Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 270092 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Różne pytania
« dnia: 09 Stycznia 2008, 20:06:20 »
Witajcie.
Otóż ze względu na moją wrodzoną ciekawość założyłem ten wątek aby uzyskać od was odpowiedzi. Mam nadzieje że takowe będą :)
No to jedziemy z tym koksem:
1) Ostatnio testowałem chk EU04 wydane przez @ET22_RULZ. Jak wiadomo, zarówno EU06 jak i EU07 (4E) oraz ET41 posiadały tak jak EU04, PSR. W EU04 kolejne pozycje na nastawniku działały tak jak w ET40 (czyli z opuźnieniem). Czy w EU06/07 i ET41 (przed usunięciem PSR) nastawnik również działał z opuźnieniem i dla czego go usunięto.
2) Ile wagonów towarowych może mieć na haku EU06/07 gdy ograniczy się jej prędkość do 70 km/h?
3) Poprawcie mnie jeśli źle opisze:
Wchodząc do kabiny lokomotywy elektrycznej, maszynista podczas jej załączania najpierw załącza baterie ( powiedzmy zaczyna w A ), następnie załącza bezpieczniki od reflektorów ogrzewania itd, przechodzi do kabiny B, w niej załącza opisane wcześniej bezpieczniki, w przedziale maszynowym uruchamia sprężarke pantografów ( gdy nie ma w loku już powietrza ) czeka aż ta się wyłączy. W "A" załącza rozrząd, podnosi patyk, załącza wyłącznik szybki, załącza przetwornice i sprężarke. Wyłącza hamulce ręczne, sprawdza czy odchamowują po użyciu dodatkowe i głównego, sprawdza łączność radiową i poszczególne podzespoły, sygnalizacje dźwiękową i po otrzymaniu rozkazów wyrusza na szlak.
(poprawcie mnie jeśli się myle).

To na razie tyle jeśli chodzi o pytania które od jakiegoś czasu mnie nurtują. ;)
Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2009, 13:29:37 wysłana przez ST44-003 »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #1 dnia: 09 Stycznia 2008, 20:09:14 »
3. http://www.gdynia.mm.pl/~serwer/eu07/uruchomienie_eu07.html
Krok po kroku ( z tym, że tyczy się to EU06/07 i EP07/08  :) )

EDIT
aha :).
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2008, 20:16:41 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Stycznia 2008, 20:15:30 »
To to akurat znam na pamięć. Chodzi mi o to, czy jak przyjdę na maszyne, to ją odpale. Poprostu, czy dobrze to zapamiętałem :)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Stycznia 2008, 20:38:27 »
Chodzi mi o to, czy jak przyjdę na maszyne, to ją odpale.
a co, masz jutro pierwszą dniówkę na EU07? ;)
Elektrowozu nie da się "odpalić" ;)

Offline prof_klos

  • Wiadomości: 617
  • Już nigdy nie będzie takiego lata...
    • Zobacz profil
    • http://www.prof-klos.yoyo.pl
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Stycznia 2008, 20:50:53 »
Elektrowóz włączasz.
Spalinowóz - odpalasz.
Parowóz - rozpalasz.
:D
Z MaSzyną od 2003!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #5 dnia: 09 Stycznia 2008, 20:56:11 »
2) Ile wagonów towarowych może mieć na haku EU06/07 gdy ograniczy się jej prędkość do 70 km/h?

EU06/07 po torze płaskim może ciągnąć skład o masie 2000 ton brutto z prędkością 70 km/h (czyli np. 25 ładownych węglarek).

Cytuj
następnie załącza bezpieczniki od reflektorów ogrzewania itd

te z reguły są już załączone. No, może nie od ogrzewania, ale reszta przeważnie jest załączona.

Cytuj
[...]uruchamia sprężarke pantografów ( gdy nie ma w loku już powietrza ) czeka aż ta się wyłączy.

Jeśli masz kurek przestawiony na zasilanie pneumatyczne szafy WN, to możesz czekać baaaardzo długo. Jeśli masz mało powietrza w zbiorniku głównym, raczej nie masz co liczyć na to, że WS "złapie". Są też i na to sposoby, ale to już oddzielna historia... ;)

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #6 dnia: 09 Stycznia 2008, 21:14:15 »
Dzięki za info odnośnie "odpalania" elektryków :D
Teraz mi odpowiedcie jak to było z tym PSR i nastawnikiem. Bo zaciekawiła mnie ostatnio że na ET41 były PSR i z tąd moje pytanie, Po co było PSR, jakie miało zabezpieczenia?

P.S. Pytanie kieruje do EU07-483. Czy któryś lok z naszej szopy prowadził dziś i/lub wczoraj towarniaka w godzinach 7:40 i 15:40??
« Ostatnia zmiana: 09 Stycznia 2008, 21:45:36 wysłana przez ST44-003 »

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Stycznia 2008, 17:22:46 »
Hmm, z tego co ja wiem, to PSR zlikwidowano, bo lokomotywy za bardzo "muliły", tzn. miały małe przyspieszenie, przez bardzo niskie ustawienie PSR

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Stycznia 2008, 19:14:05 »
Czyli że załączanie kolejnych pozycji na nastawniku było takie jak w ET40 w momencie gdy PSR był sprawny na lokach. A gdy go usunęli wprowadzili takie załączanie jak jest dzisiaj prawda?
:)

( skąd ja te pytania biore? )

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Stycznia 2008, 19:16:01 »
Szycie występuje w piątkach i bombowcach. W siódemkach nigdy szycia nie było.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #10 dnia: 15 Stycznia 2008, 15:22:26 »
Kolejne pytanie. Dla czego seria SP32 i SU45 jest tak "tempiona" czyli dużo tych loków jest ciętych?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Stycznia 2008, 16:04:45 »
Kolejne pytanie. Dla czego seria SP32 i SU45 jest tak "tempiona" czyli dużo tych loków jest ciętych?
SP32 były bardzo zawodne szczególnie silniki spalinowe chciano je zmodernizować ale pieniędzy wystarczyło na kilka sztuk.
SU45 myślę,że jest za duża do dzisiejszych potrzeb.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Stycznia 2008, 16:28:09 »

SU45 myślę,że jest za duża do dzisiejszych potrzeb.

Mylisz się i to bardzo.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Stycznia 2008, 17:39:40 »
To może się i mylę,ale w moich okolicach to ciągną składy po 3 albo 4 wagony.a mogą przecież więcej.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #14 dnia: 15 Stycznia 2008, 18:26:33 »
A sezonowy pospiech Kolobrzeg-Bielsko-Biala na odcinku Szczecin-Kolobrzeg byl targany planowo stonka bo nie bylo SU45 do obslugi:)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #15 dnia: 15 Stycznia 2008, 18:50:41 »
A sezonowy pospiech Kolobrzeg-Bielsko-Biala na odcinku Szczecin-Kolobrzeg byl targany planowo stonka bo nie bylo SU45 do obslugi:)
A w Lublinie stoi kilka sztuk jako złom.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #16 dnia: 15 Stycznia 2008, 20:37:42 »
Czekają na rewizje lub główną.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #17 dnia: 15 Stycznia 2008, 20:45:59 »
Następne pytanko. Czy w loku zdefektowanym, ciągniętym przez innego loka, musi być mechanik, czy może przejść do loka przed sobą? I jak działa ogrzewanie składu jeśli za sobą mamy loka wyłączonego, ale z włączonym sprzęgiem ogrzewania??

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #18 dnia: 15 Stycznia 2008, 22:36:55 »
Czy w loku zdefektowanym, ciągniętym przez innego loka, musi być mechanik, czy może przejść do loka przed sobą?

Musi siedziec i obserwowac co sie dzieje z lokomotywa.

I jak działa ogrzewanie składu jeśli za sobą mamy loka wyłączonego, ale z włączonym sprzęgiem ogrzewania??

Zabronione jest laczenie lokomotyw sprzegiem zasilania. Jezeli lok zdefektowany ma sprawny uklad WN (obwody ogrzewania) to lok zdefektowany ogrzewa sklad. W przypadku powaznego uszkodzenia WN sklad nie jest ogrzewany.


Polecam przeczytac odpowiednie przepisy i instrukcje, unikniemy w ten sposob wiele niepotrzebnych postow.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #19 dnia: 16 Stycznia 2008, 07:29:46 »
@MuNiO, spoko ;) Mnie wystarczy jeden post jako odpowiedź.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #20 dnia: 18 Stycznia 2008, 14:10:35 »
Obejrzałem ostatnio ten oto filmik --->
&feature=related
i zaciekawiło mnie kilka rzeczy: amperomierz nn, wolto nn, spadek napięcia, załączony wysoki rozruch, załączona lampka jazdy na oporach, przekaznik nadmiarowy wentylatorów oporów rozruchowych.
Dlaczego tak było? Co mechanik miał wciśnięte lewą ręką? Czy tak wygląda odpalanie loka? Czy to była jakaś inna wersja odpalania?

Sory że post pod postem ale jak bym dał edytuj nikt by nie zauważył tego co napisałem :)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #21 dnia: 18 Stycznia 2008, 14:20:02 »
Obejrzałem ostatnio ten oto filmik --->
&feature=related
i zaciekawiło mnie kilka rzeczy: amperomierz nn, wolto nn, spadek napięcia, załączony wysoki rozruch, załączona lampka jazdy na oporach, przekaznik nadmiarowy wentylatorów oporów rozruchowych.
Dlaczego tak było? Co mechanik miał wciśnięte lewą ręką? Czy tak wygląda odpalanie loka? Czy to była jakaś inna wersja odpalania?

Sory że post pod postem ale jak bym dał edytuj nikt by nie zauważył tego co napisałem :)

To by wyglądało na trzymanie PSR...a gdzie masz załączoną lampkę jazdy na oporach ;|?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #22 dnia: 18 Stycznia 2008, 14:30:31 »
W 0:08 sekundzie filmu załącza się równocześnie z przekaźnikiem nadmiatowym przetwornicy i sprężarek. Chyba że 173 to jakiś szczególny przypadek.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2407
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 163
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #23 dnia: 18 Stycznia 2008, 14:38:02 »
Chyba że 173 to jakiś szczególny przypadek.

Nie musi to być jakiś szczególny przypadek. Po prostu mogło być tak, że w ZNTK zamienili miejscami układ lampek. Ja się kiedyś spotkałem z kontrolką "Jazda na oporach rozruchowych" umiejscowioną zamiast kontrolki ogrzewania. Niektóre loki mają za sobą sporo modyfikacji także umiejscowienie lampek na pulpicie może się różnić.
« Ostatnia zmiana: 18 Stycznia 2008, 14:39:49 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Stycznia 2008, 14:39:38 »
Co mechanik miał wciśnięte lewą ręką?

Luzowanie hamulca. Niektóre lokomotywy mają jakby na odwrót, tzn. sygnalizacja jazdy na oporach cały czas się świeci, a w momencie przestawienia na pierwszą pozycję lampka gaśnie.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1232
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Stycznia 2008, 14:55:13 »
a moze mechanik robił zimny rozruch? Styczniki liniowe otwarte i sprawdzanie czy zaskakuja w nastawniku styczniki

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #26 dnia: 18 Stycznia 2008, 15:59:40 »
a moze mechanik robił zimny rozruch?

Żeby przesterować na zimno musisz kręcić kołem ;)

Offline ST44-003

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2894
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 238
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #27 dnia: 18 Stycznia 2008, 16:44:55 »
A co jest konieczne do przeprowadzenia zimnego rozruchu. Z tego co gdzieś słyszałem to uziemia się szafe czy coś jeszcze?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1168
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #28 dnia: 18 Stycznia 2008, 16:51:18 »
do robienia zimnego rozruchu trzeba opuścić pantografy ,uszynić obwód główny i  przełączyć przełącznik zimnego rozruchu.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #29 dnia: 18 Stycznia 2008, 16:57:55 »
A co jest konieczne do przeprowadzenia zimnego rozruchu. Z tego co gdzieś słyszałem to uziemia się szafe czy coś jeszcze?

Na przykładzie ET22: patyki na dół, odłącznikiem głównym uszyniamy obwód główny, otwieramy szafę WN, w szafie WN-B wyłącznik dźwigienkowy WRZ (wyłącznik rozrządu "na zimno") ustawiamy w położenie "załączony", popełniamy przewód główny, opróżniamy cylindry hamulcowe lokomotywy, nastawnik kierunkowy przestawiamy w pozycję "naprzód", "N2" lub "w tył" i przeprowadzamy rozruch. To tak czysto prawidłowo i teoretycznie.