Autor Wątek:  3ds max  (Przeczytany 12353 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline bartas

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
3ds max
« dnia: 30 Kwietnia 2008, 20:13:03 »
Mi z tego komunikatu ciężko wywnioskować... co jest grane (niby zrobiłeś wszystko jak należy, ale może zrobiłeś błąd gdzieś po drodze). Opisze od początku jak to się robi ale ostrzegam że piszę to z głowy bo nie mam jak sprawdzić.

Będzie odrazu dla wszystkich co coś chcą tworzyć:
1.Uruchamiamy 3ds/wgrywamy skrypty
2.Wybieramy z Menu górnego Create --> Shapes --> Line bądź z menu bocznego
3.Rysujemy linie jedną dowolnie łamaną, ale taką żeby się zamkneła (wyskakuje na końcu komunkikat -->odp.YES)
4.Zaznaczamy zamkniętą linię i wybieramy z Scenery Desinger opcję (nie pamiętam jak się pisze) Dealnuey Mesh i Make)
5.Pojawiają się trójkąty (siatka).Zaznaczamy nowy objekt i wciskamy klawisz 'm' --> material
6.Zaznaczamy wolną kulę i wciskamy na mały kwadracik (jeden z trzech) na którym widnieje literka M (te kwadraciki są trzy w kolumnie i to jest środkowy)
7.Pojawi się nowe okno i z samej góry wybieramy BITMAP i podajemy ścieżkę do tekstury trawy)
8.Po zatwierdzeniu powinna trawać pojawić się na jednej kuli (tej którą wybraliśmy). Teraz przeciągamy teksturę (tak samo jak plik/folder) na nasz obiekt. Wyłączamy okna i z menu górnego wybieramy (uwaga nie pamiętam nazw) Cordinates UWV coś takiego... i musimy wybrać UWV MAP.
9.Zmieni nam to okno po prawej stronie na takie z cyferkami. X Y Z. Teraz te wszystkie wartosci dzielimy przez 3 (np.na kalkulatorze windołowym) i wpisujemy odpowiedni w rubryki poniżej uzyskane wartości.
I to chyba tyle. Powinno dać ładną trawkę.

nie moge osiatkować terenu pomocy!!!

Zmoderowano.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2008, 00:09:56 wysłana przez Akvin »

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Trawa:)
« Odpowiedź #1 dnia: 30 Kwietnia 2008, 21:43:44 »
Skopiuj z katalogu głównego Maszyny plik cc3250mt.dll i wklej do katalogu ze skryptami jako cc3250.dll. Poza tym po czterech latach wątek odświeżyłeś...
...

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Maja 2008, 00:34:06 »
Zrób tak jak napisał @eu07_304.
Jeśli dalej nie siejesz trawska to spróbuj tak:
[Przykład]
1. połóż jakąś nawierzchnie
2. ogrodź tory linią (shapes->line)


3. Stwórz jakąś górę (dolinę)


4. Zaznacz całość scenerii

5. kliknij......


6. Prawdopodobnie wyskoczy błąd:


7. Jeśli posiadasz takie pliki jak poniżej skasuj je!


8. Następnie za skryptów kliknij........


9. Teraz kliknij.......


10. i jeszcze raz....


11. Siatka gotowa.......



Teksturowanie siatki to osobny temat i był kilkakrotnie poruszony. Poszukaj na forum a znajdziesz! Jeśli poszukasz i dalej nie będziesz wiedział jak się "teksturuje" pytaj.

Jeśli się gdzieś pomyliłem proszę mnie poprawić.
Chyba czasami taki wątek wart odświeżyć.



Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Maja 2008, 10:17:14 »
No i nie polecamy wersji nowszych od 3ds'max 8. Teksturowanie terenu może się także różnić w niektórych wersjach np. w 3ds'max 7 (trzeba w oknie 'Material Editor' [gdy już teksturę mamy na kuli] kliknąć i przeciągnąć ścieżkę tekstury z listy 'Bitmap Parameters').

6. Prawdopodobnie wyskoczy błąd:


7. Jeśli posiadasz takie pliki jak poniżej skasuj je!
(...)

8. Następnie za skryptów kliknij........
(...)

9. Teraz kliknij.......
(...)

10. i jeszcze raz....
(...)

Ciekawe, że u Ciebie to nie działa. Po kliknięciu na 'Make' skrypty powinny od razu stworzyć siatkę - bez bawienia się z plikami i odpalaniem pliku wsadowego...
« Ostatnia zmiana: 01 Maja 2008, 10:25:41 wysłana przez ZiomalCl »

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Maja 2008, 10:29:32 »
(...)
Ciekawe, że u Ciebie to nie działa. Po kliknięciu na 'Make' skrypty powinny od razu stworzyć siatkę - bez bawienia się z plikami i odpalaniem pliku wsadowego...
Było gdzieś mówione, że w skryptach jest błąd i ścieżka do katalogu 'scripts' nie może zawierać spacji... Dziwię się, że autorzy skryptów jeszcze tego nie poprawili... przecież to takie proste :P

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Maja 2008, 10:44:16 »
/.../np. w 3ds'max 7 (trzeba w oknie 'Material Editor' [gdy już teksturę mamy na kuli] kliknąć i przeciągnąć ścieżkę tekstury z listy 'Bitmap  Parameters').
Hmm... Mam maxa 7 i mogę spokojnie przeciągać materiał z "kulki".

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Maja 2008, 11:37:31 »
/.../np. w 3ds'max 7 (trzeba w oknie 'Material Editor' [gdy już teksturę mamy na kuli] kliknąć i przeciągnąć ścieżkę tekstury z listy 'Bitmap  Parameters').
Hmm... Mam maxa 7 i mogę spokojnie przeciągać materiał z "kulki".

No ja też mam 7, ale u mnie trzeba tak...

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Maja 2008, 23:13:59 »
Cytuj
Ciekawe, że u Ciebie to nie działa. Po kliknięciu na 'Make' skrypty powinny od razu stworzyć siatkę - bez bawienia się z plikami i odpalaniem pliku wsadowego...

Niestety nie u każdego działało bez problemów. Ja do tej pory robiłem siatkę tym sposobem. Popatrzyłem więc w skrypty i zrobiłem małą poprawkę.

http://members.lycos.co.uk/mlodzienic/maszyna/DelanuayExp.ms

@ZiomalCl jaki masz system? To chyba od systemu zależy.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #8 dnia: 01 Maja 2008, 23:30:57 »
XP pro...

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #9 dnia: 01 Maja 2008, 23:44:12 »
Już wiem o co chodzi. W skryptach stosowane są funkcje "dosowskie" (uruchamianie pliku czy komenda del). @Ziomal masz inną wersję językową systemu lub masz 3dsmax zainstalowane w innym katalogu niż np. "C:\Program Files\". Jak widać jest tam spacja czego dos nie "zrozumie".

Poprawka którą zrobiłem eliminuje ten błąd.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #10 dnia: 01 Maja 2008, 23:45:18 »
Już wiem o co chodzi. W skryptach stosowane są funkcje "dosowskie" (uruchamianie pliku czy komenda del). @Ziomal masz inną wersję językową systemu lub masz 3dsmax zainstalowane w innym katalogu niż np. "C:\Program Files\". Jak widać jest tam spacja czego dos nie "zrozumie".

D:\3dsmax7

Offline bartas

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Maja 2008, 12:15:50 »



Prosze o pomoc. Przy postawieniu pernonu i przy eksporcie wyskakuje taki błąd.

Proszę używać miniatur.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2008, 13:31:12 wysłana przez Akvin »

Offline CT

  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Maja 2008, 13:07:48 »
Mogę się mylić, ale wygląda mi to na wysyp skryptów ze względu na zastosowanie kilku tekstur do jednego obiektu.

Porada 1.

Zrób jedną zbiorczą teksturę dla obiektu ( peronu ) po czym oteksturuj poszczególne polygony.

Porada 2.

Rozbij obiekt na częsci ( boki, góra ) po czym oteksturuj osobnymi mapami, następnie połącz w hierarchię by się nie rozwaliły w symku.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2008, 13:14:12 wysłana przez Oli_EU »

Offline bartas

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #13 dnia: 30 Maja 2008, 13:39:12 »
Mam kolejny problem :

Gdy wstawiam model pasywny i wyeksportuje trasę to przy włączaniu trasy wyskakuje mi błąd który się nie wyświetla. Nie wiem co tym zrobić.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Maja 2008, 16:24:25 »
Skoro nic się nie wyświetla, to skąd wiesz że wyskakuje? Wrzuć tu zawartość log.txt zaraz po wyłączeniu symka i tej trasy. Tylko jak będziesz wklejał zawartość to zrób to pomiędzy znacznikami [.code] [./code] (bez kropek)

Offline bartas

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Maja 2008, 18:07:35 »
...
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwca 2008, 22:32:06 wysłana przez REWIZOR »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #16 dnia: 30 Maja 2008, 18:15:48 »
Z logu nic nie wynika. Wrzuć wpisy do .scn tych modeli, które wyeksportowałeś...

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #17 dnia: 30 Maja 2008, 18:53:30 »
Napisz jeszcze jaka to trasa. bo log kończy się nie bardzo prawidłowo.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #18 dnia: 30 Maja 2008, 20:15:05 »
Z logu nic nie wynika.
Polemizowałbym. Z logu wynika, iż błąd najprawdopodobnie powoduje element, który jest ładowany zaraz po stodoladrewn01.t3d
W praktyce może to oznaczać np. iż istnieje sobie plik inc w ktorym jest zawarty nieistniejący model t3d. Może być np. w innym katalogu, może być literówka w nazwie itp itd. Zobacz po prostu jaki jest *.inc następny po tym już załadowanym, odszukaj go w katalogu scenery, otwórz, zobacz gdzie powinien być model t3d i sprawdź w katalogu models czy takowy faktycznie tam jest.
Z kolei jeśli następny ładowany jest tor, sprawdź czy nie jest to odcinek pionowy lub zerowy, tzn taki w ktorym koniec pokrywa się z początkiem.
Pozdro
The Frog

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: 3ds max
« Odpowiedź #19 dnia: 30 Maja 2008, 20:33:33 »
Polemizowałbym. Z logu wynika, iż błąd najprawdopodobnie powoduje element, który jest ładowany zaraz po stodoladrewn01.t3d
W praktyce może to oznaczać np. iż istnieje sobie plik inc w ktorym jest zawarty nieistniejący model t3d. Może być np. w innym katalogu, może być literówka w nazwie itp itd.

Oj to ja wiem. Dlatego właśnie chciałem, żeby wrzucił wpisy modeli, które pewnie powodują błąd.