Autor Wątek:  Tabor Kolei Rosyjskich  (Przeczytany 75746 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #30 dnia: 23 Listopada 2008, 22:53:12 »
To jeśli się nie myle, to siła silników trakcyjnych to 1472 kW.
Jakas rewolucja w jednostkach. Koledze zapewne chodzilo o sile silnikow przy mocy ciaglej/godzinowej.
Ale te 2000 KM w gagarze to siła silnika spalinowego, a mi chodziło o siłę silników elektryczny.
I ile ta siła silników może pociągnąć ton ładunku?
Proponuję, aby niektórym z okazji mikołaja kupić książkę do fizyki (początkowo myślałem o tablicach fizycznych, ale to by za drogo wyszło). Od kiedy KM jest jednostką siły?!
2TE10 ma siłą pociągowa ciągłą 52000kG (520N) przy 23km/h. Wynika z tego ,że 4TE10 ma ponad 1000N siły ciągłej.
A sprzęg u ruskich jaką ma wytrzymałość? Bo maksymalna siła pociągowa to jedno a ile sprzęg wytrzyma to drugie :).
btw Wartości siły w tym przypadku nie powinny być w kN ? bo np 520N to coś troszkę mało... .
Tak, powinny, nie mówiąc już o tym, że 1kG = 9,80665N.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #31 dnia: 26 Listopada 2008, 15:02:47 »
Witam.

Chciałbym się wypytać o pewne rzeczy :) Zacznę od razu.

1. Czy na internecie jest coś takiego jak Rosyjskie ""E1"" ? Chodzi mi o sygnalizacje/wskaźniki

2. http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=47218&LNG=EN#picture cóż to za tajemnicza rura obok prawego wózka, z której tak kopci na wielu filmach ?

Na razie tyle :) Jeśli coś mnie jeszcze zaintryguje to spytam.

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #32 dnia: 26 Listopada 2008, 15:23:19 »
(...)
2. http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=47218&LNG=EN#picture cóż to za tajemnicza rura obok prawego wózka, z której tak kopci na wielu filmach ?

Na razie tyle :) Jeśli coś mnie jeszcze zaintryguje to spytam.

Jeżeli mam dobre info to rura ta służy jako odpowietrzenie miski olejowej silnika. Jak się myle to prosze mnie poprawić ;)
Pozdro.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #33 dnia: 26 Listopada 2008, 15:24:45 »
Czyli grzejący się olej, by tak kopcił ?

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #34 dnia: 26 Listopada 2008, 15:30:02 »
Czyli grzejący się olej, by tak kopcił ?

Jak sa nieszczelne pierscienie na tlokach to taki efekt wystepuje. Nagrzej silnik samochodowy (niech ciagle pracuje) , odkrec korek wlewu oleju i sam zoabczsz kopcenie.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Listopada 2008, 15:33:28 »
Sygnalizacja rosyjska jest bardzo podobna do polskiej
http://www.covalus.ovh.org/rosja/rosja.html -tu jest opis po polsku
http://kachegaroff-line.ru/books/books/ISBN_5-277-01788-7.DJVU - a to skan  "ruskiego" E1 po rosyjsku ale są dobre rysunki które wszystko wyjaśniają.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Listopada 2008, 15:55:34 »
Świetnie :) Dzięki. Nie szkodzi, że po rosyjsku. Idzie sie doczytać :D

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #37 dnia: 28 Listopada 2008, 09:59:48 »
Ta rura przy wózku to może też być do spuszczania przepału z kolektora ssącego, tak jak w gagarze.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #38 dnia: 28 Listopada 2008, 13:55:49 »
Cytuj
Ta rura przy wózku to może też być do spuszczania przepału z kolektora ssącego, tak jak w gagarze.

Mógłbyś dokładniej opisać jak to działa, no i co to ten kolektor ssący ?

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #39 dnia: 28 Listopada 2008, 14:02:32 »
(...)no i co to ten kolektor ssący ?

Kolektor ssący służy do doprowadzenia powietrza do silnika. Jest jeszcze kolektor wydechowy, który służy do odprowadzenia spalin.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #40 dnia: 28 Listopada 2008, 14:20:13 »
Spojrzałem na schemat układu smarowania TE10 i ta rura wygląda jak odpowietrzenie filtra oleju.


Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #42 dnia: 29 Listopada 2008, 07:31:31 »
Ta lokomotywa bez kabin to właściwie samo podwozie z balastem zasilane z pierwszej lokomotywy (widać przyłącza). Służy do zwiększenia siły pociągowej podczas rozruchu.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #43 dnia: 29 Listopada 2008, 10:52:37 »
No nieźle :) Szczególnie tamara z patykiem mnie zaciekawiła. Ma ona jednocześnie napęd Dizlowski i elektryczny czy jak ?

Jeżeli elektryczny to jaki? Opory czy coś specjalnego made by CCCP ?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #44 dnia: 29 Listopada 2008, 11:36:42 »
To jest raczej używane w jakimś zakładzie zasilane niskim napięciem służy do przestawiania wagonów podczas załadunku coś jak EL2. czasami używa się spalinówek z pantografami do strącania śniegu z trakcji: http://pl.youtube.com/watch?v=JSsGhvqqcHc  to jest takie urządzenie założone na CZME3.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #45 dnia: 29 Listopada 2008, 12:17:51 »
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
« Ostatnia zmiana: 29 Listopada 2008, 16:53:20 wysłana przez kolejarz LHS »
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #47 dnia: 29 Listopada 2008, 16:47:13 »
TEP80 podczas testów osiągneła prędkość 250km/h, niestety skończyło się na dwóch prototypach.

A nie było to przypadkiem 271km/h ? :> .
http://www.railphoto.ru/teplo/html/tep80-0002.htm
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #49 dnia: 30 Listopada 2008, 14:40:14 »
To chyba nic innego jak wagon z silnikami wspomagającymi lokomotywe.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Listopada 2008, 17:14:04 »
A jakieś dane: moc, masa, uciąg, rodzaj, napięcia?

guest4368

  • Gość
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #51 dnia: 30 Listopada 2008, 20:20:19 »
Cytuj
Jeżeli mam dobre info to rura ta służy jako odpowietrzenie miski olejowej silnika. Jak się myle to prosze mnie poprawić ;)
Pozdro.
ST44 (M62) posiada silnik dwusuwowy, co oznacza, że nie ma miski olejowej. W takich silnikach olej jest mieszany z paliwem. Jak to mieszanie jest tu rozwiązane - trzeba ręcznie mieszać w zbiorniku paliwa (mało prawdopodobne) czy olej jest pobierany ze zbiornika i automatycznie mieszany podczas pracy silnika?

Tak więc pytanie, co kopci z tej rury jest chyba nadal aktualne.

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Listopada 2008, 20:35:45 »
Na pewno olej jest dawkowany przez regulator. Wyobrażasz sobie mieszanie oleju z 3000 litrami paliwa w odpowiedniej proporcji? :>

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #53 dnia: 30 Listopada 2008, 20:40:33 »
Makabra!

Dobrze, że Pesa zaczęła montować coś bardziej ekologicznego :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #54 dnia: 30 Listopada 2008, 20:45:58 »
Oj, widać, że z dwusuwem disla doładowanym nie miałeś do czynienia. Silnik gagara jak najbardziej posiada misę olejową a paliwo nie jest mieszane z olejem smarowym. Powietrze z turbiny jest tłoczone dwoma kolektorami po obu stronach silnika do przestrzeni w dolnej części cylindra, skąd wpływa do cylindra przez wycięte w nim otwory, kiedy tłok przechodzi przez dolny martwy punkt. Kiedy tłok jest w położeniu górnym, otwory w tulei cylindra są przez tłok zasłonięte. Natomiast konstrukcja silnika wymaga do prawidłowej pracy podciśnienia w komorze korbowej, nad misą, co uzyskuje się przez wyprowadzenie przewodu przed turbinę. Ta zasysając powietrze z filtrów przy okazji robi podciśnienie w komorze korbowej. Tym sposobem w kolektorach z czasem gromadzi się przepalony olej, który trzeba spuszczać.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #55 dnia: 30 Listopada 2008, 20:45:59 »
(...)
ST44 (M62) posiada silnik dwusuwowy, co oznacza, że nie ma miski olejowej. W takich silnikach olej jest mieszany z paliwem. Jak to mieszanie jest tu rozwiązane - trzeba ręcznie mieszać w zbiorniku paliwa (mało prawdopodobne) czy olej jest pobierany ze zbiornika i automatycznie mieszany podczas pracy silnika?

Tak więc pytanie, co kopci z tej rury jest chyba nadal aktualne.

Jesteś pewny że nie ma miski olejowej ? Jeśli tak to jesteś w wielkim błędzie.
Niżej zamieszczam schemat poprzeczny silnika 14D40.

Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

guest4368

  • Gość
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #56 dnia: 30 Listopada 2008, 21:46:08 »
Jest to schemat 12-sto cylindrowego, silnika o zapłonie samoczynnym, w konfiguracji V o kącie 30 stopni. Ta konstrukcja jest dość specyficzna - ma zawory i miskę olejową jak w silniku 4-suwowym. Standardowe 2-suwy nie mają takiej budowy.
Przyznaję rację El Mecánico i kolejarz LHS.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #57 dnia: 01 Grudnia 2008, 15:10:17 »
Stawiam, że Тяговый агрегат służy do zasilania sieci trakcyjnej niepodłączonej do sieci energetycznej. Pewnie umożliwia ruch lokomotyw na remontowanych odcinkach, albo w przypadku awarii zasilania... Być może umożliwia też prowadzenie składu lokomotywą elektryczną na odcinkach bez sieci.

http://www.tmholding.ru/main/catalog/products/682/683/689/690
Cytuj
Предназначен для работы на железнодорожных путях открытых горных разработок электрифицированных однофазным переменным током промышленной частоты 50 Гц с номинальным напряжением в контактной сети 10кВ. Заменяет тяговые промышленные агрегаты серий ОПЭ1, ОПЭ1АМ.

Moja znajomość rosyjskiego nie jest aż tak posunięta... Mowa jest chyba o pracy na szlakach górnictwa odkrywkowego i zasilaniu 10kV 50Hz...
« Ostatnia zmiana: 01 Grudnia 2008, 16:41:52 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #58 dnia: 01 Grudnia 2008, 15:32:28 »
Dzięki Ra jednak chyba używa ich się bardziej jako źródła zasilania da wagonów z silnikami, które są za nimi i czasem silników na swoich wózkach.
Co do silników dwusuwowych to ich odmian jest bardzo dużo np. przeciwsobny silnik kolejowy 10D100 albo trójkątny silnik z lokomotywy Delitic http://en.wikipedia.org/wiki/Napier_Deltic lub stosowany dawniej na kutrach i w ciągnikach silniki z gruszą żarową.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tabor Kolei Rosyjskich
« Odpowiedź #59 dnia: 05 Grudnia 2008, 10:50:19 »
ТГЭМ10-0001 (wygląda na dwuczłonową lokomotywę manewrową)
http://www.parovoz.com/gallery/RU32/20081129_170820.jpg
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"