzec Grudziądz i lokomotywownia :) Mam nadzieję, że Ci z Czech też się zgodzą.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Września 2012, 18:31:09 »
No bardzo piękne obiekty robi Pan powyżej pokazany. Super dworzec Grudziądz i lokomotywownia :) Mam nadzieję, że Ci z Czech też się zgodzą.
Puki co czekam na odpowiedź ;) Też jestem w takim przekonaniu iż wyrażą zgodę ;)

  Dodano: 12 Września 2012, 19:08:45
Kolejna osoba zainteresowana udostępnieniem, ba nawet jak tej osobie wytłumaczymy co i jak to sama będzie dodawać i publikować swe wyroby, a tą osobą jest user  Qdaty z forum PTT, jego wyroby możecie przejrzeć na jego stronie: http://www.qdaty-trainz.pl/news.php
« Ostatnia zmiana: 12 Września 2012, 19:08:45 wysłana przez hanys »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Września 2012, 00:34:15 »
No bardzo piękne obiekty robi Pan powyżej pokazany. Super dworzec Grudziądz i lokomotywownia :) Mam nadzieję, że Ci z Czech też się zgodzą.
Puki co czekam na odpowiedź ;) Też jestem w takim przekonaniu iż wyrażą zgodę ;)

  Dodano: 12 Września 2012, 19:08:45
Kolejna osoba zainteresowana udostępnieniem, ba nawet jak tej osobie wytłumaczymy co i jak to sama będzie dodawać i publikować swe wyroby, a tą osobą jest user  Qdaty z forum PTT, jego wyroby możecie przejrzeć na jego stronie: http://www.qdaty-trainz.pl/news.php

Ja nie widzę przeciwwskazań by udostępniać naszą infrastrukturę. Przynajmniej tą, którą sam zrobiłem. Za innych się nie wypowiem ale jeśli zostanie utrzymane info o autorze, to niech się dzieje wola nieba... z nią się zawsze zgadzać trzeba. :)

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #13 dnia: 13 Września 2012, 19:00:25 »
Dobra. Mam problem. Przekopałem całe forum odnośnie exportu poprzez skrypty gmaxa do .t3d i nie znalazłem zbytnio nic. A więc problem takowy. Podczas zapisywania wywala taki błąd (patrz zal. b_d.jpg). Nie wiem co jest grane ;(. Próbowałem już kilka razy robić nowy materiał a tu dalej wywala błąd. Może ktoś by doradził co i jak? Bo jak na razie ten oto błąd zablokował moje prace odnośnie przenosin modeli. Info: rozdzielczość tekstury 512x512, początkowo miałem 256x512, myślałem że o to chodzi.  Info o modelu:
Summary Info for barak_eu07.gmax (at Frame 0)

Objects:
  Cast Receive Motion
  Name Type Verts Faces Shadows Shadows Blur Hidden Frozen Material (Type)
  ------------------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------ ------------------------
  barak_ryszarda-wujek_082_ Editable 8 10 Yes Yes No No No Material #9 (Standard)


Scene Totals:
  Objects: 1
  Shapes: 0
  Cameras: 0
  Lights: 0
  Helpers: 0
  Total: 1

Mesh Totals:

  Verts: 8
  Faces: 10
Materials:

  Material #9  ( Standard )
         C:\Users\Patryk\Desktop\wujek_3d_1\Barak ryszarda\barak_ryszarda-wujek_082_trainz.tga


« Ostatnia zmiana: 13 Września 2012, 19:02:40 wysłana przez hanys »

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #14 dnia: 13 Września 2012, 19:02:09 »
Zobacz moje skrypty, te z wątku "Jak tam prace", tam jest ok.

Offline Artur PKP

  • Wiadomości: 153
  • Uwielbiam pojazdy szynowe. :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #15 dnia: 13 Września 2012, 20:11:03 »
Dobry pomysł. Trzeba się jakoś zjednoczyć z innymi i wymieniać plikami. Dobrze to wpłynie na "sławę" symka. ;)
Pozdrawiam, Artur.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Września 2012, 09:48:57 »
Witam. A wiec tak. Z pomocą kolegów eu07-001 oraz matek123 udało mi się przenieść pierwszy model 3D infrastruktury do Maszyny. Wielkie dzięki dla tych dwóch kolegów ;) W załączniku pokazuję co to za model. Dzięki tym dwóm kolegom przełamałem barierę problemów, które mnie napotkały podczas eksportu modelu. Jeszcze raz dzięki wielkie. I tym oto akcentem można zacząć przenoszenie masowe plików. Jest ich dość sporo. Więc roboty będzie z tym, ale efekty tego będą jeszcze lepsze. Pozdrawiam i życzę miłego weekendu.

P.S. Tak dopowiem że modele przeniesione z trainza będa miały dopisek we folderach np. obiekty_wujek082_trainz co zaś wujek082 to autor modeli a trainz, że te modele pochodzą z trainza. I tak planuję zrobić każdy taki folder do osobnego twórcy, ponieważ jak na razie hoho dużo mają tych modeli :D
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2012, 09:51:37 wysłana przez hanys »

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6093
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2069
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Września 2012, 10:01:08 »
Może lepiej byłoby dać folder trainz i w nim foldery poszczególnych twórców?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Września 2012, 11:36:49 »
Można tak też zrobić. Kwestia podmiany folderów, ale głównie mi chodziło o pierwsze uruchomienie tego modelu, które to zaś dzięki wam powiodło się powodzeniem. A więc tak:
trainz\wyjek082\
trainz\samplaire\ i itp.

Offline Husarz

  • Wiadomości: 285
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #19 dnia: 15 Września 2012, 11:40:52 »
@hanys a może spróbuj pogadać z kolegami z za wschodniej granicy. Fajnie, że informujesz nas o postępach.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #20 dnia: 15 Września 2012, 12:25:38 »
Póki co to wpierw dogadajmy się z naszymi, a potem z cudzoziemcami :P

Rozi
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2012, 19:10:48 wysłana przez Rozi »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #21 dnia: 15 Września 2012, 12:38:47 »
@hanys a może spróbuj pogadać z kolegami z za wschodniej granicy.
Załatw najpierw tłumaczenie tego: http://eu07.pl/dokumentacja/ (plus załączniki) na dany język. Inaczej nie mamy szans ruszyć za granice.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #22 dnia: 16 Września 2012, 13:17:34 »
Tak z bieżących prac, to już udało mi się bez żadnego problemu przenieść kolejny model do Maszyny (patrz załącznik). Takie jedno info. Czy znalazła by się taka osoba chętna, która pomogła by mi w przenoszeniu tych modeli, w taki sposób, aby mi skleiła tekstury danego modelu w jedną cześć? Ponieważ ułatwiło by mi to przenoszenie modeli oraz przyśpieszyło nieco proces przenoszenia modeli. Kto był by zainteresowany pomocą niech zgłosi się na PW to przedstawię szczegóły. Pozdrawiam

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #23 dnia: 16 Września 2012, 13:24:08 »
Chodzi Ci o to, że w Trainzie modele mają wiele submodeli? Wtedy trzeba będzie robić mapowanie od nowa. Mogę Ci pomóc, ale zrobienie z kilku tekstur jednej i naniesienie od nowa mapowania nie jest zbyt szybką czynnością, więc dużo osób musiałoby się w to zaangażować.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #24 dnia: 16 Września 2012, 13:27:36 »
Można zrobić program, który przeliczy współrzędne mapowania na pliku takim jak T3D. Modele z wieloma submodelami można wstawiać, ale będzie to zabijać wydajność.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #25 dnia: 16 Września 2012, 13:32:48 »
Ja robię tak. Wpierw sklejam wszystkie tekstury w jedną część, później odpalam Gmaxa, tak, modyfikuje mapowanie, nakładając nową teksturę, i tylko dopasowuje  miejsca skąd tekstura ma być pobierana, później kasuje inne materiały z modelu, tak aby był tylko ten jeden, a potem na końcu złączam model w jedną część i potem zapisuje do .t3d . Trochę to mozolne, ale jak na razie nie widzę innego wyjścia, a jeżeli miał bym już gotowe tekstury sklejone w jednym pliku .tga oraz .dds to o wiele sprawniej by to szło. Nie musiał bym wtedy kilkunastu programów uruchamiać. Jeden do obróbki tekstur, drugi co modyfikacji modelu 3D. Po zrobieniu kilkunastu modeli już może się nieco mieszać. A tak to jedna osoba by tex przerabiała a druga by teksturę w modelu 3D podmieniała.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #26 dnia: 16 Września 2012, 13:40:11 »
Można zrobić program, który przeliczy współrzędne mapowania na pliku takim jak T3D. Modele z wieloma submodelami można wstawiać, ale będzie to zabijać wydajność.
Gdyby jakiś mózg kiedyś coś takiego zrobił, można by było dynamicznie łączyć obiekty o różnych teksturach w jeden model, dzięki czemu wydajność zdecydowanie by wzrosła. Tylko domyślam się, że to nie jest takie proste.
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2475
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1091
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #27 dnia: 16 Września 2012, 13:41:53 »
A więc mogę ci podesłać kilkadziesiąt tekstur do złączenia ? Jak na razie jest to 11 paczek tekstur a w nich po 2-3 teksturki do sklejenia ;) Tak na powitanie heh.

Offline SKP

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1692
  • Stwierdzanie Końca Pociągu
    • Zobacz profil
    • Śledź na bieżąco odjazdy z Twojego ulubionego przystanku - Gdańsk
  • Otrzymane polubienia: 32
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Września 2012, 13:48:24 »
Możesz :) Ale nie gwarantuję Ci na kiedy to zrobię, rok szkolny rządzi się swoimi prawami. I może na początek kilka wystarczy ;)
Scenarzysta teoretyk. Trasopisarz doświadczalny.

Offline Sivert

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: A może zachęcanie modelarzy z innych symulatorów/gier
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Września 2012, 23:29:23 »
Poruszona kwestia współpracy jest jak najbardziej godna rozwijania i wdrażania, ale chciałbym zaproponować kilka modyfikacji w podejściu do sprawy:
1.   Relacje należy budować na wymianie materiałów, nie tylko czerpaniu z zasobów innych środowisk. MaSzyna ma do zaproponowania wiele w tej dziedzinie: dźwięki, kabiny, dokumentacja (wiem, bo dokonałem pewnych badań xD). Na wstępie trzeba zorientować się, co mamy do zaoferowania. Wszelkie żerowanie na twórczości może źle odbijć się na relacjach z innymi grupami.
2.   Należałoby najpierw zaangażować do współpracy Kolegów z kraju, a wypracowane zasady kooperacji wykorzystać do budowania relacji z zagranicą. Profesjonalizm popłaca.
3.   Pozyskanie ludzi, którzy będą konwertować swoje dodatki do formatów MaSzyny będzie trudniejsze, niż skierowanie prośby o wykorzystanie czyjejś pracy  (dobrze zacząć w ten sposób, pytając w kolejnej fazie o zainteresowanie wsparciem symulatora).
4.   Użyteczne byłoby stworzenie kilku prostych tutoriali w punktach do kolejnych etapów konwertowania, a dalej idąc: zespołu ludzi, którzy zajęliby się przetwarzaniem (najczęściej problemem nie jest skomplikowanie, ale żmudność, co z powodzeniem rozwiązałby zespół ‘specjalistów’) – byłaby to miara zaangażowania społeczności w tworzenie symulatora.
5.   Dobór dodatków do konwersji powinien być celowy i mieć charakter zapotrzebowania wyrażanego przez twórców map/’tunerów’ etc. przy czym trzeba zacząć od rzeczy drobnych.
6.   Zdecydowanie dobrym wyjściem byłoby dobranie człowieka od kontaktów z twórcami, który koordynowałby zapytania, przedstawiał im wyniki pracy po stronie MaSzyny i dbał o szeroko pojęte dobre relacje z Nimi.

Pomysły te są zarysem mojej wizji na temat sprawnego rozwoju symulatora w dziedzinie współpracy z innymi społecznościami MK we wspólnym celu rozwoju wirtualnego kolejnictwa. Wszelkie komentarze i konstruktywna krytyka mile widziane.