Jak instalować tabor do Paczki Całościowej 2009?
Na wstępie chciałbym zaznaczyć, ze PC2009 zawiera specjalnie wyselekcjonowany tabor. Nie znajdziemy w niej modeli niskiej jakości, czy też wersji beta. Z tego powodu w paczce nie ma m.in. modelu lokomotywy ET41, gdyż stary model znacznie odbiega jakością od nowego taboru, a nowy nie został jeszcze ukończony. Należy mieć zatem świadomość, że tabor, który instalujesz do PC2009 może nie działać w pełni poprawnie bądź efekty będą inne od oczekiwanych.
Sama instalacja nie odbiega od opisanej w tym wątku procedury. Dla przypomnienia:- Pobieramy paczkę.
- Wypakowujemy paczkę i przenosimy pliki w niej zawarte do katalogu symulatora, uważając na zachowanie struktury katalogowej (to, co było w katalogu Textures, ma w takim samym wylądować etc.)
- Jeżeli jest to:
- całkowicie nowy tabor, którego nie ma w PC2009 - w programie Rainsted w zakładce "Tabor" klikamy przycisk "Sprawdź posiadany tabor" upewniając się uprzednio, że plik TEXTURES.TXT w katalogu z nowym taborem istnieje i posiada prawidłowe wpisy (patrz: następny punkt)
- nowa tekstura istniejącego taboru - dokonujemy wpisów do pliku TEXTURES.TXT - wykonanie "Sprawdź posiadany tabor" nie wystarczy!
Wielu użytkowników myśli, ze samo wykonanie tej operacji w starterze Rainsted wystarczy, aby nowy tabor był widoczny podczas zestawiania składu. Otóż jest to nieprawda. Rainsted.exe wymaga, aby w każdym folderze w katalogu Dynamic znajdował się plik TEXTURES.TXT, w którym zawarte będą opisy tekstur niezbędne dla startera. Plik taki należy wykonać samodzielnie, gdyż żaden z dodatków nieprzystosowanych do PC2009 nie posiada poprawnej wersji tego pliku. Jak zatem opisać tekstury? Poradnik znajdziesz TUTAJ (http://eu07.rainsted.com/opis_tekstur.html)
W przypadku instalowania pojedynczych tekstur wystarczy modyfikacja istniejącego pliku TEXTURES.TXT, nie ma potrzeby tworzenia nowego.Dopiero gdy poprawnie opiszemy tekstury, należy na zakładce Tabor wybrać "Sprawdź posiadany tabor".
- Dokonujemy edycji składu przez Rainsted.exe lub zmieniamy wpis do scenerii, jeśli chcemy mieć swój tabor na stale w scenerii. Jak to zrobić? TUTAJ (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7036.0.html) jest to opisane.
- Cieszymy się z dodatku
I to wszystko, co należy wykonać.
E, Panie, do niczego taki poradnik! Przecież wszyscy wiedzą, ze Paczka Całościowa jest na dds. Trzeba konwertować tekstury.
MIT
Nie, nie trzeba tego robić. Exe z PC2009, a także to z SP1 obsługuje tekstury bmp, tga, tex i dds. Jedyny problem może pojawić się z teksturami bmp, jeśli w pliku t3d z modelem pojazdu, tudzież kabiny rozszerzenie nie zostało zadeklarowane jawnie. Np. lampka ma teksturę o nazwie lampka.bmp, a w t3d jest tylko wpis Map: lampka (gdyby był wpis Map: lampka.bmp to wtedy nie ma żadnego problemu). Oto dwa wyjścia z tej sytuacji:- Przekonwertować lampka.bmp do dds
LUB - Zmienić wpis w t3d z lampka na lampka.bmp
Hola, hola! A wpis do dynamic.dat? Bez tego ani rusz!
MIT
W PC2009 nie ma tego pliku, gdyż do uruchamiania symulatora służy program Rainsted a nie start.exe, który korzystał z tego pliku. Zatem instalując na własną rękę tabor do PC2009, nie trzeba dokonywać żadnych wpisów do dynamic.dat, nawet jeśli w stosownym pliku informacyjnym jest o tym wzmianka (wynika to stąd, ze ów tabor powstawał w czasach, gdy dynamic.dat był jeszcze wykorzystywany).
Autorem poradnika jest @libertyn89 z mikroskopijną pomocą @Quark-t.