Autor Wątek:  Z kamerą na PKP  (Przeczytany 1323878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SMemek

  • Wiadomości: 129
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1260 dnia: 07 Maja 2013, 20:28:54 »
Tak, odfekalianie. Dziwi mnie jedynie fakt, że na Wiejskiej Kolei Dojazdowej odbywa się to w peronach :P
Może nie mają gdzie indziej?

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1261 dnia: 07 Maja 2013, 21:06:58 »
Dzięki. Teraz pytanie numer dwa: często spotykam ten słupek w okolicy stacji, co on może oznaczać? Granicę terenu kolejowego?
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2112
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1262 dnia: 07 Maja 2013, 21:23:46 »
Pewnie geodezyjny, czyli granica działki PKP.
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1263 dnia: 07 Maja 2013, 21:31:41 »
Pewnie geodezyjny, czyli granica działki PKP.
Granicę działki oznaczają słupki z krzyżykiem na środku. A to K to jakiś skrót.
« Ostatnia zmiana: 07 Maja 2013, 21:33:08 wysłana przez klimczok_mk »

Offline Siecool

  • Deweloper
  • Wiadomości: 985
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 234
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1264 dnia: 07 Maja 2013, 22:54:37 »
Też nie wydaje mi się, żeby to była geodezja - raczej oznaczenie jakiejś instalacji biegnącej pod spodem. Przykładowo - słupki z "Ł" oznaczają kabel telekomunikacyjny (od ł jak łączność). Trop z granicami działek możesz sprawdzić zaglądając na Geoportal (http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/), warstwa "kataster" - sprawdź, czy znane Ci lokalizacje słupków odpowiadają granicom działek tam naniesionym (mogą być pewne przesunięcia względem zdjęcia satelitarnego, ale powinno dać się to sprawdzić). Jeśli słupki są w Warszawie - mapa.um.warszawa.pl, serwis "Warszawa dzisiaj", w warstwach po lewej zaznaczyć "Działki ewidencyjne" (geoportal nie ma wgranych działek z większych miast).

Granicę działki oznaczają słupki z krzyżykiem na środku.
Niekoniecznie, zdarzają się inne np. z napisem PKP. Granice pasa drogowego wzdłuż nowych dróg często wyznacza się słupkiem z napisem po prostu "Pas drogowy". Nie wnikałem w to specjalnie nigdy, ale wydaje mi się, że słupki z krzyżykiem są historyczne tzn. takie kiedyś faktycznie stosowano, ale teraz już nie jest to regułą.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1265 dnia: 08 Maja 2013, 10:16:39 »
Nie wiem, czy dobrze myślę, ale u nas są podobne zbiorniki określane mianem "sralni" dla taboru z zamkniętymi zbiornikami w WC :)

Każdy znany mi tabor z zamkniętym obiegiem opróżnianie zbiorników ma po boku, a nie pod pudłem. Jak to niby działa? Zlewa się wszystko do tej wanny i? Czeka na wyschnięcie? Ja tu odpływu nie widzę, a i samo do dziury wszystko nie spłynie.

Nie sądzę aby do tego miało to służyć.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline matek123

  • Moderator
  • Wiadomości: 6176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2112
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1266 dnia: 08 Maja 2013, 10:34:43 »
Przeczytałem, że na tym torze często kończy bieg SKM. Może to być jakieś zabezpieczenie, przed ściekającymi płynami eksploatacyjnymi?
Poszukuję zdjęć na tekstury pociągów sieciowych. Szczególnie platform z pomostami.

Offline Niebugoclaw

  • Wiadomości: 1222
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 10
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1267 dnia: 08 Maja 2013, 19:13:30 »
Nie sądzę aby do tego miało to służyć.
U mnie korzystają z tego szynobusy. Ta "kuweta" jest podobna do tej ze zdjęcia z tą różnicą, że odpływ jest w osi toru po środku a dno jest pochylone w jego kierunku. Czasami "prezenty" spadają na tor, wtedy zamiata się je do wora :P

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1268 dnia: 09 Maja 2013, 12:45:20 »
Wczoraj do Redy "gagarin" M62Y-0375A w bardzo ciekawym malowaniu.

http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=327
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=328

Wcześniej ten skład był prowadzony przez równie ciekawą lokomotywę M62-1286
http://www.stacjatczew.cba.pl/details.php?image_id=279 

Offline PR ZDW

  • Wiadomości: 36
  • Elektryk.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1269 dnia: 09 Maja 2013, 13:03:25 »
PKP Cargo Tabor-Karsznice.


Offline Tyrystor

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 530
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1270 dnia: 09 Maja 2013, 14:32:16 »
Ciekawostką jest że ten M62 jest przebudowany z członu 2M62-0375. Powstały 2 lokomotywy dla ZiK-u o numerach 0375A i 0375B.

Offline TheArejon

  • Wiadomości: 170
  • I like horn ST44!
    • Zobacz profil
    • Youtube
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1271 dnia: 09 Maja 2013, 15:37:54 »
Ciekawostką jest że ten M62 jest przebudowany z członu 2M62-0375. Powstały 2 lokomotywy dla ZiK-u o numerach 0375A i 0375B.
One nie należą do ZIKu, obie maszyny podlegają pod TS Opole z czego 375A dzierżawiona jest przez spółkę WAM, a 375B przez ZIK.
Kolejowa Galeria TheArejon'a thearejon.cba.pl

Offline 57driver

  • Wiadomości: 13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1272 dnia: 09 Maja 2013, 20:17:37 »
PKP Cargo Tabor-Karsznice.



Pozdrowienia od załogi zakładu PKP Cargo Wagon - Jaworzyna Śląska;)

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1273 dnia: 09 Maja 2013, 21:13:28 »
Efekt wiosennych porządków na podg. Czachówek Wschodni.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1274 dnia: 10 Maja 2013, 10:21:29 »
Szlak WBA-Siechnice, przygotowania pociągu do zerwania toru.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1275 dnia: 10 Maja 2013, 10:31:38 »
Jakby takim sprzętem robili tory na E65 to ta modernizacja trwała by o połowę krócej.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1276 dnia: 10 Maja 2013, 10:35:48 »
Jakby takim sprzętem robili tory na E65 to ta modernizacja trwała by o połowę krócej.
Właśnie się sprężają, bo mają czas do ósmego czerwca oddać tor zdatny do jazdy. Jeśli coś pójdzie nie tak (jakieś opóźnienia będą) to na koszt firmy modernizującej szlak i stację, będą musieli za własne pieniądze wynajmować autobusy zastępcze.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1277 dnia: 10 Maja 2013, 12:01:21 »
No a na E65 to chyba się od 2009 roku wleką i jeszcze końca nie widać.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1278 dnia: 10 Maja 2013, 13:49:03 »
No a na E65 to chyba się od 2009 roku wleką i jeszcze końca nie widać.
Mało wiesz.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1279 dnia: 10 Maja 2013, 14:49:29 »
No a na E65 to chyba się od 2009 roku wleką i jeszcze końca nie widać.
Mało wiesz.
Wiem dużo bo akurat mieszkam w miejscowości w której już się kończy modernizacja. A na odcinku Iława-Redaki, Susz-Prabuty, Mikołajki Pom.-Mleczewo jest nic nie tknięte.
A jak się w Polsce robi modernizację w LCS Nasielsk nie było porobionych przepustów pod torowiskiem dla rowów melioracyjnych i po zakończeniu modernizacji na danym odcinku były zamknięcia szlakowe i tory zrywali i dopiero robili przepusty. To się nazywa modernizacja. Na LCS Ciechanów się sprężyli i robili od razu.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1280 dnia: 10 Maja 2013, 15:55:16 »
Wiem dużo bo akurat mieszkam w miejscowości w której już się kończy modernizacja. A na odcinku Iława-Redaki, Susz-Prabuty, Mikołajki Pom.-Mleczewo jest nic nie tknięte.
Iława-Redaki-tor nr 2 jest już układany są podkłady itp.
Susz-Prabuty-Podobnie tor nr 2 jest zdjęty nowy drobny tłuczeń jest już wysypany niebawem właściwa warstwa i podkłady.
Dalszych postępów nie znam bo nie poruszam się w tamte rejony. Tak że faktycznie nic się nie dzieje :D
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1281 dnia: 10 Maja 2013, 16:48:28 »
Iława-Redaki-tor nr 2 jest już układany są podkłady itp.
Susz-Prabuty-Podobnie tor nr 2 jest zdjęty nowy drobny tłuczeń jest już wysypany niebawem właściwa warstwa i podkłady.
Dalszych postępów nie znam bo nie poruszam się w tamte rejony. Tak że faktycznie nic się nie dzieje :D
Jak zaczynała się modernizacja to na Euro 2012 miało być wszytko skończone. A sami wiemy jak było.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1282 dnia: 10 Maja 2013, 17:12:37 »
Jak zaczynała się modernizacja to na Euro 2012 miało być wszytko skończone. A sami wiemy jak było.
Donek też obiecał drugą Irlandię i co mamy?
Dobra, bo sobie zaraz oczy wydrapiecie :). Każdy odcinek modernizowanego szlaku, musi przejść przez procedurę przetargową. Jakaś firma wygra przetarg (np. firma kazio) jeśli nie ma mocy przerobowej, podnajmuje firmy na konkretne prace modernizacyjne. PKP płaci za wykonanie danego odcinka firmie (kazio). Żadna z firm nie podejmie się modernizacji całego szlaku, robi się to odcinkami. Nie ma takiej mocy przerobowej, żeby zmodernizować jakiś szlak torów np. 100km w ciągu jednego roku kalendarzowego. Sami dobrze wiecie, że potrzebni są fachowcy od mostów, przepustów, układki torów, przebudowy peronów w stacji, o całej geodezji nie wspomnę :)

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1283 dnia: 10 Maja 2013, 17:25:41 »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1284 dnia: 10 Maja 2013, 17:34:36 »
A tu efekty modernizacji między Iławą a Prabutami :D
http://www.rmf24.pl/goraca-linia/wasze-fakty/news-pociagi-stanely-bo-wygiely-sie-szyny-kolejarze-to-tylko-incy,nId,965157
Tak to jest jak się szyny kładzie podczas mrozów gdy są skurczone. Przychodzi ciepło szyny się rozkurczają i mamy kwiatki jak powyżej. Dobrze mówię Daruś? Fachowa nazwa to chyba wyboczenie.
« Ostatnia zmiana: 10 Maja 2013, 17:36:07 wysłana przez Mihau »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1285 dnia: 10 Maja 2013, 18:10:47 »
Fachowa nazwa to chyba wyboczenie.
Tak, zgadza się to jest wyboczenie toru. Fachowo tor układa się w neutralnej temperaturze. Odcinki torów zakończone stykami ( łubkowane) mają inną normę katalogową, od układki toru bezstykowego. Neutralne temperatury są zależne od ciężaru szyn, na dany metr: S:49 i S:60.

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4100
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1247
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1286 dnia: 11 Maja 2013, 17:52:37 »
ET22-2025 ze składem 40 węglarek zbliża się do jedynego w Warszawie posterunku odstępowego Warszawa Jeziorki (linia kolejowa nr 8). Jest to tym samym ostatni punkt na tej linii w granicach Warszawy.
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1287 dnia: 14 Maja 2013, 10:36:37 »
Szlak WBA-Siechnice, zerwano już około jeden kilometr toru. Podkłady strunobetonowe z odzysku, jadą do Livkov.
Edit:
Dziś rozpoczęło się układanie toru.

Offline klimczok_mk

  • Wiadomości: 1315
  • tester
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 19
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1288 dnia: 15 Maja 2013, 15:51:33 »
Darek a jaki jest cel tej modernizacji? Prędkość 120km/h?

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Z kamerą na PKP
« Odpowiedź #1289 dnia: 15 Maja 2013, 16:02:44 »
Darek a jaki jest cel tej modernizacji? Prędkość 120km/h?
Może to głupio zabrzmi, ale nie! Modernizują stację Siechnice i przy okazji wymieniają tor od WBA do Siechnic. Ciekawostką jest to, że były tor osobowy, był na szynach S:49. Ktoś zdecydował o wymianie tego toru na szyny S:60 i kładą tor z odzyskanych podkładów strunobetonowych! Prędkość nie będzie większa jak 60km/h od WBA do Siechnic. Moim prywatnym zdaniem jest to wyrzucenie pieniędzy w błoto. Prędkości szlakowej nie podniosą ze względu na małe promienie łuków na moście, pod którym są tory towarowe ze Św. Katarzyny.