Wg. mnie to banalne 8) Dużo ludzi nowych ma z tym problem, pomyślałem, ze napisze new poradnik.
1. INSTALACJA LOKOMOTYW1. Pobieramy plik z naszą ukochaną lokomotywą ;)
2. Rozpakowujemy i jeżeli takowe są, to otwieramy foldery
dynamic/pkp . Tam powinniśmy znaleźć folder naszego loka.
3. Przenosimy folder z lokiem (dajmy na to
SU46) na dysk twardy. Lokalizacja to
dynamic/pkp w folderze symulatora.
4. Teraz wpisy do
dynamic.dat . W folderze
dynamic/pkp powinniśmy znaleźć ten plik. Otwieramy go najlepiej w notatniku.
5. W pliku
Readme.txt w paczce z lokiem powinny być gotowe wpisy do wklejenia na końcu pliku
dynamic.dat .
6. Jeżeli takich wpisów nie ma, musimy zrobić je sami.
- schodzimy na sam dół pliku
dynamic.dat i umieszczamy kursor za ostatnią literą ostatniego wpisu.
- robimy 2 "entery"
- i piszemy. najpierw wspólną nazwę pliku mmd i chk lokomotywy np.
303Ddumb (uwaga. Jeżeli mamy do czynienia z EZT, to musimy zrobić takie wpisy dla każdego członu)
- bez żadnych spacji wbijamy kolejny "enter". Teraz piszemy wyświetlaną dowolną nazwę. Dla 303DDumb proponowałbym SU46 (a dla ezt to np. EN57-ra, EN57-s itp.)
- bez żadnych spacji wbijamy kolejny "enter". Teraz wpisujemy liczbę 0 dla przypadku gdy lokomotywa nie nadaje sie do prowadzenia przez człowieka (np. brak kabiny) albo 1 gdy loka możemy prowadzić (mamy kabinę! ;D)
- bez żadnych spacji i enterów zapisujemy plik. Teraz dodać wpis do scenerii (patrz mój poprzedni poradnik)
2.
INSTALACJA WAGONÓWTutaj wystarczy postępować identycznie jak w przypadku lokomotyw. Ale oczywiście w ostatniej linijce wpisu, dajemy 0 (no chyba, że jakiś wagon pasażerski posiada wnętrze (np. człon silnikowy EZT)
3.
INSTALACJA TRAS1. Pobieramy paczkę. Najpewniej po jej rozpakowaniu będą w środku foldery:
Dynamic(może być),
Textures(może być)
Scenery(muusi być ;) ) i plik
Readme.txt. W takim przypadku należy przeczytać readme i skopiować wszystko do folderu głównego MaSzyny. Jeżeli nie mamy folderów to na pewno powinny być pliki Scn, Scm, Inc, lub któreś z nich na raz. Wtedy wystarczy wypakować wszystko do folderu
Scenery znajdującego sie w katalogu głównym MaSzyny.
2. Jeżeli wysypuje ci w scenerii błąd looknij poniżej :)
Zły wpis do
scenerii, bądź
dynamic.dat.
Zielone podkreślenie (t1) to nazwa wagonu lub loka z którym mamy problem
Żółte to ścieżka dostępu do pliku (w moim przypadku do wagonu serii eaos)
Czerwone (XXX) to wspólna nazwa pliku mmd i chk wagonu/loka. Ja miałem podaną złą we wpisie do scenerii, ale równie dobrze mogła być źle podana w dynamic.dat .
4.
INSTALACJA TEKSTUR a) TEKSTURY LOKOMOTYW I WAGONÓW.
- rozpakowujemy paczkę. W środku powinien być folder
dynamic,
pkp, lub bezposredni z nazwą loka/wagonu. Wtedy wypakowujemy odpowiednio: do katalogu głównego MaSzyny, do folderu
dynamic, do folderu
dynamic/pkp.
- jeżeli nie ma folderów, ale sama tekstura o nazwie np.
SU46-009.bmp to wypakowujemy do foldera loka/wagonu do którego tekstura należy.
- teraz tylko dodać wpis do scenerii z naszą teksturą :)
b) TEKSTURY INNE (Żadne loki wagony itp.)
- Jeżeli mamy folder
textures to wyrzucamy go do głównego katalogu MaSzyny. Jeżeli inne foldery, to do folderu
Textures. Jeżeli mamy bezpośrednio same pliki, to trzeba pomyśleć już gdzie konkretnie w tym textures. Ale powinno to pisać w
readme.txtUff... To chyba tyle. JAk coś brakuje, lub źle to napiszcie :)
Mam nadzieję, ze moja praca na marne nie pójdzie.
Pozdraw