Autor Wątek:  Pantografy, odbieraki prądu, patyki  (Przeczytany 20777 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: ET41-105
« Odpowiedź #30 dnia: 13 Kwietnia 2008, 10:21:31 »
Na temat pantografów założony był odpowiedni temat, czemu nie scalono tych wątków?
W zeszłym roku spotkałem siódemkę z takim pantografem:

Z rozmowy z mechanikiem wynikało że ta siódemka jest dopuszczona do ruchu na czeskich szlakach. Jak widać nakładka jest znacząco inna niż te ze zdjęcia @Patrykosa:

Nakładka z tego zdjęcia ma podwójny ślizgacz, to oznacza możliwość przeniesienia większej ilości energii, a także zmniejszenie nacisku na drut jezdny w punkcie styku z nakładką. Tu mamy dwa takie punkty na które rozłoży się nacisk na drut. Można spytać czy są z tego jakieś wymierne korzyści.
PS: Imageshack bywa denerwujący.

Scalono.
Akvin


« Ostatnia zmiana: 13 Kwietnia 2008, 19:35:36 wysłana przez Akvin »

Offline Ajusto

  • Wiadomości: 150
  • Notatnik;] A nawet ostatnio trasy tworze;]
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pantografy i sieć trakcyjna
« Odpowiedź #31 dnia: 14 Kwietnia 2008, 18:54:17 »
Witam. Chciałem się dowiedzieć czy w Polsce, na liniach zelektryfikowanych obowiązuje jakaś norma dot. odległości lokomotywy od sieci trakcyjnej? Czy pantografy zawsze podnoszą się na tą samą wysokość? (Czy trakcja jest wszędzie położona na takiej samej wysokości).

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #32 dnia: 14 Kwietnia 2008, 19:24:30 »
Widziałem kiedyś obniżenie sieci trakcyjnej, ale zazwyczaj jest wtedy odp. znak wskaznik nakazujący opuszczenie patyka na danym odcinku
« Ostatnia zmiana: 15 Kwietnia 2008, 09:19:36 wysłana przez iwan »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #33 dnia: 14 Kwietnia 2008, 19:33:55 »
Normalna wysokość sieci to 5,25m może się zmniejszać np. pod wiaduktami, w tunelach albo sie zwiększać ( tylko nie wiem gdzie) 

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #34 dnia: 14 Kwietnia 2008, 20:34:05 »
Podobno na piaskowych bywa wyżej.
@GlowaWojtas: czy chodziło ci o wskaźniki We2? One nakazują upuszczenie pantografów w wielu przypadkach. Generalnie patyki same utrzymują odpowiednią wysokość, bo cały czas są "dociskane" do druta przez siłownik pneumatyczny. W skrajnym przypadku braku sieci patyk jest w stanie sam siebie połamać:]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: ET41-105
« Odpowiedź #35 dnia: 14 Kwietnia 2008, 20:44:50 »
Tak wyglądają nowe podkładki na pantograf:

To nie sa podkładki, nakładki ani zakładki tylko ślizgacze.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #36 dnia: 15 Kwietnia 2008, 14:35:58 »
Generalnie patyki same utrzymują odpowiednią wysokość, bo cały czas są "dociskane" do druta przez siłownik pneumatyczny. W skrajnym przypadku braku sieci patyk jest w stanie sam siebie połamać:]
Pantograf dociskany jest do trakcji przez sprężyny.Tam jest układ sprężyn 2 ciągną w dół a jedna w górę kiedy wpuścimy powietrze do cylindra pantografu to zrównoważy siłę 2 sprężyn i pantograf sie podniesie i będzie dociskany przez jedna sprężynę, jak wypuścimy powietrze to 2 sprężyny ściągną go do dołu

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #37 dnia: 15 Kwietnia 2008, 15:51:52 »
Pantograf dociskany jest do trakcji przez sprężyny.Tam jest układ sprężyn 2 ciągną w dół a jedna w górę kiedy wpuścimy powietrze do cylindra pantografu to zrównoważy siłę 2 sprężyn i pantograf sie podniesie i będzie dociskany przez jedna sprężynę, jak wypuścimy powietrze to 2 sprężyny ściągną go do dołu

Raczej odwrotnie. Pantograf posiada dwie sprężyny podnoszące, a jedną opuszczającą. Warto wspomnieć również o ciekawym rozwiązaniu, dzięki któremu pantograf podnosi się wolno, a od sieci odrywa się szybko, by w końcowej fazie opadania znowu bardzo wolno opadł na gumowe odbijaki. Dzieje się to za sprawą zaworu regulacyjnego, gdzie przy podnoszeniu powietrze przepływa przez kalibrowany otwór o bardzo małej średnicy i cylinder napędu pneumatycznego napełnia się powietrzem powoli. Podczas opuszczania pantografu sprężone powietrze powoduje otwarcie grzybka w zaworze regulacyjnym, dzięki czemu ślizg odrywa się od sieci szybko (aby nie "ciągnąć" łuku), a w końcowej fazie opadania, gdy ciśnienie w cylindrze zmaleje, grzybek zamyka się i powietrze z cylindra przepływa przez kalibrowany otwór powodując łagodne opadanie.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #38 dnia: 15 Kwietnia 2008, 16:11:10 »
A w symku na exe z dizelpaka jest odwrotnie :P Patyk się szybko podnosi a wolno opuszcza :P Czy możliwa jest jakaś poprawka podnoszenia i opuszczania patyków?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #39 dnia: 23 Kwietnia 2008, 15:23:55 »
Na sekundkę odskoczę od strony technicznej działania pantografów i zarzucę zdjęcie ET41-105 z patykami połówkowymi. Lok należy do Czechowickiego zakładu taboru i ostatnio widziałem go wśród kilku byków również z połówkowymi.
Udało mi się go złapać dzisiaj po 6 rano na mojej stacji. Stał bo akurat remontują jeden z torów i ruch odbywa się wahadłowo.

I mam zapytanie: czy są jeszcze jakieś ET41 z połówkowymi?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #40 dnia: 23 Kwietnia 2008, 15:29:49 »
Na sekundkę odskoczę od strony technicznej działania pantografów i zarzucę zdjęcie ET41-105 z patykami połówkowymi. Lok należy do Czechowickiego zakładu taboru i ostatnio widziałem go wśród kilku byków również z połówkowymi.
Udało mi się go złapać dzisiaj po 6 rano na mojej stacji. Stał bo akurat remontują jeden z torów i ruch odbywa się wahadłowo.

I mam zapytanie: czy są jeszcze jakieś ET41 z połówkowymi?

ZTCP to tylko ten egzemplarz.

OT
Obfociłeś tego jamniora na teksturki ;>?
EOT.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Pantografy, odbieraki prądu, patyki
« Odpowiedź #41 dnia: 23 Kwietnia 2008, 15:40:00 »
Cytuj
OT
Obfociłeś tego jamniora na teksturki ;>?
EOT.

No niestety nie udało mi się bo musiałem wychodzić do szkoły:/
Ale następnym razem jak go spotkam to się postaram o zdjęcia na tekstury.

p.s.
Właśnie robię Czechowicką ET41-176 do symka.