Autor Wątek:  [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.  (Przeczytany 29136 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #30 dnia: 21 Września 2008, 22:02:48 »
1, 2 - te tarcze to
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

Oj tam, odrobinę za blisko wyszedł. I oczywiście już ktoś to musiał zauważyć :P Ta głowica jest dość upakowana, rozwinięcie na tory boczne było trudne do zrobienia - zobaczę na to jeszcze.
Cofam liberum veto zatem i poprawiam się, że takie rzeczy to tylko w tramwajach i Bielsku :P
The Frog

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #31 dnia: 21 Września 2008, 22:43:04 »
Cofam liberum veto zatem i poprawiam się, że takie rzeczy to tylko w tramwajach i Bielsku :P

Nie, masz rację - jeden rozjazd rzeczywiście wyszedł mi trochę przed krzyżownicą poprzedniego - na screenie ten lewy za najbliższą Tmką. A rozjazdy podwójne skupione może nie są zbyt często spotykane, ale zdarzają się wszędzie - w samym Bielsku B. Gł. jest ich 3 (jeszcze przy peronie 1a i przy dawnej MD).

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 26 Stycznia 2009, 10:50:40 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #32 dnia: 25 Września 2008, 22:04:43 »
Ze się tak zapytam Panów, a seryjnie chcecie tam wrzucić trakcję, teren/drzewa/domki? Czy raczej jest to tylko jako ''ciekawostka''? Jestem pełen podziwu dla autora jak wiele się napracował odwzorowując układ torowy itd. Ja tylko z moich doświadczeń dodam że przy zrobieniu układu torowego, wstawieniu trakcji, terenu i modeli zostało nie wiele jak 10 fps ;) Chociaż zauważyłem że o ile są duże odstępy między dużymi stacjami to symek jeszcze jako tako sobie radzi i nie ma dużej tragedii. Jeśli tory były modelowane a mam na mysli przechyłki i wzniesienia/opady jako FLEX to po zrobieniu siatki trójkątów będzie wam teren wchodzić w nasypy itd różne takie bajery. Ja bym zasugerował rozwiązanie jeszcze nie spotykane u NAS w trasach a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić forty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości i z brzegu zapodać jakieś drzewa/modele dla rozmycia i zatuszowania plane. Efekt rewelacyjny a FPS wysoki. Przy czym na stacjach głównych trakcja LOW jako tga a na szlaku może być już ta ''lepsza'' i mamy całkiem niezłe rezultaty.

Offline Gagarek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 127
  • JESTEM TROLEM
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #33 dnia: 25 Września 2008, 22:10:42 »
Cytuj
a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić forty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości i z brzegu zapodać jakieś drzewa/modele dla rozmycia i zatuszowania plane. Efekt rewelacyjny a FPS wysoki.

Chyba chodzi Ci o takie coś jak zastosowane w Trainzie "tło" (jakieś tam pola, łąki, lasy, domki, miasta, fabryki itp. rozciągnięte właśnie na PLANE). Już myśleliśmy na forum o tym.... Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery, to tła musiałyby być bardzo blisko torów i bardzo gęsto osadzone... Czyli takie coś się raczej nie sprawdzi.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #34 dnia: 25 Września 2008, 22:48:21 »
Ze się tak zapytam Panów, a seryjnie chcecie tam wrzucić trakcję, teren/drzewa/domki? Czy raczej jest to tylko jako ''ciekawostka''? Jestem pełen podziwu dla autora jak wiele się napracował odwzorowując układ torowy itd.

Sceneria powstała raczej jako ciekawostka, tworzona w edytorze który z założenia ma służyć mojemu symulatorowi SRK a dodatkowo został wyposażony w kilka bajerów typu wspomaganie wstawiania krzywych przejściowych, wygodna edycja profilu pionowego linii, projektowanie na tle ortofotomap itp. - gdybym to samo robił w 3DS to było by z tym 20x więcej roboty.

Ja tylko z moich doświadczeń dodam że przy zrobieniu układu torowego, wstawieniu trakcji, terenu i modeli zostało nie wiele jak 10 fps ;)

Myślę że dużo można osiągnąć maksymalnie optymalizując obiekty, tekstury itp. A jak skończę (raczej nie prędko) to może już będzie SPT ;)

Jeśli tory były modelowane a mam na mysli przechyłki i wzniesienia/opady jako FLEX to po zrobieniu siatki trójkątów będzie wam teren wchodzić w nasypy itd różne takie bajery.

Takich problemów nie będzie, bo o ile teren powstanie to na pewno nie tradycyjnymi metodami - torowisko, nasypy, wykopy będą automatycznie dopasowane do torów i potem połączone z bryłą terenu, która powstała by z danych SRTM z ręcznymi korektami w najbliższym otoczeniu torów. Nie wiem co tu mają do rzeczy przechyłki.

Ja bym zasugerował rozwiązanie jeszcze nie spotykane u NAS w trasach a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić foty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości

Pomysł z tłami zurbanizowanych części trasy wart zastosowania, ale na pierwszym miejscu i tak na warsztat pójdą obiekty typowo kolejowe. Jak dla mnie podstawowy problem to narazie braki w dokładnej dokumentacji trasy - to już chyba na wiosnę/lato przyszłego roku :P

Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery, to tła musiałyby być bardzo blisko torów i bardzo gęsto osadzone... Czyli takie coś się raczej nie sprawdzi.

Nie wiem skąd wziąłeś to 150m - to jest pół średniej długości peronu. Zasięg mgły można zmieniać, gorzej z zasięgiem renderingu (widok dalszych obiektów, takich jak okoliczne szczyty).

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 25 Września 2008, 22:54:59 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #35 dnia: 26 Września 2008, 15:01:23 »
Cytat: Gagarek
Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery
Jak sobie odpowiednio ustawisz wpis atmo, to mgły może nie być wcale.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #36 dnia: 26 Września 2008, 16:18:45 »
Jeżeli przygotować medele 3D tak, że nie było by widać np. tylnej ściany domu, bo z kabiny się jej i tak nie ujrzy (chyba, że ktoś by robił wycieczki po scenerii, jakby wysiadł sobie na czerwonym xD) to zubożone modele zapewne odciążyły by kompa i dodały FPS. No i uruchamiało by się na najniższej rozdzielczości, to naprawdę nie jest taką niewygodą... U mnie sterowniki tak skalują, że nie widać "pikselozy" i "ząbkowań". Między 800x600 i 1024x768 potrafi być nawet 5 FPS różnicy w newralgicznych punktach.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #37 dnia: 21 Października 2008, 22:15:32 »
Przyszła pora zakasać rękawy. Dlatego zadam to pytanie brutalnie bez owijania w bawełnę: robimy jakąś realną trasę czy nie?
Moja propozycja to Leszno - Kościan - Poznań - uzasadnienie: Prostota profilu terenu, mała ilość zabudowań, raptem 3 duże stacje, duże szybkości, świetne walory widokowe. Propozycja padła. Może macie lepsze? Chociaż szkoda czasu na dywagacje. Może Ra, ShaXbee i Robal kiedyś zrobią utopijne narzędzie zwane edytorem dedykowanym... Póki co bez narzekania trzeba coś zrobić.

Przenoszę.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 21 Października 2008, 22:35:44 wysłana przez Akvin »

Offline czegos

  • Wiadomości: 14
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #38 dnia: 21 Października 2008, 22:24:33 »
Leszno - Kościan - Poznań
Jestem jak najbardziej za. Mimo że jestem początkującym trasopisarzem to mam ok 30% układu torowego stacji Leszno. Sam rozpocząłem prace nad trasą Leszno-Rawicz. Jeśli trzeba osób do pomocy to ja się zgłaszam.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #39 dnia: 21 Października 2008, 22:27:42 »
Życzę powodzenia i dużo wolnego czasu. Daje Wam 2 lata przy ostrej walce i pomocy osób trzecich!

Offline Preki

  • Wiadomości: 309
  • My name's not Shane, kid!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 42
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #40 dnia: 03 Listopada 2008, 12:17:25 »
Mówicie tu o wspólnej twórczości, nie?
To ja mam propozycję dla autora tematu - SM42 Drivera. Słyszałem od FireFoxFana ;), że chcesz robić fragment linii 34 obejmujący odcinek Siedlce-Sokołów Podlaski. Służę więc pomocą. Co najciekawsze - jest jeszcze jeden projekt obejmujący stację Siedlce, autorstwa mojego szkolnego kolegi (Arni), ale o tym nie będę się rozpisywał.

@SM42 Driver, @Arni - Skontaktujcie się ze mną na PW, znam dobrze moją "rodzinną" stację.
Życie to nie gra... to symulator.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Listopada 2008, 16:49:05 »
Teren wygenerowany z danych SRTM.

Generowana jest kwadratowa siatka terenu o stopniu skomplikowania zależnym od odległości od układu torowego, następnie wysokość węzłów dopasowywana jest do danych SRTM. Trójkąty zrobione są prowizorycznie, nie mają dokładnie zrobionego mapowania i wektorów normalnych. Danym SRTM daleko do precyzyjności pozwalającej dokładnie odtworzyć otoczenie toru, więc prowizorycznie teren w ich okolicy jest dopasowywany do toru i przesunięty pare metrów w dół, aby go nie pokrywał. Rozwiązaniem było by zawarcie w danych wejściowych, poza położeniem toru, danych o ukształtowaniu terenu w ich okolicy - poziom gruntu względem toru, pochylenie terenu, mosty/tunele - dzięki temu można by najpierw wygenerować nasypy/wykopy, a następnie generując teren dopasować go do nich. O ile przy szlaku sytuacja wydaje się dość prosta, nie mam koncepcji co zrobić ze stacjami czy bocznicami. Efekty poniżej:

screeny
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/ec.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/bbl2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/wb.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/ze.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/mil1.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/rj2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/sol1.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/sol2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/lal2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/zdn2.jpg
więcej: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/

schemat modelu (największe kwadraty mają po 1km)
http://kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren.png

plik scenerii:
http://kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/139.rar

Automatycznie można by też generować obszary leśne i zbiorniki wodne, trochę więcej roboty będzie z drogami/rzekami - zapewne finalnie wszystko i tak będzie musiało zostać poprawione ręcznie w jakimś edytorze typu 3DS (nie wiem jak to do 3DS wrzucić - zna ktoś jakieś specyfikacje?).

Z innej beczki - tunel w Bielsku (model w 3DS - narazie niepołączony z wcześniej opisanym terenem):

http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bb-tunel.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel1.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel3.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel4.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel5.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel6.jpg

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2008, 20:54:20 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #42 dnia: 10 Listopada 2008, 17:43:11 »
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/bb1.jpg
Trzeba by sprawdzać odległość najbliższego punktu SRTM względem torowiska/drogi i odpowiednio go przesuwać (jeśli jest kilka torów to szukać tych najbardziej skrajnych tudzież zwiększyć przesunięcie).

Mam wrażenie że od pewnej wysokości dla trójkątów jest inna tekstura :)
Paul pr0 :)
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2008, 17:45:23 wysłana przez pol102 »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #43 dnia: 10 Listopada 2008, 17:50:39 »
Mam wrażenie że od pewnej wysokości dla trójkątów jest inna tekstura :)

Bo jest ;] Od 600 metrów jest śnieg ;d
« Ostatnia zmiana: 10 Listopada 2008, 19:35:16 wysłana przez ZiomalCl »

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #44 dnia: 10 Listopada 2008, 19:01:50 »
Ciekawe i imponujące. Ale te nasypy jak mówisz to niezła sprawa. Mamy teren obniżony o pare jednostek, a jak damy nasypy na każdym z torów z texturą tłucznia jak w realu to będzi eto czadowo wyglądać. tylko w w przypadku bocznic stacji to się nie sprawdzi trzeba by robić jakieś mega duże podsypki czy coś.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #45 dnia: 10 Listopada 2008, 19:29:47 »
Ciekawa uwaga co do podsypki. Faktycznie, nie zauważyłem jeszcze żeby pomiędzy kolejnymi torami były paski zieloniutkiej trawy. Może to też jakoś uwzględnić ?

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #46 dnia: 11 Listopada 2008, 00:52:05 »
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/bb1.jpg

Odrobinę udoskonaliłem algorytm (generowanie na bazie całego układu torowego, a nie tylko jednej linii) - jest lepiej, już chyba w żadnym miejscu teren nie włazi w tory (wrzucona poprawka).

Mamy teren obniżony o pare jednostek, a jak damy nasypy na każdym z torów z texturą tłucznia jak w realu to będzi eto czadowo wyglądać.

Nasyp to raczej z ziemi jest zbudowany, a nie z tłucznia ;) Tyle że cała trasa to nie jeden wielki nasyp, ale też wykopy, mosty, tunel. Jest to do zrobienia ale będzie z tym więcej roboty. Co do stacji i bocznic, jakoś trzeba by zrobić generowanie wektorowego obrysu równi stacyjnych - a dalej tworzenie nasypu/wykopu analogicznie jak dla szlaku.

Ciekawa uwaga co do podsypki. Faktycznie, nie zauważyłem jeszcze żeby pomiędzy kolejnymi torami były paski zieloniutkiej trawy. Może to też jakoś uwzględnić ?

Chodzi Ci o paski trawy na teksturze podsypki? Specjalnie przerobiłem sobie teksturę żeby ich nie było :) Mi się ten efekt nie podoba, w większości tras kolor trawy i tak nie jest dopasowany do tego z brzegów podsypki (a tu zielona trawa akurat by wybitnie nie pasowała, zwłaszcza do śniegu :P).

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #47 dnia: 11 Listopada 2008, 19:58:11 »
Po co na tej trasie w niektórych miejscach jest śnieg? Czy to ma być wiosenna trasa i w górach jeszcze nie wszędzie się wytopił śnieg?
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2008, 20:01:55 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #48 dnia: 23 Stycznia 2009, 11:40:46 »
W pracach nad trasą coś się rusza? Pytam, bo w lutym planuję zrobić sobie feryjny wypad do Bielska-Białej, uzbrojony w chętne do współpracy 10 megapikseli ;-) Gdyby coś było potrzeba focić, jestem otwarty na wszelkie prośby.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #49 dnia: 26 Stycznia 2009, 10:48:26 »
W pracach nad trasą coś się rusza? Pytam, bo w lutym planuję zrobić sobie feryjny wypad do Bielska-Białej, uzbrojony w chętne do współpracy 10 megapikseli ;-) Gdyby coś było potrzeba focić, jestem otwarty na wszelkie prośby.

Na razie nic się nie rusza, mam trochę innych projektów rozbabranych a teraz nie bardzo mam czasu, poza tym brakuje materiału foto/wideo z przebiegu linii, a to jest podstawa żeby to dokończyć tak żeby miało ręce i nogi. Ale foty na tekstury mile widziane - nastawnie (z Bielska mam tylko PM1), budynki kolejowe, wiadukty, portal tunelu itp. :)

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline piotrk1985

  • Wiadomości: 2
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #50 dnia: 26 Marca 2017, 22:34:01 »
Cześć . Może wam pomóc w robieniu Lini139 Katowice - Zwardoń . Mógłbym przesłać zdjęcia lub filmy z linii 139 . Powiedzcie czego brakuje a ja wam to dostarczę na czas . Mam zdjęcia z różnych stacji np. budynki , tereny itp .

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #51 dnia: 26 Marca 2017, 22:51:46 »
Niewielkie prawdopodobieństwo że w najbliższym czasie się coś ruszy, bo brakuje mi zautomatyzowanego rozwiązania do wygenerowania porządnego terenu (a odcinek za Żywcem jest typowo górski i nie jest to prosta sprawa) i paru innych rzeczy... oraz czasu aby się tym zająć.

Gdybym kiedyś jeszcze podjął ten temat (szkoda zmarnować dotychczasowej pracy), to pomoc przy budynkach i modelach otoczenia jak najbardziej się przyda (sam raczej bym się ograniczył do infrastruktury kolejowej).
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com