8800kW to ile koni mechanicznych?
To ile ta lokomotywa posiada członów.....??
[...]Jest to czteroczłonowa lokomotywa.[...]
To taka ciekawostka: jeden człon ma 17 metrów, a więc tyle co... M62 i TEM2. Rosjanie jednak nie zmieniają zbyt często sprawdzonych konstrukcji :)Sprawdżcie w Google 3M62 (potrójny Gagar) oraz 2M62 (tylko podwójny).
PS. Są i 4 Gagary, i to w Polsce:Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.
http://ciemny.pl/walls/DSC09173-1024.jpg
Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.Bo tak jest dwa z tyłu wracają luzem do lokmotywowni.
Co do M62 jest jeszcze wersja XM62U z wózkami bezwidłowymi (takimi samymi jak w BR232 lub TE10) zbiornikem paliwa na 6000l i co za tym idzie ciężarem służbowym 121 ton.Gdyby takie gagriny były w Polsce (oprócz jednego skasowanego) to by były jednymi z lepszych lokomotyw w naszym kraju.
Jako "sprawdzoną konstrukcję" rozumiemy wózki , ramę i parę innych rzeczy, bo pudła się różnią?Tak, rama została jedna chyba jeszcze od czasów TE3. Wózki w międzyczasie zmieniono (na bezwidłowe). Nie mogę się wypowiedzieć nt. silników trakcyjnych dokładnie, ale tamary, gagary i ludmiły mają oidp te same (czyli pewnie gdzieś jeszcze są).
Pytanie o ilość członów nie jest bezzasadne. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie w pierwszym poście i policzyć zbiorniki paliwa...To ile ta lokomotywa posiada członów.....??Masz napisane w pierwszym poście... Tak to jest, jak ktoś nie czyta całego tematu, a potem zadaje pytania na które padło wyjaśnienie ze 4 razy...
Pytanie o ilość członów nie jest bezzasadne. Wystarczy spojrzeć na zdjęcie w pierwszym poście i policzyć zbiorniki paliwa...Rrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.
CytujPS. Są i 4 Gagary, i to w Polsce:Z których wygląda, jakby tylko 2 pierwsze szły.
http://ciemny.pl/walls/DSC09173-1024.jpg
Odgłos takiej maszyny na pełnych obrotach to musiałbyć niesamowity.
Tak, rama została jedna chyba jeszcze od czasów TE3. Wózki w międzyczasie zmieniono (na bezwidłowe). Nie mogę się wypowiedzieć nt. silników trakcyjnych dokładnie, ale tamary, gagary i ludmiły mają oidp te same (czyli pewnie gdzieś jeszcze są).TE10 mają silniki trakcyjne ED-118A takie same jak w gagarach albo tem2. Zresztą całe wózki bezwidłowe z TE10 pasują do TE116, TE109, M62U,TEP70 i TEM18.
PS. 11968 KM=ok.8,8MW.Popatrz na pierwszy post, a życie stanie się prostsze :]
Gagar ma około 2000 KM, a ta machina 4TE10 około 12 kKM, więc wszystko sobie pomnóż przez 5Ja bym mnożył przez 6, chyba że Ci o "o pięć razy" chodziło.
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.Jakas rewolucja w jednostkach. Koledze zapewne chodzilo o sile silnikow przy mocy ciaglej/godzinowej.
2TE10 ma siłą pociągowa ciągłą 52000kG (520N) przy 23km/h. Wynika z tego ,że 4TE10 ma ponad 1000N siły ciągłej.A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).
A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).
Radziecka lokomotywa 4TE10.(...)4TE10S ;]
Rrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.Jeżeli się dobrze przyjrzymy, to zobaczymy człon innej lokomotywy. Coś typu ET41A+ET41B+ET41B.
CytujRadziecka lokomotywa 4TE10.(...)4TE10S ;]CytujRrzeczywiście, jest ich 5, jednakże jeśli się dobrze przyjżymy, to ostatni człon jest inny - nie ma bocznych żaluzji i jest dłuższy, niż pozostałe (biorąc pod uwagę perspektywę), co dowodzi, że raczej jest to wagon albo inna lokomotywa niż 5-ty człon.Jeżeli się dobrze przyjrzymy, to zobaczymy człon innej lokomotywy. Coś typu ET41A+ET41B+ET41B.
Foty z przykładami:
http://www.parovoz.com/gallery/RU66/20081119_169235.jpg
http://www.parovoz.com/gallery/RU71/20060831_45532.jpg wbrew pozorom to nie jest 3TE10 ;p
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.Jakas rewolucja w jednostkach. Koledze zapewne chodzilo o sile silnikow przy mocy ciaglej/godzinowej.
Ale te 2000 KM w gagarze to siła silnika spalinowego, a mi chodziło o siłę silników elektryczny.Proponuję, aby niektórym z okazji mikołaja kupić książkę do fizyki (początkowo myślałem o tablicach fizycznych, ale to by za drogo wyszło). Od kiedy KM jest jednostką siły?!
I ile ta siła silników może pociągnąć ton ładunku?
Tak, powinny, nie mówiąc już o tym, że 1kG = 9,80665N.2TE10 ma siłą pociągowa ciągłą 52000kG (520N) przy 23km/h. Wynika z tego ,że 4TE10 ma ponad 1000N siły ciągłej.A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).
btw Wartości siły w tym przypadku nie powinny być w kN ? bo np 520N to coś troszkę mało... .
(...)
2. http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=47218&LNG=EN#picture (http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=47218&LNG=EN#picture) cóż to za tajemnicza rura obok prawego wózka, z której tak kopci na wielu filmach ?
Na razie tyle :) Jeśli coś mnie jeszcze zaintryguje to spytam.
Czyli grzejący się olej, by tak kopcił ?
Ta rura przy wózku to może też być do spuszczania przepału z kolektora ssącego, tak jak w gagarze.
(...)no i co to ten kolektor ssący ?
TEP80 podczas testów osiągneła prędkość 250km/h, niestety skończyło się na dwóch prototypach.
Jeżeli mam dobre info to rura ta służy jako odpowietrzenie miski olejowej silnika. Jak się myle to prosze mnie poprawić ;)ST44 (M62) posiada silnik dwusuwowy, co oznacza, że nie ma miski olejowej. W takich silnikach olej jest mieszany z paliwem. Jak to mieszanie jest tu rozwiązane - trzeba ręcznie mieszać w zbiorniku paliwa (mało prawdopodobne) czy olej jest pobierany ze zbiornika i automatycznie mieszany podczas pracy silnika?
Pozdro.
(...)
ST44 (M62) posiada silnik dwusuwowy, co oznacza, że nie ma miski olejowej. W takich silnikach olej jest mieszany z paliwem. Jak to mieszanie jest tu rozwiązane - trzeba ręcznie mieszać w zbiorniku paliwa (mało prawdopodobne) czy olej jest pobierany ze zbiornika i automatycznie mieszany podczas pracy silnika?
Tak więc pytanie, co kopci z tej rury jest chyba nadal aktualne.
Предназначен для работы на железнодорожных путях открытых горных разработок электрифицированных однофазным переменным током промышленной частоты 50 Гц с номинальным напряжением в контактной сети 10кВ. Заменяет тяговые промышленные агрегаты серий ОПЭ1, ОПЭ1АМ.
ТГЭМ10-0001 (wygląda na dwuczłonową lokomotywę manewrową)
http://www.parovoz.com/gallery/RU32/20081129_170820.jpg
Design kabiny podobny nieco do ET42 ;-) Szczególnie te okrągłe tarcze wskaźników...O ile się nie mylę pulpit jest identyczny jak w BR232 ale 100% pewności nie mam.
Jej dźwięk miażdży,przebija wszystko, RZĄDZI ! :D
W innym dziale jest dyskusja dlaczego Czesi nie chcieli sprzedać nam swoich tyrystorów, może właśnie dlatego że robili dużo lokomotyw z tyrystorami dla ZSRR.
Czy w 2 sekundzie filmiku to jest RP1? czy ktoś obok kamery smarka :D po prostu boskie.
Przepraszam za błąd. Jak się nazywają takie sygnały dźwiękowe w innych krajach ? (głównie Niemcy, Rosja, Czechy, Francja, W.Brytania )W Niemczech jest to sygnał Zp 1 "Achtungsignal".
8800kW to ile koni mechanicznych?
1 kW to 1.36 KM więc 8800kW to 11968 KM :]
Gagar ma około 2000 KM a ta machina 4TE10 około 12k KM, więc wszystko sobie pomnóż o 5 razy.
Idea ciekawa, aczkolwiek ztcw wagony rosyjskie mają takie nieszczelności, że hamują same po odłączeniu zasilania ;)Szczelność i czułość swoja drogą. To ma na celu spowodować żeby cały skład równo hamował. Choć też się zastanawiam bo kran 395 ma sporą prędkość fali (zwłaszcza jeżeli wagony mają rozdzielacze 483) i do tego są sprzęgi samoczynne wiec szarpnięcia nie powinny być aż tak straszne . Może oni chcą ciągać jeszcze dłuższe składy ?