Autor Wątek:  Sztuka hamowania  (Przeczytany 57706 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Sztuka hamowania
« Odpowiedź #90 dnia: 29 Grudnia 2009, 09:30:09 »
Kolego gdyby przy 25km/h wagony w siebie uderzyły to były by do kasacji.Przy 10km/h brzydko mówiąc kible wylatują z wc i jest groźba uszkodzenia zderzaków, a co dopiero przy 25..... i tym bardziej piszesz że tamten skład był zahamowany.. Nie kolego nie zgodzę się z tobą 25 na<>pewno nie mia, myślę że około niecałe 10km/h, przy 25 uwierz mi że te wagony dalej by nie pojechały już: zderzaki rozwalone pewnie><, rama z lekka na<>pewno uszkodzona, kible wywalone, pasażerowie z siedzeń by mogli pospadać. Wątpię żeby manewrowy cofał ze składem....to był na<>pewno ustawiacz kolego, poczytaj co wolno tylko manewrowemu robić. Pewnie jechali na radio jak zawsze a nie na sygnały i radio klynkło i było za późno...nie dobrze..mógł hamulec zerwać a nie wisieć w drzwiach><, myślę że to głupie tłumaczenie że było ślisko, ustawiacz dał ciała i tyle><. powiedział np. 3 wagony luka, 2 wagony, potem mu radio siadło><, ust. pewnie potem krzyczał ze 1 wagon luki że mech ma zwolnic ,a tu zero reakcji i powinien już dawno zerwać hamulec a nie wrzeszczeć do zdechłego radia... no no mamy ciężką prace niestety ale fajna i odpowiedzialną =D.

Masz odwrotną manierę stawiania niepotrzebnych spacji. Czytaj co napisałeś przed wysłaniem. Krzysiek626
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2009, 09:42:09 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sztuka hamowania
« Odpowiedź #91 dnia: 29 Grudnia 2009, 09:36:21 »
Kilka lat temu na stacji Bydgoszcz Gł. była bardzo podobna sytuacja. Prędkość (wg taśmy): 23 km/h; skutki mniej więcej takie jak opisuje @oko, także co do prędkości chyba troszkę przesadziłeś...

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: Sztuka hamowania
« Odpowiedź #92 dnia: 29 Grudnia 2009, 09:56:48 »
Cytuj
Mylisz się: 8 osi, to 4 wagony. 2 wagony to 4 osie a nie 8 (zależy jakie wagony)
Nie mylę się. Odniosłem się do wagonów pasażerskich w których skład podwozia wchodzą 4 zestawy kołowe w 2 wózkach. Oczywiście w wagonach towarowych przy wagonach 2 -osiowych będą to 4 wagony.
Cytuj
Ja kiedyś czytałem takie coś 1oś=5m składu ale chyba teraz nikt pojęciem osi się nie posługuje tylko wszystko jest w metrach podawane.
Instrukcja Ir-9 (R34) odnosi się do osi jako do zestawów kołowych. Niegdyś istniało pojęcie osi, ale obliczeniowej.
Cytuj
Kilka lat temu na stacji Bydgoszcz Gł. była bardzo podobna sytuacja.
EU07-457 masz na myśli incydent z dnia 18.04.2008r? ;) (Zonk na manewrach pomiędzy TLK ,,Kujawy" a EN57)
Ewidentna wina ustawiacza...
« Ostatnia zmiana: 29 Grudnia 2009, 10:08:59 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Sztuka hamowania
« Odpowiedź #93 dnia: 29 Grudnia 2009, 10:13:05 »
EU07-457 masz na myśli incydent z dnia 18.04.2008r? ;) (Zonk na manewrach pomiędzy TLK ,,Kujawy" a EN57)
Ewidentna wina ustawiacza...

Dokładnie tak.