- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 15:21:26

Tytuł: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 15:21:26
Witam część z was zna mnie z tematu o mocy lokomotyw spalinowych i elektrycznych :)

Kłótnia powstała na temat która grupa osi (Bo'Bo') czy (Co'Co') lepiej wpływa na siłę pociągową lokomotyw ?? Otóż stworzyłem nowy temat w którym możesz odpowiedzieć na powyższe pytanie i wyjaśnić swą odpowiedz i jednocześnie zaprezentować swoją pozycje i ile lat doświadczenia lub zainteresowania posiadasz :)

NP.

"Siema moim zdaniem BoBo bo jest (i tam ble ble ble) a na końcu jestem maszynista od 2 lat :)"

Proszę unikać  zbędnych komentarzy i kłótni  !!


Moje zdanie na ten temat.

Oczywiście że Co'Co' bo lokomotywa ma większą wagę i więcej kół napędowych na których może sie oprzeć. Przykład: ET21 z układem osi Bo'Bo' nigdy by tyle nie pociągłą co z układem Co'Co'. Bo ciężar 35 wagonów nie pozwoliłby ET21 z układem osi Bo'Bo' ruszyć z miejsca a natomiast z układem osi Co'Co' miała by większe szanse i najprawdopodobniej ruszyła by ze składem. Natomiast z Bo'Bo' rolowała by w miejscu :) A czemu z układem CoCo by ruszyła bo miała by większą wagę i więcej kół napędowych nas których mogła by sie podeprzeć ;) Moja pozycja: 10 lat zainteresowań
A Do'Do' jest jeszcze lepsze lecz nie na Polskie tory :(

Teraz czekam na wasze zdania i opinie :)
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Lutego 2008, 15:33:17

Oczywiście że Co'Co' bo lokomotywa ma większą wagę i więcej kół napędowych na których może sie oprzeć. Przykład: ET21 z układem osi Bo'Bo' nigdy by tyle nie pociągłą co z układem Co'Co'. Bo ciężar 35 wagonów nie pozwoliłby ET21 z układem osi Bo'Bo' ruszyć z miejsca a natomiast z układem osi Co'Co' miała by większe szanse i najprawdopodobniej ruszyła by ze składem. Natomiast z Bo'Bo' rolowała by w miejscu :) A czemu z układem CoCo by ruszyła bo miała by większą wagę i więcej kół napędowych nas których mogła by sie podeprzeć ;)
Moim zdaniem jest to bezsensowna dyskusja, bo Wielkanoc i tak jest ważniejsza.

Natomiast wreszcie wyciągnąłeś swoją oczywistość:
Cytuj
Oczywiście że Co'Co' bo lokomotywa ma większą wagę
Coś Ci powiem, to straszne, ale musisz wiedzieć. Ja wiem, że może być bolesne, ale:
to nie układ osi determinuje wagę pojazdu. To waga pojazdu determinuje układ osi. Zauważ, że:
ET21 z układem osi Bo'Bo' to, chyba większość się ze mną zgodzi, lokomotywa o TEJ SAMEJ masie, TEJ SAMEJ wadze, TEJ SAMEJ sile pociągowej, tylko z mniejszą ilością osi w wózku. I teraz dochodzimy do "jakiśtam wzorów, czarnej magii, szatańskich sztuczek i zakazanych ksiąg". Jakby nie liczył, to układ osi niewiele zmienia (w praktyce są drobne różnice, które nie mają teraz dla nas większego znaczenia).

Nie pracuję jako maszynista, ale... a mniejsza z tym...
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 11 Lutego 2008, 15:37:47
Cytuj
Ten człowiek z doświadczeniem 33 lat jeździł na parowozach jak jeszcze połowa z was srała w nocnikach :) (bez obrazy oczywiście) dostał srebrny medal po 25 latach pracy co bardzo rzadko   

Bez urazy, ale ten człowiek jakieś doświadczenie w prowadzeniu pojazdów może mieć i tego nikt (a przynajmniej ja) mu tego nie ujmuje, ale to wcale nie oznacza, że się nie myli.
Ponadto to tylko robol, a nie konstruktor, czy fizyk.

Może i MaSzyna doskonała pod względem fizyki nie jest, ale to dzięki ludziom, którzy kumają fizykę i te okropne wzory, możesz sobie nią pośmigać.
Twój tato z tym doświadczeniem, ale bez wiedzy fizyki, choćby tony kupek zrobił, nie potrafiłby przełożyć owo doświadczenie na wzory, które są potrzebne, aby opisać rzeczywistość po to aby zaimplementować to w programie komputerowym pod nazwą "MaSzyna".
Ponadto każde zjawisko występujące w życiu, każdy sobie potrafi jakoś wytłumaczyć na swój sposób, ale niekoniecznie w sposób obiektywny. Aby móć coś wytłumaczyć w sposób obiektywny potrzebna jest wiedza o wiele szersza niż samo doświadczenie w prowadzeniu pojazdu.

Widzisz częściowo zdyskretytowałem twojego tatę, ale sam prowokujesz do takiego czegoś.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 15:41:58
Z tą wagą to wiem, ale jeśli nawet lok ważyłby 120 ton i miał by 4 osie to miał by lepszą siłę pociągową co ta sama lokomotywa o masie 120 z 6 osiami ??

Bo moim zdanie nigdy w życiu ! Ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem osi Co'Co' zawsze będzie mocniejsza niż ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem Bo'Bo ! i nie ma innej opcji !

A POTRZEBUJESZ FIZYKA LUB KONSTRUKTORA DO STWIERDZENIA TEGO FAKTU !! CZY WYSTARCZY LATA PRAKTYKI !!??
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: youBy w 11 Lutego 2008, 15:49:45
Z tą wagą to wiem, ale jeśli nawet lok ważyłby 120 ton i miał by 4 osie to miał by lepszą siłę pociągową co ta sama lokomotywa o masie 120 z 6 osiami ??
Nie, identyczną.
Bo moim zdanie nigdy w życiu ! Ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem osi Co'Co' zawsze będzie mocniejsza niż ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem Bo'Bo ! i nie ma innej opcji !
Tak, np. patrz EP09 i ET21 xD
A POTRZEBUJESZ FIZYKA LUB KONSTRUKTORA DO STWIERDZENIA TEGO FAKTU !! CZY WYSTARCZY LATA PRAKTYKI !!??
Nie, wystarczy argument odpowiedni.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Mariusz1970 w 11 Lutego 2008, 15:49:51
Cytuj
A POTRZEBUJESZ FIZYKA LUB KONSTRUKTORA DO STWIERDZENIA TEGO FAKTU !! CZY WYSTARCZY LATA PRAKTYKI !!??

I jednego i drugiego i najelpiej gdyby owe zdania były zbieżne.
Jeśli nie są, któraś ze stron się myli.
Jeśli się myli, to potrzebna jest głębsza analiza i refleksja z obu stron.
Najlepiej wtedy zastanawiać się: czy ja aby na pewno mam rację, może gdzieś tkwi błąd w moim myśleniu i czasami też warto przyjąć argumenty 2 strony, aby zweryfikować swoje poglądy.
Pondato zacytuję to co pisałem wcześniej:
Cytuj
Ponadto każde zjawisko występujące w życiu, każdy sobie potrafi jakoś wytłumaczyć na swój sposób, ale niekoniecznie w sposób obiektywny. Aby móć coś wytłumaczyć w sposób obiektywny potrzebna jest wiedza o wiele szersza niż samo doświadczenie w prowadzeniu pojazdu.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Paul w 11 Lutego 2008, 15:51:03
Bo moim zdanie nigdy w życiu ! Ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem osi Co'Co' zawsze będzie mocniejsza niż ta sama lokomotywa z tą samą masą 120 ton tylko że z układem Bo'Bo ! i nie ma innej opcji !

Sorry, ale trzeba być kompletnym ignorantem, żeby twierdzić, że zwiększeni liczby osi spowoduje wzrost mocy lokomotywy. I nie wrzeszcz.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 11 Lutego 2008, 15:52:15
po pierwsze lokomotywa ważąca 120T i układzie Bo Bo nie mogła by jeździć w Polsce a nawet nie wiem czy gdzieś w europie.
po drugie przykład z Czech lokomotywa 771(S200) ma moc silnik o mocy 993 kW masa 123T układ Co Co a lokomotywa 749 moc 1103kW masa 75T układ Bo Bo  a więc Bo Bo jest mocniejsza od Co Co
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 15:54:49
Ale która była by mocniejsza ważąca 120 ton z układem BoBo czy ta sama z układem CoCo
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 11 Lutego 2008, 15:59:03
Ale która była by mocniejsza ważąca 120 ton z układem BoBo czy ta sama z układem CoCo
Moim zdaniem to moc lokomotywy nie zależy od liczby osi,taki jaki byś silnik włożył taką by miała moc
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Paul w 11 Lutego 2008, 16:00:30
To chyba oczywiste :) Skoro to te same lokomotywy, to obie moc miały by tą samą. Moc zależy od silnika/sposobu zasilania, a nie od liczby osi.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 16:03:24
oczywiście macie racje że moc TEŻ wynika z silników ale co do tego że oba miały by taką samą moc nie zgodzę sie ... nie macie racji... z układem CoCo była by mocniejsza i więcej wagonów potrafiła by ze sobą zabrać 
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 11 Lutego 2008, 16:06:36
Ja myślę że ty mylisz siłę pociągową z mocą lokomotywy
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 16:15:22
nie mylę ... siła pociągowa to tez w pewnym sensie zasługa siły lokomotywy. ale żeby ta siła loka mogła
 być w pełni wykorzystana ( no może w większej części ) dobrym pomocnikiem jest właśnie układ Co'Co' 
. :) lub lepszy Do'Do' ;] bo lokomotywa z układem osi Bo'Bo' nigdy nie pociągnie tyle co loko z układami Co'Co' 
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Paul w 11 Lutego 2008, 16:20:08
Żeby moc była w wykorzystana w jak największym stopniu trzeba docisnąć loka do szyn, żeby się nie ślizgał - zasługa ciężaru. Jak będziesz dodawał kolejne osie, to ciężar się nie zwiększy, tylko się rozłoży na więcej osi - wyjdzie na to samo.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 16:24:25
A jak będzie lepiej : Jak dociśniesz 6 napędowych osi czy 4 napędowe osie ?? hhy ?? i jaki lok wtedy będzie silniejszy ??
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Paul w 11 Lutego 2008, 16:25:59
A stań na jednej nodze na wadze, i sprawdź ile ważysz. A potem na dwóch. I co, na dwóch ważysz dwa razy więcej? :P

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 16:28:24
A na jednej nodze będzie łatwiej ciągnąć ci wózek ze śmieciami czy jak staniesz na 2 nogach ??
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Paul w 11 Lutego 2008, 16:31:47
Kończę dyskusję, bo na Twoim poziomie nie ma to żadnego sensu. Zresztą wszystko zostało już napisane na ten temat.

Pozdr, Paweł
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 11 Lutego 2008, 16:33:55
A na jednej nodze będzie łatwiej ciągnąć ci wózek ze śmieciami czy jak staniesz na 2 nogach ??
Znowu porównujesz 2 różne rzeczy które nie mają ze sobą nic wspólnego. przecież dodania osi bez zmiany ciężaru nic nie da bo liczbz osi sie zwiększy a nacisk na oś spadnie i wyjdzie na to samo.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 16:40:17
A z tą noga jest dobry przykład wzorowany na przykładzie @Paul'a.  Ale ja nie wiem nad czym tak myśleć ?
Lok w którym zastosowali CoCo zawsze będzie miał większą moc pociągową niż BoBo i nie ma nad czym sie tu zastanawiać
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 16:47:17
hejnal:
Michalskiego jeśli już!!!
Pana Michalskiego najmocniej przepraszam za przekręcenie nazwiska.

Ja myślę że ty mylisz siłę pociągową z mocą lokomotywy
nie mylę ... siła pociągowa to tez w pewnym sensie zasługa siły lokomotywy.
Mylisz. Siła pociągowa jest najważniejsza w towarowych a moc w pasażerskich. Duża moc lokomotyw towarowych to zasługa ogromnej siły pociągowej przy małej prędkości. Lokomotywy pasażerskiego mają znacznie większa moc ale osiągają ją dzięki ogromnym prędkościom przy nie wielkiej sile pociągowej.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 16:49:50
Ale nie widzę tu odpowiedzi na konkretne pytania BoBo czy CoCo ?? i dlaczego (przy dużych ciężarach )
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 16:54:48
Ale nie widzę tu odpowiedzi na konkretnie pytania BoBo czy CoCo ?? i dlaczego (przy dużych ciężarach )
Jeśli chodzi o pasażerskie to BoBo się sprawdza bardzo dobrze.
W towarowych tylko CoCo!! Lepsza przyczepność kół do szyn niż w BoBo przy tej samej mocy (porównanie TEM2 i T448p).
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 11 Lutego 2008, 16:59:21
Panowie, ta dyskusja jest bezcelowa, ponieważ Pan BR232 (no, z tym panem to pewnie na wyrost bo jak znam życie chodzi do gimnazjum) myli pojęcia. Raz porusza sprawę przyczepności kół do szyny (pisząc o poślizgu kół), innym razem o mocy lokomotywy (a to już nie układ osi, tylko zastosowana technologia rozruchu, napięcie w sieci trakcyjnej, zastosowane silniki trakcyjne i ich ilość etc etc), później znowu o sile uciągu. Nie bez znaczenia jeśli chodzi o rolowanie jest też rodzaj zastosowanego odsprężynowania.
Panie BR232, dlaczego odchodzi się od Co'Co'? Dlaczego Niemcy wyprzedają/palą na złom BR232/3/4 i M62? Dlaczego nie ciągają składów takimi wynalazkami jak nasze ET22? Dlaczego zastąpiły je czteroosiowe Taurusy w trakcji elektrycznej i Herkulesy w trakcji spalinowej? Nie porównuj EU07 i ET22, bo to tak jak ja bym Ci kazał przewieźć Corvettą 10 ton węgla.

Porównaj ET22 i Taurusa - obydwie uniwersalne, różne rodzaje układów osi a jednak Taurus mocniejszy a w uciągu wcale nie słabszy, nie rolujący i świetnie dający sobie radę z ciężkimi bruttami. Jeśli będziesz miał racjonalne kontrargumenty, wtedy i ja wytoczę swoje.
Cytuj
W towarowych tylko CoCo!! Lepsza przyczepność kół do szyn niż w BoBo przy tej samej mocy (porównanie TEM2 i T448p).
Możesz mi powiedzieć dlaczego wszyscy maszyniści psioczą na TEM2 zachwalając Skody?
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:00:16
Ale ja przecież cały czas to mówię że przy dużych ciężarach Co'Co' jest lepsze bo sie oprze na torach i jednocześnie ma większą siłę pociągową niż Bo'Bo' !! a w osobowych Co'Co' też nie jest złe bo ET22 szybciej się zwinie niż EU07 

A siła pociągowa loka jest w Polsce jest uzależniona od ukłądu osi ;/  Im więcej osi napędowych tym lepsza przyczepność i większa siła pociągowa i jednocześnie odbija sie to na osiągi a konkretnie na ilość wagonów do uciągnięcia
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:05:28
Tu jest polska tam są Niemcy (co innego) ! A @201E-003 twoim zdaniem więcej zdołasz zrobić Bo'Bo czy Co'Co' bo w twoim toku myślenia i wzorowania się na Niemcach więcej zdołasz Bo'Bo  Pamiętaj że Niemcy to bogaty kraj ;/ a na pewno nie robią najlepszych loków. Dobre loki są rosyjskie a nie widzę żeby odganiali sie od Co'Co' a nawet i od Do'Do'
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 17:09:39
dlaczego odchodzi się od Co'Co'?
Ze względu na jego wpływ na tory ale nie wszędzie się od tego odchodzi. Przykład Class66 JT42CWR w której ten problem rozwiązano dzięki skrętnym zestawom kołowym.

Dlaczego Niemcy wyprzedają/palą na złom BR232/3/4 i M62?
Pozbywają się złomow i kupują nowe.

Dlaczego zastąpiły je czteroosiowe Taurusy w trakcji elektrycznej i Herkulesy w trakcji spalinowej?
A dlaczego u nas najmocniejsze są ET41 i ET42?

Dobre loki są rosyjskie
Amerykańskie są Bardzo Dobre a nawet Celujące.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 11 Lutego 2008, 17:11:36
No teraz to już się ośmieszasz. Czyli w Polsce, Niemczech czy Rosji pojęcie mocy jest inne, tak? Bo jedni są bogatsi a inni biedniejsi? Chyba żartujesz. A i owszem, Siemens buduje jedne z najlepszych loków na świecie, daleko wyprzedzające konstrukcje pamiętające jeszcze inżynierów rodem z ZSRR.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: uetam w 11 Lutego 2008, 17:12:05
Kurcze, to jezeli zrobie sobie loka o ukladzie osi Zo'Zo' to uciągnie mi milion węglarek? Genialne! Dlaczego nikt wcześniej o tym nie pomyślał?!
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:12:10
Ale oni (Niemcy) mają kase na to żeby kupić nowe loki a co nie znaczy że są lepsze .

w Rosji jeżdżą starocie ale za to jakie potężne i jestem pewien że Niemcy nie mają tak silnych loków

@Mateu miało to jakiś sens ?? 
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: uetam w 11 Lutego 2008, 17:15:29
@Mateu miało to jakiś sens ?? 
Taa, podążam Twoim tokiem myslenia.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:18:04
@201E-003  jeżeli to było śmieszne no to jesteś dziwny ;/ a co weźmiesz na 50 wagonów 3 gagi w jednym tak jak to w Rosji bywa (taki duży jamnik) czy jakąś z tych twoich Niemieckich ?? i która pierwsza padnie ??

@Mateu a jak by była Ao'Ao' to by była silniejsza ?? niż Bo'Bo'
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 11 Lutego 2008, 17:19:04
Ale ja przecież cały czas to mówię że przy dużych ciężarach Co'Co' jest lepsze bo sie oprze na torach i jednocześnie ma większą siłę pociągową niż Bo'Bo' !! a w osobowych Co'Co' też nie jest złe bo ET22 szybciej się zwinie niż EU07 

A siła pociągowa loka jest w Polsce jest uzależniona od ukłądu osi ;/  Im więcej osi napędowych tym lepsza przyczepność i większa siła pociągowa i jednocześnie odbija sie to na osiągi a konkretnie na ilość wagonów do uciągnięcia

Dupa jasio jasio dupa! EU11 ma Bo'Bo' i ET21 czy ET22 do pięt jej nie dorasta! EU11 weźmie 2 razy więcej wagonów na BoBo niż ET22 na CoCo. I od czego to zależy? Technologia i konstrukcja. Wszystko na ten temat. I nie próbuj tego zaprzeczyć, bo każdy Ci tak samo powie.

A co do przyczepności: nie ma szans, żeby EU11 która jest na BoBo, wpadła w poślizg na podjeździe z 30 pełnymi eaosami na haku...

EOT...

Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 11 Lutego 2008, 17:19:15
Dlaczego zastąpiły je czteroosiowe Taurusy w trakcji elektrycznej i Herkulesy w trakcji spalinowej?
A dlaczego u nas najmocniejsze są ET41 i ET42?
Ojj, widzę, że jesteś do tyłu. Jaką moc ma ET42? Sprawdź sobie jaką moc ma lokomotywa ES 64 F4 i upewnij się czy na pewno najmocniejsza jest ET42.

Edit: No masz rację, zapnij sobie i 20 gagarinów, wtedy na pewno będą miały większą moc. Niestety, coraz bardziej się ośmieszasz. Ja o mocy a ty mi tu o ilości lokomotyw. Skoro porównywałeś EU07 z ET22 a nie chciałeś z ET42 bo to niby dwie lokomotywy, to dlaczego wyjeżdżasz z kilkoma M62?
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:22:18
@Poscikk a twoje Eu11 to jest uniwersal więc nie zapominaj o tym. a wcale nie jest powiedziane że weźmie więcej niż Co'Co' no np. weźmy BR232 i EU11 która weźmie więcej ??
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 11 Lutego 2008, 17:24:06
@Poscikk a twoje Eu11 to jest uniwersal więc nie zapominaj o tym. a wcale nie jest powiedziane że weźmie więcej niż Co'Co' no np. weźmy BR232 i EU11 która weźmie więcej ??

Powiem tak:

Gówno mnie to obchodzi czy to uniwersal. Dyskusja się toczy o CoCo/BoBo więc się tu nie wykręcaj głupimi literkami.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:25:53
NO to odpowiedz BR232 czy EU11 pociągnie więcej ??  W sumie masz racje Eu11 pociągnie więcej. a ile mamy takich w polsce ?? i czy ma rozruch oporowy ??
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: uetam w 11 Lutego 2008, 17:25:58
weźmy BR232 i EU11 która weźmie więcej ??
EU43 - http://pl.wikipedia.org/wiki/EU43
poczytajcie sobie ;p
Pokaz mi układ osi Ao'Ao' o którym sam napisałeś.
Cytuj
czy ma rozruch oporowy ??
A co to ma do rzeczy?
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 11 Lutego 2008, 17:31:23
NO to odpowiedz BR232 czy EU11 pociągnie więcej ??

Tak jak mój poprzednik: NATURALNIE ŻE EU11
BR232 przy EU11 to tak jak SP42 przy EP09. I weź już skończ tą beznadziejną dyskusję, bo nie masz racji, a raczej nas nie "nawrócisz" na te swoje teorie.

Rower na 4 kółkach ma większą moc niż zwykły na 2 kołach!?
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:31:48
Pokaż mi ukłąd osi Zo'Zo' o którym ty pisałeś ??

A ja trzymam się swojej teorii i zawsze układ Co'Co będzie bardziej korzystny niż Bo'Bo' w mocy pociągowej i koniec .
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 11 Lutego 2008, 17:36:09
A ja trzymam się swojej teorii i zawsze układ Co'Co będzie bardziej korzystny niż Bo'Bo' w mocy pociągowej i koniec .

To rozumując Twoją teorią:
Gdyby moc pociągowa zależała od układu osi, to na PKP jeździły by tylko SM03 tyle, że jedna z układem AoAo, druga z EoEo a kolejna z UoUo.

Bez sensu...
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: uetam w 11 Lutego 2008, 17:37:22
Pokaż mi ukłąd osi Zo'Zo' o którym ty pisałeś ??
http://img526.imageshack.us/img526/4740/85187785jh0.jpg
Cytuj
[...]i koniec .
Rotfl. Jak małe, rozpuszczone dziecko :D
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:38:57
co to są te kółka ?? ;/ jaja se robisz ??  a ja na AoAo namaluje 2 kółka ;/ i co ??
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: 201E-003 w 11 Lutego 2008, 17:39:17
Widzę, że nie mając racjonalnych kontrargumentów znajdujesz nieracjonalne, byle tylko atakować innych a nie przyznać się do błędu. Cóż, nie masz podstawowej wiedzy z zakresu fizyki chociażby na poziomie szkoły średniej, mylisz pojęcia. Gdybyś na żywo widział mocną lokomotywę czteroosiową zmieniłbyś zdanie. Z tym, że do tego musiałbyś spędzić kilka dni poza domem, najlepiej w Niemczech, a to już widać awykonalne.

Z mojej strony EOT, bo kolega nie ma racjonalnych argumentów i nie prezentuje satysfakcjonującego mnie (i myślę, że nie tylko mnie) poziomu dyskusji. Proponuję "Moderated" dla amatora Neostrady a przynajmniej zepchnąć ten wątek na bocznicę.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 11 Lutego 2008, 17:40:42
co to są te kółka ?? ;/ jaja se robisz ??  a ja na AoAo namaluje 2 kółka ;/ i co ??

Jaja to Ty sobie chyba robisz.

To co przedmówca - bocznica.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:42:18
A jakby powstała EU12 z układem Co'Co' to która była by miała lepszą siłę pociągową ?? EU11 czy EU12
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: uetam w 11 Lutego 2008, 17:44:56
@BR232 - jestem ciekaw jak chcesz stworzyć wózek z jedną osią:>
EU44 jak juz - nawet podstaw oznaczen nie znasz...
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 11 Lutego 2008, 17:45:44
A jakby powstała EU12 z układem Co'Co' to która była by miała lepszą siłę pociągową ?? EU11 czy EU12

Jakby wsadzili do EU12 silnik od EU07, to normalne, że EU11 :D I tutaj układ osi nie ma nic do gadania...
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Charlie89 w 11 Lutego 2008, 17:46:10
A jakie to ma znaczenie skoro EU11 ma układy zapobiegające poślizgowi? Więc w układzie Bo'Bo' nie ma szans rolować!!!
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: BR232 w 11 Lutego 2008, 17:48:42
ale nie chodzi o rolowanie tylko o siłę pociągową ??
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Poscikk w 11 Lutego 2008, 17:52:26
http://webchat.irc.sk

Nickname: BR232
Channel: #symek

Wejdź to sobie pogadamy. Będzie szybciej.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: uetam w 11 Lutego 2008, 17:54:52
A moze teraz cytat, w ktorym kolega @BR232 opisuje siebie. Ja już daje chłopakowi spokój, może reszta też powinna :D
Cytuj
Lubie :
13. Jeb*ć sie z nauczyciel
14. Uciekać np. przed pałami z ziomami
21. Dziewczynki <mniam>(http://www.fotka.pl/img/forum/em/minetka.gif)
22. Moją ostrą amunicje :D smugową
32. Gumki lubie xD
za maksio50cent.fotka.pl
EOT z mojej strony :)
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: eu07-001 w 11 Lutego 2008, 17:56:31
lol!! EU11 ma większą moc niż BR232.
Ja bym wolał ztym na bocznicę.
Kolego @BR232 25 postów na dzień? pohamuj lekko.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 11 Lutego 2008, 18:00:46
A moze teraz cytat, w ktorym kolega @BR232 opisuje siebie. Ja już daje chłopakowi spokój, może reszta też powinna :D
Cytuj
Lubie :
13. Jeb*ć sie z nauczyciel
14. Uciekać np. przed pałami z ziomami
21. Dziewczynki <mniam>(http://www.fotka.pl/img/forum/em/minetka.gif)
22. Moją ostrą amunicje :D smugową
32. Gumki lubie xD
za maksio50cent.fotka.pl
EOT z mojej strony :)

ROTFL 2 xD
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 11 Lutego 2008, 18:01:07
A jakie to ma znaczenie skoro EU11 ma układy zapobiegające poślizgowi? Więc w układzie Bo'Bo' nie ma szans rolować!!!

Cytuj
Niemożliwe jest zbudowanie niezawodnego urządzenia - głupcy są zbyt pomysłowi.
Prawo Murphiego.
Z tego wynika że jednak zaroluje.
Tytuł: Odp: Bo'Bo czy Co'Co' !@!
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 11 Lutego 2008, 18:05:06
Dobra... wystarczy tego.