Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 288378 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #450 dnia: 28 Listopada 2009, 13:36:17 »
Ja mam dość głupie pytanie, ale nie jestem pewny. Hamowanie EP w jednostce powoduje tak samo ruch powietrza w PG jak hamowanie pneumatyczne? Bo w symku ciśnienie powietrza w PG nie zmienia się przy hamowaniu EP. Dało by się coś z tym zrobić?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #451 dnia: 28 Listopada 2009, 13:39:34 »
Ja mam dość głupie pytanie, ale nie jestem pewny. Hamowanie EP w jednostce powoduje tak samo ruch powietrza w PG jak hamowanie pneumatyczne?

Nie powoduje zmiany ciśnienia w PG. Hamowanie EP polega na tym, że zawory rozrządcze sterowane są drogą elektryczną (odpowiedni impuls przesterowuje je w hamowanie, bądź luzowanie). W przypadku zwykłego hamowania, sterowanie tymi zaworami odbywa się drogą pneumatyczna (czyli obniżaniem, bądź podnoszeniem ciśnienia w PG).
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #452 dnia: 28 Listopada 2009, 13:46:48 »
Czyli już rozumiem:) sprężarka mi będzie tłukła co 5 minut ale tylko jak będę jeździł na pneumatyku. Dzięki za odpowiedź.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #453 dnia: 28 Listopada 2009, 14:34:34 »
Otóż nie, podczas hamowania ep powietrze przepływa ze zbiornika głównego do cylindrów hamulcowych, co oznacza, że powietrze jest „zużywane”.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #454 dnia: 28 Listopada 2009, 14:58:49 »
A upływ jest taki, że na każde 0,3 MPa w cylindrach hamulcowych "ucieka" 0,02 MPa z ZG? Czy większy?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #455 dnia: 28 Listopada 2009, 17:20:58 »
No bo cała idea hamulca pneumatycznego i w ogóle układów pneumatycznych jest taka żeby zgromadzić zapas energii w postaci ciśnienia powietrza w zbiorniku o odpowiedniej pojemności, inaczej sprężarka włączała by się co chwile i szybo by się zużywały elementy sterowania.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #456 dnia: 29 Listopada 2009, 15:36:21 »
Ja zaś mam inne pytanie. Przeglądając zdjęcia z kabiny EU07-001 (robione z za szyby) z dobrze widocznymi podpisami pod hebelkami, zauważyłem, że nie ma ona hebelka od ogrzewania kabiny. Gdzie w takim razie załącza się ogrzewanie kabiny oraz ogrzewanie nóg?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #457 dnia: 29 Listopada 2009, 16:37:25 »
Ja zaś mam inne pytanie. Przeglądając zdjęcia z kabiny EU07-001 (robione z za szyby) z dobrze widocznymi podpisami pod hebelkami, zauważyłem, że nie ma ona hebelka od ogrzewania kabiny. Gdzie w takim razie załącza się ogrzewanie kabiny oraz ogrzewanie nóg?

A nie ma przypadkiem z welsa bezpośrednio pod pulpitem?

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #458 dnia: 29 Listopada 2009, 17:17:28 »
Tego nie udało mi się już ustalić. Masz na myśli takie fajne prostokątne cóś po stronie pomocnika (pod bezpiecznikami)?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #459 dnia: 01 Grudnia 2009, 21:37:52 »
Masz na myśli takie fajne prostokątne cóś po stronie pomocnika (pod bezpiecznikami)?

Dokładnie.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #460 dnia: 05 Grudnia 2009, 22:42:28 »
Czy jest możliwe prowadzenie składu dwoma lokomotywami różnych serii jednocześnie (np. TEM2 i T448p ciągną skład, w obu lokomotywach są maszyniści)?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #461 dnia: 05 Grudnia 2009, 22:43:40 »
Tak. Pozwolę sobie przytoczyć: http://www.youtube.com/watch?v=JBd5mr-FUa0

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #462 dnia: 05 Grudnia 2009, 23:27:28 »
Pewnie, że jest możliwe. Czasem bywa nawet tak, że skład ciągnie elektrowóz wspomagany przez lokomotywę spalinową :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #463 dnia: 06 Grudnia 2009, 11:33:38 »
Na wrocławskiej obwodnicy towarowej kilka razy widziałem skład ciągnięty przez Szestikolaka+Br232 zdaje się że w barwach PCC Rail.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #464 dnia: 06 Grudnia 2009, 12:08:32 »
Ciekawe sklady rowniez bywaja w Lotos Kolej - tamtego lata spotkalem dosyc ciekawy sklad: 181+060Da(obie na 'cieplo')+cysterny+TEM2(na 'zimno')+cysterny+TEM2(na 'cieplo') albo dosyc czesto praktykuje sie takie polaczenie w Rail Polska: 140+M62(M) lub TEM2, oczywiscie obie lokomotywy czynne.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline siodemkanaoporach

  • Wiadomości: 295
  • EU07
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #465 dnia: 12 Grudnia 2009, 09:19:36 »
Do czego służy ta skrzynka na czele EP09? [zał.]
quidquid Latine dictum sit, altum videtur

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #466 dnia: 12 Grudnia 2009, 09:42:39 »
Do czego służy ta skrzynka na czele EP09? [zał.]

Klimatyzacja.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #467 dnia: 12 Grudnia 2009, 11:48:05 »
W sumie to pseudo klimatyzacja,  bo prawdziwie wydajna klimatyzacja jest dopiero na lokomotywach po NG.
Dokładniej mówiąc, jest to wlot powietrza.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #468 dnia: 12 Grudnia 2009, 13:15:26 »
A nie orientuje sie ktos czy podczas NG dziewiatek z tym nawiewem (038-047) nastapi demontaz tych wlotow powietrza na czele i montaz "kurnikow" na dachu (jak w innych maszynach po NG)?
Pozdrawiam, Karol

Offline MarcinMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 131
  • Pozdro dla EU07-188 i EU07-088 w kabine 1026km :D
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #469 dnia: 19 Grudnia 2009, 20:02:29 »
Witam. Denerwuje Nurtuje mnie ostanio takie pytanie. Jeżeli maszynista uśnie i czuwak zatrzyma pociąg a w tym czasie maszynista się obudzi i ruszy ze składem dalej, to czy czeka go za to jakaś kara czy coś?

Taka mała stylistyka.
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 21 Grudnia 2009, 16:58:46 wysłana przez Quark-t »
Będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, będę przestrzegał regulaminu, jak nie będę to się z Wami pożegnam

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #470 dnia: 19 Grudnia 2009, 20:18:57 »
Wszystko wyjdzie na taśmie... Jak Ci czuwak/SHP zwali powietrze z PG to masz przerąbane. Pamiętaj, że przy długim składzie towarowym to nie jest takie hop siup, że zatrzyma się i zaraz pojedzie dalej. Luzowanie w takim przypadku troszkę trwa. Następnie rozbujanie składu też trwa. Jak to się zsumuje to troszkę wychodzi. Gdyby nie taśma to można by było kombinować "bo mi człowiek na tor wyskoczył i musiałem dać w nagłe", "bo samochód na przejeździe się zatrzymał", ale taśma to taśma i potrafi być bezwzględna. Aczkolwiek to bardzo delikatny "materiał"... ;D
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #471 dnia: 20 Grudnia 2009, 07:50:20 »
Aczkolwiek to bardzo delikatny "materiał"... ;D

Taak, kawałek ognia, linijka i szpilka lub igła... i mamy ładny wykres :P
-//-

Offline WGA-LG

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #472 dnia: 21 Grudnia 2009, 17:07:59 »
Chciałem jeszcze poprawić kolegów. Podczas hamowania elektropneumatycznego na jednostkach powietrze nie jest "brane" ze zbiornika głównego tylko ze zbiornika wyrównawczego.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 445
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #473 dnia: 21 Grudnia 2009, 19:10:02 »
Otóż nie, podczas hamowania ep powietrze przepływa ze zbiornika głównego do cylindrów hamulcowych, co oznacza, że powietrze jest „zużywane”.
Chciałem jeszcze poprawić kolegów. Podczas hamowania elektropneumatycznego na jednostkach powietrze nie jest "brane" ze zbiornika głównego tylko ze zbiornika wyrównawczego.
Na razie jest 1 do 1, masz coś na poparcie tezy?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #474 dnia: 21 Grudnia 2009, 19:32:47 »
Żeby nie było wątpliwości ;). Materiał dotyczy konkretnie EN57.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6167
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 876
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #475 dnia: 21 Grudnia 2009, 20:03:18 »
Rozszyfrowując schemat: powietrze do siłowników przy hamowaniu EP jest brane ze zbiornika pomocniczego, który to zbiornik jest połączony ze zbiornikiem głównym poprzez przewód zasilający. Konstrukcja jest prosta, bo występuje ogranicznik ciśnienia. Sprawia to, że można połączyć bezpośrednio zbiornik pomocniczy z wysokim ciśnieniem bez obawy przeładowania siłowników ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #476 dnia: 31 Stycznia 2010, 12:11:38 »
Ja mam natomiast pytanie do czego służy element (chyba jest to kondensator) znajdujący się na dachach lokomotyw elektrycznych, pokazany na tym zdjęciu: http://www.transportszynowy.pl/kolchop.html (pomiędzy wylotami powietrza chłodzenia oporników rozruchowych). Wydaje mi się, że jest on połączony przewodem z odgromnikiem.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #477 dnia: 31 Stycznia 2010, 13:12:02 »
Kondensator ten służy do złagodzenia impulsu wysokiego napięcia -przepięcia, występującego w sieci trakcyjnej, które poprzez odbierak może dostać się do obwodów elektrycznych (maszyn e.) i spowodować ich uszkodzenie. Co prawda nie gwarantuje on 100% skuteczności, ale zawsze zmniejsza ryzyko uszkodzeń.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 331
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #478 dnia: 31 Stycznia 2010, 15:40:07 »
Ja zaś mam takie pytania:
1) Jaka jest zasada działania rozrządu w kabinach elektrowozów i EZT (szczególnie na 4E i 303E).
2) Co powoduje załączenie "Dostosowania sił do nacisku osi" w kabinie?
3) Główne zadanie przetwornicy (oprócz chłodzenia silników trakcyjnych i ładowania akumulatorów loka). Jakie są najczęstsze przyczyny defektów?
4) Co się stanie jeśli np. w kabinie A w szafce z bezpiecznikami wyłączymy bezpiecznik od sprężarek i przetwornic a w kabinie B nie i w tym momencie zaczniemy uruchamiać loka?
5) Jak działają styczniki liniowe i opory rozruchowe?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #479 dnia: 31 Stycznia 2010, 17:19:05 »
ad1. przez włącznik rozrządu są zasilane wszelkie urządzenia sterownicze(nastawnik jazdy. nastawnik kierunkowy włączniki sprężarek przetwornic) chyba tylko oświetlenie nie jest zasilane przez włącznik rozrządu.
ad2. powoduje osłabienie wzbudzania silników trakcyjnych będących pierwszymi w wózku patrząc w kierunku jazdy. Spowoduje to spadek ich momentu obrotowego i nie będą się ślizgać.
ad5. Stycznik, ma styki główne (będące w obwodzie głównym) styki pomocnicze (w obwodzie rozrządczym) oraz układ napędowy w postaci elektromagnetycznej lub elektropneumatycznej, który zasilany jest z układu sterującego. Elektromagnetyczny ma duży elektromagnes który przestawia styki (zwykle po załączeniu wpinany jest szeregowo z elektromagnesem rezystor dla ograniczenia mocy pobieranej przez stycznik). Elektropneumatyczny ma elektrozawór który wpuszcza powietrze do cylindra który przestawia styki. Syki główne maja zwykle specjalne komory do gaszenia łuku elektrycznego podczas wyłączania. Styki pomocnicze służą do uzależnienia położenia styczników w układzie sterowania.
Rezystory rozruchowe powodują ograniczenie napięcia na silnikach trakcyjnych podczas rozruchu. Wydziela się w nich sporo ciepła dlatego zwykle maja chłodzenie wymuszone.