Autor Wątek:  Bo'Bo czy Co'Co' !@!  (Przeczytany 21142 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« dnia: 11 Lutego 2008, 15:21:26 »
Witam część z was zna mnie z tematu o mocy lokomotyw spalinowych i elektrycznych :)

Kłótnia powstała na temat która grupa osi (Bo'Bo') czy (Co'Co') lepiej wpływa na siłę pociągową lokomotyw ?? Otóż stworzyłem nowy temat w którym możesz odpowiedzieć na powyższe pytanie i wyjaśnić swą odpowiedz i jednocześnie zaprezentować swoją pozycje i ile lat doświadczenia lub zainteresowania posiadasz :)

NP.

"Siema moim zdaniem BoBo bo jest (i tam ble ble ble) a na końcu jestem maszynista od 2 lat :)"

Proszę unikać  zbędnych komentarzy i kłótni  !!


Moje zdanie na ten temat.

Oczywiście że Co'Co' bo lokomotywa ma większą wagę i więcej kół napędowych na których może sie oprzeć. Przykład: ET21 z układem osi Bo'Bo' nigdy by tyle nie pociągłą co z układem Co'Co'. Bo ciężar 35 wagonów nie pozwoliłby ET21 z układem osi Bo'Bo' ruszyć z miejsca a natomiast z układem osi Co'Co' miała by większe szanse i najprawdopodobniej ruszyła by ze składem. Natomiast z Bo'Bo' rolowała by w miejscu :) A czemu z układem CoCo by ruszyła bo miała by większą wagę i więcej kół napędowych nas których mogła by sie podeprzeć ;) Moja pozycja: 10 lat zainteresowań
A Do'Do' jest jeszcze lepsze lecz nie na Polskie tory :(

Teraz czekam na wasze zdania i opinie :)
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 15:26:38 wysłana przez BR232 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Lutego 2008, 15:33:17 »

Oczywiście że Co'Co' bo lokomotywa ma większą wagę i więcej kół napędowych na których może sie oprzeć. Przykład: ET21 z układem osi Bo'Bo' nigdy by tyle nie pociągłą co z układem Co'Co'. Bo ciężar 35 wagonów nie pozwoliłby ET21 z układem osi Bo'Bo' ruszyć z miejsca a natomiast z układem osi Co'Co' miała by większe szanse i najprawdopodobniej ruszyła by ze składem. Natomiast z Bo'Bo' rolowała by w miejscu :) A czemu z układem CoCo by ruszyła bo miała by większą wagę i więcej kół napędowych nas których mogła by sie podeprzeć ;)
Moim zdaniem jest to bezsensowna dyskusja, bo Wielkanoc i tak jest ważniejsza.

Natomiast wreszcie wyciągnąłeś swoją oczywistość:
Cytuj
Oczywiście że Co'Co' bo lokomotywa ma większą wagę
Coś Ci powiem, to straszne, ale musisz wiedzieć. Ja wiem, że może być bolesne, ale:
to nie układ osi determinuje wagę pojazdu. To waga pojazdu determinuje układ osi. Zauważ, że:
ET21 z układem osi Bo'Bo' to, chyba większość się ze mną zgodzi, lokomotywa o TEJ SAMEJ masie, TEJ SAMEJ wadze, TEJ SAMEJ sile pociągowej, tylko z mniejszą ilością osi w wózku. I teraz dochodzimy do "jakiśtam wzorów, czarnej magii, szatańskich sztuczek i zakazanych ksiąg". Jakby nie liczył, to układ osi niewiele zmienia (w praktyce są drobne różnice, które nie mają teraz dla nas większego znaczenia).

Nie pracuję jako maszynista, ale... a mniejsza z tym...
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Lutego 2008, 15:37:47 »
Cytuj
Ten człowiek z doświadczeniem 33 lat jeździł na parowozach jak jeszcze połowa z was srała w nocnikach :) (bez obrazy oczywiście) dostał srebrny medal po 25 latach pracy co bardzo rzadko   

Bez urazy, ale ten człowiek jakieś doświadczenie w prowadzeniu pojazdów może mieć i tego nikt (a przynajmniej ja) mu tego nie ujmuje, ale to wcale nie oznacza, że się nie myli.
Ponadto to tylko robol, a nie konstruktor, czy fizyk.

Może i MaSzyna doskonała pod względem fizyki nie jest, ale to dzięki ludziom, którzy kumają fizykę i te okropne wzory, możesz sobie nią pośmigać.
Twój tato z tym doświadczeniem, ale bez wiedzy fizyki, choćby tony kupek zrobił, nie potrafiłby przełożyć owo doświadczenie na wzory, które są potrzebne, aby opisać rzeczywistość po to aby zaimplementować to w programie komputerowym pod nazwą "MaSzyna".
Ponadto każde zjawisko występujące w życiu, każdy sobie potrafi jakoś wytłumaczyć na swój sposób, ale niekoniecznie w sposób obiektywny. Aby móć coś wytłumaczyć w sposób obiektywny potrzebna jest wiedza o wiele szersza niż samo doświadczenie w prowadzeniu pojazdu.

Widzisz częściowo zdyskretytowałem twojego tatę, ale sam prowokujesz do takiego czegoś.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Lutego 2008, 15:41:58 »
Z tą wagą to wiem, ale jeśli nawet lok ważyłby 120 ton i miał by 4 osie to miał by lepszą siłę pociągową co ta sama lokomotywa o masie 120 z 6 osiami ??

Bo moim zdanie nigdy w życiu ! Ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem osi Co'Co' zawsze będzie mocniejsza niż ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem Bo'Bo ! i nie ma innej opcji !

A POTRZEBUJESZ FIZYKA LUB KONSTRUKTORA DO STWIERDZENIA TEGO FAKTU !! CZY WYSTARCZY LATA PRAKTYKI !!??
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 15:43:44 wysłana przez BR232 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Lutego 2008, 15:49:45 »
Z tą wagą to wiem, ale jeśli nawet lok ważyłby 120 ton i miał by 4 osie to miał by lepszą siłę pociągową co ta sama lokomotywa o masie 120 z 6 osiami ??
Nie, identyczną.
Bo moim zdanie nigdy w życiu ! Ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem osi Co'Co' zawsze będzie mocniejsza niż ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem Bo'Bo ! i nie ma innej opcji !
Tak, np. patrz EP09 i ET21 xD
A POTRZEBUJESZ FIZYKA LUB KONSTRUKTORA DO STWIERDZENIA TEGO FAKTU !! CZY WYSTARCZY LATA PRAKTYKI !!??
Nie, wystarczy argument odpowiedni.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3900
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 233
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Lutego 2008, 15:49:51 »
Cytuj
A POTRZEBUJESZ FIZYKA LUB KONSTRUKTORA DO STWIERDZENIA TEGO FAKTU !! CZY WYSTARCZY LATA PRAKTYKI !!??

I jednego i drugiego i najelpiej gdyby owe zdania były zbieżne.
Jeśli nie są, któraś ze stron się myli.
Jeśli się myli, to potrzebna jest głębsza analiza i refleksja z obu stron.
Najlepiej wtedy zastanawiać się: czy ja aby na pewno mam rację, może gdzieś tkwi błąd w moim myśleniu i czasami też warto przyjąć argumenty 2 strony, aby zweryfikować swoje poglądy.
Pondato zacytuję to co pisałem wcześniej:
Cytuj
Ponadto każde zjawisko występujące w życiu, każdy sobie potrafi jakoś wytłumaczyć na swój sposób, ale niekoniecznie w sposób obiektywny. Aby móć coś wytłumaczyć w sposób obiektywny potrzebna jest wiedza o wiele szersza niż samo doświadczenie w prowadzeniu pojazdu.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 15:57:14 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Lutego 2008, 15:51:03 »
Bo moim zdanie nigdy w życiu ! Ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem osi Co'Co' zawsze będzie mocniejsza niż ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem Bo'Bo ! i nie ma innej opcji !

Sorry, ale trzeba być kompletnym ignorantem, żeby twierdzić, że zwiększeni liczby osi spowoduje wzrost mocy lokomotywy. I nie wrzeszcz.

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #7 dnia: 11 Lutego 2008, 15:52:15 »
po pierwsze lokomotywa ważąca 120T i układzie Bo Bo nie mogła by jeździć w Polsce a nawet nie wiem czy gdzieś w europie.
po drugie przykład z Czech lokomotywa 771(S200) ma moc silnik o mocy 993 kW masa 123T układ Co Co a lokomotywa 749 moc 1103kW masa 75T układ Bo Bo  a więc Bo Bo jest mocniejsza od Co Co
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 15:55:01 wysłana przez MichałŁ »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Lutego 2008, 15:54:49 »
Ale która była by mocniejsza ważąca 120 ton z układem BoBo czy ta sama z układem CoCo

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #9 dnia: 11 Lutego 2008, 15:59:03 »
Ale która była by mocniejsza ważąca 120 ton z układem BoBo czy ta sama z układem CoCo
Moim zdaniem to moc lokomotywy nie zależy od liczby osi,taki jaki byś silnik włożył taką by miała moc

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #10 dnia: 11 Lutego 2008, 16:00:30 »
To chyba oczywiste :) Skoro to te same lokomotywy, to obie moc miały by tą samą. Moc zależy od silnika/sposobu zasilania, a nie od liczby osi.

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #11 dnia: 11 Lutego 2008, 16:03:24 »
oczywiście macie racje że moc TEŻ wynika z silników ale co do tego że oba miały by taką samą moc nie zgodzę sie ... nie macie racji... z układem CoCo była by mocniejsza i więcej wagonów potrafiła by ze sobą zabrać 

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #12 dnia: 11 Lutego 2008, 16:06:36 »
Ja myślę że ty mylisz siłę pociągową z mocą lokomotywy

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #13 dnia: 11 Lutego 2008, 16:15:22 »
nie mylę ... siła pociągowa to tez w pewnym sensie zasługa siły lokomotywy. ale żeby ta siła loka mogła
 być w pełni wykorzystana ( no może w większej części ) dobrym pomocnikiem jest właśnie układ Co'Co' 
. :) lub lepszy Do'Do' ;] bo lokomotywa z układem osi Bo'Bo' nigdy nie pociągnie tyle co loko z układami Co'Co' 

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Lutego 2008, 16:20:08 »
Żeby moc była w wykorzystana w jak największym stopniu trzeba docisnąć loka do szyn, żeby się nie ślizgał - zasługa ciężaru. Jak będziesz dodawał kolejne osie, to ciężar się nie zwiększy, tylko się rozłoży na więcej osi - wyjdzie na to samo.

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Lutego 2008, 16:24:25 »
A jak będzie lepiej : Jak dociśniesz 6 napędowych osi czy 4 napędowe osie ?? hhy ?? i jaki lok wtedy będzie silniejszy ??

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Lutego 2008, 16:25:59 »
A stań na jednej nodze na wadze, i sprawdź ile ważysz. A potem na dwóch. I co, na dwóch ważysz dwa razy więcej? :P

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Lutego 2008, 16:28:24 »
A na jednej nodze będzie łatwiej ciągnąć ci wózek ze śmieciami czy jak staniesz na 2 nogach ??

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Lutego 2008, 16:31:47 »
Kończę dyskusję, bo na Twoim poziomie nie ma to żadnego sensu. Zresztą wszystko zostało już napisane na ten temat.

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 16:36:20 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Lutego 2008, 16:33:55 »
A na jednej nodze będzie łatwiej ciągnąć ci wózek ze śmieciami czy jak staniesz na 2 nogach ??
Znowu porównujesz 2 różne rzeczy które nie mają ze sobą nic wspólnego. przecież dodania osi bez zmiany ciężaru nic nie da bo liczbz osi sie zwiększy a nacisk na oś spadnie i wyjdzie na to samo.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Lutego 2008, 16:40:17 »
A z tą noga jest dobry przykład wzorowany na przykładzie @Paul'a.  Ale ja nie wiem nad czym tak myśleć ?
Lok w którym zastosowali CoCo zawsze będzie miał większą moc pociągową niż BoBo i nie ma nad czym sie tu zastanawiać

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Lutego 2008, 16:47:17 »
hejnal:
Michalskiego jeśli już!!!
Pana Michalskiego najmocniej przepraszam za przekręcenie nazwiska.

Ja myślę że ty mylisz siłę pociągową z mocą lokomotywy
nie mylę ... siła pociągowa to tez w pewnym sensie zasługa siły lokomotywy.
Mylisz. Siła pociągowa jest najważniejsza w towarowych a moc w pasażerskich. Duża moc lokomotyw towarowych to zasługa ogromnej siły pociągowej przy małej prędkości. Lokomotywy pasażerskiego mają znacznie większa moc ale osiągają ją dzięki ogromnym prędkościom przy nie wielkiej sile pociągowej.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 16:49:30 wysłana przez hejnal »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Lutego 2008, 16:49:50 »
Ale nie widzę tu odpowiedzi na konkretne pytania BoBo czy CoCo ?? i dlaczego (przy dużych ciężarach )
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 16:51:28 wysłana przez BR232 »

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #23 dnia: 11 Lutego 2008, 16:54:48 »
Ale nie widzę tu odpowiedzi na konkretnie pytania BoBo czy CoCo ?? i dlaczego (przy dużych ciężarach )
Jeśli chodzi o pasażerskie to BoBo się sprawdza bardzo dobrze.
W towarowych tylko CoCo!! Lepsza przyczepność kół do szyn niż w BoBo przy tej samej mocy (porównanie TEM2 i T448p).

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Lutego 2008, 16:59:21 »
Panowie, ta dyskusja jest bezcelowa, ponieważ Pan BR232 (no, z tym panem to pewnie na wyrost bo jak znam życie chodzi do gimnazjum) myli pojęcia. Raz porusza sprawę przyczepności kół do szyny (pisząc o poślizgu kół), innym razem o mocy lokomotywy (a to już nie układ osi, tylko zastosowana technologia rozruchu, napięcie w sieci trakcyjnej, zastosowane silniki trakcyjne i ich ilość etc etc), później znowu o sile uciągu. Nie bez znaczenia jeśli chodzi o rolowanie jest też rodzaj zastosowanego odsprężynowania.
Panie BR232, dlaczego odchodzi się od Co'Co'? Dlaczego Niemcy wyprzedają/palą na złom BR232/3/4 i M62? Dlaczego nie ciągają składów takimi wynalazkami jak nasze ET22? Dlaczego zastąpiły je czteroosiowe Taurusy w trakcji elektrycznej i Herkulesy w trakcji spalinowej? Nie porównuj EU07 i ET22, bo to tak jak ja bym Ci kazał przewieźć Corvettą 10 ton węgla.

Porównaj ET22 i Taurusa - obydwie uniwersalne, różne rodzaje układów osi a jednak Taurus mocniejszy a w uciągu wcale nie słabszy, nie rolujący i świetnie dający sobie radę z ciężkimi bruttami. Jeśli będziesz miał racjonalne kontrargumenty, wtedy i ja wytoczę swoje.
Cytuj
W towarowych tylko CoCo!! Lepsza przyczepność kół do szyn niż w BoBo przy tej samej mocy (porównanie TEM2 i T448p).
Możesz mi powiedzieć dlaczego wszyscy maszyniści psioczą na TEM2 zachwalając Skody?
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 17:02:53 wysłana przez 201E-003 »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #25 dnia: 11 Lutego 2008, 17:00:16 »
Ale ja przecież cały czas to mówię że przy dużych ciężarach Co'Co' jest lepsze bo sie oprze na torach i jednocześnie ma większą siłę pociągową niż Bo'Bo' !! a w osobowych Co'Co' też nie jest złe bo ET22 szybciej się zwinie niż EU07 

A siła pociągowa loka jest w Polsce jest uzależniona od ukłądu osi ;/  Im więcej osi napędowych tym lepsza przyczepność i większa siła pociągowa i jednocześnie odbija sie to na osiągi a konkretnie na ilość wagonów do uciągnięcia
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 17:10:07 wysłana przez BR232 »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #26 dnia: 11 Lutego 2008, 17:05:28 »
Tu jest polska tam są Niemcy (co innego) ! A @201E-003 twoim zdaniem więcej zdołasz zrobić Bo'Bo czy Co'Co' bo w twoim toku myślenia i wzorowania się na Niemcach więcej zdołasz Bo'Bo  Pamiętaj że Niemcy to bogaty kraj ;/ a na pewno nie robią najlepszych loków. Dobre loki są rosyjskie a nie widzę żeby odganiali sie od Co'Co' a nawet i od Do'Do'

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #27 dnia: 11 Lutego 2008, 17:09:39 »
dlaczego odchodzi się od Co'Co'?
Ze względu na jego wpływ na tory ale nie wszędzie się od tego odchodzi. Przykład Class66 JT42CWR w której ten problem rozwiązano dzięki skrętnym zestawom kołowym.

Dlaczego Niemcy wyprzedają/palą na złom BR232/3/4 i M62?
Pozbywają się złomow i kupują nowe.

Dlaczego zastąpiły je czteroosiowe Taurusy w trakcji elektrycznej i Herkulesy w trakcji spalinowej?
A dlaczego u nas najmocniejsze są ET41 i ET42?

Dobre loki są rosyjskie
Amerykańskie są Bardzo Dobre a nawet Celujące.
« Ostatnia zmiana: 11 Lutego 2008, 17:12:15 wysłana przez hejnal »

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #28 dnia: 11 Lutego 2008, 17:11:36 »
No teraz to już się ośmieszasz. Czyli w Polsce, Niemczech czy Rosji pojęcie mocy jest inne, tak? Bo jedni są bogatsi a inni biedniejsi? Chyba żartujesz. A i owszem, Siemens buduje jedne z najlepszych loków na świecie, daleko wyprzedzające konstrukcje pamiętające jeszcze inżynierów rodem z ZSRR.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
« Odpowiedź #29 dnia: 11 Lutego 2008, 17:12:05 »
Kurcze, to jezeli zrobie sobie loka o ukladzie osi Zo'Zo' to uciągnie mi milion węglarek? Genialne! Dlaczego nikt wcześniej o tym nie pomyślał?!