Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 275742 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Krzystek60

  • Wiadomości: 248
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #510 dnia: 24 Lutego 2010, 20:11:09 »
Jest normalnie  (można zejść do zera)  Przynajmniej z moich rozmów z kilkoma maszynistami, ale to były ich przypuszczenia więc na 100% nie mam pewności.
Nie ważne jaki popełnisz błąd... Ważne jest to żeby nie powtórzyć go jeszcze raz.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #511 dnia: 24 Lutego 2010, 21:14:55 »
Witam. Ja mam pytanie dotyczące sterowania min. w Traxx-ach, Husarzu, ST45, ET22-20xx.
Jak tam wygląda rozruch. Dokładniej chodzi mi o ten manipulator (sterowanie nim), który zastąpił tradycyjny nastawnik (taki jak np w EU07, ET22). Czy jeśli damy go troszkę do przodu, a potem wrócimy do pozycji normalnej, jedziemy bez poboru prądu, czy zostaje nam ta pozycja do której doszliśmy ??


W ET22-20xx sterowanie wygląda trochę bardziej jak w szynobusach polskiej produkcji, czyli przesunięcie manetki do przodu i powrót - 1% więcej, przytrzymanie dłużej, to parę % więcej itd... Natomiast w Siemensach spalinowych (być może w Taurusie też tak jest), wychylenie manetki do przodu odpowiada % zadanej mocy, czyli max wychylenie to 100%, połowa wychylenia to 50% itd.. Mam nadzieję, że w miarę jasno wytłumaczyłem :-)

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #512 dnia: 24 Lutego 2010, 21:19:48 »
w ET22-20xx wygląda to tak: (zdjęcie ze strony http://www.transportszynowy.pl/et22modpoznast.html)

Offline Groszek

  • Wiadomości: 39
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #513 dnia: 25 Lutego 2010, 00:01:12 »
Jeśli chodzi o Traxxa nastawnik  służący do zwiększania siły pociągowej, służy również do sterowania hamulcem elektrodynamicznym. Zwiększając siłę pociągową mamy do dyspozycji 4 pozycję Tmax - zadanie maksymalnej siły początkowej,  T+  zwiększanie siły pociągowej proporcjonalnie do czasu naciskania dźwigni, pozycja Const - zadana siła pociągowa pozostaje stała oraz ostania pozycja T- -zmniejszanie siły początkowej proporcjonalnie do czasu naciskania dźwigni. Pozycja 0 na nastawniku to tzw.Brak trakcji, wtedy nie pobierany jest prąd. Jeśli chodzi o hamulec elektrodynamiczny to sprawa ma się podobnie tylko nazwy pozycji inne EB- zmniejszanie siły działania hamulca elektrodynamicznego, Const - zadana siła hamowania pozostaje stała, EB + zwiękaszanie siły działania hamulca.

Pozdrawiam

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #514 dnia: 27 Lutego 2010, 19:40:08 »
W ET22-20xx sterowanie wygląda trochę bardziej jak w szynobusach polskiej produkcji, czyli przesunięcie manetki do przodu i powrót - 1% więcej, przytrzymanie dłużej, to parę % więcej itd...

W ST45 wygląda to następująco:
- wybrać kierunek,
- przestawiając dźwignię (impulsowo) do pozycji S zadajemy żądany procent mocy trakcyjnej (zakres 0 - 100%),
- w pozycji J utrzymywany jest wcześniej zadany procent mocy,
- przestawiając dźwignię do pozycji V (impulsowo) zmniejszamy zadany procent mocy trakcyjnej, a przestawiając trwale do tej pozycji zdejmujemy moc trakcyjną do zera.
« Ostatnia zmiana: 27 Lutego 2010, 20:03:07 wysłana przez EU07-457 »

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #515 dnia: 27 Lutego 2010, 21:06:49 »
Natomiast w Siemensach spalinowych (być może w Taurusie też tak jest), wychylenie manetki do przodu odpowiada % zadanej mocy, czyli max wychylenie to 100%, połowa wychylenia to 50% itd..
W taurusach też tak jest, zadajemy moc a nie prędkość. Podobno jest to lepsze rozwiązanie od tempomatu (zadajnika prędkości), sprawdzające się zwłaszcza przy prowadzeniu pociągów towarowych.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!