- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: Sm 42 driver w 11 Września 2008, 21:02:42

Tytuł: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 11 Września 2008, 21:02:42
Witam. Chciałbym wyjść z pewną propozycją zrobienia realnej scenerii. Jak mówi nazwa wątku 'wspólna twórczość - wspólna sceneria', więc aby ten projekt "wypalił" musi w nim uczestniczyć co najmniej kilka osób. Potrzeba by było osób, które:
a) znają dobrze scenerię, którą proponują (patrz niżej),
b) mogą wykonać, udostępnić materiały na temat tejże linii (zdjęcia, plany),
c) umieją robić tekstury ze zdjęć,
d) umieją modelować.

Jeśli pomysł się spodoba to ja nie narzucam scenerii, każdy zaproponuje swoją a potem zrobimy głosowanie :) Nie chciałbym się narzucać, ale mogłaby być to sceneria, która jest linią spalinową i posiada klimat oraz nie jest dość długa :) Tak więc czekam na wasze opinie, oraz jeśli pomysł się spodoba, propozycje linii.

Pozdrawiam
Sm 42 driver
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 11 Września 2008, 21:35:00
Ja bym proponował Wilkowice-Bystra - Bielsko-Biała Główna (10 km, zelektryfikowana)

a) znam (bardzo) dobrze tą trasę
b) zdjęcia stacji i linii porobię i okolic, plan stacji wszystkich oprócz B-B Gł. znam
c) mogę trochę rzeczy sfocić:) Szczególnie u siebie (Wilkowice)
d) noooooo z tym jest DUŻY problem...


Mam nadzieję, że są jeszce jakieś osoby z BB i okolic które by mi pomogły... oczywiście jakby moja propozycja się przyjęła.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 11 Września 2008, 21:48:27
Dziękuję, że się ktoś zainteresowany znalazł :)
plan stacji wszystkich oprócz B-B Gł. znam
www.semafor.prv.pl  --> Plany Stacji --> 'B' --> Bieslko Biała Główna ;)

Jak wiadomo, ten odcinek leży na linii nr 139 ;)
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=401&okno=przebieg

Ostatnio przeglądając http://eu07.pl/download/scenerie/ natrafiłem na taki tytuł: Linia 139, więc nie wiem czy jest sens robić tą scenerię skoro ktoś już ją robi :)
Czekam na dalsze opinie i propozycje.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 11 Września 2008, 21:50:56
Ja właśnie pracuję nad edytorem, który pozwala umieszczać tory z dokładnością ok. 10cm na tle zdjęć lotniczych pobieranych z geoportal.gov.pl (http://geoportal.gov.pl). Zdjęcia są takiej jakości, że o ile tory da się precyzyjnie umieścić, to czasem trudno zgadnąć gdzie one właściwe są (widać np. wyraźnie tylko krawędź peronu). W większości przypadków niezbędne są plany albo możliwość sprawdzenia na miejscu. Ale są też takie miejsca, gdzie można podkłady policzyć.

Mogę również zapewnić wykonanie terenu przy pomocy SRTM. Nie jest bardzo dokładne (±5m), ale lepsze to niż wszystko płaskie.

Proponowałbym teren niezbyt zurbanizowany.

Jeśli chodzi o scenerie realistyczne, jest dużo możliwości. Na chwilę obecną są ułożone tory od Zwardonia (granica słowacka) przez Bielsko-Białą i Czechowice-Dziedzice. Dalej jest dziura do Katowic, w okolicy Katowic jest sceneria PMPPW - nie posiadająca jednak torów PKP na chwilę obecną. Dalej na wschód, za Krakowem jest Bochnia-Brzesko-Okocim (której dużo brakuje do realistyczności), a na północy, od Częstochowy odchodzi Linia 61 na zachód. Potem jest dziura aż do Szczecina. Podobno istnieją tory dla okolicy Łodzi, ale z paczkami się nie spotkałem.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 11 Września 2008, 21:57:24
Gratuluję pomysłu co do edytora :) Można wiedzieć jak oceniasz postępy prac (w %)?

Proponowałbym teren niezbyt zurbanizowany.
Toteż sugeruję trasę niezelyktryfikowaną, z klimatem, prowadzącą przez jakieś wsie :)
Pzdr
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 12 Września 2008, 00:04:07
Nie wiem, jaki %, bo mój program to eksperyment polegający na sprawdzeniu, co z tego wyjdzie. Na razie dodaję rzeczy, które są mi potrzebne do naciągnięcia scenerii na mapę. Nie ma na razie żadnej opcji dodawania nowych torów ani wstawiania i edycji pozostałych obiektów (semafory, budynki). Nie ma też jeszcze edycji terenu - można tylko podnieść tory na poziom SRTM.

Może trasę Wejherowo-Hel?
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 12 Września 2008, 20:04:29
To może ktoś skończy i napisze misje do Lini61? Sceneria jest zrobiona od podg. Jawornica do Częstochowy Stradom. Potrzeba zrobić stację Lubliniec. Jest już zrobiony węzeł Herby Nowe/Herby Stare. Jak pisałem w moim wątku fps już się polepszył, usunełem błędy. Ja niemam już zdrowia/czasu na zabawy w maxie. Troche wysiłku i będzieci emieć realną trase ;)
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 12 Września 2008, 20:54:15
To może ktoś skończy i napisze misje do Lini61? Sceneria jest zrobiona od podg. Jawornica do Częstochowy Stradom. Potrzeba zrobić stację Lubliniec. Jest już zrobiony węzeł Herby Nowe/Herby Stare. Jak pisałem w moim wątku fps już się polepszył, usunełem błędy. Ja niemam już zdrowia/czasu na zabawy w maxie. Troche wysiłku i będzieci emieć realną trase ;)
To jest to! ;) Mógłbym się tego podjąć, ale:
Potrzeba by było osób, które:
a) znają dobrze scenerię, którą proponują (patrz niżej),
b) mogą wykonać, udostępnić materiały na temat tejże linii (zdjęcia, plany),
c) umieją robić tekstury ze zdjęć,
d) umieją modelować.
Jeśli takowe się znajdą (i rozwiążę mój pewien problem) to mogę się tym zająć.
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 12 Września 2008, 21:10:29
A więc oferuję pomoc w modelowaniu i robieniu tekstur (jeżeli tyko dostanę materiały)
Już widziałeś co potrafię :)
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 12 Września 2008, 21:28:55
Panowie, sceneria jest wykończona w ramach jak pisałem wyżej. Zrobić tzreba Lubliniec. Nie myślcie że ktoś wam poda na tacy materiały ;) Trzeba sobie samemu ruszyć tyłek i załatwić! Ja musiałem SAM se jezdzić pytać prosić itd. Proponuje kolege Krzaq jest z okolic HN albo uśmiech do Defilera z HS. Trzeba samemu się zabrać za to bo jak będziecie czekać na cud to tylko w Irlandii. Takie są realia.

Z mojej strony moge udostępnić plik MAX, plus tekstury jakie zgromadziłem, zdjęcia i plany stacji. Tylko osobą które faktycznie chcą i maja checi na wykończenie. Jeśli macie posadzić dwa drzewa i jeżdzić po tym co jest to SORRY ale szkoda zawracania głowy sobie. Ja kończe misje pisać do nowego Quarka i potem FAJRANT. Scenria Linia61 zostanie historią albo i nie;) Tym bardziej że macie już 95% zrobione. To że GlowaWojtas umie to i owo to wiem ;) Licze na wasze zaangażowanie w sprawie.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 12 Września 2008, 21:44:59
Nie myślcie że ktoś wam poda na tacy materiały ;) Trzeba sobie samemu ruszyć tyłek i załatwić! Ja musiałem SAM se jezdzić pytać prosić itd.
@BohunIC: Musiałbym jechać przez pół Polski ażeby obfocić Lubliniec :) Nie liczę, że ktoś poda mi na tacy matreiały, tylko liczę na koleżeńską pomoc paru osób z tamtych okolic.

Z mojej strony moge udostępnić plik MAX, plus tekstury jakie zgromadziłem, zdjęcia i plany stacji. Tylko osobą które faktycznie chcą i maja checi na wykończenie. Jeśli macie posadzić dwa drzewa i jeżdzić po tym co jest to SORRY ale szkoda zawracania głowy sobie. Ja kończe misje pisać do nowego Quarka i potem FAJRANT. Scenria Linia61 zostanie historią albo i nie;) Tym bardziej że macie już 95% zrobione. To że GlowaWojtas umie to i owo to wiem ;) Licze na wasze zaangażowanie w sprawie.
Jeśli znajdą się materiały typu: foty z tej stacji potrzebne do zrobienia otoczenia, modele to mogę się podjąć tego przedsięwzięcia :)
Pzdr
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 12 Września 2008, 21:50:15
Plan Lublinca jest w wątku o Lini61 a otoczenie w internecie np. Kolej.one.pl itd. Ja zdjęć z Lublica nie mam. JEstem za granicą i niemam możliwości wyskoczenia na sesje. Proście ludzi z tych okolic i zabierzcie się za robote, im szybciej tym lepiej.

(http://eu07.pl/imageshack.us/img144/lubliniecxw21aw9.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img144/lubliniecxw21aw9.jpg)

Powodzenia i jak coś służe poradami ;)
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 12 Września 2008, 23:28:28
Ja dla Linii 61 przyjąłem środek w okolicy Herbów (fragment MASZYNA.INI):
[TEREN]
Linia 61=TEREN2

[TEREN2]
name=Linia 61
PUWG1992.x=488000
PUWG1992.y=312000

Tylko że tory - wg tego, co widziałem ostatnio (http://eu07.pl/download/scenerie/linia_61.html) - trzeba by obrócić o jakieś 20° w lewo. Niestety geoportal.gov.pl (http://geoportal.gov.pl) nie oferuje tej okolicy - trzeba by sztukować z Googe Maps lub czegoś innego. W załączeniu "dół" Lublińca.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Sm 42 driver w 15 Września 2008, 19:17:16
Witam ponownie :) Lubliniec do linii 61 Bohun'a nie będzie zrobiony przeze mnie z powodów, które przekazałem Bohunowi na PW. Ale nie o tym teraz. Tak więc czekam na dalsze propozycje wspólnej scenerii.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 16 Września 2008, 21:16:04
Ostatnio przeglądając http://eu07.pl/download/scenerie/ natrafiłem na taki tytuł: Linia 139, więc nie wiem czy jest sens robić tą scenerię skoro ktoś już ją robi :)

Więc tak... Są ułożone tory od Skalitégo (Słowacja) do Czechowic Dziedzic (ok. 75km jazdy), na podstawie map z geoportalu (dość dokładnie), włącznie z bocznicami przemysłowymi, wszystkimi torami bocznymi itp - w sumie ponad 250km torów:

http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/mapa.gif

Odwzorowane są krzywe przejściowe, przechyłki na łukach, profil pionowy (między Czechowicami i Zwardoniem jest ok. 420m przewyższenia). Rozjazdy są zwymiarowane co do milimetra z normami (poza nietypowymi - łukowymi itp.) i nie pasują do standardowych symkowych - trzeba dokończyć nowe modele (w sumie wiele nie zostało do zrobienia, może się w końcu wezmę :P), powstawiane są też wykolejnice i sygnalizacja - (ponad 400 semaforów i tarcz) (bez semaforów w Skalitém), tyle że bez powiązania eventami z torami, semaforów z tarczami ostrzegawczymi itp. Jeszcze perony (road) i kawałki dróg imitujące ważniejsze przejazdy/wiadukty.

Dość dużo jest zrobione, ale żeby to dokończyć potrzeba masę roboty - wymodelowanie terenu (górska okolica, wykopy, nasypy, prawie cały czas pochylenie torów), dróg, rzek, sieć trakcyjna, obiekty (jakichkolwiek tekstur narazie brak) - za to raczej nie ma się co brać bez nagrań trasy z ostatniego wagonu (ew. z kabiny :P) - których ja narazie i tak nie mam czym zrobić. Poza tym uzupełnienie rozjazdów (co z rozjazdami na pochyleniach?), poprawienie sygnalizacji, SHP, eventy. No i byłby mały problem z fps.

Link: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/139.rar (3.4MB)

Po stacjach jest rozstawione pare różnych składów, którymi można ruszyć i jechać wg. rzeczywistych rozkładów (dołączonych do rar-a) - tyle że "na rozkazy" (bez podanych przebiegów) i z rozpruwaniem zwrotnic. Archiwum zawiera też WOS oraz parę modeli sygnalizatorów użytych w scenerii (w tym ToPy, Tr).

Parę screenów:

http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/cd4.jpg - Czechowice Dziedzice
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/cd3.jpg - wjazd do Czechowic od strony Bielska
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/cd5.jpg - rafineria w Czechowicach
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bb2.jpg - Bielsko Biała Główna
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/ze1.jpg - Żywiec
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/sol2.jpg - podwójny semafor w Soli
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/zdn.jpg - Zwardoń
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/sk.jpg - Skalité
więcej: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/


Pozdrawiam, Paweł
Tytuł: Linia 139
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Września 2008, 02:53:12
Tory ułożone są dosyć dokładnie, ale nie wystarczająco dokładnie, żeby wygenerować teren z danych geograficznych. Między Zwardoniem a Czechowicami-Dziedzicami jest przesunięcie 50m. Jak na 70km to nie dużo, ale nie da się tych torów przykleić idealnie do mapy PUWG 1992.

Przy ustawieniach domyślnych mojego programu dla Linii 139 (środek scenerii w punkcie 496000,184000 - podzielne przez 8000 ze względu na mapy dla rozdzielczości 128px/km), tory trzeba przesunąć o wektor [2280.5,2009], aby ustawić stację Zwardoń zgodnie z mapą. Aby ustawić Czechowice-Dziedzice, trzeba przesunąć o wektor [2302,1963]. Jakby to się dało naprawić, to teren da się wygenerować moim programem.

Teren mogę z grubsza wymodelować, rozjazdy dam radę uzupełnić (z pochyleniami też jeszcze będziemy kombinować), powiązanie semaforów z eventami w torach też pewnie się da zrobić (odczyt i włączanie S1 po przejechaniu). Najgorzej to chyba z siecią trakcyjną, ale może z czasem jakieś narzędzia dorobię. Co do FPS, to sprzęt jest coraz szybszy, a dużo rzeczy da się jeszcze zoptymalizować (trakcję, modele pojazdów; nawet tory na dużych stacjach można próbować zastąpić teksturami). Trzeba by się też przymierzyć do dzielenia na komórki, żeby stacje dało się wykorzystać na innych liniach (tzn. prostopadłych).
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: _KAT_ w 17 Września 2008, 07:00:28
BB  i CzDz mają dośc imponujący układ torowy. Jak z FPSem do tej pory? :>
Tytuł: Odp: Linia 139
Wiadomość wysłana przez: Paul w 17 Września 2008, 10:34:23
Między Zwardoniem a Czechowicami-Dziedzicami jest przesunięcie 50m. Jak na 70km to nie dużo, ale nie da się tych torów przykleić idealnie do mapy PUWG 1992.

Te 50m można bez większego problemu skorygować. Zastanawiam się tylko czy nie będzie trzeba poprawić profilu pionowego w paru miejscach - był robiony na podstawie map topograficznych, nie mam dostępu do dokładnych schematów. Jak dokładniej ten teren byłby generowany? Chyba i tak ścisłe otoczenie toru zostało by do zrobienia ręcznie. Jeżeli chodzi o SRTM to nadaje się to na dalszy plan (już z tym próbowałem), tyle że symulator ma zdaje się ograniczony zasięg renderingu do ~1km - zamiast okolicznych gór widać tylko dno doliny. Z rozjazdami to najmniejszy problem, będą w 99% wstawione automatycznie.

BB  i CzDz mają dośc imponujący układ torowy. Jak z FPSem do tej pory? :>

No już robi się nieciekawie :P Zresztą można samemu zobaczyć - wyżej jest link do scenerii.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 17 Września 2008, 13:59:50
Ograniczenie ma 2 kilometry
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Ra w 17 Września 2008, 15:57:48
Plan na generowanie terenu jest taki, że pod samym torem będzie nasyp, utworzony z road. Nasyp ten będzie również w wykopach, gdzie będzie robił za jedną stronę rowu. Równolegle do toru, w miejscu w którym powinien być rów, będą dwie linie ograniczenia terenu. Siatka SRTM ma około 63m×91m (zależnie od miejsca). Trójkąty w niej w pobliżu toru będą ułożone tak, aby linia podziału prostokąta na dwa trójkąty była bardziej równoległa do toru. Do tego w otoczeniu toru będzie zachowany profil przekroju pionowego, tak aby ściany wykopu miał odpowiednie pochylenie. Planuję też zrobić linie lasu, czyli skokową zmianę wysokości oraz linie ograniczające zbiorniki wodne.

Profile pionowe toru trzeba będzie zdefiniować za pomocą płaszczyzn. Jedna płaszczyzna jest określona przez dwa punkty XYZ (leżące wzdłuż gradientu pochylenia). Każdy tor musi mieć unikalną nazwę, wtedy w pliku INI będzie przypisana mu płaszczyzna. Myślę, że jeśli tory mają już odpowiednie pochylenie, to płaszczyzny da się z nich odczytać.

Nie mam jeszcze pomysłu na to, żeby zredukować trójkąty SRTM leżące na jednej płaszczyźnie i oddalone od toru. Najlepiej byłoby w pewnej odległości wstawiać "tło", czyli pionowy bądź ukośny plane z tekturą będącą fotografią terenu "po horyzont".
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 17 Września 2008, 15:59:44
Jeśli chcecie, mogę porobić zdjęcia, jak wygląda stacja w Wilkowicach i okolica stracji. Nagrać zapowiedzi (chociaż wystarczy tylko sygnał przed zapowiedzią, bo reszta jest czytana przez lektora komputerowego) kilka zdjęć, które się mogą na teksturki przydać itp...

BTW
Na bocznicy w W-cach zawsze jakieś EAOS'y stoją, a towarowe na południe przy peronie 1 nawet po kilka godzin czekają. I szlakowe BB-Lipnik - W-ce się zmieniły.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 17 Września 2008, 18:47:21
Plan na generowanie terenu jest taki, że pod samym torem będzie nasyp, utworzony z road. Nasyp ten będzie również w wykopach, gdzie będzie robił za jedną stronę rowu. Równolegle do toru, w miejscu w którym powinien być rów, będą dwie linie ograniczenia terenu.

Chyba lepiej było by zrobić jako mesh - lepiej będzie się potem obrabiać w przypadku mostów, przepustów, nie mówiąc o całej stacji na nasypie, żeberkach itp. W skryptach do 3DS jest takie narzędzie do tworzenia nasypów, nadaje się też do wykopów (tyle że bez rowów) i za pomocą obiektów boolean można to potem połączyć w jedną bryłę z modelem terenu (trzeba jedynie pousuwać wystające/pokrywające wykop trójkąty) - myślałem właśnie o czymś takim. Ale wtedy i tak trzeba ręcznie poprawić teren w okolicy torów aby był na odpowiednim poziomie względem torów - odwzorowanie profilu pionowego linii przeze mnie ma ograniczoną dokładność.

Nie mam jeszcze pomysłu na to, żeby zredukować trójkąty SRTM leżące na jednej płaszczyźnie i oddalone od toru. Najlepiej byłoby w pewnej odległości wstawiać "tło", czyli pionowy bądź ukośny plane z tekturą będącą fotografią terenu "po horyzont".

Siatkę trójkątów można uprościć w wybranym stopniu - narzędzie optimize w 3DS. "Tło" - jak już to tylko w odległości takiej samej, jak oryginalny obiekt (np. łańcuch gór), chociaż nie wiem czy to w przypadku gór ma sens (a narazie i tak niczego nie widać, bo są za daleko żeby były renderowane).

Jeśli chcecie, mogę porobić zdjęcia, jak wygląda stacja w Wilkowicach i okolica stracji. Nagrać zapowiedzi (chociaż wystarczy tylko sygnał przed zapowiedzią, bo reszta jest czytana przez lektora komputerowego) kilka zdjęć, które się mogą na teksturki przydać itp...

Okolice prawie wszystkich stacji znam i mam poglądowe zdjęcia. Najbardziej by się przydały - jak już pisałem - filmy poszczególnych szlaków zrobione z końca pociągów, ewentualnie coś na kształt słupka kilometrażowego z www.lhs.pl - spacer po torach i zdjęcie co 100m w obie strony - to było by nawet lepsze ;)) Zdjęcia na tekstury jak najbardziej - nastawnie, posterunki, budynki stacyjne, magazyny. Zapowiedzi peronowe to raczej detale do zrobienia na sam koniec. Lektor komputerowy w Wilkowicach? No tak, wszystko sterowane przez SIEMENSa w Żywcu - co to się porobiło :P

BTW
Na bocznicy w W-cach zawsze jakieś EAOS'y stoją, a towarowe na południe przy peronie 1 nawet po kilka godzin czekają. I szlakowe BB-Lipnik - W-ce się zmieniły.

Towarowe stoją wszędzie - ruch jest na granicy przepustowości. I do tego te krótkie tory stacyjne ograniczające długość większości pociągów towarowych do 200m. Zdawki z Eaosami też będą, albo z jęczmieniem do browaru w Żywcu ;) Szlakowe wiem że się zmieniły - ale dołączone rozkłady są z 2004/05, kiedy było po staremu. A teraz już prawie wszystkie osobowe na kiblach, brr.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Mati_An w 17 Września 2008, 19:58:17
A teraz już prawie wszystkie osobowe na kiblach, brr.
Z wagonowych zostały jeszcze Skalnica i Góral (no chyba że o czymś zapomniałem), tylko może być problem z teksturami wagonów (ale to już inny temat). Co do trasy to zaskoczyło mnie że jest na niej aż takie pochylenie, nigdy bym nie pomyślał.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 17 Września 2008, 20:29:00
Cytat: Paul
spacer po torach i zdjęcie co 100m w obie strony - to było by nawet lepsze ;)) Zdjęcia na tekstury jak najbardziej - nastawnie, posterunki, budynki stacyjne, magazyny.
Jutro po szkole jak nie będzie padać idę z aparatem na stację.
Zobaczę, kiedy będę miał czas to wyjdę z aparatem na szlak.

BTW
Co do FPS to w Czechowicach i Bielsku miałem po 20 (2,2 GHz, 1GB Ram, 256 MB GeForce 8500GT, MaSzyna na "full") na szlaku 35-60.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 18 Września 2008, 12:43:10
Jutro po szkole jak nie będzie padać idę z aparatem na stację.

Z obiektami spokojnie, narazie jest do zrobienia masa innych rzeczy.

Zobaczę, kiedy będę miał czas to wyjdę z aparatem na szlak.

Nie no, żartowałem, robienie w ten sposób (piechotą z aparatem) 75km ruchliwej linii to chyba jednak nienajlepszy pomysł ;)

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 18 Września 2008, 15:18:37
Cytat: Paul
Nie no, żartowałem, robienie w ten sposób (piechotą z aparatem) 75km ruchliwej linii to chyba jednak nienajlepszy pomysł ;)
Myślałem tylko ok kilometra sfocić:)

Co do torów, to nie mogę wyjechać z bocznicy w Wilkowicach - NullTrack
Szlakowa BB Lipnik - Wilkowice = 50 km/h a nie 40
I 90 % przejazdów na tym odcinku jest automatycznych.
I nie ma zadych zwolnień na torze DO Wilkowic. Od Lipnika patrząc oczywiście:)
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 20 Września 2008, 22:02:44
Widzę, że ucichło...
Znak, że się robi:)

Wiem, że zaczynam trochę od d**y strony, ale jakoś pusto na stajach było, więc wstawiłem tabor (tak jak stoi mniej więcej w realu), ale na razie tylko w Bielsku.

Widok z ul. Wałowej
(http://[img]http://eu07.pl/imageshack.us/other/a9f6a201b5a903a4m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=a9f6a201b5a903a4)

Perony
(http://[img]http://eu07.pl/imageshack.us/other/21020ca200f10bd8m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=21020ca200f10bd8)

Bocznice koło kładki
(http://[img]http://eu07.pl/imageshack.us/other/536ce40aa8abc789m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=536ce40aa8abc789)

Bocznice załadowcze
(http://[img]http://eu07.pl/imageshack.us/other/efeef3bb4b8f5632m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=efeef3bb4b8f5632)

Bocznice z wagonami
(http://[img]http://eu07.pl/imageshack.us/other/52c386e735a83684m.jpg) (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=52c386e735a83684)


Do Bielska jeszcze będę coś wsadzał, potem wezmę się za Żywiec.
Wpisy taboru wyeksportowałem z pliku SCN do osobnych plików INC. Dla każdej stacji osobny plik.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 21 Września 2008, 12:27:10
(http://eu07.pl/imageshack.us/img261/a9f6a201b5a903a4oi8.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img261/a9f6a201b5a903a4oi8.jpg)(http://eu07.pl/imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
1, 2 - te tarcze to aby na pewno w dobrą stronę patrzą? Jakoś tak dziwnie...
3 - ta Tm to chyba jednak troche za daleko od toru...
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 21 Września 2008, 12:51:15
(http://eu07.pl/imageshack.us/img261/a9f6a201b5a903a4oi8.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img261/a9f6a201b5a903a4oi8.jpg)(http://eu07.pl/imageshack.us/images/thpix.gif) (http://g.imageshack.us/thpix.php)
1, 2 - te tarcze to aby na pewno w dobrą stronę patrzą? Jakoś tak dziwnie...
3 - ta Tm to chyba jednak troche za daleko od toru...
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

Wszystko się zgadza.
http://adi.matinf.pl/plany/bielsko_biala_glowna.gif
http://adi.matinf.pl/Galeria/album/stacje/bielsko_biala_glowna/slides/bb29.html (dot 1.2)
http://adi.matinf.pl/Galeria/album/stacje/bielsko_biala_glowna/slides/bb32.html (dot. 3)

Zwrotki miały byc w przyszłości poprawiane
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 21 Września 2008, 21:16:08
1, 2 - te tarcze to aby na pewno w dobrą stronę patrzą? Jakoś tak dziwnie...

Wszystkie sygnalizatory stoją tak jak w rzeczywistości :)

Cytuj
3 - ta Tm to chyba jednak troche za daleko od toru...

Stoi tak jak większość, 2.5m od osi toru. Może faktycznie trochę za daleko jak na Tm - to można łatwo poprawić.

Cytuj
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

Oj tam, odrobinę za blisko wyszedł. I oczywiście już ktoś to musiał zauważyć :P Ta głowica jest dość upakowana, rozwinięcie na tory boczne było trudne do zrobienia - zobaczę na to jeszcze.

Dla porównania fotka:
http://www.eu07.pl/~pawelo/g29/bbgl_glowica_s.jpg

Nulltracki - to się poprawi - faktycznie coś to się trochę rozjechało w tych Wilkowicach :P Nad trasą zbyt intensywnie raczej nie pracuję - następny etap pt. teren czeka aż znajdzie się dokładniejsza dokumentacja szlaków.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 21 Września 2008, 22:02:48
1, 2 - te tarcze to
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

Oj tam, odrobinę za blisko wyszedł. I oczywiście już ktoś to musiał zauważyć :P Ta głowica jest dość upakowana, rozwinięcie na tory boczne było trudne do zrobienia - zobaczę na to jeszcze.
Cofam liberum veto zatem i poprawiam się, że takie rzeczy to tylko w tramwajach i Bielsku :P
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 21 Września 2008, 22:43:04
Cofam liberum veto zatem i poprawiam się, że takie rzeczy to tylko w tramwajach i Bielsku :P

Nie, masz rację - jeden rozjazd rzeczywiście wyszedł mi trochę przed krzyżownicą poprzedniego - na screenie ten lewy za najbliższą Tmką. A rozjazdy podwójne skupione może nie są zbyt często spotykane, ale zdarzają się wszędzie - w samym Bielsku B. Gł. jest ich 3 (jeszcze przy peronie 1a i przy dawnej MD).

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 25 Września 2008, 22:04:43
Ze się tak zapytam Panów, a seryjnie chcecie tam wrzucić trakcję, teren/drzewa/domki? Czy raczej jest to tylko jako ''ciekawostka''? Jestem pełen podziwu dla autora jak wiele się napracował odwzorowując układ torowy itd. Ja tylko z moich doświadczeń dodam że przy zrobieniu układu torowego, wstawieniu trakcji, terenu i modeli zostało nie wiele jak 10 fps ;) Chociaż zauważyłem że o ile są duże odstępy między dużymi stacjami to symek jeszcze jako tako sobie radzi i nie ma dużej tragedii. Jeśli tory były modelowane a mam na mysli przechyłki i wzniesienia/opady jako FLEX to po zrobieniu siatki trójkątów będzie wam teren wchodzić w nasypy itd różne takie bajery. Ja bym zasugerował rozwiązanie jeszcze nie spotykane u NAS w trasach a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić forty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości i z brzegu zapodać jakieś drzewa/modele dla rozmycia i zatuszowania plane. Efekt rewelacyjny a FPS wysoki. Przy czym na stacjach głównych trakcja LOW jako tga a na szlaku może być już ta ''lepsza'' i mamy całkiem niezłe rezultaty.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Gagarek w 25 Września 2008, 22:10:42
Cytuj
a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić forty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości i z brzegu zapodać jakieś drzewa/modele dla rozmycia i zatuszowania plane. Efekt rewelacyjny a FPS wysoki.

Chyba chodzi Ci o takie coś jak zastosowane w Trainzie "tło" (jakieś tam pola, łąki, lasy, domki, miasta, fabryki itp. rozciągnięte właśnie na PLANE). Już myśleliśmy na forum o tym.... Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery, to tła musiałyby być bardzo blisko torów i bardzo gęsto osadzone... Czyli takie coś się raczej nie sprawdzi.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 25 Września 2008, 22:48:21
Ze się tak zapytam Panów, a seryjnie chcecie tam wrzucić trakcję, teren/drzewa/domki? Czy raczej jest to tylko jako ''ciekawostka''? Jestem pełen podziwu dla autora jak wiele się napracował odwzorowując układ torowy itd.

Sceneria powstała raczej jako ciekawostka, tworzona w edytorze który z założenia ma służyć mojemu symulatorowi SRK a dodatkowo został wyposażony w kilka bajerów typu wspomaganie wstawiania krzywych przejściowych, wygodna edycja profilu pionowego linii, projektowanie na tle ortofotomap itp. - gdybym to samo robił w 3DS to było by z tym 20x więcej roboty.

Ja tylko z moich doświadczeń dodam że przy zrobieniu układu torowego, wstawieniu trakcji, terenu i modeli zostało nie wiele jak 10 fps ;)

Myślę że dużo można osiągnąć maksymalnie optymalizując obiekty, tekstury itp. A jak skończę (raczej nie prędko) to może już będzie SPT ;)

Jeśli tory były modelowane a mam na mysli przechyłki i wzniesienia/opady jako FLEX to po zrobieniu siatki trójkątów będzie wam teren wchodzić w nasypy itd różne takie bajery.

Takich problemów nie będzie, bo o ile teren powstanie to na pewno nie tradycyjnymi metodami - torowisko, nasypy, wykopy będą automatycznie dopasowane do torów i potem połączone z bryłą terenu, która powstała by z danych SRTM z ręcznymi korektami w najbliższym otoczeniu torów. Nie wiem co tu mają do rzeczy przechyłki.

Ja bym zasugerował rozwiązanie jeszcze nie spotykane u NAS w trasach a mianowicie szerokokątny obiektyw i zrobić foty pleneru miasta itd i wstawić jako PLANE przy torach w odpowiedniej odległości

Pomysł z tłami zurbanizowanych części trasy wart zastosowania, ale na pierwszym miejscu i tak na warsztat pójdą obiekty typowo kolejowe. Jak dla mnie podstawowy problem to narazie braki w dokładnej dokumentacji trasy - to już chyba na wiosnę/lato przyszłego roku :P

Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery, to tła musiałyby być bardzo blisko torów i bardzo gęsto osadzone... Czyli takie coś się raczej nie sprawdzi.

Nie wiem skąd wziąłeś to 150m - to jest pół średniej długości peronu. Zasięg mgły można zmieniać, gorzej z zasięgiem renderingu (widok dalszych obiektów, takich jak okoliczne szczyty).

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 26 Września 2008, 15:01:23
Cytat: Gagarek
Jako, że mgła tworzy się w symku chyba 150 metrów od kamery
Jak sobie odpowiednio ustawisz wpis atmo, to mgły może nie być wcale.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 26 Września 2008, 16:18:45
Jeżeli przygotować medele 3D tak, że nie było by widać np. tylnej ściany domu, bo z kabiny się jej i tak nie ujrzy (chyba, że ktoś by robił wycieczki po scenerii, jakby wysiadł sobie na czerwonym xD) to zubożone modele zapewne odciążyły by kompa i dodały FPS. No i uruchamiało by się na najniższej rozdzielczości, to naprawdę nie jest taką niewygodą... U mnie sterowniki tak skalują, że nie widać "pikselozy" i "ząbkowań". Między 800x600 i 1024x768 potrafi być nawet 5 FPS różnicy w newralgicznych punktach.
Tytuł: Odp: Kolejowa Mapa Polski
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 21 Października 2008, 22:15:32
Przyszła pora zakasać rękawy. Dlatego zadam to pytanie brutalnie bez owijania w bawełnę: robimy jakąś realną trasę czy nie?
Moja propozycja to Leszno - Kościan - Poznań - uzasadnienie: Prostota profilu terenu, mała ilość zabudowań, raptem 3 duże stacje, duże szybkości, świetne walory widokowe. Propozycja padła. Może macie lepsze? Chociaż szkoda czasu na dywagacje. Może Ra, ShaXbee i Robal kiedyś zrobią utopijne narzędzie zwane edytorem dedykowanym... Póki co bez narzekania trzeba coś zrobić.

Przenoszę.
Akvin
Tytuł: Odp: Kolejowa Mapa Polski
Wiadomość wysłana przez: czegos w 21 Października 2008, 22:24:33
Leszno - Kościan - Poznań
Jestem jak najbardziej za. Mimo że jestem początkującym trasopisarzem to mam ok 30% układu torowego stacji Leszno. Sam rozpocząłem prace nad trasą Leszno-Rawicz. Jeśli trzeba osób do pomocy to ja się zgłaszam.
Tytuł: Odp: Kolejowa Mapa Polski
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 21 Października 2008, 22:27:42
Życzę powodzenia i dużo wolnego czasu. Daje Wam 2 lata przy ostrej walce i pomocy osób trzecich!
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Preki w 03 Listopada 2008, 12:17:25
Mówicie tu o wspólnej twórczości, nie?
To ja mam propozycję dla autora tematu - SM42 Drivera. Słyszałem od FireFoxFana ;), że chcesz robić fragment linii 34 obejmujący odcinek Siedlce-Sokołów Podlaski. Służę więc pomocą. Co najciekawsze - jest jeszcze jeden projekt obejmujący stację Siedlce, autorstwa mojego szkolnego kolegi (Arni), ale o tym nie będę się rozpisywał.

@SM42 Driver, @Arni - Skontaktujcie się ze mną na PW, znam dobrze moją "rodzinną" stację.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 10 Listopada 2008, 16:49:05
Teren wygenerowany z danych SRTM.

Generowana jest kwadratowa siatka terenu o stopniu skomplikowania zależnym od odległości od układu torowego, następnie wysokość węzłów dopasowywana jest do danych SRTM. Trójkąty zrobione są prowizorycznie, nie mają dokładnie zrobionego mapowania i wektorów normalnych. Danym SRTM daleko do precyzyjności pozwalającej dokładnie odtworzyć otoczenie toru, więc prowizorycznie teren w ich okolicy jest dopasowywany do toru i przesunięty pare metrów w dół, aby go nie pokrywał. Rozwiązaniem było by zawarcie w danych wejściowych, poza położeniem toru, danych o ukształtowaniu terenu w ich okolicy - poziom gruntu względem toru, pochylenie terenu, mosty/tunele - dzięki temu można by najpierw wygenerować nasypy/wykopy, a następnie generując teren dopasować go do nich. O ile przy szlaku sytuacja wydaje się dość prosta, nie mam koncepcji co zrobić ze stacjami czy bocznicami. Efekty poniżej:

screeny
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/ec.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/bbl2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/wb.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/ze.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/mil1.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/rj2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/sol1.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/sol2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/lal2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/zdn2.jpg
więcej: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/

schemat modelu (największe kwadraty mają po 1km)
http://kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren.png

plik scenerii:
http://kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/139.rar

Automatycznie można by też generować obszary leśne i zbiorniki wodne, trochę więcej roboty będzie z drogami/rzekami - zapewne finalnie wszystko i tak będzie musiało zostać poprawione ręcznie w jakimś edytorze typu 3DS (nie wiem jak to do 3DS wrzucić - zna ktoś jakieś specyfikacje?).

Z innej beczki - tunel w Bielsku (model w 3DS - narazie niepołączony z wcześniej opisanym terenem):

http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bb-tunel.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel1.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel2.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel3.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel4.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel5.jpg
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bbtunel6.jpg

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 10 Listopada 2008, 17:43:11
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/bb1.jpg
Trzeba by sprawdzać odległość najbliższego punktu SRTM względem torowiska/drogi i odpowiednio go przesuwać (jeśli jest kilka torów to szukać tych najbardziej skrajnych tudzież zwiększyć przesunięcie).

Mam wrażenie że od pewnej wysokości dla trójkątów jest inna tekstura :)
Paul pr0 :)
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 10 Listopada 2008, 17:50:39
Mam wrażenie że od pewnej wysokości dla trójkątów jest inna tekstura :)

Bo jest ;] Od 600 metrów jest śnieg ;d
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: bohunIC w 10 Listopada 2008, 19:01:50
Ciekawe i imponujące. Ale te nasypy jak mówisz to niezła sprawa. Mamy teren obniżony o pare jednostek, a jak damy nasypy na każdym z torów z texturą tłucznia jak w realu to będzi eto czadowo wyglądać. tylko w w przypadku bocznic stacji to się nie sprawdzi trzeba by robić jakieś mega duże podsypki czy coś.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 10 Listopada 2008, 19:29:47
Ciekawa uwaga co do podsypki. Faktycznie, nie zauważyłem jeszcze żeby pomiędzy kolejnymi torami były paski zieloniutkiej trawy. Może to też jakoś uwzględnić ?
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 11 Listopada 2008, 00:52:05
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/teren/bb1.jpg

Odrobinę udoskonaliłem algorytm (generowanie na bazie całego układu torowego, a nie tylko jednej linii) - jest lepiej, już chyba w żadnym miejscu teren nie włazi w tory (wrzucona poprawka).

Mamy teren obniżony o pare jednostek, a jak damy nasypy na każdym z torów z texturą tłucznia jak w realu to będzi eto czadowo wyglądać.

Nasyp to raczej z ziemi jest zbudowany, a nie z tłucznia ;) Tyle że cała trasa to nie jeden wielki nasyp, ale też wykopy, mosty, tunel. Jest to do zrobienia ale będzie z tym więcej roboty. Co do stacji i bocznic, jakoś trzeba by zrobić generowanie wektorowego obrysu równi stacyjnych - a dalej tworzenie nasypu/wykopu analogicznie jak dla szlaku.

Ciekawa uwaga co do podsypki. Faktycznie, nie zauważyłem jeszcze żeby pomiędzy kolejnymi torami były paski zieloniutkiej trawy. Może to też jakoś uwzględnić ?

Chodzi Ci o paski trawy na teksturze podsypki? Specjalnie przerobiłem sobie teksturę żeby ich nie było :) Mi się ten efekt nie podoba, w większości tras kolor trawy i tak nie jest dopasowany do tego z brzegów podsypki (a tu zielona trawa akurat by wybitnie nie pasowała, zwłaszcza do śniegu :P).

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 11 Listopada 2008, 19:58:11
Po co na tej trasie w niektórych miejscach jest śnieg? Czy to ma być wiosenna trasa i w górach jeszcze nie wszędzie się wytopił śnieg?
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 23 Stycznia 2009, 11:40:46
W pracach nad trasą coś się rusza? Pytam, bo w lutym planuję zrobić sobie feryjny wypad do Bielska-Białej, uzbrojony w chętne do współpracy 10 megapikseli ;-) Gdyby coś było potrzeba focić, jestem otwarty na wszelkie prośby.
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 26 Stycznia 2009, 10:48:26
W pracach nad trasą coś się rusza? Pytam, bo w lutym planuję zrobić sobie feryjny wypad do Bielska-Białej, uzbrojony w chętne do współpracy 10 megapikseli ;-) Gdyby coś było potrzeba focić, jestem otwarty na wszelkie prośby.

Na razie nic się nie rusza, mam trochę innych projektów rozbabranych a teraz nie bardzo mam czasu, poza tym brakuje materiału foto/wideo z przebiegu linii, a to jest podstawa żeby to dokończyć tak żeby miało ręce i nogi. Ale foty na tekstury mile widziane - nastawnie (z Bielska mam tylko PM1), budynki kolejowe, wiadukty, portal tunelu itp. :)

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: piotrk1985 w 26 Marca 2017, 22:34:01
Cześć . Może wam pomóc w robieniu Lini139 Katowice - Zwardoń . Mógłbym przesłać zdjęcia lub filmy z linii 139 . Powiedzcie czego brakuje a ja wam to dostarczę na czas . Mam zdjęcia z różnych stacji np. budynki , tereny itp .
Tytuł: Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
Wiadomość wysłana przez: Paul w 26 Marca 2017, 22:51:46
Niewielkie prawdopodobieństwo że w najbliższym czasie się coś ruszy, bo brakuje mi zautomatyzowanego rozwiązania do wygenerowania porządnego terenu (a odcinek za Żywcem jest typowo górski i nie jest to prosta sprawa) i paru innych rzeczy... oraz czasu aby się tym zająć.

Gdybym kiedyś jeszcze podjął ten temat (szkoda zmarnować dotychczasowej pracy), to pomoc przy budynkach i modelach otoczenia jak najbardziej się przyda (sam raczej bym się ograniczył do infrastruktury kolejowej).