Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 275745 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #90 dnia: 08 Lutego 2008, 20:05:03 »
@hejnal: Alternator, to źródło napięcia. Prądnica też. I ogniwo galwaniczne. Źródło prądu to jest coś innego. Czyli tak naprawdę to alternator wywtwarza różnicę potencjałów, która powoduje przepływ prądu.
Chodziło mi o to że alternator jest źródłem zasilania dla obwodów elektrycznych.

Źródło prądu to jest coś innego.
Co zatem?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #91 dnia: 08 Lutego 2008, 20:15:29 »
Co zatem?
Posłużę się linkiem: http://www.edw.com.pl/ea/znip.html. Jedynym znanym mi źródłem prądu jest metadyna.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline maly

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #92 dnia: 08 Lutego 2008, 21:53:54 »

Opory też posiadają włączniki i też istnieje możliwość ich wyłączenia, siilniki trakcyjne także więc nie są częścią obwodu

witam
    Kolego hejnal a gdzie sa te wlaczniki oporów? (nastanik,szafaA,szafaB) gdzie?

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #93 dnia: 10 Lutego 2008, 15:37:59 »
witam
    Kolego hejnal a gdzie sa te wlaczniki oporów? (nastanik,szafaA,szafaB) gdzie?
Jeśli tego nie wiesz to nie będę z tobą dyskutował na ten temat. To dyskusja dla zaawansowanych.

@Hejnał:
Może chodzi Ci o wyłącznik automatyczny wentylatorów oporów rozruchowych?

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #94 dnia: 10 Lutego 2008, 15:40:21 »
@Hejnał:
Może chodzi Ci o wyłącznik automatyczny wentylatorów oporów rozruchowych?
Nie. Chodziło mi o zwykłe styczniki rozruchowe SR.

Offline maly

  • Wiadomości: 49
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #95 dnia: 13 Lutego 2008, 21:26:48 »
Szanowny kolego @hejnal czekam na odpowiedz

pozdrawiam

Styczniki rozruchowe nie sa WŁĄCZNIKAMI!  te styczniki maja za zadanie odlaczac bloki oporowe i
to przy bardzo duzych pradach

a Włącznik to kolego masz w domu
« Ostatnia zmiana: 13 Lutego 2008, 21:36:28 wysłana przez maly »

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #96 dnia: 14 Lutego 2008, 16:38:36 »
Szanowny kolego @hejnal czekam na odpowiedz
Dostałeś.

Styczniki rozruchowe nie sa WŁĄCZNIKAMI!
Na dobra sprawę nie bo one tylko bocznikują opory ale efekt jest ten sam: wyeliminowanie oporów z OG.

te styczniki maja za zadanie odlaczac bloki oporowe i to przy bardzo duzych pradach
No i o to chodzi. Odłączają opory. Zresztą teraz jest to wyrwane z kontekstu (ktoś stwierdził że jeśli coś można odłączyć to nie jest to częścią obwodu).

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #97 dnia: 14 Lutego 2008, 19:03:32 »
@henal Ty umiesz czytać ze zrozumieniem, czy tylko czytasz to co Ci pasuje? Kto coś takiego powiedział ? :
Cytuj
ktoś stwierdził że jeśli coś można odłączyć to nie jest to częścią obwodu

A no nikt. Ja Ci przypomnę wypowiedź ale teraz się dokładnie wczytaj w moje słowa:

Cytuj
Wentylatory posiadają włączniki także nie są one do końca integralną częścią obwodu bo istnieje możliwość ich wyłączenia.

A czemu tak jest? Ano dlatego, że jak coś posiada w swoim obwodzie wyłącznik i spowodujemy rozwarcie zestyków, tworzy nam się przerwa w obwodzie co z elektrycznego punktu widzenia (na czas rozwarcia zestyków) powoduje eliminację takowego obwodu z jakichkolwiek rozważań. Bo po kiego grzyba zajmować się czymś co nie ma żadnego wpływu na funkcjonowanie obwodu (w danej chwili) .
To tak jakbyś wyłączył jakieś urządzenie spod sieci np. 230V~ (np. kompa), a następnie chciałbyś przeprowadzić pomiary sieci domowej (pobieraną moc, natężenie prądu na głównej fazie, czy przesunięcie fazowe,.. ). Czy w takiej sytuacji bierzesz odłączone urządzenie pod uwagę?
Normalny człowiek i każdy elektryk go nie weźmie, a co Ty byś zrobił to już Twoja sprawa.

ps Pamiętaj, że umownym symbolem (do rozważań elektrycznych) przyłącza elektrycznego dla urządzenia jednofazowego w konfiguracji sieci L-N-PE jest wyłącznik dwuobwodowy (dwutorowy -jak kto woli) z 2 parami zestyków rozwiernych mocowanymi w obwodzie N i L -to na wypadek gdybyś nie wiedział co ma wtyczka od kompa do wyłączników obwodowych. 

Cytuj
bocznikują opory ale efekt jest ten sam: wyeliminowanie oporów z OG.
To teraz się w Ciebie pobawię i odpowiem, że to co napisałeś to g....o prawda. Skoro taki z ciebie elektryk, energetyk, filozof itd. to wytłumacz mi, zwykłemu człowiekowi który nie ma pojęcia o elektryce, jak to możliwe że pominąłeś rezystancje przejścia zestyków bocznikujących rezystory rozruchowe?
Gdybyś jeszcze nie wiedział co mam na myśli to Ci powiem, że nawet po zbocznikowaniu rezystorów, płynie przez nie prąd a to, że wynosi on mA, uA lub jeszcze mniej to już mnie nie obchodzi. Całkowite wyeliminowanie urządzenia z obwodu następuje po rozłączeniu obwodu (np. wyłącznikiem).

I na tym kończę, może się czegoś z tego dowiesz i będziesz mądrzejszy.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #98 dnia: 14 Lutego 2008, 21:13:50 »
Koledzy, daliście taką mase materiału fachowego że aż głowa boli. Ale z tego co zauwżyłem to straszną kłutnie tu wszczeliście, dla tego jako autor tego wątka prosze o zaprzestanie tego. :)

Z ciekawości, bo mnie dzisiaj długo na forum nie było, za co @hejnal dostał bana?

I kolejne pytanie z dziedziny "ST44 urwał sie z choinki z pytaniami". Normalnie czas pracy maszynisty to 12 godzin. Pytania:
1) Jeśli jestem mechem z Krakowa, mam kusrs z ex. "Tatry" do zakopca, i mam się zmienić z kolegą na maszynie w zakopcu to jak ja z tego zakopca wracam do domu?
2) Od którego momentu naliczane jest 12 godzin pracy??

reds0

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #99 dnia: 14 Lutego 2008, 21:16:00 »
Wracasz z Zakopca pasażerem .

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #100 dnia: 14 Lutego 2008, 21:31:44 »
Dojazd do pracy liczy sie chyba jako czas pracy/gotowosci maszynisty.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

reds0

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #101 dnia: 14 Lutego 2008, 21:44:22 »
Dojazd do pracy może tak , ale jeśli 12 godzin wychodzi w Zakopcu , to powrót ma na swój koszt .

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #102 dnia: 14 Lutego 2008, 21:59:55 »
Rezystory łomy (ohmy) elektrotechnika , itd  nie jest łatwy chleb :]]]. Kolega Mechatronik i nie tylko posiadają dużą  wiedze na ten temat aż z przyjemnością się to czyta że mamy wykształconych ludzi a nieuków:P.Ale wypowiem się jako przyszły elektryk :P Fachowców mamy nieprzymierzając jak ci z NASA:D.
PS:Czasem trzeba wysłuchac wszystkie argumenty za i przeciw a i tak swój rozum miec w granicach rozsądku oczywiście (przenośnia) ).

PS2: ja się nie zgodze chyba z tą tezą która twierdzisz, jeśli kończysz w Zakopcu to wracasz pasażerem na koszt NP: PKP Cargo, jak się nasłuchałem na radiu raczej pilnują godzin.
Chociaż też nie dam ręki uciąc.
« Ostatnia zmiana: 14 Lutego 2008, 22:12:29 wysłana przez Grzegorz KK »
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #103 dnia: 14 Lutego 2008, 23:52:03 »
I kolejne pytanie z dziedziny "ST44 urwał sie z choinki z pytaniami". Normalnie czas pracy maszynisty to 12 godzin. Pytania:
1) Jeśli jestem mechem z Krakowa, mam kusrs z ex. "Tatry" do zakopca, i mam się zmienić z kolegą na maszynie w zakopcu to jak ja z tego zakopca wracam do domu?

Jesli jest to planowe zakonczenie jazdy to wracasz "pasazerem" (w normalnym pociągu z wykazem, bez biletu. A jesli nie ma pociągu pasazerskiego powrót moze być w kabinie maszynisty pociagu towarowego, loka luzem itp.) do macierzystego ZT. Wliczone jest to w twój czas pracy.
 
2) Od którego momentu naliczane jest 12 godzin pracy??

Od momentu objęcia lokomotywy (wtedy zaczynasz 'pisac' wykaz pracy DT)
« Ostatnia zmiana: 14 Lutego 2008, 23:53:44 wysłana przez EU07-483 »
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #104 dnia: 15 Lutego 2008, 06:32:34 »
2) Od którego momentu naliczane jest 12 godzin pracy??

Od momentu objęcia lokomotywy (wtedy zaczynasz 'pisac' wykaz pracy DT)

Tak prawie...czas pracy liczy się od momentu otrzymania od dyspozytora karty pracy wraz z wpisanymi godzinami objęcia i zdania służby (jeśli maszynista obejmuje poza "okienkiem", wówczas godziny rozpoczęcia pracy ustala z dyspozytorem np. telefonicznie). W ruchu pasażerskim właściwie z góry wiemy godzinę rozpoczęcia i zakończenia służby. W towarowym jest to bardziej ruchome i często zdarzają się przesunięcia w godzinach. Dodam tylko, że na objęcie / zdanie lokomotywy są również ściśle określone czasy, i tak podejmując lokomotywę w szopie maszynista zanim pojawi się na punkcie kontrolnym pisze na wykazie czas objęcia lokomotywy. Dla ET22 czas ten wynosi około 70 minut (w zależności od danego CM).
Odnośnie czasu pracy, to "na kołach" maszynista nie może przekroczyć 12 godzin, a ogólny czas pracy (oczywiście z wliczanymi "pasażerami" itp.) nie może przekroczyć 16 godzin (po przekroczeniu 16 godzin jest rozpoczynane dochodzenie służbowe). Maszyniście prowadzącemu pociąg, któremu kończą się godziny (mam tutaj na myśli 12 godzin) zgłasza ten fakt do dyspozytora i żąda podmiany. Jeśli jej nie dostanie, po prostu na najbliższej stacji przed upłynięciem tych 12 godzin opuszcza patyki, zamyka lokomotywę i wraca pasażerem.

reds0

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #105 dnia: 15 Lutego 2008, 12:42:31 »
EU07-457 właśnie mi o to chodziło , bo mając 12 godzin w Zakopcu nie mając pod bokiem Loka ( towarniaka ) czy na wet helikoptera , żaden zakład nie pokrywa kosztów przekroczenia wykazu czasu pracy mecha

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #106 dnia: 15 Lutego 2008, 13:06:02 »
EU07-457 właśnie mi o to chodziło , bo mając 12 godzin w Zakopcu nie mając pod bokiem Loka ( towarniaka ) czy na wet helikoptera , żaden zakład nie pokrywa kosztów przekroczenia wykazu czasu pracy mecha

@reds0, jesteś w błędzie. Maszynista jest w pracy do momentu powrotu do jednostki macierzystej i zdania wykazu pracy, czyli "pasażer" jest wliczany w jego czas pracy. Co prawda, za "pasażera" ma płacone mniej niż za czynną pracę na pojeździe, ale nie wraca za darmo. Uprzedzając pytania i stwierdzenia zbanowanego kolegi, który rozpisywał się nt monopolu PKP zaznaczam, że opisałem sytuację w PKP Cargo, jak jest u innych przewoźników - nie wiem (mogę się jedynie domyślać).

reds0

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #107 dnia: 15 Lutego 2008, 13:15:48 »
EU07-457 wytłumacz mi , bo może nie wiem , jak się ma wykaz z Zakopca po zakończeniy pracy po 12 godzinach dostarczonym na drugi dzień  jak się jedzie na gębe z dyspozytorem nawet po tych dodatkowych 4 godzinach krytych w wykazie ? Bo się nie oriętuję ?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #108 dnia: 15 Lutego 2008, 13:35:10 »
EU07-457 wytłumacz mi , bo może nie wiem , jak się ma wykaz z Zakopca po zakończeniy pracy po 12 godzinach dostarczonym na drugi dzień  jak się jedzie na gębe z dyspozytorem nawet po tych dodatkowych 4 godzinach krytych w wykazie ? Bo się nie oriętuję ?

OK, to może wyjaśnię na konkretnym przykładzie. Maszynista dostaje wykaz pracy z czasem pracy 12 godzin (np. 10.00 - 22.00). Idzie do szopy objąć lokomotywę, wyjeżdża w stację, próba hamulca itd...Na stacji docelowej ma za sobą powiedzmy 9 godzin pracy. Dyspozytor z lokomotywowni zwrotnej widząc, że na prowadzenie pociągu z takim bagażem godzin się nie nadaje wysyła go "pasażerem". Ale tak się składa, że najbliższy pociąg ma za 2 godziny. Przyjmijmy, że o 21.00 wsiada w pociąg i wraca do domu. W macierzystej lokomotywowni (czy też na stacji, na której wysiada) ma za sobą powiedzmy 15 godzin pracy, bo tyle zajął mu powrót. Maszynista osobiście (w przypadku, gdy przyjechał do lokomotywowni) lub telefonicznie zgłasza przekroczenie normy czasu pracy i żąda od dyspozytora polecenia na przekroczenie godzin. Dyspozytor daje maszyniście takie polecenie (wszystko jest notowane i numerowane), a maszynista wpisuje w kartę pracy numer polecenia i nazwisko dyspozytora, który mu je wydał. Na tej podstawie są obliczane nadgodziny.

reds0

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #109 dnia: 15 Lutego 2008, 13:50:47 »
EU04-457 wszystko się zgadza , tylko mam pytanie , czy u Ciebie  płacą za powstałe nad godziny ogólnie ? bo u nas jest limit

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #110 dnia: 15 Lutego 2008, 14:42:06 »
EU04-457 wszystko się zgadza , tylko mam pytanie , czy u Ciebie  płacą za powstałe nad godziny ogólnie ? bo u nas jest limit

Co masz na myśli pisząc "limit"? Limit jest odgórnie narzucony przez kodeks pracy (nie więcej jak 150 godzin w roku kalendarzowym na jednego pracownika) - to wszystko.

reds0

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #111 dnia: 15 Lutego 2008, 17:19:00 »
No właśnie a dodatkowe godziny ? sam sobie przeczysz . Jeśli jest limit godzin w danym miesiącu ( dajmy na to 168 godzin ) wyjeździsz plus te 4 godziny co służbę to kto Ci za to płaci ?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #112 dnia: 15 Lutego 2008, 17:22:50 »
No właśnie a dodatkowe godziny ? sam sobie przeczysz . Jeśli jest limit godzin w danym miesiącu ( dajmy na to 168 godzin ) wyjeździsz plus te 4 godziny co służbę to kto Ci za to płaci ?

Zakład pracy. Dopóki nie przekroczysz 150 godzin w ciągu roku. Tak jest w każdym zakładzie pracy, więc nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi i w którym miejscu sam sobie przeczę. Może zacytuj, bo nie mogę się dopatrzeć.
W takim razie opisz limity w Twoim zakładzie.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #113 dnia: 15 Lutego 2008, 21:04:52 »
Panowie bałagan się robi. EU07-457 ma racje jeśli  kończy o tej 21 na stacji wraca pas do macierzystej itd. A w życiu różnie bywa więc od każdej reguły są wyjątki. wszędzie w pracach zdarzają się nadgodziny a że ma limit godzin to już inna bajka.Więc zakład traci że pracownik pracuje po godzinach.
PS:Najlepiej nadgodziny robic w niedziele i jakieś święto niech wypadnie 2/3 takie wyjścia  i "niezła premia" można powiedziec:P.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

reds0

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #114 dnia: 15 Lutego 2008, 21:07:34 »
Jeśli ktoś się zgodzi na trzy niedziele pod rząd to ja się piszę na to !

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #115 dnia: 15 Lutego 2008, 22:54:56 »
Kolejne pytanie z serii "Gagarin pyta". Czy wszystkie EU06 należały od początku do krakowa, a EU04 do Czechowic?
Prosze o odpowiedź tak lub nie, ew. uzasadnienie, żeby nie było takiej walki o posty :)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #116 dnia: 16 Lutego 2008, 10:40:13 »
Kolejne pytanie z serii "Gagarin pyta". Czy wszystkie EU06 należały od początku do krakowa

Tak. Prokocimska szopa zawsze była uznawana za jedna z najlepszych jesli chodzi o obsługe lokomotyw elektrycznych. Mieli doswiadczenie przy pracy z lokomotywami elektrycznymi, dobrze wyposazone warsztaty - zreszta, do dzis tak pozostalo.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #117 dnia: 16 Lutego 2008, 16:56:39 »
A jakie elektrowozy (przed EU06) należały do krakowskiej szopy?? Wiem, że EP03 i chyba ET21. A jakieś jeszcze?
« Ostatnia zmiana: 16 Lutego 2008, 17:01:08 wysłana przez ST44-003 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2950
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 311
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #118 dnia: 30 Kwietnia 2008, 16:34:28 »
No to ja mam kolejnych kilka pytanek. W szawie WN znajdują się takie oto odłączniki silników trakcyjnych:
http://jastrzab.lhs.pl/galerie/kolej04/%2149_eu07tech/szafa_wn_odlacznik_glowny.jpg

1) Czy jest konieczność odłączenia uszkodzonej pary silników w obu szafach czy można tylko w jednej?
2) Czy jeśli odłączymy silniki (wszystkie, o ile jest taka możliwość) to czy można przeprowadzić rozruch, w sensie sprawdzić czy nam wentylatory oporów pracują itd? (pytanie czysto teoretyczne, które raczej zastosowania nie ma, ale chcę zaspokoić ciekawość)
3) Na jakiej zasadzie działają szafy WN (chodzi mi tu o to, że jak coś przełączamy w szafie w której jesteśmy, to czy w tamtej również się to uruchamia na zasadzie automatycznej?)

Genialne pytania no nie? :)

EDIT: Sorka za post pod postem, ale temat wylądował na drugiej stronie i nikt by nie zauważył zmian w poście :)

P.S. Zasadzniczo też pytanie kolejowe. @EU07-483, organizujecie w tym roku DTK?
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2008, 16:38:13 wysłana przez ST44-003 »

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #119 dnia: 30 Kwietnia 2008, 16:48:57 »
P.S. Zasadzniczo też pytanie kolejowe. @EU07-483, organizujecie w tym roku DTK?
Na razie cisza w tej sprawie. Wprawdzie do czerwca daleko (w zeszlym roku DTK zostalo zorganizowane w 2 tygodnie), ale obecnie jest teoche bałaganu zwiazanego z relokacja taboru i ludzi wiec nie wiadomo czy spółki beda brac udzial i na jakich zasadach. Jak sie cos dowiem, postaram sie dopisac.

ps. Z tego co slyszalem, jesli nawet DTK wypali to bardzo mozliwe, ze nie bedzie zwiedzania lokomotywowni.
Jak będę duży zostanę maszynistą!