- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Krzysiek626 w 01 Kwietnia 2008, 22:26:29
-
To jeszcze dodam z żółtym patykiem.
(http://eu07.pl/imageshack.us/img396/zppv8.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img396/zppv8.jpg)
Ciekawostka, ten lok przypadkiem znalazł się w Łodzi na kaliskim.
Fotografia jest mojego autorstwa.
-
To jeszcze dodam z żółtym patykiem.
(http://eu07.pl/imageshack.us/img396/zppv8.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img396/zppv8.jpg)
Ciekawostka, ten lok przypadkiem znalazł się w Łodzi na kaliskim.
Fotografia jest mojego autorstwa.
To się nazywa robota na szybko.
-
To jeszcze dodam z żółtym patykiem.
To akurat grali i to już dawno temu. Zółte patyki sa pozostałościami po eksploatacji obserwowanej slizgaczy. W CM Kraków mielismy kilka EU07 i EP09 z takimi patykiami. Cz-Dz jak mnie pamieć nie myli testowały je na kilku bykach.
-
W każdym razie na pewno na jamniku taki jeździł. Kilka dni temu widziałem też taki na 07-516.
-
To jeszcze dodam z żółtym patykiem.
To akurat grali i to już dawno temu. Zółte patyki sa pozostałościami po eksploatacji obserwowanej slizgaczy. W CM Kraków mielismy kilka EU07 i EP09 z takimi patykiami. Cz-Dz jak mnie pamieć nie myli testowały je na kilku bykach.
Ja ostatnio w CzDz widziałem byka z jednym żółtym ;) Ale większość ET22 obok lokomotywowni ma już połówkowe.
-
Z relacji mechanika wynikało że EU07-539 jest przystosowana do jazdy w Czechach. Jak napisałem, ta lokomotywa znalazła się w Łodzi dość przypadkowo. Zwykle skład obsługiwały standartowo katowickie byki.
Tak było do zmiany rozkładu jazdy.
Pociąg odjechał na czerwonym przednim patyku, chwilę po ruszeniu "złoty patyk" poszedł w dół.
Może przenieść to do inne kolejowe?
Ok, wydzielam i przenoszę.
Akvin
-
Całkiem fajnie prezentuje się jamnik z 4 połówkowymi w górze.
-
Całkiem fajnie prezentuje się jamnik z 4 połówkowymi w górze.
@Akvin, masz racje ;)
http://www.phototrans.eu/0.1A/tournee.php?p=285380
-
Całkiem fajnie prezentuje się jamnik z 4 połówkowymi w górze.
@Akvin, masz racje ;)
http://www.phototrans.eu/0.1A/tournee.php?p=285380
Ja mam zdjęcie jak jadą 2 jamniki ze wszystkimi patykami w górze... ;) Jak znajdę foto to pokażę :)
-
Jeszcze dwa obrazki ze złotym patykiem, na drugie zdjęcie pokazuje moment tuż po ruszeniu. (http://eu07.pl/imageshack.us/img374/2739mm7.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img374/2739mm7.jpg)(http://eu07.pl/imageshack.us/img99/2759ni2.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img99/2759ni2.jpg)
Jeśli ktoś mógłby wytłumaczyć różnice eksploatacyjne obu typów patyków.
-
Jeśli ktoś mógłby wytłumaczyć różnice eksploatacyjne obu typów patyków.
Nakladki miedziane scieraja drut jezdny - jest chropowaty.
Nakladki weglowe poleruja drut jezdny - drut wyglada jak lustro
wnioski narzucaja sie same :)
-
wnioski narzucaja sie same :)
Nie do końca się narzucają.
-
Nie do końca się narzucają.
Weglowe wkladki mniej niszcza siec , wydluzaja okresy naprawcze i przegladowe.
-
A tak mniej więcej wyglądały by te pantografy w MaSzynie:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img147/pantograflu2.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img147/pantograflu2.jpg)(http://eu07.pl/imageshack.us/img134/pantografar3.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img134/pantografar3.jpg)
-
Trochę takie paintowe ;/
-
Trochę takie paintowe ;/
Zbyt paintowe...
-
Witam
Chyba godzinę temu koło mojego domu przejechał skład, na którego końcu znajdowała się odmalowana ET41-105 z połówkowymi patykami /zdjęć niestety nie mam/. Czy ktoś wie coś o tym, czy takie patyki zaczną montować i w innych ET41?
-
http://www.przewoznicy.rail.pl/gigabyt/galeria1/et41/do%20125.html
Nie jest co prawda odmalowana, pewnie prowadzą testy dlatego założyli połówkowe.
-
Witam
Chyba godzinę temu koło mojego domu przejechał skład, na którego końcu znajdowała się odmalowana ET41-105 z połówkowymi patykami /zdjęć niestety nie mam/. Czy ktoś wie coś o tym, czy takie patyki zaczną montować i w innych ET41?
Czechowice-Dziedzice "unowocześniają" swoje loki do jazdy po Czechach. Dla tego niektóre ich byki i jamniki mają patyki połówkowe ze ślizgami przystosowanymi do trakcji czeskiej :)
Iwan
-
Witam
Chyba godzinę temu koło mojego domu przejechał skład, na którego końcu znajdowała się odmalowana ET41-105 z połówkowymi patykami /zdjęć niestety nie mam/. Czy ktoś wie coś o tym, czy takie patyki zaczną montować i w innych ET41?
Tak, wszystkie inne loki z Cz-Dz mają nowe ślizgacze (podkładki), jak zrobię foto to pokażę. ET41-105 jak i inne są po PD w szopie Cz-Dz. Kilka byczków również ma nowe patyki.
-
Swoją drogą, ostantnio zauważyłem, że loki z pod bandery Cz-Dz mają takie dziwne, normalne patyki, ale ślizgacze podwójne ale złączone po obu stronach drutem. Wie ktoś co to za patyki i dlaczego takie??
-
Jest to właśnie przystosowanie na Czeską sieć. Loki z CD jeżdzą bowiem z pociągami przez Zebrzydowice daleko do pepików (nawet do Pragi).
-
Swoją drogą, ostantnio zauważyłem, że loki z pod bandery Cz-Dz mają takie dziwne, normalne patyki, ale ślizgacze podwójne ale złączone po obu stronach drutem. Wie ktoś co to za patyki i dlaczego takie??
Właśnie o tych patykach mówię.
-
nawet do Pragi
Najdalej dojechał jeden z tych byków (do Kolina).
-
Jest to właśnie przystosowanie na Czeską sieć. Loki z CD jeżdzą bowiem z pociągami przez Zebrzydowice daleko do pepików (nawet do Pragi).
Tak, jeden z mechaników z Cz-Dz mówił, że jak siedział kiedyś na dyspozytorce, sprawdził z ciekawości, gdzie są "ich" loki. ET22-093 była pod Pragą...nieźle! :)
-
A ja dzisiaj widziałem Cz-Dz byka z połówkowymi (bodajże 407). Zarazem ładnie jaki śmiesznie to wygląda :P
-
No dobra, ale do lokomotyw mających przekraczać południową granicę są montowane połówkowe pantografy (no i pozostały konieczny osprzęt). Natomiast nowe ślizgi są montowane na wszystkich innych, więc nie sądzę, aby to miało związek z poruszaniem się po czeskich szlakach. Zwłaszcza, że wówczas używaliby jednego patyka na sieci PKP, a drugiego w Czechach (tak jak jest w przypadku niektórych katowickich siódemek i Epok dojeżdżających do Ostrawy). Oczywiście mogę się mylić :).
Pozdrawiam!
-
W Czechach też jest 3kV stałego, więc nie ma potrzeby rozróżniania patyków na polskie i czeskie na jednym loku. Może montują po jednym z oszczędności?
-
Owszem, ale Czesi używają innych nakładek na ślizgacze.
-
Tak wyglądają nowe podkładki na pantograf:
Oto przykład, łazowski jamnik 41-071.
http://www.chomikuj.pl/Chomik.aspx?id=HodowlaImielin katalog galeria, nie wiem czemu, na imageshack zrywa połączenie.
-
Na temat pantografów założony był odpowiedni temat, czemu nie scalono tych wątków?
W zeszłym roku spotkałem siódemkę z takim pantografem:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img374/2739mm7.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img374/2739mm7.jpg)(http://eu07.pl/imageshack.us/img99/2759ni2.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img99/2759ni2.jpg)
Z rozmowy z mechanikiem wynikało że ta siódemka jest dopuszczona do ruchu na czeskich szlakach. Jak widać nakładka jest znacząco inna niż te ze zdjęcia @Patrykosa:
(http://eu07.pl/imageshack.us/img370/chomikimageaspxxe2.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img370/chomikimageaspxxe2.jpg)
Nakładka z tego zdjęcia ma podwójny ślizgacz, to oznacza możliwość przeniesienia większej ilości energii, a także zmniejszenie nacisku na drut jezdny w punkcie styku z nakładką. Tu mamy dwa takie punkty na które rozłoży się nacisk na drut. Można spytać czy są z tego jakieś wymierne korzyści.
PS: Imageshack bywa denerwujący.
Scalono.
Akvin
-
Witam. Chciałem się dowiedzieć czy w Polsce, na liniach zelektryfikowanych obowiązuje jakaś norma dot. odległości lokomotywy od sieci trakcyjnej? Czy pantografy zawsze podnoszą się na tą samą wysokość? (Czy trakcja jest wszędzie położona na takiej samej wysokości).
-
Widziałem kiedyś obniżenie sieci trakcyjnej, ale zazwyczaj jest wtedy odp.
znak wskaznik nakazujący opuszczenie patyka na danym odcinku
-
Normalna wysokość sieci to 5,25m może się zmniejszać np. pod wiaduktami, w tunelach albo sie zwiększać ( tylko nie wiem gdzie)
-
Podobno na piaskowych bywa wyżej.
@GlowaWojtas: czy chodziło ci o wskaźniki We2? One nakazują upuszczenie pantografów w wielu przypadkach. Generalnie patyki same utrzymują odpowiednią wysokość, bo cały czas są "dociskane" do druta przez siłownik pneumatyczny. W skrajnym przypadku braku sieci patyk jest w stanie sam siebie połamać:]
-
Tak wyglądają nowe podkładki na pantograf:
To nie sa podkładki, nakładki ani zakładki tylko ślizgacze.
-
Generalnie patyki same utrzymują odpowiednią wysokość, bo cały czas są "dociskane" do druta przez siłownik pneumatyczny. W skrajnym przypadku braku sieci patyk jest w stanie sam siebie połamać:]
Pantograf dociskany jest do trakcji przez sprężyny.Tam jest układ sprężyn 2 ciągną w dół a jedna w górę kiedy wpuścimy powietrze do cylindra pantografu to zrównoważy siłę 2 sprężyn i pantograf sie podniesie i będzie dociskany przez jedna sprężynę, jak wypuścimy powietrze to 2 sprężyny ściągną go do dołu
-
Pantograf dociskany jest do trakcji przez sprężyny.Tam jest układ sprężyn 2 ciągną w dół a jedna w górę kiedy wpuścimy powietrze do cylindra pantografu to zrównoważy siłę 2 sprężyn i pantograf sie podniesie i będzie dociskany przez jedna sprężynę, jak wypuścimy powietrze to 2 sprężyny ściągną go do dołu
Raczej odwrotnie. Pantograf posiada dwie sprężyny podnoszące, a jedną opuszczającą. Warto wspomnieć również o ciekawym rozwiązaniu, dzięki któremu pantograf podnosi się wolno, a od sieci odrywa się szybko, by w końcowej fazie opadania znowu bardzo wolno opadł na gumowe odbijaki. Dzieje się to za sprawą zaworu regulacyjnego, gdzie przy podnoszeniu powietrze przepływa przez kalibrowany otwór o bardzo małej średnicy i cylinder napędu pneumatycznego napełnia się powietrzem powoli. Podczas opuszczania pantografu sprężone powietrze powoduje otwarcie grzybka w zaworze regulacyjnym, dzięki czemu ślizg odrywa się od sieci szybko (aby nie "ciągnąć" łuku), a w końcowej fazie opadania, gdy ciśnienie w cylindrze zmaleje, grzybek zamyka się i powietrze z cylindra przepływa przez kalibrowany otwór powodując łagodne opadanie.
-
A w symku na exe z dizelpaka jest odwrotnie :P Patyk się szybko podnosi a wolno opuszcza :P Czy możliwa jest jakaś poprawka podnoszenia i opuszczania patyków?
-
Na sekundkę odskoczę od strony technicznej działania pantografów i zarzucę zdjęcie ET41-105 z patykami połówkowymi. Lok należy do Czechowickiego zakładu taboru i ostatnio widziałem go wśród kilku byków również z połówkowymi.
Udało mi się go złapać dzisiaj po 6 rano na mojej stacji. Stał bo akurat remontują jeden z torów i ruch odbywa się wahadłowo.
(http://eu07.pl/imageshack.us/img155/dsc00956maeyg6.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img155/dsc00956maeyg6.jpg)
I mam zapytanie: czy są jeszcze jakieś ET41 z połówkowymi?
-
Na sekundkę odskoczę od strony technicznej działania pantografów i zarzucę zdjęcie ET41-105 z patykami połówkowymi. Lok należy do Czechowickiego zakładu taboru i ostatnio widziałem go wśród kilku byków również z połówkowymi.
Udało mi się go złapać dzisiaj po 6 rano na mojej stacji. Stał bo akurat remontują jeden z torów i ruch odbywa się wahadłowo.
(http://eu07.pl/imageshack.us/img155/dsc00956maeyg6.th.jpg) (http://eu07.pl/imageshack.us/img155/dsc00956maeyg6.jpg)
I mam zapytanie: czy są jeszcze jakieś ET41 z połówkowymi?
ZTCP to tylko ten egzemplarz.
OT
Obfociłeś tego jamniora na teksturki ;>?
EOT.
-
OT
Obfociłeś tego jamniora na teksturki ;>?
EOT.
No niestety nie udało mi się bo musiałem wychodzić do szkoły:/
Ale następnym razem jak go spotkam to się postaram o zdjęcia na tekstury.
p.s.
Właśnie robię Czechowicką ET41-176 do symka.