Autor Wątek:  Tabor Kolei Rosyjskich  (Przeczytany 75698 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Tabor Kolei Rosyjskich
« dnia: 22 Listopada 2008, 15:08:40 »
Radziecka lokomotywa 4TE10. Bajkalski Potwór

http://www.parovoz.com/gallery/RU50/20081121_169619.jpg
Długość całkowita: 68 metrów.
Moc to 8800kW

Jest to czteroczłonowa lokomotywa. Wyprodukowana dla SZD przez zakłady w Ługańsku. Wyprodukowano 25 sztuk tego monstrum. Spotykana tylko na BAM-ie (Bajkalsko Amurska Magistrala) ponoć mogła pociągnać okolo 130 wagonów. Obecnie seria ta występuje jeszcze w postaci 3-członowej lub 2-członowej na wyżej wymienionej linii.



REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2008, 14:36:55 wysłana przez Akvin »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #1 dnia: 22 Listopada 2008, 15:32:29 »
Pozwolę sobie dodać, że napędem każdego członu jest 10 cylindrowy przeciwsobny wysokoprężny silnik dwusuwowy. Konstrukcja ta posiada dwa wały korbowe oraz 20 tłoków. Moc ok 3000KM.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #2 dnia: 22 Listopada 2008, 15:34:02 »
To taka ciekawostka: jeden człon ma 17 metrów, a więc tyle co... M62 i TEM2. Rosjanie jednak nie zmieniają zbyt często sprawdzonych konstrukcji :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #3 dnia: 22 Listopada 2008, 15:54:50 »
8800kW to ile koni mechanicznych?

Dodam jeszcze iż w wersji pierwotnej w zasadzie już nie wystepuje. Odgłos takiej maszyny na pełnych obrotach to musiałbyć niesamowity.

EDIT: Do Moda or Admina: Jeśli nie byłoby problemu to czy można ten temacik dać do Inne Kolejowe?

« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2008, 16:05:54 wysłana przez REWIZOR »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #4 dnia: 22 Listopada 2008, 16:17:56 »
8800kW to ile koni mechanicznych?

1 kW to 1.36 KM więc 8800kW to 11968 KM :]

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #5 dnia: 22 Listopada 2008, 16:56:41 »
To ile ta lokomotywa posiada członów.....??

Offline Sputniko

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #6 dnia: 22 Listopada 2008, 17:09:12 »
Zgodnie z nazwą 4. Natomiast 3TE10 posiada 3 człony, a 2TE10 2 człony.


REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2008, 17:12:31 wysłana przez REWIZOR »

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #7 dnia: 22 Listopada 2008, 18:06:06 »
To ile ta lokomotywa posiada członów.....??

Masz napisane w pierwszym poście... Tak to jest, jak ktoś nie czyta całego tematu, a potem zadaje pytania, na które padło wyjaśnienie ze 4 razy...
[...]Jest to czteroczłonowa lokomotywa.[...]
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2008, 22:55:02 wysłana przez Poscikk »

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

guest4368

  • Gość
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #8 dnia: 22 Listopada 2008, 18:47:35 »
To taka ciekawostka: jeden człon ma 17 metrów, a więc tyle co... M62 i TEM2. Rosjanie jednak nie zmieniają zbyt często sprawdzonych konstrukcji :)
Sprawdżcie w Google 3M62 (potrójny Gagar) oraz 2M62 (tylko podwójny).
Jako "sprawdzoną konstrukcję" rozumiemy wózki , ramę i parę innych rzeczy, bo pudła się różnią?
PS. Są i 4 Gagary, i to w Polsce:
http://ciemny.pl/walls/DSC09173-1024.jpg

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #9 dnia: 22 Listopada 2008, 18:56:21 »
Cytuj
PS. Są i 4 Gagary, i to w Polsce:
http://ciemny.pl/walls/DSC09173-1024.jpg
Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #10 dnia: 22 Listopada 2008, 19:09:33 »
Cytuj
Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.
Bo tak jest dwa z tyłu wracają luzem do lokmotywowni.
Co do M62 jest jeszcze wersja XM62U z wózkami bezwidłowymi (takimi samymi jak w BR232 lub TE10) zbiornikem paliwa na 6000l i co za tym idzie ciężarem służbowym 121 ton.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #11 dnia: 22 Listopada 2008, 19:59:08 »
http://railroad.100megsfree5.com/L4/4TE130-photo.html A tu mamy inne monstrum. Prototyp 4TE130. Z opisu wynika, że przerobiony potem na 2x 2TE130.

Co do M62 jest jeszcze wersja XM62U z wózkami bezwidłowymi (takimi samymi jak w BR232 lub TE10) zbiornikem paliwa na 6000l i co za tym idzie ciężarem służbowym 121 ton.
Gdyby takie gagriny były w Polsce (oprócz jednego skasowanego) to by były jednymi z lepszych lokomotyw w naszym kraju.
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2008, 20:00:55 wysłana przez Kozi »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #12 dnia: 22 Listopada 2008, 20:06:15 »
Albo gdyby do Polski zamiast Gagarinów masowo sprowadzano Ludmiły.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #13 dnia: 22 Listopada 2008, 21:38:12 »
Jako "sprawdzoną konstrukcję" rozumiemy wózki , ramę i parę innych rzeczy, bo pudła się różnią?
Tak, rama została jedna chyba jeszcze od czasów TE3. Wózki w międzyczasie zmieniono (na bezwidłowe). Nie mogę się wypowiedzieć nt. silników trakcyjnych dokładnie, ale tamary, gagary i ludmiły mają oidp te same (czyli pewnie gdzieś jeszcze są).

Przenoszę do Inne kolejowe.

Andrzej.
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2008, 21:42:29 wysłana przez |andy| »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #14 dnia: 22 Listopada 2008, 22:25:45 »
To ile ta lokomotywa posiada członów.....??
Masz napisane w pierwszym poście... Tak to jest, jak ktoś nie czyta całego tematu, a potem zadaje pytania na które padło wyjaśnienie ze 4 razy...
Pytanie o ilość członów nie jest bezzasadne. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie w pierwszym poście i policzyć zbiorniki paliwa...
« Ostatnia zmiana: 22 Listopada 2008, 22:27:29 wysłana przez REWIZOR »
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

guest4368

  • Gość
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Listopada 2008, 22:46:24 »
Cytat: BLAcKboY
Pytanie o ilość członów nie jest bezzasadne. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie w pierwszym poście i policzyć zbiorniki paliwa...
Rrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.
Lokomotywa ciągnąca 130 wagonów musi mieć mocny sprzęg (na zdj. SA3). Na dużych odległościach bez zatrzymywania taka eksploatacja może jest opłacalna...
PS. 11968 KM=ok.8,8MW. Dla porównania EU07 ma tylko 2MW

Offline Gagarek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 127
  • JESTEM TROLEM
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #16 dnia: 22 Listopada 2008, 22:46:53 »
Cytuj
PS. Są i 4 Gagary, i to w Polsce:
http://ciemny.pl/walls/DSC09173-1024.jpg
Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.

To kiedyś osoby Siedlce - Hajnówka prowadziła... "3SU45", gdzie 2/3 z nich była na podsyle, a jedna była planowa :D To tak w ramach małego OT.

Cytat: Kozi
Odgłos takiej maszyny na pełnych obrotach to musiałbyć niesamowity.

To na pewno... Ale spora musiała być taka maszynka, u mnie by chyba zajmowała cały peron...


Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #17 dnia: 23 Listopada 2008, 07:52:51 »
Tak, rama została jedna chyba jeszcze od czasów TE3. Wózki w międzyczasie zmieniono (na bezwidłowe). Nie mogę się wypowiedzieć nt. silników trakcyjnych dokładnie, ale tamary, gagary i ludmiły mają oidp te same (czyli pewnie gdzieś jeszcze są).
TE10 mają silniki trakcyjne ED-118A takie same jak w gagarach albo tem2. Zresztą całe wózki bezwidłowe  z TE10 pasują do TE116, TE109, M62U,TEP70 i TEM18.

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #18 dnia: 23 Listopada 2008, 09:25:54 »
Ile ton taka maszyna ma możliwość pociągnięcia w porównaniu do st44.....??

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #19 dnia: 23 Listopada 2008, 09:37:11 »
Gagar ma około 2000 KM a ta machina 4TE10 około 12k KM, więc wszystko sobie pomnóż o 5 razy.


Tak, chodzi o pięć razy :)
« Ostatnia zmiana: 23 Listopada 2008, 11:03:03 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Listopada 2008, 10:29:17 »
PS. 11968 KM=ok.8,8MW.
Popatrz na pierwszy post, a życie stanie się prostsze :]
Gagar ma około 2000 KM, a ta machina 4TE10 około 12 kKM, więc wszystko sobie pomnóż przez 5
Ja bym mnożył przez 6, chyba że Ci o "o pięć razy" chodziło.

PS
Jednostki z przedrostkiem piszemy zawsze łącznie!
Kup nową klawiaturę, bo przecinek coś nie styka.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #21 dnia: 23 Listopada 2008, 11:18:53 »
Ale te 2000 KM w gagarze to siła silnika spalinowego, a mi chodziło o siłę silników elektryczny.
I ile ta siła silników może pociągnąć ton ładunku?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #22 dnia: 23 Listopada 2008, 11:21:07 »
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #23 dnia: 23 Listopada 2008, 11:39:58 »
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.
Jakas rewolucja w jednostkach. Koledze zapewne chodzilo o sile silnikow przy mocy ciaglej/godzinowej.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #24 dnia: 23 Listopada 2008, 12:05:00 »
Maksymalna siła pociągowa ST44 to 38000kG (380N) siła pociągowa  ciągła 20000kG (200N) przy 20km/h. 2TE10 ma siłą pociągowa ciągłą 52000kG (520N) przy 23km/h. Wynika z tego ,że 4TE10 ma ponad 1000N siły ciągłej.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #25 dnia: 23 Listopada 2008, 12:28:28 »
2TE10 ma siłą pociągowa ciągłą 52000kG (520N) przy 23km/h. Wynika z tego ,że 4TE10 ma ponad 1000N siły ciągłej.
A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).
btw Wartości siły w tym przypadku nie powinny być w kN ? bo np 520N to coś troszkę mało... .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #26 dnia: 23 Listopada 2008, 12:36:29 »
A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).


Maksymalna siła rozciągająca : sprzęg śrubowy - 800 kN, sprzęg SA3 - 3000 kN

Znalezione na : http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET41/ET41.html

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #27 dnia: 23 Listopada 2008, 16:10:24 »
Cytuj
Radziecka lokomotywa 4TE10.(...)
4TE10S ;]

Cytuj
Rrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.
Jeżeli się dobrze przyjrzymy, to zobaczymy człon innej lokomotywy. Coś typu ET41A+ET41B+ET41B.

Foty z przykładami:
http://www.parovoz.com/gallery/RU66/20081119_169235.jpg
http://www.parovoz.com/gallery/RU71/20060831_45532.jpg  wbrew pozorom to nie jest 3TE10 ;p
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Listopada 2008, 16:30:20 »
Zestawy mocniejsze niż 4TE10.  2x3TE10 oraz 3TE10+2TE10
http://pl.youtube.com/watch?v=1MCGr8UCN9M
http://pl.youtube.com/watch?v=9hhqfH-ohiQ&feature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=C8-KUHprda4  A tu na początku filmiku widać dziwny sposób prowadzenia pociągu.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #29 dnia: 23 Listopada 2008, 21:59:28 »
Cytuj
Radziecka lokomotywa 4TE10.(...)
4TE10S ;]

Cytuj
Rrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.
Jeżeli się dobrze przyjrzymy, to zobaczymy człon innej lokomotywy. Coś typu ET41A+ET41B+ET41B.

Foty z przykładami:
http://www.parovoz.com/gallery/RU66/20081119_169235.jpg
http://www.parovoz.com/gallery/RU71/20060831_45532.jpg  wbrew pozorom to nie jest 3TE10 ;p


Racja 4TE10S
A tam w tle to stoi jeden człon byc może od 2TE10 lub 3TE10(raczej ta pierwsza bo 3TE10 w okolicach Moskwy nie wystepują) ale napewno nie od widocznego na pierwszym planie 4TE10.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"