Ze się tak zapytam Panów, a seryjnie chcecie tam wrzucić trakcję, teren/drzewa/domki? Czy raczej jest to tylko jako ''ciekawostka''? Jestem pełen podziwu dla autora jak wiele się napracował odwzorowując układ torowy itd.
Sceneria powstała raczej jako ciekawostka, tworzona w edytorze który z założenia ma służyć mojemu symulatorowi SRK a dodatkowo został wyposażony w kilka bajerów typu wspomaganie wstawiania krzywych przejściowych, wygodna edycja profilu pionowego linii, projektowanie na tle ortofotomap itp. - gdybym to samo robił w 3DS to było by z tym 20x więcej roboty.
Ja tylko z moich doświadczeń dodam że przy zrobieniu układu torowego, wstawieniu trakcji, terenu i modeli zostało nie wiele jak 10 fps ;)
Myślę że dużo można osiągnąć maksymalnie optymalizując obiekty, tekstury itp. A jak skończę (raczej nie prędko) to może już będzie SPT ;)
Jeśli tory były modelowane a mam na mysli przechyłki i wzniesienia/opady jako FLEX to po zrobieniu siatki trójkątów będzie wam teren wchodzić w nasypy itd różne takie bajery.
Takich problemów nie będzie, bo o ile teren powstanie to na pewno nie tradycyjnymi metodami - torowisko, nasypy, wykopy będą automatycznie dopasowane do torów i potem połączone z bryłą terenu, która powstała by z danych SRTM z ręcznymi korektami w najbliższym otoczeniu torów. Nie wiem co tu mają do rzeczy przechyłki.
Ja bym zasugerował rozwiązanie jeszcze nie spotykane u NAS w trasach a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić foty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości
Pomysł z tłami zurbanizowanych części trasy wart zastosowania, ale na pierwszym miejscu i tak na warsztat pójdą obiekty typowo kolejowe. Jak dla mnie podstawowy problem to narazie braki w dokładnej dokumentacji trasy - to już chyba na wiosnę/lato przyszłego roku :P
Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery, to tła musiałyby być bardzo blisko torów i bardzo gęsto osadzone... Czyli takie coś się raczej nie sprawdzi.
Nie wiem skąd wziąłeś to 150m - to jest pół średniej długości peronu. Zasięg mgły można zmieniać, gorzej z zasięgiem renderingu (widok dalszych obiektów, takich jak okoliczne szczyty).
Pozdr, Paweł