Autor Wątek:  EL2 v.2008  (Przeczytany 12749 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
EL2 v.2008
« dnia: 28 Sierpnia 2008, 21:29:15 »
Cytuj
W związku z długim ładowaniem - można coś z tym zrobić, odchudzić model?
Można.

Przedstawiam EL2 v.2008. Autorem jest EP08_015 Epek. Dokonałem optymalizacji obu wersji (wersja pierwsza - było 101550 jest 41682 faces, wersja druga - było 80998 jest 42186 faces), dzięki czemu ładowanie modelu trwa znacznie krócej. Z modelu nie były usuwane żadne detale, optymalizacja polegała na usuwaniu niepotrzebnych poly, dzięki czemu model jest tak samo szczegółowy. Dodałem sprzęg 3D autorstwa Profety plus nowe pantografy autorstwa Oli_EU. Te dwie rzeczy dostałem od Epka.

Screen pierwszej wersji


Screen drugiej wersji


>>Link<<

//wersja nowsza
node -1 0 el2-33 dynamic PKP\el2v2008 el2-33 el2v2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 el2-25 dynamic PKP\el2v2008 el2-25 el2v2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

//wersja starsza
node -1 0 el2-11 dynamic PKP\el2v2008 el2-11 el2v1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2008, 23:04:38 wysłana przez Bombardier »

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Sierpnia 2008, 21:44:05 »
Bardzo ładnie i dobrze to zrobiłeś. A w kwestii wyjaśnienia, Sprzeg i pantograf otrzymałem bezpośrednio od ich autorów z pozwoleniem na wykorzystywanie ich w moich modelach w postaci pliku max wraz z teksturą. Przy okazji optymalizacji, stare elementy są wymieniane na nowe. Jako mój współtwurca uznałem iż moze wejść w ich posiadanie, celem wymieniania ich przy okazji optymalizacji starych wersji.
Kolega @Bombardier jest jest współtwurcą wersji 2008, w związku z tym ma takie same prawa autorskie do modelu jak i ja.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #2 dnia: 28 Sierpnia 2008, 23:00:11 »
Wpisy z headdriver? Czyżby do tego modelu wyszła kabina??

Offline Bombardier

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Sierpnia 2008, 23:03:27 »
Z tego co wiem dla AI ustawia się również headdriver.
Model bez kabiny, tylko jako dodatek na bocznicę albo jako AI.
« Ostatnia zmiana: 28 Sierpnia 2008, 23:06:28 wysłana przez Bombardier »

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Sierpnia 2008, 23:05:32 »
No tak... zapomniałem o AI, przepraszam :) No cóż, to tylko zakasać rękawy, i zrobić kabinę - może się wreszcie tego nauczę xD

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #5 dnia: 30 Sierpnia 2008, 20:27:11 »
Ja tym jechałem, więc wiem jak to wygląda z wewnatrz.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #6 dnia: 30 Sierpnia 2008, 20:36:18 »
Włodek, to powiedz mi, czy w jej kabinie są dwa pulpity sterownicze (tak jak w EM10) czy jeden?
I jak dasz rade, to wystaw jakieś foto albo film :) Uchyl rąbka tajemnicy jak ta kabina wygląda :)

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Sierpnia 2008, 20:58:24 »
Włodek, to powiedz mi, czy w jej kabinie są dwa pulpity sterownicze (tak jak w EM10) czy jeden?
I jak dasz rade, to wystaw jakieś foto albo film :) Uchyl rąbka tajemnicy jak ta kabina wygląda :)
EL2 ma dwa pulpity sterownicze. Mam troche zdjęć kabiny i mogę wstawić kilka zdjęć

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Sierpnia 2008, 21:17:23 »
Tak. Są 2 pulpity.  A jako ciekawostka, nastawnik kręci się w odwrotną stronę. nie tak jak w naszych lokach. Szkoda że wtedy czyli przed rokiem 2000 nie fociłem do maszyny. Na szczęście mam film z jazdy.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Sierpnia 2008, 22:53:18 »
Witam;D z ciekawości zapytam... Po co tej lokomotywie trzeci pantograf pod kątem 45 stopni?

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #10 dnia: 30 Sierpnia 2008, 23:15:11 »
W kopalniach np. piasku, ze względu na to, że zsyp jest umieszczony nad torem, trzeba było używać bocznego pantografu który stykał się z boczną siecią trakcyjną.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 30 Sierpnia 2008, 23:54:10 wysłana przez REWIZOR »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #11 dnia: 30 Sierpnia 2008, 23:27:34 »
Jaki w EL2 jest rodzaj rozruchu? Oraz czy używa się w nich normalnych RT9, czy jakiegoś innego typu prędkościomierza?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Sierpnia 2008, 09:18:24 »
W kopalniach np. piasku

W kopalniach węgla kamiennego np. KWK Ziemowit , cała kopalnia jest pod siecią trakcyjną, a wjeżdżają tam normalne lokomotywy z PKP i innych prywatnych firm bez bocznego odbieraka. Nie wiem jak to wygląda w praktyce, czy ona opuszcza pantograf i powoli się toczy do tej strefy gdzie można dalej pobierać prąd, czy jest holowana.
Taka ciekawostka.

Pozdrawiam
Patryk
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Sierpnia 2008, 09:39:21 »
Porzućcie temat sensu istnienia bocznej sieci trakcyjnej, proszę.
Patrykos - schemat KWK Ziemowit i innych z Twoich okolic to by się kiedyś mógł przydać. Jeśli masz czas to zacznij coś działać w tym kierunku, bo jak ją zamkną jak wszystkie (prawie) kopalnie u mnie to będzie problem :|
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2008, 09:42:48 wysłana przez Żabek »
The Frog

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Sierpnia 2008, 10:34:51 »
W KWB Konin odbywa się to tak:
Mechanik jedzie z pustymi falnsami. Oczywiście je pcha. Ma ich 10 przed sobą. Dojeżdzą pod załadunek. Opuszcza pantografy górne a podnosi boczne. Bodajże przełącza jeszcze jakiś pakieciak i moze iść się wylać w pole jak chce albo zostac w loku i przez jakies pol godziny zjesc sniadanko. Lokiem od tej pory steruje gościu na pomoście załadunkowym. Jak kolejką elektryczną do przodu i do tyłu. Prędkości rzędu 1 - 2 km/h. Załaduje się pierwszy wagon i za chwile lok rusza i załadowują drugi i tak az do 10-go. Jak zakonczy się ładowanie to na sygnał mechanik opuszcza boczny pantograf i podnosi górne. jazda odbywa się juz tradycyjnie. Rozładunek jest na pomoście w elektrowni Konin lub Pątnów. Tam przynajmniej wtedy nie było bocznej sieci, a rozładunkiem sterował mechanik na polecenia rozładującego. Rozładunek polegał na tym że mech przełączał pakieciaka na "kipowanie" Gościu podchodził do każdego wagonu i poprostu uchylał klapy boczne falnsa. I tak każdego osobno.

Co do pytania o haslera - nie tam był szybkościomierz elektroniczny. WG zasady przejazd przes stacje 20km/h jazda na szlaku max 40km/h przejazd przez wagę max 15km/h. Przynajmniej jakos tak pamietam sprzed 2000 roku.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline eu07-001

  • Wiadomości: 337
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Sierpnia 2008, 15:45:21 »
No ,to jeszcze zmienić ten boczny pantograf i będzie git :D
A przy okazji nasuwa mi się pytanie: do czego jest ten niebieski wężyk na środku czoła?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4330
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 307
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Września 2008, 10:37:51 »
Powiem szczerze że niewiem. Dowiem się od mecha z konina. Wiecie, że na końcu falnsów jest dzwonek? Jak mechanik pcha wagony, to zapala się na koncu skladu biale swiatlo i dzwoni dzwonek "bim bim bim". Dzwonek jest elektryczny. Wagony posiadają takie 2 skrzynki elektryczne. Wzdłuż składu wagony sa połączone elektrycznie.
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2008, 10:40:02 wysłana przez EP08_015 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline gisio

  • Wiadomości: 12
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #17 dnia: 03 Września 2008, 16:47:06 »
W kopalniach np. piasku

W kopalniach węgla kamiennego np. KWK Ziemowit , cała kopalnia jest pod siecią trakcyjną, a wjeżdżają tam normalne lokomotywy z PKP i innych prywatnych firm bez bocznego odbieraka. Nie wiem jak to wygląda w praktyce, czy ona opuszcza pantograf i powoli się toczy do tej strefy gdzie można dalej pobierać prąd, czy jest holowana.
Taka ciekawostka.

Pozdrawiam
Patryk
Z tego co wiem w kopalniach węgla nie była stosowana boczna sieć trakcyjna. Na KWK Ziemowit jak i na innych większych kopalniach lokomotywy liniowe przyprowadzają pociągi i odbierają je z grupy torów zelektryfikowanych a pod załadunek wagony podstawiane są przez lokomotywy manewrowe. W tym miejscu niema sieci ani normalnej ani bocznej.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: EL2 v.2008
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Września 2008, 16:43:03 »
Chyba masz rację, nie oglądałem dokładnego planu kopalni, gdy go obejrze to zedytuje post i wyjaśnie jak to jest  z tą trakcją.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.