Autor Wątek:  *** TABOR KOLEJOWY ***  (Przeczytany 97161 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #30 dnia: 30 Marca 2009, 18:06:26 »
Jeżeli mógłby ktoś udostępnic schemat budowy wagonu z góry dzięki.
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #31 dnia: 30 Marca 2009, 18:32:19 »
Chodzi Ci o wagon towarowy, czy osobowy? Sprawdź na wagony.net .
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #32 dnia: 30 Marca 2009, 18:54:38 »
Najlepiej obu wagonów, szukałem wcześniej ale nie znalazłem.
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #33 dnia: 30 Marca 2009, 18:55:32 »
Wagon składa się nadwozia i podwozia. W podwoziu znajduje się ostoja, do której są przyczepione wózki z zestawami kołowymi, wraz ze sprzęgami. Nadwozie to cała reszta zbudowana na podowziu.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #34 dnia: 11 Czerwca 2009, 08:17:37 »
Przekładnia systemu Mylius.

Przekładnie te stosowane były w wagonach spalinowych wąskotorowych i normalnotorowych (LuxTorpeda). Charakteryzuje się ciekawym rozwiązaniem sterowania.
Przekładnia może być 4 albo 5 biegowa. Każdy bieg posiada swój wodzik (w normalnej samochodowej skrzyni biegów jeden wodzik zwykle obsługuje 2 biegi) spowodowane jest to tym ,że podczas ruchu wodzika do przodu następuje synchronizacja biegu a kiedy wodzik przesuwa się w tył jego włączenie za pomocą sprzęgła zębatego. Wybraniem danego biegu steruje wodzik w postaci wałka z tuleją zawieszoną na sprężynach umożliwiającą wzajemne ruchy(tuleja może się obracać względem wałka). Wałek tan może być obracany albo mechanicznie albo napędem pneumatycznym bądź elektrycznym. do włączania sprzęgła oraz synchronizacji i włączania biegów służy jeden cylinder pneumatyczny ,który napędza te elementy za pomocą dźwigni
Zasada działania: Do sterowania przekładnią mamy dwie dźwignie jedną do wybierania biegu drugą do sterowania sprzęgłem(a właściwe całym przebiegiem włączania biegu).
Zakładamy że wagon stoi na luzie i chcemy ruszyć:
Najpierw wybieramy 1-szy bieg za pomocą dźwigni. Spowoduje to obrót wałka wybieraka jednak tulejka zostanie w swoim położeniu bo jej występ nie może wejść w występ w wodziku. następnie przesuwamy dźwignie sprzęgła w kierunku "sprzęgło wyłączone".Powoduje to wpuszczenie do cylindra pneumatycznego powietrza. w pierwszej kolejności następuje wyłączenie sprzęgła. Kiedy sprzęgło jest już wyłączone następuje przesuniecie wodzika w skrzyni mniej więcej w połowie skoku występ tulei wybieraka natrafia na występ w wodziku pierwszego biegu wsuwa się tam i ciągnie wodzik powodując synchronizacje pierwszego biegu (akurat teraz synchronizacja nie jest konieczna bo wagon stoi). Teraz maszynista może przestawić dźwignie sprzęgła w położenie "sprzęgło włączone" Teraz powietrze uchodzi z cylindra następuje przesunięcie wybieraka razem z wodzikiem w powrotną stronę i załączenie pierwszego biegu. Kiedy bieg już jest włączony dalsze zmniejszenie ciśnienia powoduje włączenie sprzęgła i wagon rusza .
Zmiana biegów: Kidy już ruszymy i chcemy zmienić bieg na drugi najpierw przestawiamy dźwignię wybieraka na 2. Wałek wybieraka przestawia się lecz jego tuleja tkwi w wodziku pierwszego biegu. przestawiamy dźwignie sprzęgła. cylinder napełnia się wyłącza sprzęgło, potem następuje ruch wodzika. Najpierw wyłączany jest bieg pierwszy w połowie skoku tuleja obraca sie z występu wodzika biegu pierwszego na występ wodzika biegu drugiego przesuwa się dalej, następuje synchronizacja biegu drugiego. Wtedy można przestawić dźwignię sprzęgła w położenie "sprzęgło włączone" i analogicznie tłok w cylindrze wraca włączając 2 bieg a następnie sprzęgło.
Kolejne biegi są włączane analogicznie obojętnie czy w górę czy w dół. Cała zmiana biegu trwa ok. 2-4s.

Offline MarcinMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 131
  • Pozdro dla EU07-188 i EU07-088 w kabine 1026km :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #35 dnia: 11 Czerwca 2009, 15:23:55 »
Przeznaczenie eksploatacyjne lokomotyw spalinowych oznaczają litery:
P - do ruchu pasażerskiego
T - do ruchu towarowego
U - uniwerslane
M - do pracy manewrowej

Przeznaczenie eksploatacyjne wagonów spalinowych i spalinowych zespołów trakcyjnych określają litery:
D - wagony i zespoły do ruchy dalekobieznego
N - wagony i zespoły do ruchy lokalnego
R - wagony i zespoły specjalne

Lokomotywy spalinowe

01-09  przekładnia mechaniczna, sterowanie pojedyncze
10-14  przekładnia mechaniczna, sterowanie wielokrotne
15-24  przekładnia hydrauliczna, sterowanie pojedyncze
25-39  przekładnia hydrauliczna, sterowanie wielokrotne
30-39  przekładnia elektryczna, sterowanie pojedyncze
40-49  przekładnia elektryczna, sterowanie wielokrotne
50-59  przekładnia mechaniczna, sterowanie pojedyncze
60-69  przekładnia mechaniczna, sterownie wielokrotne
70-79  przekładnia hydrauliczna, sterowanie pojedyncze
80-89  przekładnia hydrauliczna, sterowanie wielokrotne
90-94  przekładnia elektryczna, sterowanie pojedyncze
95-99  przekładnia elektryczna, sterownie wielokrotne



Przepraszam że się wtrącam,ale o czymś zapomniałeś:


Pierwsza litera w symbolu oznacza typ lokomotywy (pojazdu):

- E - elektryczna,
- S - spalinowa.
Drugi symbol - litera (lokomotywy elektryczne i spalinowe):

- P - lokomotywa do ruchu pasażerskiego,
- T - lokomotywa do ruchu towarowego,
- U - lokomotywa uniwersalna (zarówno pasażerska jak i towarowa),
- M - lokomotywa do pracy manewrowej.
Drugi symbol -litera (zespoły trakcyjne elektryczne i spalinowe):

- N - normalny, do ruchu na liniach z niskimi lub wysokimi peronami,
- W - węzłowy, do ruchu na liniach tylko z wysokimi peronami,
- D - dalekobieżny, do ruchu na liniach z niskimi i wysokimi peronami,
- A - autobusy szynowe,
- R - zespoły specjalne (warsztatowe).
Trzeci symbol - 2 cyfry (lokomotywy elektryczne):

01-14 - czteroosiowe na prąd stały 3kV,
15-19 - czteroosiowe na prąd przemienny,
20-34 - sześcioosiowe na prąd stały 3kV,
35-39 - sześcioosiowe na prąd przemienny,
40-49 - inny układ osi lub inne napięcie.
Trzeci symbol - 2 cyfry (elektryczne zespoły trakcyjne):

51-64 - zespoły trójczłonowe na prąd stały 3kV,
65-69 - zespoły trójczłonowe na prąd przemienny,
70-74 - zespoły czteroczłonowe na prąd stały 3kV,
75-79 - zespoły czteroczłonowe na prąd przemienny,
80-89 - samodzielny wagon silnikowy na inny rodzaj zasilania,
90-93 - zespoły dwuczłonowe na prąd stały 0,8kV,
94-99 - zespoły dwuczłonowe na inny rodzaj zasilania,
94-99 - zespoły o innej liczbie członów lub inne napięcie.
Trzeci symbol - 2 cyfry (lokomotywy spalinowe):

01-09 - przekładnia mechaniczna, sterowanie pojedyncze,
10-14 - przekładnia mechaniczna, sterowanie wielokrotne,
15-24 - przekładnia hydraulliczna, sterowanie pojedyncze,
25-29 - przekładnia hydrauliczna, sterowanie wielokrotne,
30-39 - przekładnia elektryczna, sterowanie pojedyncze,
40-49 - przekładnia elektryczna, sterowanie wielokrotne,
60-69 - samodzielny wagon silnikowy na inny rodzaj zasilania.
Czwarty symbol - liczba (2-4 cyfr):

1234 - liczba ta jest numerem kolejnego pojazdu trakcyjnego danej serii.
Piąty symbol - duża litera (tylko lokomotywy elektryczne dwuczłonowe):

A - pierwszy człon lokomotywy,
B - drugi człon lokomotywy.
Piąty symbol- małe litery (tylko elektryczne zespoły trakcyjne):

r - człon rozrządczy (ra lub rb w zależności od kabiny),
s - człon silnikowy (sa lub sb gdy dwa człony silnikowe),
d - człon doczepny.

Przykłady oznaczeń (z ich opisem):

ET22 951 - lokomotywa elektryczna sześcioosiowa na prąd stały 3kV do prowadzenia pociągów towarowych.

SM42 113 - lokomotywa spalinowa czteroosiowa z przekładnią elektryczną i strowaniem wielokrotnym do pracy manewrowej.

EN57 1420 - elektryczny zespół trakcyjny trójczłonowy na prąd stały 3kV do ruchu lokalnego z wysokimi lub niskimi peronami.
Będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, jak nie będę to się z Wami pożegnam

Offline fidzio

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #36 dnia: 24 Stycznia 2010, 18:20:14 »
Cytuj
   4. załączyć wyłącznik szybki przez naciśnięcie przekaźnika PRZEKAŹNIK ZAŁĄCZAJĄCY WYŁĄCZNIK SZYBKI,
   5. załączyć przetwornicę główną z tablicy szafki nn przez przyciśnięcie przycisku ZŁĄCZANIE PRZETWORNICY GŁÓWNEJ Z TABLICY,
Chyba pominąłeś jeden punkt... w ten sposób na pewno nie załączysz przetwornicy

Dziękuję.
Krzysiek626

W takim razie podam jak to powinno wyglądać po wejściu do przedziału NN:

- załączamy odłącznik nożowy baterii
- naciskamy przyciski "Odblokowanie PR", "Odblokowanie PNGJ", "Odblokowanie PNGK"
- wszystkie wyłączniki pakietowe muszą być w położeniu "1-1"
- w przypadku braku powietrza w zbiorniku pantografów należy je uzupełnić za pomocą tzw. małej sprężarki w tym celu wyłacznik pakietowy wyboru sprężarki ustawiamy na sprężarkę pantografów i naciskamy przycisk uruchamiający sprężarkę pomocniczą tak aby osiągnąć ciśnienie przynajmniej 0,35MPa
- po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia podnosimy jeden bądź dwa pantografy
- po upewnieniu się iż pantograf dotknął drutu jezdnego należy w przypadku starych WS-ów nacisnąć zworę PZWS (przekaźnik załączający WS), jeżeli mamy do czynienia z nowym WS-em należy odczekać aż WS zgłosi gotowość do załączenia "WS Gotowy do załączenia"
- po załączeniu WS-a należy zewrzeć za pomocą pakieciaka PWR "Zwarcie PWR"
- następnie załączamy przetwornicę - nową naciskają zworę przekaźnika impulsowego przetwornicy, w przypadku starej należy dodatkowo trzymać przycisk "Załączenie przetwornicy z tablicy" do czasu aż zakończy się rozruch przetwornicy
- teraz możemy załączyć sprężarkę główną za pomocą pakieciaka "Rozrząd sprężarki z tablicy"
- po osiągnięciu ciśnienia co najmniej 0,5 MPa "na szafie" należy ustawić pakieciak "Zwarcie PWR" w położenie zasadnicze tj "1-1"
« Ostatnia zmiana: 25 Stycznia 2010, 13:14:45 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #37 dnia: 07 Lutego 2010, 21:46:29 »
Schemat zaworu rozrządczego LSt1, razem z układem hamulcowym.

1-Doprowadzenie powietrza ze sprężarki, 2-Zbiornik główny, 3-Zawór maszynisty FV4a, 4-Przewód zasilający (0,8MPa), 5-Przewód główny(0,5MPa), 6-Zawory zwrotne, 7-Zbiornik rezerwowy, 8-Zawór wlotowo-wylotowy, 9-Dysza, 10-Urządzenie przestawcze (T/O), 11-Zawór odcinający, 12-Zawór ograniczający max. ciśnienie, 13-Przekładnik ciśnienia, 14-Zbiornik sterujący, 15-Zbiornik wyrównawczy, 16-Cylinder hamulcowy, 17-Zawór EP: hamowanie dwustopniowe, 18-Zawór EP: nastawa "T", 19-Kurek wyłączający, 20-Zawór EP: odluźniacz, 21-Zawór EP: przeciwpoślizgowy.

Główny element, przekładnik ciśnienia składa się z wyprofilowanego trzpienia połączonego z membranami. Porusza się on w górę lub w dół zależnie od różnicy ciśnień występującej po dwóch stronach membrany. Gdy w pozycji luzu, ciśnienie w dwóch dolnych komorach się wyrówna to trzpień przekładnika opada w dół i otwiera się połączenie cylindra hamulcowego z atmosferą. Gdy ciśnienie w PG spada, to dzięki dławiącemu działaniu dyszy w zaworze odcinającym powstaje różnica ciśnień, która wypuycha trzpień w górę i otwiera przepływ powietrza ze zbiornika rezerwowego do cylindra hamulcowego. Po pokonaniu nacisku sprężyny (przez osiągnięcie odpowiedniego ciśnienia) trzpień opada na dół i zamyka dopływ powietrza do cylindra. Tak się dzieje przy każdym następnym spadku ciśnienia w PG.
Po wybraniu nastawy "T" otwiera się zawór EP nr. 18 i powietrze z cylindra wywiera nacisk na membranę, która zamyka główny otwór w urządzeniu przestawczym (teraz powietrze wolniej przelatuje przez małą dyszę)

To tak w uproszczeniu.
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2010, 16:06:32 wysłana przez RooteK »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #38 dnia: 07 Lutego 2010, 21:58:55 »
Bez podpisów ten schemat traci na wartości.
Już nieważne :D
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: *** TABOR KOLEJOWY ***
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Kwietnia 2012, 21:22:21 »
Ciekawa strona o silnikach elektrycznych.
http://silnikielektryczne.prv.pl/html/silnik_dc.html