Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 276544 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #420 dnia: 10 Listopada 2009, 19:56:59 »
Tylko mi cały czas chodzi tylko o sm42.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #421 dnia: 18 Listopada 2009, 21:12:10 »
Mam małe pytanko - od czego są te lampki na górze pulpitu w SM48? Chodzi mi o te 5 lampek widocznych na tym zdjęciu: http://karol.podkarpackakolej.net/fotos6/sm48kabina.jpg
Może ktoś pomóc?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #422 dnia: 19 Listopada 2009, 11:12:30 »
Jedna jest od sygnalizacji wysokiej temperatury wody, jedna od ręcznego sterowania wentylatora. Reszty nie jestem już pewien, ale chyba jest też od przegrzania oleju i czuwaka pasywnego. A, no i osłabienie wzbudzenia.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #423 dnia: 19 Listopada 2009, 20:03:07 »
Chodzi o te 4 lampki zaraz obok szyby? Podejrzewam że może to być sygnalizacja kabinowa, na siódemce widziałem bardzo podobne, tylko nie wiem ile tych lampek było.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #424 dnia: 19 Listopada 2009, 20:05:56 »
Niee, to na pewno nie jest sygnalizacja kabinowa. Zdaje sie, ona jest po drugiej stronie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #425 dnia: 19 Listopada 2009, 20:07:25 »
Sygnalizacja kabinowa
(patrz zał.)

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #426 dnia: 19 Listopada 2009, 21:02:06 »
Chodzi o te 4 lampki zaraz obok szyby? Podejrzewam że może to być sygnalizacja kabinowa, na siódemce widziałem bardzo podobne, tylko nie wiem ile tych lampek było.

Kumnie głupoty gadacie. Jeżeli chodzi o SM48 nie są to żadne lampki obok szyby ( zaznaczone na screenie ) tylko jest to dodatkowy przenośny pulpit sterowniczy umożliwiający jednoosobową obsługę pojazdu z zewnątrz kabiny. Można sobie stać na pomoście lokomotywy i prowadzić pracę manewrową. W zależności od długości przewodu można nawet stać obok lokomotywy i np. dojeżdżać do składu.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #427 dnia: 20 Listopada 2009, 09:58:02 »
Mam kilka pytań na temat sprzętu pneumatycznego w kabinie EN57:
1. Czy kran Knorra też miał pozycje hamowania EP?
2. Jakie pozycja miał kran Knorra w EN57 (kran Oerlikona w EZT ma inne niż w zwykłych lokomotywach)?
3. Do czego służą pedały pod pulpitem? Przypuszczam, że do syreny.

Tak przy okazji, to w jakiej EU07 jest sygnalizacja kabinowa? I czy ona jest też w tych czechowickich ET22, które mogą wjeżdżać do Czech?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #428 dnia: 20 Listopada 2009, 12:54:56 »
Tak przy okazji, to w jakiej EU07 jest sygnalizacja kabinowa? I czy ona jest też w tych czechowickich ET22, które mogą wjeżdżać do Czech?
Sygnalizacja kabinowa jest w: 364, 446, 511, 516, 533 (wszystkie Katowickie). Posiadają one również zmodyfikowane pantografy, lecz nie wiem na czym to polega.
Takowa sygnalizacja jest w paru ET41, EP09 oraz ET22.
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2009, 13:06:50 wysłana przez maciekmaciek »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #429 dnia: 20 Listopada 2009, 13:17:52 »

1. Czy kran Knorra też miał pozycje hamowania EP?
2. Jakie pozycja miał kran Knorra w EN57 (kran Oerlikona w EZT ma inne niż w zwykłych lokomotywach)?
ad1. Ma ale nie może współpracować z hamulcem EP jednostki która ma kran oerlikona
ad2.
Zawór FVEL6 (system Oerlikon)
I    luzowanie ep, jazda pn
II    jazda ep, jazda pn
III    hamowanie ep, jazda pn
IV    jazda pn    IV    odcięcie (podwójna trakcja)
V    ustalenie stopnia hamowania pn
VI    hamowanie służbowe pn (i hamowanie nagłe)
VII    odcięcie (podwójna trakcja)

     Zawór St113 (system Knorr)
I    napełnianie i luzowanie pn
II    luzowanie ep, jazda pn
III    hamowanie ep, jazda pn
IV    odcięcie (podwójna trakcja)
V    ustalenie stopnia hamowania pn
VI    hamowanie służbowe pn
VII    hamowanie nag
Aby włączyć hamowanie (luzowanie) EP w knorrze musimy ustawić dźwignie w położeniu hamowanie (luzowanie) EP i wcisnać przycisk pod rączką.
tu to dobrze widać .

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #430 dnia: 20 Listopada 2009, 13:38:04 »
Sygnalizacja kabinowa jest w: 364, 446, 511, 516, 533 (wszystkie Katowickie). Posiadają one również zmodyfikowane pantografy, lecz nie wiem na czym to polega.
Zdjęcie z grudnia 2007r z archiwum i stąd takie liche, żółty patyk na siódemce.
Cytuj
Aby włączyć hamowanie (luzowanie) EP w knorrze musimy ustawić dźwignie w położeniu hamowanie (luzowanie) EP i wcisnać przycisk pod rączką.
tu to dobrze widać .
Miałem z 12 lat i przytrzasniętą dłoń drzwiami, namordowałem się z wciskaniem tej dźwigni...

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #431 dnia: 20 Listopada 2009, 16:13:34 »
Tak przy okazji, to w jakiej EU07 jest sygnalizacja kabinowa? I czy ona jest też w tych czechowickich ET22, które mogą wjeżdżać do Czech?
Sygnalizacja kabinowa jest też w EU07-447 ("Rumcajs"), która prowadzi pociągi pospieszne z Wrocławia do Pragi. Sygnalizację kabinową mają bodajże wszystkie lokomotywy wjeżdżające do Czech i na Słowację.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #432 dnia: 20 Listopada 2009, 19:11:35 »
Zdjęcie z grudnia 2007r z archiwum i stąd takie liche, żółty patyk na siódemce.
Wiem że są żółte, ale chodziło mi o modyfikacje ślizgacza, jest on innego typu.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #433 dnia: 20 Listopada 2009, 19:33:21 »
Wiem że są żółte, ale chodziło mi o modyfikacje ślizgacza, jest on innego typu.
Teraz sa dwa slizgi, ktore posiadaja w dodatku weglowe podkladki.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #434 dnia: 20 Listopada 2009, 19:38:49 »
Sygnalizacja kabinowa jest też w EU07-447 ("Rumcajs"), która prowadzi pociągi pospieszne z Wrocławia do Pragi.

Wrocławskie lokomotywy jeżdżą na "Pragach" tylko do Letohradu.


   « Dodano: 20 Listopada 2009, 19:39:28 »
3. Do czego służą pedały pod pulpitem? Przypuszczam, że do syreny.

Syrena niski/wysoki ton + grzybek do rozłączania jednostek.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #435 dnia: 21 Listopada 2009, 06:52:12 »
Chodzi o te 4 lampki zaraz obok szyby? Podejrzewam że może to być sygnalizacja kabinowa, na siódemce widziałem bardzo podobne, tylko nie wiem ile tych lampek było.
W jeżdżących w Polsce TEM2 nie ma sygnalizacji kabinowej ale wystarczy pojechać za wschodnią granicę i można zobaczyć takie cudo w TEM2.
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=203595&LNG=RU#picture
http://www.parovoz.com/newgallery/pg_view.php?ID=203591&LNG=RU#picture

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #436 dnia: 21 Listopada 2009, 12:48:14 »
A w tych lokomotywach wjeżdżających na teren Czech jest też SIFA (http://www.loksim.de/Wiki/index.php/Sifa_-_Sicherheitsfahrschaltung, po polsku nie znalazłem) i/lub jakieś inne czeskie zabezpieczenia oprócz sygnalizacji kabinowej?
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #437 dnia: 21 Listopada 2009, 12:59:39 »
Zapytanie na temat "Rumcajsa". Obsługuje pociągi z Wrocławia do Czech, a stoi na Brochowie! Czyżby EU07-477 była Cargowska?

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #438 dnia: 21 Listopada 2009, 14:24:28 »
Zapytanie na temat "Rumcajsa". Obsługuje pociągi z Wrocławia do Czech, a stoi na Brochowie! Czyżby EU07-477 była Cargowska?

Oczywiście! "Pragi" prowadzi lok. Wrocław Brochów swoimi lokomotywami - EU07-321 i 477.


   « Dodano: 21 Listopada 2009, 14:25:09 »
A w tych lokomotywach wjeżdżających na teren Czech jest też SIFA (http://www.loksim.de/Wiki/index.php/Sifa_-_Sicherheitsfahrschaltung, po polsku nie znalazłem) i/lub jakieś inne czeskie zabezpieczenia oprócz sygnalizacji kabinowej?

Sifa to po prostu czuwak, aczkolwiek mogą być też wersje z bardziej rozwiniętym systemem zabezpieczeń.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #439 dnia: 21 Listopada 2009, 20:47:29 »
Czyżby EU07-477 była Cargowska?

Tak jak pisze Piotrek. Zarówno 477 jak i 321 to siódemki z CT Dolnośląskiego. Swoją drogą, codziennie około 50 cargowskich maszyn jest zatrudnionych w ruchu pasażerskim.

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #440 dnia: 21 Listopada 2009, 21:37:04 »
codziennie około 50 cargowskich maszyn jest zatrudnionych w ruchu pasażerskim.
Orientacyjnie ile przez PR a ile przez IC?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #441 dnia: 21 Listopada 2009, 21:42:07 »
codziennie około 50 cargowskich maszyn jest zatrudnionych w ruchu pasażerskim.
Orientacyjnie ile przez PR a ile przez IC?

Około 35 maszyn w PR - reszta to IC.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #442 dnia: 22 Listopada 2009, 09:42:30 »
Mam znowu pytanie tym razem o ET41. Widziałem sprzężone człony między nimi były 3 sprzęgi pneumatyczne jeden od PG drugi to przewód zasilający a więc od czego jest trzeci sprzęg? Jest on ulokowany dziwnie na zewnątrz lokomotywy prawie pod buforami. Czy może to być sprzęg łączący hamulec dodatkowy obu członów tak jak w Rosyjskich lokomotywach wieloczłonowych?

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #443 dnia: 22 Listopada 2009, 13:26:52 »
od czego jest trzeci sprzęg?

Oidp to jest przewód sterujący pracą sprężarek.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #444 dnia: 22 Listopada 2009, 16:51:10 »
A sprężarki nie są sterowane elektrycznie? To w takim razie na czym polega sterowanie przez ten sprzęg pneumatyczny?

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #445 dnia: 23 Listopada 2009, 12:51:50 »
Sprężarki są sterowane elektrycznie. Ten trzeci przewód będzie od połączenia systemu zbiornika głównego w obu członach albo właśnie od hamulca dodatkowego.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6164
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 870
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #446 dnia: 23 Listopada 2009, 13:03:51 »
Ten trzeci przewód będzie od połączenia systemu zbiornika głównego
Gdy jest podłączony zasilający, nie ma potrzeby łączenia jeszcze zbiorników wprost.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #447 dnia: 23 Listopada 2009, 14:59:54 »
Też uważam skoro połączone są przewody zasilające to dodatkowe połączenie zbiorników głównych jest nie potrzebne. To może posiada ktoś schemat układu pneumatycznego z ET41 ?

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #448 dnia: 24 Listopada 2009, 07:11:34 »
Gdy jest podłączony zasilający, nie ma potrzeby łączenia jeszcze zbiorników wprost.

M62 posiada dodatkowy przewód sprzęgający sprężarki.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #449 dnia: 24 Listopada 2009, 14:46:06 »
Bo tam sprężarka jest sterowana pneumatycznie. Jest zawór biegu jałowego który po osiągnięciu ciśnienia maksymalnego w zbiorniku głównym wpuszcza powietrze do tłoczków które podpierają zawory ssące i sprężarka przestaje pompować połączenie ma na celu to żeby sprężarki obu lokomotyw działały równo (w przypadku kiedy by były nierówno ustawione regulatory) W et41 sprężarki są sterowane elektrycznie wiec chyba łatwiej pociągnąć przewód elektryczny niż robić jakieś specjalne układy pneumatyczne.