Z uwagi że w wolne jakoś się nudzi chciałem napisać coś o sprzęcie u nas nie spotykanym ale używanym w byłym ZSRR A mianowicie Trakcyjnych Agregatach czyli lokomotywy elektryczne z możliwością pracy przy zasilaniu z agregatu spalinowego.
Pierwszy rodzaj to dwuczłon OPE1. Jest to elektrowóz WŁ80 przystosowany do napięcia 10kV AC
w jednym członie jest zamontowany agregat prądotwórczy z gagarina
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=215664&LNG=EN#picture tutaj na końcu widać jeszcze doczepiany człon napędowy z balastem. Posiada on transformator z kilkoma odczepami o mocy 8652kW najwyższe napięcie jakie może dać po niskiej stronie to 1050 V ma 36 zaczepów ale tylko 9 służy do ciągłej jazdy. prąd z transformatora płynie do prostownika a z tamtąd do silników trakcyjnych.
każdy silnik trakcyjny ma 540kW mocy i napędza oś przez przekładnie zębatą o przełożeniu 4,33 . Agregat ma parametry następujące 2000KM 308V 4200A DC. OPE1 posiada także hamulec ED oraz obowiązkowo pneumatyczny systemu matrosowa. Przy zasilaniu z trakcji Razem z dodatkowym członem napędowym największa siła pociągowa wynosi 120000kG siła pociągowa ciągła 81000kG przy 28,5 km/h przy zasilaniu z agregatu max siła wynosi 55000kG. cały zestaw ( dwuczłon + dodatkowy wagon z napędem ) waży 360T . Zestaw taki potrafi ciągnąć skład 1500-2000T na wzniesieniu 40- 60 promili z prędkością 25-30km/h.
Innym rodzajem są ustrojstwa OPE1AM
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=185221&LNG=EN#picture podstawową wersja jest człon z kabina i transformatorem zasilanym napięciem 10kV AC moc 7338kw. Jeżeli nie mamy trakcji przyczepiamy sobie człon z agregatem spalinowym ( moc 955kw). dodatkowo jeżeli musimy mieć dużą siłę pociągową doczepiamy wagony z napędem i balastem (max 2)
http://parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=151144&LNG=EN#picture zestaw Agregat i dwa wagony napędowe waży 372t .
Jest także wersja PE2
http://www.train-photo.ru/details.php?image_id=77633 która zasilana jest napięciem 3kV DC mająca rozruch oporowy i silniki trakcyjne z elektrowozu WŁ10 o mocy ciągłej 560kW każdy. Hamulec pneumatyczny i ED łączna moc całego zestawu 5460 kw. Takie lokomotywy pracują w przemyśle głównie w kopalniach odkrywkowych.
Popraw proszę linki (np. wykorzystując tnij.org)
Quark-t