- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Kozi w 22 Listopada 2008, 15:08:40

Tytuł: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 22 Listopada 2008, 15:08:40
Radziecka lokomotywa 4TE10. Bajkalski Potwór

http://www.parovoz.com/gallery/RU50/20081121_169619.jpg
Długość całkowita: 68 metrów.
Moc to 8800kW

Jest to czteroczłonowa lokomotywa. Wyprodukowana dla SZD przez zakłady w Ługańsku. Wyprodukowano 25 sztuk tego monstrum. Spotykana tylko na BAM-ie (Bajkalsko Amurska Magistrala) ponoć mogła pociągnać okolo 130 wagonów. Obecnie seria ta występuje jeszcze w postaci 3-członowej lub 2-członowej na wyżej wymienionej linii.



REWIZOR
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 22 Listopada 2008, 15:32:29
Pozwolę sobie dodać, że napędem każdego członu jest 10 cylindrowy przeciwsobny wysokoprężny silnik dwusuwowy. Konstrukcja ta posiada dwa wały korbowe oraz 20 tłoków. Moc ok 3000KM.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: youBy w 22 Listopada 2008, 15:34:02
To taka ciekawostka: jeden człon ma 17 metrów, a więc tyle co... M62 i TEM2. Rosjanie jednak nie zmieniają zbyt często sprawdzonych konstrukcji :)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 22 Listopada 2008, 15:54:50
8800kW to ile koni mechanicznych?

Dodam jeszcze iż w wersji pierwotnej w zasadzie już nie wystepuje. Odgłos takiej maszyny na pełnych obrotach to musiałbyć niesamowity.

EDIT: Do Moda or Admina: Jeśli nie byłoby problemu to czy można ten temacik dać do Inne Kolejowe?

Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Marcin1992 w 22 Listopada 2008, 16:17:56
8800kW to ile koni mechanicznych?

1 kW to 1.36 KM więc 8800kW to 11968 KM :]
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kgb w 22 Listopada 2008, 16:56:41
To ile ta lokomotywa posiada członów.....??
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Sputniko w 22 Listopada 2008, 17:09:12
Zgodnie z nazwą 4. Natomiast 3TE10 posiada 3 człony, a 2TE10 2 człony.


REWIZOR
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 22 Listopada 2008, 18:06:06
To ile ta lokomotywa posiada członów.....??

Masz napisane w pierwszym poście... Tak to jest, jak ktoś nie czyta całego tematu, a potem zadaje pytania, na które padło wyjaśnienie ze 4 razy...
[...]Jest to czteroczłonowa lokomotywa.[...]
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: guest4368 w 22 Listopada 2008, 18:47:35
To taka ciekawostka: jeden człon ma 17 metrów, a więc tyle co... M62 i TEM2. Rosjanie jednak nie zmieniają zbyt często sprawdzonych konstrukcji :)
Sprawdżcie w Google 3M62 (potrójny Gagar) oraz 2M62 (tylko podwójny).
Jako "sprawdzoną konstrukcję" rozumiemy wózki , ramę i parę innych rzeczy, bo pudła się różnią?
PS. Są i 4 Gagary, i to w Polsce:
http://ciemny.pl/walls/DSC09173-1024.jpg
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 22 Listopada 2008, 18:56:21
Cytuj
PS. Są i 4 Gagary, i to w Polsce:
http://ciemny.pl/walls/DSC09173-1024.jpg
Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 22 Listopada 2008, 19:09:33
Cytuj
Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.
Bo tak jest dwa z tyłu wracają luzem do lokmotywowni.
Co do M62 jest jeszcze wersja XM62U z wózkami bezwidłowymi (takimi samymi jak w BR232 lub TE10) zbiornikem paliwa na 6000l i co za tym idzie ciężarem służbowym 121 ton.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 22 Listopada 2008, 19:59:08
http://railroad.100megsfree5.com/L4/4TE130-photo.html A tu mamy inne monstrum. Prototyp 4TE130. Z opisu wynika, że przerobiony potem na 2x 2TE130.

Co do M62 jest jeszcze wersja XM62U z wózkami bezwidłowymi (takimi samymi jak w BR232 lub TE10) zbiornikem paliwa na 6000l i co za tym idzie ciężarem służbowym 121 ton.
Gdyby takie gagriny były w Polsce (oprócz jednego skasowanego) to by były jednymi z lepszych lokomotyw w naszym kraju.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 22 Listopada 2008, 20:06:15
Albo gdyby do Polski zamiast Gagarinów masowo sprowadzano Ludmiły.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: youBy w 22 Listopada 2008, 21:38:12
Jako "sprawdzoną konstrukcję" rozumiemy wózki , ramę i parę innych rzeczy, bo pudła się różnią?
Tak, rama została jedna chyba jeszcze od czasów TE3. Wózki w międzyczasie zmieniono (na bezwidłowe). Nie mogę się wypowiedzieć nt. silników trakcyjnych dokładnie, ale tamary, gagary i ludmiły mają oidp te same (czyli pewnie gdzieś jeszcze są).

Przenoszę do Inne kolejowe.

Andrzej.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 22 Listopada 2008, 22:25:45
To ile ta lokomotywa posiada członów.....??
Masz napisane w pierwszym poście... Tak to jest, jak ktoś nie czyta całego tematu, a potem zadaje pytania na które padło wyjaśnienie ze 4 razy...
Pytanie o ilość członów nie jest bezzasadne. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie w pierwszym poście i policzyć zbiorniki paliwa...
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: guest4368 w 22 Listopada 2008, 22:46:24
Cytat: BLAcKboY
Pytanie o ilość członów nie jest bezzasadne. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie w pierwszym poście i policzyć zbiorniki paliwa...
Rrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.
Lokomotywa ciągnąca 130 wagonów musi mieć mocny sprzęg (na zdj. SA3). Na dużych odległościach bez zatrzymywania taka eksploatacja może jest opłacalna...
PS. 11968 KM=ok.8,8MW. Dla porównania EU07 ma tylko 2MW
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Gagarek w 22 Listopada 2008, 22:46:53
Cytuj
PS. Są i 4 Gagary, i to w Polsce:
http://ciemny.pl/walls/DSC09173-1024.jpg
Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.

To kiedyś osoby Siedlce - Hajnówka prowadziła... "3SU45", gdzie 2/3 z nich była na podsyle, a jedna była planowa :D To tak w ramach małego OT.

Cytat: Kozi
Odgłos takiej maszyny na pełnych obrotach to musiałbyć niesamowity.

To na pewno... Ale spora musiała być taka maszynka, u mnie by chyba zajmowała cały peron...

Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 23 Listopada 2008, 07:52:51
Tak, rama została jedna chyba jeszcze od czasów TE3. Wózki w międzyczasie zmieniono (na bezwidłowe). Nie mogę się wypowiedzieć nt. silników trakcyjnych dokładnie, ale tamary, gagary i ludmiły mają oidp te same (czyli pewnie gdzieś jeszcze są).
TE10 mają silniki trakcyjne ED-118A takie same jak w gagarach albo tem2. Zresztą całe wózki bezwidłowe  z TE10 pasują do TE116, TE109, M62U,TEP70 i TEM18.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kgb w 23 Listopada 2008, 09:25:54
Ile ton taka maszyna ma możliwość pociągnięcia w porównaniu do st44.....??
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 23 Listopada 2008, 09:37:11
Gagar ma około 2000 KM a ta machina 4TE10 około 12k KM, więc wszystko sobie pomnóż o 5 razy.


Tak, chodzi o pięć razy :)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: youBy w 23 Listopada 2008, 10:29:17
PS. 11968 KM=ok.8,8MW.
Popatrz na pierwszy post, a życie stanie się prostsze :]
Gagar ma około 2000 KM, a ta machina 4TE10 około 12 kKM, więc wszystko sobie pomnóż przez 5
Ja bym mnożył przez 6, chyba że Ci o "o pięć razy" chodziło.

PS
Jednostki z przedrostkiem piszemy zawsze łącznie!
Kup nową klawiaturę, bo przecinek coś nie styka.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kgb w 23 Listopada 2008, 11:18:53
Ale te 2000 KM w gagarze to siła silnika spalinowego, a mi chodziło o siłę silników elektryczny.
I ile ta siła silników może pociągnąć ton ładunku?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 23 Listopada 2008, 11:21:07
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: ET22_RULZ w 23 Listopada 2008, 11:39:58
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.
Jakas rewolucja w jednostkach. Koledze zapewne chodzilo o sile silnikow przy mocy ciaglej/godzinowej.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 23 Listopada 2008, 12:05:00
Maksymalna siła pociągowa ST44 to 38000kG (380N) siła pociągowa  ciągła 20000kG (200N) przy 20km/h. 2TE10 ma siłą pociągowa ciągłą 52000kG (520N) przy 23km/h. Wynika z tego ,że 4TE10 ma ponad 1000N siły ciągłej.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 23 Listopada 2008, 12:28:28
2TE10 ma siłą pociągowa ciągłą 52000kG (520N) przy 23km/h. Wynika z tego ,że 4TE10 ma ponad 1000N siły ciągłej.
A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).
btw Wartości siły w tym przypadku nie powinny być w kN ? bo np 520N to coś troszkę mało... .
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 23 Listopada 2008, 12:36:29
A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).


Maksymalna siła rozciągająca : sprzęg śrubowy - 800 kN, sprzęg SA3 - 3000 kN

Znalezione na : http://www.bluefish.foxnet.pl/Tabor/Elektryczne/ET41/ET41.html
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 23 Listopada 2008, 16:10:24
Cytuj
Radziecka lokomotywa 4TE10.(...)
4TE10S ;]

Cytuj
Rrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.
Jeżeli się dobrze przyjrzymy, to zobaczymy człon innej lokomotywy. Coś typu ET41A+ET41B+ET41B.

Foty z przykładami:
http://www.parovoz.com/gallery/RU66/20081119_169235.jpg
http://www.parovoz.com/gallery/RU71/20060831_45532.jpg  wbrew pozorom to nie jest 3TE10 ;p
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 23 Listopada 2008, 16:30:20
Zestawy mocniejsze niż 4TE10.  2x3TE10 oraz 3TE10+2TE10
http://pl.youtube.com/watch?v=1MCGr8UCN9M
http://pl.youtube.com/watch?v=9hhqfH-ohiQ&feature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=C8-KUHprda4  A tu na początku filmiku widać dziwny sposób prowadzenia pociągu.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 23 Listopada 2008, 21:59:28
Cytuj
Radziecka lokomotywa 4TE10.(...)
4TE10S ;]

Cytuj
Rrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.
Jeżeli się dobrze przyjrzymy, to zobaczymy człon innej lokomotywy. Coś typu ET41A+ET41B+ET41B.

Foty z przykładami:
http://www.parovoz.com/gallery/RU66/20081119_169235.jpg
http://www.parovoz.com/gallery/RU71/20060831_45532.jpg  wbrew pozorom to nie jest 3TE10 ;p


Racja 4TE10S
A tam w tle to stoi jeden człon byc może od 2TE10 lub 3TE10(raczej ta pierwsza bo 3TE10 w okolicach Moskwy nie wystepują) ale napewno nie od widocznego na pierwszym planie 4TE10.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: youBy w 23 Listopada 2008, 22:53:12
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.
Jakas rewolucja w jednostkach. Koledze zapewne chodzilo o sile silnikow przy mocy ciaglej/godzinowej.
Ale te 2000 KM w gagarze to siła silnika spalinowego, a mi chodziło o siłę silników elektryczny.
I ile ta siła silników może pociągnąć ton ładunku?
Proponuję, aby niektórym z okazji mikołaja kupić książkę do fizyki (początkowo myślałem o tablicach fizycznych, ale to by za drogo wyszło). Od kiedy KM jest jednostką siły?!
2TE10 ma siłą pociągowa ciągłą 52000kG (520N) przy 23km/h. Wynika z tego ,że 4TE10 ma ponad 1000N siły ciągłej.
A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).
btw Wartości siły w tym przypadku nie powinny być w kN ? bo np 520N to coś troszkę mało... .
Tak, powinny, nie mówiąc już o tym, że 1kG = 9,80665N.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 26 Listopada 2008, 15:02:47
Witam.

Chciałbym się wypytać o pewne rzeczy :) Zacznę od razu.

1. Czy na internecie jest coś takiego jak Rosyjskie ""E1"" ? Chodzi mi o sygnalizacje/wskaźniki

2. http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=47218&LNG=EN#picture (http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=47218&LNG=EN#picture) cóż to za tajemnicza rura obok prawego wózka, z której tak kopci na wielu filmach ?

Na razie tyle :) Jeśli coś mnie jeszcze zaintryguje to spytam.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 26 Listopada 2008, 15:23:19
(...)
2. http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=47218&LNG=EN#picture (http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=47218&LNG=EN#picture) cóż to za tajemnicza rura obok prawego wózka, z której tak kopci na wielu filmach ?

Na razie tyle :) Jeśli coś mnie jeszcze zaintryguje to spytam.

Jeżeli mam dobre info to rura ta służy jako odpowietrzenie miski olejowej silnika. Jak się myle to prosze mnie poprawić ;)
Pozdro.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 26 Listopada 2008, 15:24:45
Czyli grzejący się olej, by tak kopcił ?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MuNiO w 26 Listopada 2008, 15:30:02
Czyli grzejący się olej, by tak kopcił ?

Jak sa nieszczelne pierscienie na tlokach to taki efekt wystepuje. Nagrzej silnik samochodowy (niech ciagle pracuje) , odkrec korek wlewu oleju i sam zoabczsz kopcenie.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 26 Listopada 2008, 15:33:28
Sygnalizacja rosyjska jest bardzo podobna do polskiej
http://www.covalus.ovh.org/rosja/rosja.html -tu jest opis po polsku
http://kachegaroff-line.ru/books/books/ISBN_5-277-01788-7.DJVU - a to skan  "ruskiego" E1 po rosyjsku ale są dobre rysunki które wszystko wyjaśniają.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 26 Listopada 2008, 15:55:34
Świetnie :) Dzięki. Nie szkodzi, że po rosyjsku. Idzie sie doczytać :D
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 28 Listopada 2008, 09:59:48
Ta rura przy wózku to może też być do spuszczania przepału z kolektora ssącego, tak jak w gagarze.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 28 Listopada 2008, 13:55:49
Cytuj
Ta rura przy wózku to może też być do spuszczania przepału z kolektora ssącego, tak jak w gagarze.

Mógłbyś dokładniej opisać jak to działa, no i co to ten kolektor ssący ?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 28 Listopada 2008, 14:02:32
(...)no i co to ten kolektor ssący ?

Kolektor ssący służy do doprowadzenia powietrza do silnika. Jest jeszcze kolektor wydechowy, który służy do odprowadzenia spalin.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 28 Listopada 2008, 14:20:13
Spojrzałem na schemat układu smarowania TE10 i ta rura wygląda jak odpowietrzenie filtra oleju.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MaciejZ w 28 Listopada 2008, 22:39:47
Kilka ciekawostek Rosyjskich Kolei:
http://uzdlines.narod.ru/2/901.jpg
http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=57498
http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=51542
http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=44574
http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=43502
http://k43.pbase.com/u32/dasredbaron/upload/37618972.tem3baikonyr1.jpg
Lokomotywa bez kabin :
http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=52656&sessionid=97c03c5f438934f6591518fbddc44d6a
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Listopada 2008, 07:31:31
Ta lokomotywa bez kabin to właściwie samo podwozie z balastem zasilane z pierwszej lokomotywy (widać przyłącza). Służy do zwiększenia siły pociągowej podczas rozruchu.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 29 Listopada 2008, 10:52:37
No nieźle :) Szczególnie tamara z patykiem mnie zaciekawiła. Ma ona jednocześnie napęd Dizlowski i elektryczny czy jak ?

Jeżeli elektryczny to jaki? Opory czy coś specjalnego made by CCCP ?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Listopada 2008, 11:36:42
To jest raczej używane w jakimś zakładzie zasilane niskim napięciem służy do przestawiania wagonów podczas załadunku coś jak EL2. czasami używa się spalinówek z pantografami do strącania śniegu z trakcji: http://pl.youtube.com/watch?v=JSsGhvqqcHc  to jest takie urządzenie założone na CZME3.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 29 Listopada 2008, 12:17:51
TEP80
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=32043&LNG=EN#picture
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=8345&LNG=EN#picture
Ponoć najszybsza lokomotywa Dieslowska na świecie.

CzME5:
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=169608&LNG=EN#picture
czeska wersja TEM7

2TE126:
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=169779&LNG=EN#picture

Tutaj jakaś inna wersja 2TE116:
http://valerijshitov.narod.ru/photo567.jpg

TEM21:
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=170728&LNG=EN#picture

Do Moderatora: Czy mozna połączyc te wszystkie tematy o Rosyjskich kolejach w jeden wątek?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 29 Listopada 2008, 12:49:52
TEP80 podczas testów osiągneła prędkość 271km/h, niestety skończyło się na dwóch prototypach.
Poniżej zamieszczam schematy rosyjskich loków, może się komuś przydadzą ;]

2M62
http://img291.imageshack.us/my.php?image=schemat2m62qn1.gif

2TE10
http://img444.imageshack.us/my.php?image=schemat2te10en4.gif

2TE116
http://img444.imageshack.us/my.php?image=schemat2te116an6.jpg

2TE121
http://img361.imageshack.us/my.php?image=schemat2te121ds5.jpg

TE109
http://img361.imageshack.us/my.php?image=schematbr232vz0.gif

Chme3
http://img175.imageshack.us/my.php?image=schematchme3s200aw4.jpg

Chme5
http://img175.imageshack.us/my.php?image=schematchme5pm4.jpg

TEP70
http://img56.imageshack.us/my.php?image=schematkolorowytep70hr6.jpg

TEP60
http://img184.imageshack.us/my.php?image=schemattep60nu9.jpg

TEM6
http://img140.imageshack.us/my.php?image=schemattem6uc6.gif

TEM7
http://img116.imageshack.us/my.php?image=schemattem7bd2.jpg

Na koniec jeszcze dwa rysunki tamar.

TEM5
http://img116.imageshack.us/my.php?image=tem5tv2.jpg

TEM6
http://img509.imageshack.us/my.php?image=tem6001fi6.jpg

Jeżeli ktoś ma jakieś info na temat tych loków to bardzo bym prosił.
Pozdro.

EDIT: Poprawiono.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 29 Listopada 2008, 16:47:13
TEP80 podczas testów osiągneła prędkość 250km/h, niestety skończyło się na dwóch prototypach.

A nie było to przypadkiem 271km/h ? :> .
http://www.railphoto.ru/teplo/html/tep80-0002.htm (http://www.railphoto.ru/teplo/html/tep80-0002.htm)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 30 Listopada 2008, 12:47:43
Mam pytanie dotyczące czegoś co po rosyjsku nazywa się Тяговый агрегат czyli trakcyjny agregat, wygląda to tak:
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=24004&LNG=EN#picture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=24472&LNG=EN#picture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=30880&LNG=EN#picture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=135117&LNG=EN#picture
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=120091&LNG=EN#picture
Czy ktoś posiada jakieś informacje o tym?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 30 Listopada 2008, 14:40:14
To chyba nic innego jak wagon z silnikami wspomagającymi lokomotywe.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 30 Listopada 2008, 17:14:04
A jakieś dane: moc, masa, uciąg, rodzaj, napięcia?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: guest4368 w 30 Listopada 2008, 20:20:19
Cytuj
Jeżeli mam dobre info to rura ta służy jako odpowietrzenie miski olejowej silnika. Jak się myle to prosze mnie poprawić ;)
Pozdro.
ST44 (M62) posiada silnik dwusuwowy, co oznacza, że nie ma miski olejowej. W takich silnikach olej jest mieszany z paliwem. Jak to mieszanie jest tu rozwiązane - trzeba ręcznie mieszać w zbiorniku paliwa (mało prawdopodobne) czy olej jest pobierany ze zbiornika i automatycznie mieszany podczas pracy silnika?

Tak więc pytanie, co kopci z tej rury jest chyba nadal aktualne.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Marcin1992 w 30 Listopada 2008, 20:35:45
Na pewno olej jest dawkowany przez regulator. Wyobrażasz sobie mieszanie oleju z 3000 litrami paliwa w odpowiedniej proporcji? :>
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 30 Listopada 2008, 20:40:33
Makabra!

Dobrze, że Pesa zaczęła montować coś bardziej ekologicznego :)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 30 Listopada 2008, 20:45:58
Oj, widać, że z dwusuwem disla doładowanym nie miałeś do czynienia. Silnik gagara jak najbardziej posiada misę olejową a paliwo nie jest mieszane z olejem smarowym. Powietrze z turbiny jest tłoczone dwoma kolektorami po obu stronach silnika do przestrzeni w dolnej części cylindra, skąd wpływa do cylindra przez wycięte w nim otwory, kiedy tłok przechodzi przez dolny martwy punkt. Kiedy tłok jest w położeniu górnym, otwory w tulei cylindra są przez tłok zasłonięte. Natomiast konstrukcja silnika wymaga do prawidłowej pracy podciśnienia w komorze korbowej, nad misą, co uzyskuje się przez wyprowadzenie przewodu przed turbinę. Ta zasysając powietrze z filtrów przy okazji robi podciśnienie w komorze korbowej. Tym sposobem w kolektorach z czasem gromadzi się przepalony olej, który trzeba spuszczać.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 30 Listopada 2008, 20:45:59
(...)
ST44 (M62) posiada silnik dwusuwowy, co oznacza, że nie ma miski olejowej. W takich silnikach olej jest mieszany z paliwem. Jak to mieszanie jest tu rozwiązane - trzeba ręcznie mieszać w zbiorniku paliwa (mało prawdopodobne) czy olej jest pobierany ze zbiornika i automatycznie mieszany podczas pracy silnika?

Tak więc pytanie, co kopci z tej rury jest chyba nadal aktualne.

Jesteś pewny że nie ma miski olejowej ? Jeśli tak to jesteś w wielkim błędzie.
Niżej zamieszczam schemat poprzeczny silnika 14D40.

(http://img511.imageshack.us/img511/2536/schematsilnika14d40wl1.th.jpg) (http://img511.imageshack.us/my.php?image=schematsilnika14d40wl1.jpg)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: guest4368 w 30 Listopada 2008, 21:46:08
Jest to schemat 12-sto cylindrowego, silnika o zapłonie samoczynnym, w konfiguracji V o kącie 30 stopni. Ta konstrukcja jest dość specyficzna - ma zawory i miskę olejową jak w silniku 4-suwowym. Standardowe 2-suwy nie mają takiej budowy.
Przyznaję rację El Mecánico i kolejarz LHS.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Ra w 01 Grudnia 2008, 15:10:17
Stawiam, że Тяговый агрегат służy do zasilania sieci trakcyjnej niepodłączonej do sieci energetycznej. Pewnie umożliwia ruch lokomotyw na remontowanych odcinkach, albo w przypadku awarii zasilania... Być może umożliwia też prowadzenie składu lokomotywą elektryczną na odcinkach bez sieci.

http://www.tmholding.ru/main/catalog/products/682/683/689/690 (http://www.tmholding.ru/main/catalog/products/682/683/689/690)
Cytuj
Предназначен для работы на железнодорожных путях открытых горных разработок электрифицированных однофазным переменным током промышленной частоты 50 Гц с номинальным напряжением в контактной сети 10кВ. Заменяет тяговые промышленные агрегаты серий ОПЭ1, ОПЭ1АМ.

Moja znajomość rosyjskiego nie jest aż tak posunięta... Mowa jest chyba o pracy na szlakach górnictwa odkrywkowego i zasilaniu 10kV 50Hz...
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 01 Grudnia 2008, 15:32:28
Dzięki Ra jednak chyba używa ich się bardziej jako źródła zasilania da wagonów z silnikami, które są za nimi i czasem silników na swoich wózkach.
Co do silników dwusuwowych to ich odmian jest bardzo dużo np. przeciwsobny silnik kolejowy 10D100 albo trójkątny silnik z lokomotywy Delitic http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic lub stosowany dawniej na kutrach i w ciągnikach silniki z gruszą żarową.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 05 Grudnia 2008, 10:50:19
ТГЭМ10-0001 (wygląda na dwuczłonową lokomotywę manewrową)
http://www.parovoz.com/gallery/RU32/20081129_170820.jpg
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 05 Grudnia 2008, 11:06:27
ТГЭМ10-0001 (wygląda na dwuczłonową lokomotywę manewrową)
http://www.parovoz.com/gallery/RU32/20081129_170820.jpg

Jest to zwykły booster tak jak w przypadku Chme3.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 05 Grudnia 2008, 11:18:25
No tak, że też nie pomyślałem o boosterze.

PS. Jak sie czyta druga litere w tym oznaczeniu?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: adsim w 05 Grudnia 2008, 11:22:00
TGEM10
http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyrylica
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 05 Grudnia 2008, 11:49:56
2TE116G (na gaz czy cos podobnego)
http://railfanclub.spb.ru/gallery2/main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_itemId=1871&g2_serialNumber=1
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 05 Grudnia 2008, 14:31:01
Pewnie w środkowym członie jest zbiornik na gaz.http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=7145&LNG=EN#picture a to TEM18G
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 05 Grudnia 2008, 15:00:58
http://www.parovoz.com/gallery/RU61/20060624_37053.jpg
http://www.parovoz.com/gallery/RU61/20060903_45873.jpg

OPE1 - dwuczłonowa lokomotywa (jeden człon elektryk drugi to diesel)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: El Mecánico w 05 Grudnia 2008, 20:13:41
Jeszcze o TGEM10: http://en.wikipedia.org/wiki/Gas_turbine-electric_locomotive#Russia

Jak ktoś cienko z angielskim to w skrócie: w sekcji bezkabinowej znajduje się zbiornik skroplonego gazu naturalnego (metanu), a w sekcji kabinowej znajduje się turbina gazowa o mocy 1000kW. Jest to nowa lokomotywa, zaprezentowana w tym roku.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Kozi w 07 Grudnia 2008, 19:12:06
http://www.parovoz.com/gallery/RU28/20081206_171673.jpg
4TE10 (w pełnej krasie)+3TE10.
Diesel Power made in USSR.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 13 Grudnia 2008, 11:06:59
http://pl.youtube.com/watch?v=UKdSP7EGSCc wnętrze 2TE10M
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 13 Grudnia 2008, 12:10:30
Design kabiny podobny nieco do ET42 ;-) Szczególnie te okrągłe tarcze wskaźników...
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Grand w 15 Grudnia 2008, 11:55:13
Może design rosyjskich lokomotyw jakoś nie powala na kolana , ale ich moc i ten surowy wygląd robi wrażenie.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: gisio w 15 Grudnia 2008, 18:00:19
Design kabiny podobny nieco do ET42 ;-) Szczególnie te okrągłe tarcze wskaźników...
O ile się nie mylę pulpit jest identyczny jak w BR232 ale 100% pewności nie mam.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 15 Grudnia 2008, 18:09:42
Pulpity różnią nieznacznie. W Rosji dużo takich samych aparatów stosowanych jest w wielu lokomotywach np. nastawniki nawrotniki ,wskaźniki ,manometry sprężarki ,regulatory ,obrotów.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Sigman w 15 Grudnia 2008, 22:01:23
...a także wózki, zbiorniki paliwa, reflektory, okna, drzwi...
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 17 Grudnia 2008, 01:31:59
Jeśli ktoś chciałby usłyszeć w realu lokomotywy z serii 2TE10 to najbliżej Polski można je zobaczyć na stacji Kena na Litwie, lub nieco dalej na północ na stacji Daugavpils na Łotwie. Nie wspominam tutaj o Białorusi.Bo to trzeba załatwiać trochę papierków, no i wydać też trzeba na te papierki około 150 PLN przy wyjeździe jednodniowym.Z tym ,że zaznaczam ,że na Białorusi i Łotwie nie leją takiego syfu do baków jak w Rosji.Stąd nie ma w co w tamtych miejscach liczyć na takie efekty wizualne jeśli chodzi o mazut jakie można spotkać na galerii parovoz.com. Chodzą także nieudokumentowane plotki, że te lokomotywy pojawiają się sporadycznie w Hrubieszowie LHS. Zwłaszcza polecam spotkanie z moją ulubioną lokomotywą 2TE10U.Jej dźwięk miażdży,przebija wszystko, RZĄDZI ! :D

http://pl.youtube.com/watch?v=hQudzlRaC-g
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 17 Grudnia 2008, 07:03:08
W Hrubieszowie nigdy 2TE10 nie widziałem zawsze przyjeżdżają 2M62M albo 2M62U. 2TE10 nie ma we lwowskim depie a chyba te obsługuje pociągi jadące na LHS
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: iwan w 17 Grudnia 2008, 15:03:02
Jej dźwięk miażdży,przebija wszystko, RZĄDZI ! :D

No zacnie :)

Chociaz ja bym wolal zobaczyc podobny filmik z rozruchu ЧС7 albo ЧС8 :)
To co jest na YT nia oddaje powera tych maszyn...
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 17 Grudnia 2008, 15:20:17
W innym dziale jest dyskusja dlaczego Czesi nie chcieli sprzedać nam swoich tyrystorów, może właśnie dlatego że robili dużo lokomotyw z tyrystorami  dla ZSRR.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: iwan w 17 Grudnia 2008, 15:34:17
W innym dziale jest dyskusja dlaczego Czesi nie chcieli sprzedać nam swoich tyrystorów, może właśnie dlatego że robili dużo lokomotyw z tyrystorami  dla ZSRR.

Zaklady Lenina w Plzni mialy duze moce przerobowe - gdyby bylo zamowienie, to i dla nas masszyny by zrobili :)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Sigman w 17 Grudnia 2008, 21:28:06
To ja trochę zaspamuję i pokażę, co z radzieckiego taboru udało mi się zaobserwować i sfotografować we Lwowie.

Spalinowe:

http://sigman.kolej.org.pl/foto/2m62.html 2M62
http://sigman.kolej.org.pl/foto/tgm23.html TГM23B
http://sigman.kolej.org.pl/foto/s200.html ЧМЭ3 (w dolnej części strony)

Elektryczne:

http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl8.html ВЛ8
http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl10.html ВЛ10
http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl11.html ВЛ11
http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl80.html ВЛ80
http://sigman.kolej.org.pl/foto/wl40.html ВЛ40
http://sigman.kolej.org.pl/foto/cs4.html ЧC4
http://sigman.kolej.org.pl/foto/cs8.html ЧC8

ЧC8 jest lokomotywą na prąd przemienny, ma 2 człony po 4 osie, moc 7200 kW i prędkość konstrukcyjną 180 km/h. Zdecydowanie faworyt wśród wszystkich elektrowozów, jakie zaprezentowałem. ЧC4 wcale nie jest taka gorsza, sprawdźcie sobie jej dane.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 29 Grudnia 2009, 15:15:44
Z uwagi że w wolne jakoś się nudzi chciałem napisać coś o sprzęcie u nas nie spotykanym ale używanym w byłym ZSRR A mianowicie Trakcyjnych Agregatach czyli lokomotywy elektryczne z możliwością pracy przy zasilaniu z agregatu spalinowego.
Pierwszy rodzaj to dwuczłon OPE1. Jest to elektrowóz WŁ80 przystosowany do napięcia 10kV AC
w jednym członie jest zamontowany agregat prądotwórczy z gagarina http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=215664&LNG=EN#picture tutaj na końcu widać jeszcze doczepiany człon napędowy z balastem. Posiada on transformator z kilkoma odczepami o mocy 8652kW najwyższe napięcie jakie może dać po niskiej stronie to 1050 V ma 36 zaczepów ale tylko 9 służy do ciągłej jazdy. prąd z transformatora płynie do prostownika a z tamtąd do silników trakcyjnych.
każdy silnik trakcyjny ma 540kW mocy i napędza oś przez przekładnie zębatą o przełożeniu 4,33 . Agregat ma parametry następujące 2000KM 308V 4200A DC. OPE1 posiada także hamulec ED oraz obowiązkowo pneumatyczny systemu matrosowa. Przy zasilaniu z trakcji Razem z dodatkowym członem napędowym największa siła pociągowa wynosi 120000kG siła pociągowa ciągła 81000kG przy 28,5 km/h przy zasilaniu z agregatu max siła wynosi 55000kG. cały zestaw ( dwuczłon + dodatkowy wagon z napędem ) waży 360T . Zestaw taki potrafi ciągnąć skład 1500-2000T na wzniesieniu 40- 60 promili z prędkością 25-30km/h.
Innym rodzajem są ustrojstwa OPE1AM  http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=185221&LNG=EN#picture podstawową wersja jest człon z kabina i transformatorem zasilanym napięciem 10kV AC moc 7338kw. Jeżeli nie mamy trakcji przyczepiamy sobie człon z agregatem spalinowym ( moc 955kw). dodatkowo jeżeli musimy mieć dużą siłę pociągową doczepiamy wagony z napędem i balastem (max 2) http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=151144&LNG=EN#picture zestaw Agregat i dwa wagony napędowe waży 372t .
Jest także wersja PE2 http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=77633 która zasilana jest napięciem 3kV DC mająca rozruch oporowy i silniki trakcyjne z elektrowozu WŁ10 o mocy ciągłej 560kW każdy. Hamulec pneumatyczny i ED łączna moc całego zestawu 5460 kw.  Takie lokomotywy pracują w przemyśle głównie w kopalniach odkrywkowych.

Popraw proszę linki (np. wykorzystując tnij.org)
Quark-t
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 30 Grudnia 2009, 09:28:40
Odświeżam wątek jeżeli tak jest źle to najwyżej niech administracja usunie posta.
Chciałbym opisać kilka ciekawostek z popularnej w byłym ZSRR lokomotywy towarowej 2TE10M a tym samym ich modyfikacji czyli 3TE10M i 4TE10M. Sekcje tej lokomotywy są identyczne więc wszystkie dane dotyczą pojedyńczej sekcji. Czasami używa się do lekkich pociągów osobowych właśnie jednego członu lokomotywy.
Więc na początek dane ogólne. Lokomotywa ma masę służbową 138t prędkość konstrukcyjna wynosi 100km/h max siłą pociągowa wynosi ok 40000kG a siłą pociągowa ciągła 24500kG przy 24km/h.
Silnik to jest najbardziej charakterystyczny element lokomotywy.
Silnik 10D100 jest 10 cylindrowym przeciwsobnym dwusuwowym silnikiem wyskokoprężnym o mocy 3000KM przy 850obr/min. obroty biegu jałowego wynoszą 400 obr/min. Silnik posiada 10 pionowych cylindrów w każdym cylindrze od góry i od dołu są tłoki kiedy tłoki zejdą się do siebie tworzą na środku wysokości cylindra komorę spalania do której wtryskiwany jest olej napędowy przez dwa wtryskiwacze będące naprzeciw siebie. Górny tłok steruje oknami dolotowymi zaś dolny wylotowymi. Układ "rozrządu" jest skonstruowany tak, że najpierw tłok dolny odsłania kanały wylotowe spaliny uciekają potem górny tłok odsłania kanały dolotowe następuje płukanie cylindra powietrzem potem dolny tłok zamyka kanały wylotowy a przez otwarte jaszcze perz chwile kanały dolotowe napływa powietrze powodując jego wstępne sprężenie.
Powietrze dostarczane jest do silnika podobnie jak w gagarinie najpierw trafia do dwóch turbosprężarek a po wstępnym sprężeniu trafia do mechanicznej sprężarki ładującej (ta w przeciwieństwie do ST44 jest odśrodkowa a nie systemy roots'a ).
Dolny i górny wał korbowy są sprzęgnięte za pomocą pionowego wału z zębatymi przekładniami stożkowymi
Od górnego wału korbowego są także napędzane dwa wałki krzywkowe sterujące pompami wtryskowymi (na każdy cylinder są 2 pompy).
Tyle na temat silnika teraz elektryka
Tu nie ma dużo do opisywania gdyż cała aparatura elektryczna i nawet mechaniczna (prądnica gówna zespół dwumaszynowy silniki trakcyjne aparatura elektryczna pompy oleju paliwa kompresor sprzęgło wentylatora ) są takie same jak w ST44.
Teraz trochę różnic względem ST44
Największa to oczywiście cała buda jest wyższa a poziom podłogi w przedziale maszynowym jest wysoko co powoduje że nie trzeba omijać różnych elementów (np sprzęgła wentylatora czy chłodnicy oleju pomp) całą przestrzeń podłogi jest płaska a wszystkie elementy są pochowane pod nią i są dostępne po otwarciu klap.
Regulator obrotów - choć jest identyczny jak ten z ST44 to ma dodany specjalny cylinderek który uzależnia maksymalną dawkę paliwa od ciśnienia doładowania jest to tzw.ogranicznik dymienia ( ale chyba słabo działa po tylu latach bo silnik nieźle dymi )
kolejna rzeczą jest orginalnie rozwiązany układ przeciw poślizgowy wykorzystujący ampilstat. A jak to działa? W ampistacie jest uzwojenie które rozmagnesowuje rdzeń a tym samym ogranicza wzbudzanie  w gagarze uniemożliwa przekroczenie maksymalnego prądu i napięcia w TE10M uzwojenie jest także sterowane różnicami prądu w poszczególnych gałęźach silników. Czyli jeżeli wystąpi poślizg jest różnica prądów w gałęziach to zostanie ograniczone wzbudzanie a tym samym moc agregatu i poślizga zanika. przebiega to bez żadnych szarpnięć (jak ma to miejsce w tem2 albo st44).
Wózki o prowadzeniu bezwidłowym takie same jak w TE109 (br232) ale nie wiem czy to różnica bo st44 1500 stoi na takich wózkach wrastając powoli w krzaki w lokomotywowni w Bortatyczach.
no i oczywiście system hamulca gdzie możliwe jest hamowanie hamulcem dodatkowym wszystkich członów i takze różnicowanie siły hamowania od nacisku na poszczególne osie. A także prędkościomierz napędzany mechanicznie.

PS nie daje żadnych zdjęć bo potem są problemy z linkami a prosił bym takze o przeniesienie tutak postu o trakcyjnych agregatach z tematu tabor kolejowy.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MariensPL w 02 Stycznia 2010, 20:18:30
&feature=related

Bardzo chętnie podzielę się swoim ulubionym - You Tube'owskim filmem z 3TE w roli głównej. ;)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Żuk w 02 Stycznia 2010, 21:44:53
Jeżeli już pokazujemy rosyjski mazut to polecam to: http://www.youtube.com/watch?v=cZ3krOqXsgU&feature=subtivity (http://www.youtube.com/watch?v=cZ3krOqXsgU&feature=subtivity)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MariensPL w 04 Stycznia 2010, 15:59:10
O kurczaki o.O. To jest normalne? Czy może jest to flm z serii 'Gdy coś poszło nie tak...' ;) .
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 04 Stycznia 2010, 17:45:46
To jest film z serii "Gdy mi wtryski leją długo stałem na wolnych obrotach nazbierało się ropy w kolektorze i dałem po garach"
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MarcinMK w 04 Stycznia 2010, 18:57:38
Nie wiem czy to było, więc dodaje :)


Notoryczne ignorowanie moich uwag, dotyczących rozmiarów sygnatur, etc,etc. Ta obecna na pół strony to głęboka przesada, młody człowieku, ileż można?

REWIZOR
(http://eu07.pl/forum/Themes/default/images/warnban.gif) Trzydzieści dni przerwy. Dlaczego? Przejrzysz swoje posty poznasz przyczynę.

REWIZOR
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 05 Stycznia 2010, 15:57:24
Czy w 2 sekundzie filmiku to jest RP1? czy ktoś obok kamery smarka :D po prostu boskie.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 05 Stycznia 2010, 20:43:05
Czy w 2 sekundzie filmiku to jest RP1? czy ktoś obok kamery smarka :D po prostu boskie.

W Rosji nie ma takiego sygnału jak Rp1.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Krzystek60 w 05 Stycznia 2010, 20:45:36
Przepraszam za błąd. Jak się nazywają takie sygnały dźwiękowe w innych krajach ? (głównie Niemcy,  Rosja,  Czechy,  Francja,  W.Brytania )
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 05 Stycznia 2010, 21:37:23
Przepraszam za błąd. Jak się nazywają takie sygnały dźwiękowe w innych krajach ? (głównie Niemcy,  Rosja,  Czechy,  Francja,  W.Brytania )
W Niemczech jest to sygnał Zp 1 "Achtungsignal".
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 17 Stycznia 2010, 09:35:01
Tu nawet pali się w środku.
PS dostałem informację że to nie jest dopalająca się ropa tylko olej silnikowy.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Bombowiec w 22 Sierpnia 2010, 20:52:38
8800kW to ile koni mechanicznych?

1 kW to 1.36 KM więc 8800kW to 11968 KM :]

To te 12000 KM to moc najstarszego TGV!
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 05 Września 2010, 11:36:15


3TE10M od środka.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: SP47-001 w 13 Września 2010, 19:01:41
TEM2 w wersji pasażerskiej. Stacja Bajkał.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 20 Września 2010, 19:55:50
Kolejna ciekawostka może nie związana z taborem bezpośrednio ale zawsze.
Jak odgarniać zwrotnice ze śniegu:
(http://eu07.pl/imageshack.us/parovoz/20050312_12119.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/parovoz/20050312_12119.jpg)
(http://eu07.pl/imageshack.us/parovoz/20050312_12118.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/parovoz/20050312_12118.jpg)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: jacekst44 w 20 Września 2010, 20:34:34
Tam na wschodzie ludzie maja dobre pomysły.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: lukasz_cmg w 20 Września 2010, 22:04:05
http://www.youtube.com/watch?v=VPrOoAsYJz8&feature=related (http://www.youtube.com/watch?v=VPrOoAsYJz8&feature=related)
Czy ktoś wie z jaki to symulator?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: szogun w 20 Września 2010, 22:05:49
Wydaje mi się że TRS (napisy w lewym dolnym rogu ekranu).
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Mannerheim w 21 Września 2010, 16:21:19
To na pewno jest Trainz.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MechanikOlsztyn w 27 Września 2010, 00:04:19
 Pozwolę sobie i ja wtrącić coś od siebie,mianowicie bardzo ciekawy filmik z tą lokomotywa tylko serji 3TE10
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 27 Września 2010, 13:59:16
U ! 3TE10U bo bez U to by była całkiem inna lokomotywa. TE10 jest do groma rodzajów (Ł,M,W,MK,UK itd.).
http://scado.narod.ru/catalog2/r_t_tae10.htm
http://scado.narod.ru/catalog2/r_t_2tae10.htm
http://scado.narod.ru/catalog2/r_t_3tae10.htm
http://scado.narod.ru/catalog2/r_t_4tae10s.htm


EDIT

Żeby nie było że w Rosji  lokomotywy to tylko dymiące 30 letnie złomy. Choć jeden element jest nie zmienny od lat.

EDIT II
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=284618&LNG=RU#picture
Widzieli wy kiedyś taki bajer?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 12 Października 2010, 16:58:42
Do czego to służy?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 12 Października 2010, 17:44:31
Do sterowania hamulcem przez radio w długich pociągach. Wypuszcza powietrze z tyłu powodując że skład równo hamuje.
http://www.technosbyt.ru/rus/catalog/1414.html
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: youBy w 12 Października 2010, 17:46:31
Idea ciekawa, aczkolwiek ztcw wagony rosyjskie mają takie nieszczelności, że hamują same po odłączeniu zasilania ;)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: taper w 12 Października 2010, 18:54:39
Gagar ma około 2000 KM a ta machina 4TE10 około 12k KM, więc wszystko sobie pomnóż o 5 razy.

http://pl.wikipedia.org/wiki/Przedrostek_SI

Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 12 Października 2010, 19:08:38
Dziękuję, od tamtego czasu już sobie wszystko przyswoiłem ;)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 12 Października 2010, 19:58:17
Idea ciekawa, aczkolwiek ztcw wagony rosyjskie mają takie nieszczelności, że hamują same po odłączeniu zasilania ;)
Szczelność i czułość swoja drogą. To ma na celu spowodować żeby cały skład równo hamował. Choć też się zastanawiam bo kran 395 ma sporą prędkość fali (zwłaszcza jeżeli wagony mają rozdzielacze 483) i do tego są sprzęgi samoczynne wiec szarpnięcia nie powinny być aż tak straszne . Może oni chcą ciągać jeszcze dłuższe składy ?
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: BLAcKboY w 12 Października 2010, 22:33:39
Może oni chcą pchać długie składy? :)
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 13 Października 2010, 14:43:06
Mówisz napędzać od zadka strony. Hm raczej nie bo pchać jest zawsze gorzej niż ciągnąć bo powstają siły wypychające skład z toru.
Według opisu zamieszczonego przeze mnie parę postów wyżej chodzi oto żeby hamowanie było bardziej płynne.


EDIT
Znalazłem interaktywne animacje zaworów hamulcowych z np. TEM2 może kogoś to zaciekawi.

http://pomogala.ru/tormoza/tormoza_13_1.html
Kran maszynisty 395

http://pomogala.ru/tormoza/tormoza_15_1.html
Kran dodatkowy

http://pomogala.ru/tormoza/tormoza_17_1.html
Tego już nie ma na TEM2 a służy do odcinania kranów bo na kranie nie ma pozycji podwójnej trakcji.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: lukasctl w 30 Grudnia 2010, 22:57:28
http://eu07.pl/imageshack.us/other/DDB1-005_shumilino1.jpg
http://eu07.pl/imageshack.us/other/DDB1-005_shumilino.jpg

Mam pytanko, wracając do RU. maszynek zna ktoś nazwę takiego zestawu? Wygląda to tak jakby Gagar miał jedna kabinę.

Wiadomość wydzielona z wątku Prawdziwy DIESEL POWER (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,5493.0.html). Zauważyłeś, że ostatnia wiadomość tam jest z 2007 roku? Ponadto Twoja wiadomość bardziej pasuje do niniejszego wątku, niż "kopcących mazutowców". Wydzieliłem i scaliłem oraz dokonałem niezbędnych poprawek.
Quark-t
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: kolejarz LHS w 31 Grudnia 2010, 00:22:34
Gagarin to jest 2M62UK, a skład (chociaż nie jestem pewny) to DDB1.
Tytuł: Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 31 Grudnia 2010, 09:41:46
Nie dokładnie Niedokładnie, bo to jest taki ruski PUSZ-PULL, który nazywa się DDB  http://www.train-photo.ru/categories.php?cat_id=593
A składa się on z wagonów EZT ER2R bez napędu (bo nie ma trakcji) http://www.train-photo.ru/categories.php?cat_id=97
Oraz substytutu trakcji w postaci jednego członu 2M62U
Istnieją różne wersje takich składów np z wykorzystaniem członu 2TE116 http://www.train-photo.ru/categories.php?cat_id=592
Albo z wykorzystaniem różnych wagonów np od SZT DR1 http://www.train-photo.ru/data/media/219/IMG_1256.jpg


EDIT
Bardzo ciekawy filmik o TEM2

Krzysiek626