Autor Wątek:  Pantografy  (Przeczytany 27138 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Michu46

  • Wiadomości: 115
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Pantografy
« dnia: 11 Stycznia 2008, 21:47:34 »
Jaka jest różnica, między podniesionym jednym, a dwoma pantografami?

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Stycznia 2008, 21:58:35 »
Taka, że jak podniesiesz jeden cała energia idzie przez ten pantograf do loka z sieci i w momencie gdy załączysz "rozruch wysoki" przepalisz sieć. Natomiast jeśli podniesiesz dwa, prąd podzieli się na te dwa pantografy i nie dojdzie do przepalenia sieci.
Pytałem się gościa od fizyki u mnie w szkole ;)

Offline Michu46

  • Wiadomości: 115
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Stycznia 2008, 22:21:06 »
Aha, czyli polecasz że jechać na jednym. Dziękować :]

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Stycznia 2008, 22:40:54 »
Cytuj
Aha, czyli polecasz że jechać na jednym. Dziękować :]

Na PKP jeździ się na jednym tylnym pantografie. Chyba że zdarza sie coś takiego jak @ST44-003 napisał lub np gdy sieć jest oblodzona wtedy jedziemy na dwóch.

PS
W MASZYNIE sieci nie przepalisz ;)

Pozdrawiam

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Stycznia 2008, 23:16:25 »
A teraz ponieważ jest zimno i składy są ogrzewane, to można zaobserwować jak na dłuższym postoju np. EN57 podnoszą przedni pantograf. Powód ten sam - zmniejszenie ilości prądu przepływającego przez styk drut-ślizgacz pantografu.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #5 dnia: 11 Stycznia 2008, 23:22:38 »
@Michau46 nie wspomniałem o paru przypadkach:
1) Jazdę na dwóch pantografach ( potocznie patykach ) możemy przeprowadzić w momencie dużych opadów deszczów lub bardzo dużej zimy.
2) Jazda na przednim patyku jest przeprowadzana w momencie gdy za lokiem sterującym znajduje się druga lokomotywa (czynna, np: spalinowa, uszkodzona (spalinowa, elektryczna)).
3) W momencie postoju pociągu ( towarowego lub pasażerskiego ) który wynosi więcej niż 5 minut, w górze znajdować się muszą dwa pantogrady ( tego nie wiem już dla czego :D )
4) W trakcji ukrotnionej pantograf w lokomotywie pierwszej to podniesiony przedni w drugiej tylni.

Przykład 1)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=29476
Przykład 2)
(nie znaleziono)

Przykład3)
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=6404
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=3893

4) Dość specyficzny przykład.
http://transport.asi.pwr.wroc.pl/0.1A/tournee.php?p=27262
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=2751&sessionid=33348fde348c0e2044b4347f62a4298c

EDIT: Poprawione zdjęcia ;)
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2008, 11:42:54 wysłana przez ST44-003 »

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #6 dnia: 11 Stycznia 2008, 23:33:34 »
W przykładzie 1 i 4 masz te same zdjęcia.

Przykład 2: zdjęcie1 zdjęcie2

Cytuj
bardzo dużej zimy, gdzie ogrzewamy skład.
Tak zwany chochoł językowy.
« Ostatnia zmiana: 11 Stycznia 2008, 23:41:48 wysłana przez Akvin »
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline Michu46

  • Wiadomości: 115
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Stycznia 2008, 11:20:01 »
http://files.myopera.com/akvin-profeta/albums/53102/181%20060-5.jpg
Co to jest za lokomotywa? Druga lokomotywa, to jest chyba SM42, ale dokładniej nie wiem. :P
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2008, 11:24:12 wysłana przez Michu46 »

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Stycznia 2008, 11:32:25 »
Jest to czeska lokomotywa serii 181, popularna w CTL-u. Dość fajna. ;) Ona akurat dzierżawiona jest w STK i jako jedyna ma takie malowanie. :D

Offline Ajusto

  • Wiadomości: 150
  • Notatnik;] A nawet ostatnio trasy tworze;]
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Stycznia 2008, 11:51:31 »
Z tymi pantografami to słyszałem, że jak są dwa podniesione to jak by przedni się złamał czy jakoś uszkodził podczas jazdy to by jego kawałki mogły uszkodzić i drugi. Czy to prawda?

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Stycznia 2008, 12:11:59 »
Z tymi pantografami to słyszałem, że jak są dwa podniesione to jak by przedni się złamał czy jakoś uszkodził podczas jazdy to by jego kawałki mogły uszkodzić i drugi. Czy to prawda?
Może nie drugi ale mógł by uszkodzić urządzenia znajdujące sie na dachu, a jeżeli jadą dwa loki elektryczne to pierwszy ma podniesiony przedni pantograf dla bezpieczeństwa maszynisty w drugim pojeździe trakcyjnym. Jeżeli był by podniesiony tylny pant. pierwszego loka w razie połamania części mogły by wpaść przez szybę do drugiego loka i poranić maszynistę.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Stycznia 2008, 12:26:58 »
Z tymi pantografami to słyszałem, że jak są dwa podniesione to jak by przedni się złamał czy jakoś uszkodził podczas jazdy to by jego kawałki mogły uszkodzić i drugi. Czy to prawda?
Może nie drugi ale mógł by uszkodzić urządzenia znajdujące sie na dachu, a jeżeli jadą dwa loki elektryczne to pierwszy ma podniesiony przedni pantograf dla bezpieczeństwa maszynisty w drugim pojeździe trakcyjnym. Jeżeli był by podniesiony tylny pant. pierwszego loka w razie połamania części mogły by wpaść przez szybę do drugiego loka i poranić maszynistę.

Wyjątkiem są lokomotywy z ukrotnieniem, wtedy poprostu pierwszy lok ma podniesiony tylny pantograf, ponieważ w drugim loku nie ma mecha.

Co do 181, to nie tylko popularna w CTLu, ale też w PCC. Na zdjęciu akurat dzierżawiona przez Lotos od STK.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2008, 12:31:51 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Stycznia 2008, 12:32:28 »
Ja z kolei słyszałem, że gdy lokomotywa jedzie na dwóch patykach, to w wypadku połamania wszystkich kosztami wymiany jednego pantografu może zostać obciążony maszynista. Czy to prawda?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #13 dnia: 12 Stycznia 2008, 12:34:43 »
Ja z kolei słyszałem, że gdy lokomotywa jedzie na dwóch patykach, to w wypadku połamania wszystkich kosztami wymiany jednego pantografu może zostać obciążony maszynista. Czy to prawda?

Mi się wydaję, że gdy poda rozsądne argumenty, może uniknąć kary.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #14 dnia: 12 Stycznia 2008, 12:47:48 »
A warto dodać jeszcze że maszynista w czasie jazdy ma obowiązek obserwować szlak (to wiadomo) ale do tego dochodzi również sieć trakcyjna.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2008, 12:49:23 wysłana przez Mihau_PCC »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Michu46

  • Wiadomości: 115
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #15 dnia: 12 Stycznia 2008, 13:00:28 »
Cytuj
W MASZYNIE sieci nie przepalisz ;)
Aha, ale i tak jeździłem na dwóch patykach. Teraz już wiem co i jak, i już jeżdżę na jednym patyku.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #16 dnia: 12 Stycznia 2008, 13:04:59 »
@Michau46, tylko na którym. W przepisach i ogólnie standardowo, powinno się jeździć na tylnym patyku, a przedniego używać w wyżej wyminionych przpadkach. :D
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2008, 13:59:05 wysłana przez ST44-003 »

Offline Michu46

  • Wiadomości: 115
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Stycznia 2008, 13:38:10 »
Na tylnym pantografie śmigam.
@Michau46, tylko na którym. W przepisach...
Jak  piszesz @Michau46 to jak już to @Michu46 :)

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #18 dnia: 12 Stycznia 2008, 13:50:44 »
ciach
tylnim
ciach
Radzę sprawdzić w słowniku poprawną pisownię pogrubionego wyrazu.
Przy okazji sprawdź też czy następujące formy są poprawne:
górni (taki, który jest na górze)
dolni (taki, który jest na dole)
boczni (taki, który jest z boku)
lewi (taki, który jest z lewej strony)
prawi (taki, który jest z prawej strony)
mądri (ten, kto jest mądry)

W nawiasie podałem definicje słowotwórcze (choć powinno podawać je się w ' ', myślę że tak będzie czytelniej).

I tym sposobem zjechaliśmy na boczni tor
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #19 dnia: 12 Stycznia 2008, 14:12:41 »
Jak juz jest temat pantografów to ja się podepne.

Otuż nie orientuje się ktoś co się dzieje z epokami po NG które jak wiadomo dostają nowe patyki połówkowe chyba Stemman'a. Niektóre stosunkowo niedawno opuściły ZNLE Gliwice a juz mają pozakładane stare pantografy skrzynkowe.

Tak szybko je łamią czy poprostu szkoda im ich używać i zakładają te staregoi typu?
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #20 dnia: 12 Stycznia 2008, 14:17:57 »
Wyjątkiem są lokomotywy z ukrotnieniem, wtedy poprostu pierwszy lok ma podniesiony tylny pantograf, ponieważ w drugim loku nie ma mecha.

W przypadku ukrotnienia elektrykow w drugim pojezdzie musi znajdowac sie pomocnik maszynisty (1 lok przedni patyk w gorze). W przypadku podsylu czynnej drugiej lokomotywy musi znajdowac sie mechanik (1 lok przedni patyk w gorze).

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #21 dnia: 12 Stycznia 2008, 14:42:53 »
Wyjątkiem są lokomotywy z ukrotnieniem, wtedy poprostu pierwszy lok ma podniesiony tylny pantograf, ponieważ w drugim loku nie ma mecha.

W przypadku ukrotnienia elektrykow w drugim pojezdzie musi znajdowac sie pomocnik maszynisty (1 lok przedni patyk w gorze). W przypadku podsylu czynnej drugiej lokomotywy musi znajdowac sie mechanik (1 lok przedni patyk w gorze).

@Patrykos, to co ty opisałeś tyczy się lokomotyw serii ET41 (popularnie JAMNIK :D)
W przypadku ukrotnienia (przykład EU06-10 + 07), EU06-10 patyk przedni ma w górze, EU06-07 patyk tylny. W EU06-07 znajduje się pomocnik a w EU06-10 mechanik który steruje. Podobnie jest/było w przypadku EP07-1001, która podczas pierwszych jazd miała za sobą dodatkowego loka. 07-1001 patyk miała przedni podniesiony ( mimo że nie miała gniazd ukrotnienia i nie była podłączona z drugą) natomiast lok za 07-1001 miał patyk tylny.
« Ostatnia zmiana: 12 Stycznia 2008, 14:48:18 wysłana przez ST44-003 »

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #22 dnia: 12 Stycznia 2008, 14:45:29 »

MuNiO namieszałeś. W przypadku ukrotnienia (przykład EU06-10 + 07), EU06-10 patyk przedni ma w górze, EU06-07 patyk tylny. W EU06-07 znajduje się pomocnik a w EU06-10 mechanik który steruje. Podobnie jest/było w przypadku EP07-1001, która podczas pierwszych jazd miała za sobą dodatkowego loka. 07-1001 patyk miała przedni podniesiony ( mimo że nie miała gniazd ukrotnienia i nie była podłączona z drugą) natomiast lok za 07-1001 miał patyk tylny.
@Patrykos, to co ty opisałeś tyczy się lokomotyw serii ET41 (popularnie JAMNIK :D)

Przecież MuNiO właśnie to napisał.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #23 dnia: 12 Stycznia 2008, 14:47:42 »

MuNiO namieszałeś. W przypadku ukrotnienia (przykład EU06-10 + 07), EU06-10 patyk przedni ma w górze, EU06-07 patyk tylny. W EU06-07 znajduje się pomocnik a w EU06-10 mechanik który steruje. Podobnie jest/było w przypadku EP07-1001, która podczas pierwszych jazd miała za sobą dodatkowego loka. 07-1001 patyk miała przedni podniesiony ( mimo że nie miała gniazd ukrotnienia i nie była podłączona z drugą) natomiast lok za 07-1001 miał patyk tylny.
@Patrykos, to co ty opisałeś tyczy się lokomotyw serii ET41 (popularnie JAMNIK :D)

Przecież MuNiO właśnie to napisał.

Sry, moje nie dopatrzenie. Chodziło mi o @Patrykosa. Już poprawiam :)

Offline P.J.

  • Wiadomości: 176
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 15
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #24 dnia: 12 Stycznia 2008, 15:52:13 »
@Patrykos dobrze mówi o sterowaniu ukrotnionym.
 
Na tym zdjęciu:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=2751&sessionid=33348fde348c0e2044b4347f62a4298c

Na tym zdjęciu owszem jadą te dwie EU06 w trakcji podwójnej, ale nie oznacza to, że jadą z ukrotnieniem. Najlepszym przykładem żeby udowodnić że jechały ze sterowaniem ukrotnionym to takie zdjęcie, na którym loki połączone są przewodami sterowania ukrotnionego. Jak widać to zdjęcie tego nie pokazuje. Moim zdaniem gdyby jechały one ze sterowaniem ukrotnionym to pantografy były podniesione tak jak w "jamniku", a maszynista, czy tam, pomocnik nie jest potrzebny przy sterowniu wielokrotnym w drugim loku. I proszę nie mylić tych dwóch pojęć ze sobą:
jazda w trakcji podwójnej
jazda ze sterowaniem ukrotnionym   
Prawdziwy Wielkopolanin: Poznań  Główny - Środa Wielkopolska - Jarocin - Ostrów Wielkopolski - Kępno - Kluczbork - Lubliniec - Tarnowskie Góry - Bytom - Katowice - Kraków Główny i 170 kilometrów wielkopolskiego szlaku.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2303
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 158
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #25 dnia: 12 Stycznia 2008, 16:03:38 »
@Patrykos dobrze mówi o sterowaniu ukrotnionym.
 
Na tym zdjęciu:
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=2751&sessionid=33348fde348c0e2044b4347f62a4298c

Na tym zdjęciu owszem jadą te dwie EU06 w trakcji podwójnej, ale nie oznacza to, że jadą z ukrotnieniem. Najlepszym przykładem żeby udowodnić że jechały ze sterowaniem ukrotnionym to takie zdjęcie, na którym loki połączone są przewodami sterowania ukrotnionego. Jak widać to zdjęcie tego nie pokazuje. Moim zdaniem gdyby jechały one ze sterowaniem ukrotnionym to pantografy były podniesione tak jak w "jamniku", a maszynista, czy tam, pomocnik nie jest potrzebny przy sterowniu wielokrotnym w drugim loku. I proszę nie mylić tych dwóch pojęć ze sobą:
jazda w trakcji podwójnej
jazda ze sterowaniem ukrotnionym   


A ja Cię zapewniam, ze były na warkoczach. I nie potrzeba zdjecia do tego - w tym okresie CM Kraków mial 2 pary lokomotyw EU06 z obnizana v-max ktore pracowaly w ruchu towarowym (czesto jezdzily z poc towarowym do Nowego Targu, lub ze zdawczym do Spytkowic)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1695
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #26 dnia: 12 Stycznia 2008, 16:59:54 »
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #27 dnia: 12 Stycznia 2008, 17:45:59 »
Słyszałem ,że jazdę na przednim pantogrfie przy 2 elektrowozach stosuje sie po to aby w razie uszkodzenia pantografu w pierwszej nie spadł na dach drugiej i nie uszkodził elektryki na dachu

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #28 dnia: 12 Stycznia 2008, 17:52:31 »
Rzeby nie było nieścisłości co do tego że jechały na kablach.

http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=5320&sessionid=346524401be807093b2e01fff1a93da1

A tu drugie zdjęcie z nimi, tyle że patyki są troche nie widoczne.
http://stud.pam.szczecin.pl/~wizard/details.php?image_id=8585

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pantografy
« Odpowiedź #29 dnia: 12 Stycznia 2008, 18:00:12 »
Wyjątkiem są lokomotywy z ukrotnieniem, wtedy poprostu pierwszy lok ma podniesiony tylny pantograf, ponieważ w drugim loku nie ma mecha.

W przypadku ukrotnienia elektrykow w drugim pojezdzie musi znajdowac sie pomocnik maszynisty (1 lok przedni patyk w gorze). W przypadku podsylu czynnej drugiej lokomotywy musi znajdowac sie mechanik (1 lok przedni patyk w gorze).

@Patrykos, to co ty opisałeś tyczy się lokomotyw serii ET41 (popularnie JAMNIK :D)
W przypadku ukrotnienia (przykład EU06-10 + 07), EU06-10 patyk przedni ma w górze, EU06-07 patyk tylny. W EU06-07 znajduje się pomocnik a w EU06-10 mechanik który steruje. Podobnie jest/było w przypadku EP07-1001, która podczas pierwszych jazd miała za sobą dodatkowego loka. 07-1001 patyk miała przedni podniesiony ( mimo że nie miała gniazd ukrotnienia i nie była podłączona z drugą) natomiast lok za 07-1001 miał patyk tylny.


Nie prawda, chodzi choćby o szóstki albo piątki, w drugiej kabinie nie ma w ogóle mechanika ot co.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.