- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Publikacje => Wątek zaczęty przez: Bombardier w 28 Sierpnia 2008, 21:29:15

Tytuł: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: Bombardier w 28 Sierpnia 2008, 21:29:15
Cytuj
W związku z długim ładowaniem - można coś z tym zrobić, odchudzić model?
Można.

Przedstawiam EL2 v.2008. Autorem jest EP08_015 Epek. Dokonałem optymalizacji obu wersji (wersja pierwsza - było 101550 jest 41682 faces, wersja druga - było 80998 jest 42186 faces), dzięki czemu ładowanie modelu trwa znacznie krócej. Z modelu nie były usuwane żadne detale, optymalizacja polegała na usuwaniu niepotrzebnych poly, dzięki czemu model jest tak samo szczegółowy. Dodałem sprzęg 3D autorstwa Profety plus nowe pantografy autorstwa Oli_EU. Te dwie rzeczy dostałem od Epka.

Screen pierwszej wersji
(http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/wrxixu.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/wrxixu.jpg)

Screen drugiej wersji
(http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/12132qc.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/tinypic/12132qc.jpg)

>>Link<< (http://www.eu07.pl/userfiles/EL2v2008..rar)

//wersja nowsza
node -1 0 el2-33 dynamic PKP\el2v2008 el2-33 el2v2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 el2-25 dynamic PKP\el2v2008 el2-25 el2v2 0.0 headdriver 3 0 enddynamic

//wersja starsza
node -1 0 el2-11 dynamic PKP\el2v2008 el2-11 el2v1 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 28 Sierpnia 2008, 21:44:05
Bardzo ładnie i dobrze to zrobiłeś. A w kwestii wyjaśnienia, Sprzeg i pantograf otrzymałem bezpośrednio od ich autorów z pozwoleniem na wykorzystywanie ich w moich modelach w postaci pliku max wraz z teksturą. Przy okazji optymalizacji, stare elementy są wymieniane na nowe. Jako mój współtwurca uznałem iż moze wejść w ich posiadanie, celem wymieniania ich przy okazji optymalizacji starych wersji.
Kolega @Bombardier jest jest współtwurcą wersji 2008, w związku z tym ma takie same prawa autorskie do modelu jak i ja.
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 28 Sierpnia 2008, 23:00:11
Wpisy z headdriver? Czyżby do tego modelu wyszła kabina??
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: Bombardier w 28 Sierpnia 2008, 23:03:27
Z tego co wiem dla AI ustawia się również headdriver.
Model bez kabiny, tylko jako dodatek na bocznicę albo jako AI.
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: Monczan_SP32 w 28 Sierpnia 2008, 23:05:32
No tak... zapomniałem o AI, przepraszam :) No cóż, to tylko zakasać rękawy, i zrobić kabinę - może się wreszcie tego nauczę xD
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Sierpnia 2008, 20:27:11
Ja tym jechałem, więc wiem jak to wygląda z wewnatrz.
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 30 Sierpnia 2008, 20:36:18
Włodek, to powiedz mi, czy w jej kabinie są dwa pulpity sterownicze (tak jak w EM10) czy jeden?
I jak dasz rade, to wystaw jakieś foto albo film :) Uchyl rąbka tajemnicy jak ta kabina wygląda :)
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 30 Sierpnia 2008, 20:58:24
Włodek, to powiedz mi, czy w jej kabinie są dwa pulpity sterownicze (tak jak w EM10) czy jeden?
I jak dasz rade, to wystaw jakieś foto albo film :) Uchyl rąbka tajemnicy jak ta kabina wygląda :)
EL2 ma dwa pulpity sterownicze. Mam troche zdjęć kabiny i mogę wstawić kilka zdjęć
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 30 Sierpnia 2008, 21:17:23
Tak. Są 2 pulpity.  A jako ciekawostka, nastawnik kręci się w odwrotną stronę. nie tak jak w naszych lokach. Szkoda że wtedy czyli przed rokiem 2000 nie fociłem do maszyny. Na szczęście mam film z jazdy.
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 30 Sierpnia 2008, 22:53:18
Witam;D z ciekawości zapytam... Po co tej lokomotywie trzeci pantograf pod kątem 45 stopni?
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 30 Sierpnia 2008, 23:15:11
W kopalniach np. piasku, ze względu na to, że zsyp jest umieszczony nad torem, trzeba było używać bocznego pantografu który stykał się z boczną siecią trakcyjną.

REWIZOR
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 30 Sierpnia 2008, 23:27:34
Jaki w EL2 jest rodzaj rozruchu? Oraz czy używa się w nich normalnych RT9, czy jakiegoś innego typu prędkościomierza?
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 31 Sierpnia 2008, 09:18:24
W kopalniach np. piasku

W kopalniach węgla kamiennego np. KWK Ziemowit , cała kopalnia jest pod siecią trakcyjną, a wjeżdżają tam normalne lokomotywy z PKP i innych prywatnych firm bez bocznego odbieraka. Nie wiem jak to wygląda w praktyce, czy ona opuszcza pantograf i powoli się toczy do tej strefy gdzie można dalej pobierać prąd, czy jest holowana.
Taka ciekawostka.

Pozdrawiam
Patryk
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: Żabek w 31 Sierpnia 2008, 09:39:21
Porzućcie temat sensu istnienia bocznej sieci trakcyjnej, proszę.
Patrykos - schemat KWK Ziemowit i innych z Twoich okolic to by się kiedyś mógł przydać. Jeśli masz czas to zacznij coś działać w tym kierunku, bo jak ją zamkną jak wszystkie (prawie) kopalnie u mnie to będzie problem :|
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 31 Sierpnia 2008, 10:34:51
W KWB Konin odbywa się to tak:
Mechanik jedzie z pustymi falnsami. Oczywiście je pcha. Ma ich 10 przed sobą. Dojeżdzą pod załadunek. Opuszcza pantografy górne a podnosi boczne. Bodajże przełącza jeszcze jakiś pakieciak i moze iść się wylać w pole jak chce albo zostac w loku i przez jakies pol godziny zjesc sniadanko. Lokiem od tej pory steruje gościu na pomoście załadunkowym. Jak kolejką elektryczną do przodu i do tyłu. Prędkości rzędu 1 - 2 km/h. Załaduje się pierwszy wagon i za chwile lok rusza i załadowują drugi i tak az do 10-go. Jak zakonczy się ładowanie to na sygnał mechanik opuszcza boczny pantograf i podnosi górne. jazda odbywa się juz tradycyjnie. Rozładunek jest na pomoście w elektrowni Konin lub Pątnów. Tam przynajmniej wtedy nie było bocznej sieci, a rozładunkiem sterował mechanik na polecenia rozładującego. Rozładunek polegał na tym że mech przełączał pakieciaka na "kipowanie" Gościu podchodził do każdego wagonu i poprostu uchylał klapy boczne falnsa. I tak każdego osobno.

Co do pytania o haslera - nie tam był szybkościomierz elektroniczny. WG zasady przejazd przes stacje 20km/h jazda na szlaku max 40km/h przejazd przez wagę max 15km/h. Przynajmniej jakos tak pamietam sprzed 2000 roku.
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 31 Sierpnia 2008, 15:45:21
No ,to jeszcze zmienić ten boczny pantograf i będzie git :D
A przy okazji nasuwa mi się pytanie: do czego jest ten niebieski wężyk na środku czoła?
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: EP08_015 w 01 Września 2008, 10:37:51
Powiem szczerze że niewiem. Dowiem się od mecha z konina. Wiecie, że na końcu falnsów jest dzwonek? Jak mechanik pcha wagony, to zapala się na koncu skladu biale swiatlo i dzwoni dzwonek "bim bim bim". Dzwonek jest elektryczny. Wagony posiadają takie 2 skrzynki elektryczne. Wzdłuż składu wagony sa połączone elektrycznie.
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: gisio w 03 Września 2008, 16:47:06
W kopalniach np. piasku

W kopalniach węgla kamiennego np. KWK Ziemowit , cała kopalnia jest pod siecią trakcyjną, a wjeżdżają tam normalne lokomotywy z PKP i innych prywatnych firm bez bocznego odbieraka. Nie wiem jak to wygląda w praktyce, czy ona opuszcza pantograf i powoli się toczy do tej strefy gdzie można dalej pobierać prąd, czy jest holowana.
Taka ciekawostka.

Pozdrawiam
Patryk
Z tego co wiem w kopalniach węgla nie była stosowana boczna sieć trakcyjna. Na KWK Ziemowit jak i na innych większych kopalniach lokomotywy liniowe przyprowadzają pociągi i odbierają je z grupy torów zelektryfikowanych a pod załadunek wagony podstawiane są przez lokomotywy manewrowe. W tym miejscu niema sieci ani normalnej ani bocznej.
Tytuł: Odp: EL2 v.2008
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 04 Września 2008, 16:43:03
Chyba masz rację, nie oglądałem dokładnego planu kopalni, gdy go obejrze to zedytuje post i wyjaśnie jak to jest  z tą trakcją.