Jeżeli silnik spalinowy ulegnie awarii to po prostu gaśnie. W SU45 zapali się wtedy lampka "Uszkodzenie lokomotywy sterującej", która ogólnie informuje o różnych awariach pojazdu, które nie pozwalają na kontynuowanie jazdy. Czyli np. może być to uszkodzenie generatora lub silnika trakcyjnego.
Pierniczysz głupoty, coś tam wiesz ale tak jakbyś pisał przez atmo na mgłę ograniczające widoczność do 10[m].
Otóż silnik nie musi ulec awarii aby paliła się lampka "uszkodzenie lok.ster". Jak również jeżeli silnik ulegnie awarii nie musi wcale zaprzestać pracy. Są zabezpieczenia, które mogą sprowadzić obroty silnika na bieg jałowy.
Wystarczy, że mamy za małą temperaturę cieczy chłodzącej ( która jest poniżej wartości do uruchomienia agragatu spalinowego, mowa tutaj o termostacie {a jest ich dużo na SU46/45 ) i już będzie nam się palić w/w lampka.
Może wymienię zabezpieczenia nie dopuszczające do uruchomienia silnika spalinowego:
- temp wody poniżej 40st C. [przekaźnik PT- termostatów]
- za małe ciśnienie oleju [ PCO- przekaźnik ciśnienia oleju]
- poziom paliwa w zbiorniku poniżej 70[l] [ w zbiorniku znajduje się mikrowyłącznik pływakowy ]
- nie zamknięte, nie zablokowane drzwi szafy ogrzewczej
Występują jeszcze inne rodzaje zabezpieczeń, takie jak:
- Zabezpieczenie elektrycznego obwodu głównego
- Zabezpieczenie obwodu ogrzewczego
- Zabezpieczenie sprowadzające silnik spalinowy na bieg jałowy
- Zabezpieczenie zatrzymujące silnik