Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 275913 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #180 dnia: 24 Marca 2009, 20:53:46 »
Albo kilkakrotne dłuższe zakręcenie wałem silnika spalinowego kiedy lok nie chce zastartować.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #181 dnia: 24 Marca 2009, 21:08:32 »
Albo...nic nie robić i zostawić na dłuższy postój ;) Na ET40 po kilku dniach postoju można lokomotywy w ogóle nie próbować uruchamiać, bo baterie są praktycznie rozładowane.
Dobrze rozumiem, że to znaczy, iż ET40 nie ma żadnego wyłącznika baterii?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #182 dnia: 24 Marca 2009, 21:29:36 »
Dobrze rozumiem, że to znaczy, iż ET40 nie ma żadnego wyłącznika baterii?

Mają, mają, tylko są po prostu w takim stanie, że się same rozładowują.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #183 dnia: 24 Marca 2009, 21:33:49 »
Jak już jesteśmy w tym wątku przy temacie baterii, to na szopie wspomóc "zdechłego" loka można tylko za pomocą innego, czy są dodatkowo jakieś stałe urządzenia, które temu służą?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #184 dnia: 24 Marca 2009, 21:36:48 »
Jak już jesteśmy w tym wątku przy temacie baterii, to na szopie wspomóc "zdechłego" loka można tylko za pomocą innego, czy są dodatkowo jakieś stałe urządzenia, które temu służą?

Sa specjalne 'bzyki' ładujące baterie. Jak prostownik do akumulatorów tylko trochę większy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #185 dnia: 24 Marca 2009, 21:37:30 »
A ja mam do was takie pytanie. Nie chcę zakładać nowego wątku. :)
Jak to jest z kobietami :D Czy jest jakaś kobieta maszynista/-tka ??

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #186 dnia: 24 Marca 2009, 21:39:44 »
Nie wiem czy pracują ale osobiście znam jedną panią która z "papierów" jest/była maszynistą. Miała bodaj jeszcze nawet uprawnienia na prowadzenie parowozów :]. Ale w zawodzie nie pracuje :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #187 dnia: 24 Marca 2009, 21:41:35 »
Musiałby być to bardzo ciekawy widok, zobaczyć kobietę za nastawnikiem jakiegoś loka :D

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #188 dnia: 24 Marca 2009, 22:17:35 »
Zawsze sie skarzal tutaj wszyscy ze tak malo kobiet, ale jak czytam te komentarze, to to raj u nas (i nie, nie jestem maszynista, tylko kolejarzem waskotorowym na 5'', 7.25'', Heywood (15'', n.p. RH&DR) i 600mm.) ^.-
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #189 dnia: 25 Marca 2009, 07:51:54 »
To ja korzystając z okazji chciałem się zapytać jaki środek gaśniczy znajduje się w instalacji p.poż. w lokomotywach spalinowych oraz jak uruchamiana jest ta instalacja-czujnikami temperatury?
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #190 dnia: 25 Marca 2009, 08:49:58 »
Sa specjalne 'bzyki' ładujące baterie. Jak prostownik do akumulatorów tylko trochę większy.

No tak, tylko są to urządzenia stacjonarne, także takiego zdechlaka i tak trzeba wciągnąć na halę celem naładowania baterii.

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #191 dnia: 25 Marca 2009, 13:07:04 »
To ja korzystając z okazji chciałem się zapytać jaki środek gaśniczy znajduje się w instalacji p.poż. w lokomotywach spalinowych oraz jak uruchamiana jest ta instalacja-czujnikami temperatury?

Nie wiem jak jest na lokomotywach innych serii, ale mogę powiedzieć jak jest w przypadku SU45. Tym środkiem gaśniczym jest piana lub proszek. W lokomotywach tych instalację p.poż uruchamia się hebelkami z pulpitu maszynisty (załącznik).
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.  

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #192 dnia: 25 Marca 2009, 14:12:43 »
Pożar sygnalizowany jest przez czujki które są rozmieszczone w przedziale maszynowym i szafach elektrycznych. Czujka ma określoną temperaturę topnienia kiedy się stopi przerywa obwód przekaźnika ,który włącza lampkę na pulpicie.

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #193 dnia: 25 Marca 2009, 14:18:48 »
Teraz ja chciałbym zapytać: Jak działa system informujący maszynistę o awarii silnika spalinowego w lokomotywie?

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #194 dnia: 25 Marca 2009, 14:50:10 »
Jest coś takiego? Wydaje mi się być trochę niezasadne, w końcu jak silnik ulega awarii, to po prostu nie działa...

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #195 dnia: 25 Marca 2009, 15:03:02 »
Monczan ma rację. Jeżeli silnik spalinowy ulegnie awarii to po prostu gaśnie. W SU45 zapali się wtedy lampka "Uszkodzenie lokomotywy sterującej", która ogólnie informuje o różnych awariach pojazdu, które nie pozwalają na kontynuowanie jazdy. Czyli np. może być to uszkodzenie generatora lub silnika trakcyjnego. Jest on wywoływany przez bezpieczniki, które są umieszczone w poszczególnych podzespołach związanych bezpośrednio z wprawianiem w ruch lokomotywy.


« Ostatnia zmiana: 25 Marca 2009, 15:10:01 wysłana przez marcepan »
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.  

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #196 dnia: 25 Marca 2009, 16:52:46 »
Jeżeli silnik spalinowy ulegnie awarii to po prostu gaśnie. W SU45 zapali się wtedy lampka "Uszkodzenie lokomotywy sterującej", która ogólnie informuje o różnych awariach pojazdu, które nie pozwalają na kontynuowanie jazdy. Czyli np. może być to uszkodzenie generatora lub silnika trakcyjnego.

Pierniczysz głupoty, coś tam wiesz ale tak jakbyś pisał przez atmo na mgłę ograniczające widoczność do 10[m].
Otóż silnik nie musi ulec awarii aby paliła się lampka "uszkodzenie lok.ster". Jak również jeżeli silnik ulegnie awarii nie musi wcale zaprzestać pracy. Są zabezpieczenia, które mogą sprowadzić obroty silnika na bieg jałowy.
    Wystarczy, że mamy za małą temperaturę cieczy chłodzącej ( która jest poniżej wartości do uruchomienia agragatu spalinowego, mowa tutaj o termostacie {a jest ich dużo na SU46/45 ) i już będzie nam się palić w/w lampka.
Może wymienię zabezpieczenia nie dopuszczające do uruchomienia silnika spalinowego:
- temp wody poniżej 40st C. [przekaźnik PT- termostatów]
- za małe ciśnienie oleju [ PCO- przekaźnik ciśnienia oleju]
- poziom paliwa w zbiorniku poniżej 70[l] [ w zbiorniku znajduje się mikrowyłącznik pływakowy ]
- nie zamknięte, nie zablokowane drzwi szafy ogrzewczej

Występują jeszcze inne rodzaje zabezpieczeń, takie jak:
- Zabezpieczenie elektrycznego obwodu głównego
- Zabezpieczenie obwodu ogrzewczego
- Zabezpieczenie sprowadzające silnik spalinowy na bieg jałowy
- Zabezpieczenie zatrzymujące silnik

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #197 dnia: 25 Marca 2009, 16:58:53 »
Jest coś takiego? Wydaje mi się być trochę niezasadne, w końcu jak silnik ulega awarii, to po prostu nie działa...

No niestety jest zasadne. Dla SM42 lampka "uszkodzenie silnika spalinowego" (LS1 bodajże) może się zapalić gdy:
-temperatura wody wzrośnie powyżej 80 stopni, lub dla 90 oleju.
-przed uruchomieniem silnika, gdy olej nie osiągnie temperatur 25 stopni ('zapobiega' to odpaleniu zimnego silnika)
-gdy ciśnienie oleju (na Woodwardzie) spadnie poniżej 1,6-2 atm dla biegu jałowego; 2,7-3 atm dla obrotów znamionowych.
-gdy po 40 sek od uruchomienia ćisnienie oleju nie osiągnie 1,5 atm. (to również Woodward)
W przypadku 3 i 4 silnik zostaje od razu zgaszony, w przypadku przegrzania silnik zostaje sprowadzony do obrotow jałowych
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #198 dnia: 25 Marca 2009, 16:59:49 »
Jeżeli w silniku jest za małe ciśnienie oleju to wyłącza go regulator woodwarda, w ruskich lokach jest przekaźnik ciśnienia który wyłącza elektromagnes w regulatorze obrotów. Jeżeli za wysoka temperatura wody lub oleju to silnik zwalnia do biegu jałowego bo przekaźnik termostatów odcina zasilanie elektromagnesów w regulatorze. Jeżeli zadziała przekaźnik nadmiarowy to pali się lampka przekaźników nadmiarowych ale silnik zostaje na takich obrotach jaka jest na pozycji nastawnika, jeżeli kilkukrotne odblokowanie przekaźników nadmiarowych nie powoduje zgaśnięcia lampki to znaczy że zadziałał przekaźnik ziemnozwarciowy. Dla każdej z wyżej wymienionych sytuacji wyłączone zostaje wzbudzanie. A jeżeli to się stało w lokomotywie sterowanej to zapala się lampka "uszkodzenie lokomotywy sterowanej"

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #199 dnia: 25 Marca 2009, 17:53:08 »
Co do środków gaśniczych, na niektórych modernizowanych lokomotywach spalinowych stosuje się mgłę wodną.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #200 dnia: 25 Marca 2009, 18:03:04 »
O, ciekawe nigdy o czymś podobnym nie słyszałem. Czy taka mgła jest skuteczniejsza od proszku czy piany?
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.  

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #201 dnia: 25 Marca 2009, 18:30:11 »
Tak, jest jeden z najskuteczniejszych sposobów gaszenia pożarów w przestrzeniach zamkniętych, takich jak przedziały maszynowe lokomotyw. Stosuje się go również w budynkach zabytkowych (np. stare kościoły). Są również dostępne małe gaśnice (podobne do samochodowych), do gaszenia w kuchniach pożarów typu F (tłuszczy jadalnych), opartych właśnie o mgłę wodną.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #202 dnia: 25 Marca 2009, 20:33:31 »
Ale czy taka mgła nie powoduje zwarć w przypadku dłuższego gaszenia w przedziale maszynowym (gdy odpowiednia ilość mgły osiądzie na urządzeniach)?
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #203 dnia: 25 Marca 2009, 22:39:58 »
Ale czy taka mgła nie powoduje zwarć w przypadku dłuższego gaszenia w przedziale maszynowym (gdy odpowiednia ilość mgły osiądzie na urządzeniach)?

Wiesz - ja myślę, że w przypadku pożaru szafy elektrycznej zwarcia to najmniejszy problem...
Względem sygnalizacji pożarowej - ona nie tylko uruchamia odpowiednią lampkę ale również uruchamia brzęczyk oraz zatrzymuje silnik spalinowy.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #204 dnia: 27 Marca 2009, 17:56:29 »
Ale czy taka mgła nie powoduje zwarć w przypadku dłuższego gaszenia w przedziale maszynowym (gdy odpowiednia ilość mgły osiądzie na urządzeniach)?
Właśnie tutaj jest myk, że ilość użytej wody jest stosunkowo mała:D "Wypełnienie" mgłą maszynowni powoduje, że ogień nie ma możliwości się dłużej utrzymywać i rozprzestrzeniać, ze względu na bardzo intensywne jego chłodzenie, a energia to jeden z trzech elementów tzw trójkąta ognia. Drugim efektem jest wypieranie przez intensywnie parującą wodę tlenu ze środowiska pożaru, co powoduje usuniecie drugiego czynnika wymienionego trójkąta. Dochodzi jeszcze taki efekt kinetyczny, gdyż następuje zagęszczenie środowiska pożaru i ograniczenie konwekcji.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline TOM34

  • Wiadomości: 50
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #205 dnia: 29 Marca 2009, 20:10:34 »
Co ile mth. lub po jakim przebiegu jest wykonywany remont silnika 14D40 ?
Czy moze zalezy to od warunkow w jakich pracuje dana lokomotywa?


Zdania zaczynamy od wielkiej litery. Proszę wykazać więcej staranności, nie będę za każdym razem poprawiał.
REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 29 Marca 2009, 20:16:23 wysłana przez REWIZOR »

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #206 dnia: 09 Kwietnia 2009, 14:36:35 »
Mam pytanie odnośnie dwóch rzeczy:

1) Który z hamulców: exe Kurs'a90 (717KB)  czy exe youBy   (735KB) jest realniejszy w stosunku do prawdziwych lokomotyw?
2) Gdzie znajduje się włącznik bateri w EP09?

pozdrawiam

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #207 dnia: 09 Kwietnia 2009, 14:57:32 »
2) Gdzie znajduje się włącznik bateri w EP09?

W maszynowni na ścianie kabiny B.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #208 dnia: 09 Kwietnia 2009, 22:03:25 »
To teraz ja zadam wam jedno z moich najtrudniejszych pytań. Zaznaczam, że jest ono całkowicie poważne i oczekuję również poważnych odpowiedzi.
Czasem, gdy jadę w kabinie jakiegokolwiek loka, przez myśl przeskakują mi te wszystkie wypadki oraz ludzie zabici na torach. Czasem zastanawiam się, co by się stało, gdyby mnie MK, siedzącemu za sterami EZTeka lub loka wyszedł na tory człowiek lub wyjechał samochód na niestrzeżonym przejeździe, co powinno się zrobić w takiej sytuacji zrobić? Nieraz zastanawiałem się nad tym, ale nigdy nie doszedłem do sensownej odpowiedzi.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #209 dnia: 09 Kwietnia 2009, 22:16:46 »
Lec do Faktu i udziel wywiadu.

Jedyna opcja to wianie z kabiny gdzie pieprz rosnie. Jezeli zlapia mechanika z Toba na pokladzie to...