Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 286319 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #120 dnia: 30 Kwietnia 2008, 20:15:35 »

1) Czy jest konieczność odłączenia uszkodzonej pary silników w obu szafach czy można tylko w jednej?
2) Czy jeśli odłączymy silniki (wszystkie, o ile jest taka możliwość) to czy można przeprowadzić rozruch, w sensie sprawdzić czy nam wentylatory oporów pracują itd? (pytanie czysto teoretyczne, które raczej zastosowania nie ma, ale chcę zaspokoić ciekawość)
3) Na jakiej zasadzie działają szafy WN (chodzi mi tu o to, że jak coś przełączamy w szafie w której jesteśmy, to czy w tamtej również się to uruchamia na zasadzie automatycznej?)
Ad1 takie rzeczy jak odłącznik są tylko w jednej szafie WN bo po co dublować takie same aparaty np Et22 ma jeden przedział WN gdzie są wszystkie urządzenia
Ad2 nie można odłączyć wszystkich silników w elektrowozie(chyba że do transportu na zimno)  ale np. w SU46 można pozwala to sterować lokomotywą sterowaną przy trakcji podwójnej przy nie pracującym silniku lokomotywy sterującej (mało wody w silniku, uszkodzenie prądnicy)
« Ostatnia zmiana: 30 Kwietnia 2008, 20:22:23 wysłana przez MichałŁ »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2970
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #121 dnia: 02 Maja 2008, 12:33:28 »
To jeszcze takie małe pytanko. To jest przykład:
Jadę na Krzyżowej, 10 pudełek i mam 120 na budziku. 43 na nastawniku i 3 bocznika żeby utrzymać 120. Czy to jest poprawne sterowanie? Czy mając trase 160 można trzymać 43 na kole czy konieczne jest zrzucanie pozycji??

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #122 dnia: 02 Maja 2008, 12:51:09 »
Nie trzeba nie można tylko trzymać na oporowej.No ale jeśli obciążenie jest takie że prąd jest cały czas po wyżej godzinnego to trzeba trochę zwolnić

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #123 dnia: 02 Maja 2008, 14:00:34 »
Czy mając trase 160 można trzymać 43 na kole czy konieczne jest zrzucanie pozycji??

Jak Ci się uda kiedyś wbić na maszyne, na jakąs dłuższa trasą to zobaczysz, ze realia prowadzenia prawdziwego pociągu sa troszke inne. Bo na MaSzynowych trasach, mozna spokojnie zostawić loka i on sobie ta stala predkoscia jedzie. A w realu jest troszke inaczej - trasy nie sa takie plaskie, pod gore trzeba troche dolozyc, w dol odjąc, do tego dochodzą bezprądowe, powolne - po prostu więcej pracuje się nastawnikiem.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2970
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #124 dnia: 08 Maja 2008, 18:34:33 »
Zadam teraz kolejne pytanko. Co ile i na jak długo wystarcza taśma haslera i jak jest sygnalizowany koniec taśmy? I jeszcze jedno z dziedziny tramwajek:
http://gmfk.pl/cpg144/displayimage.php?album=35&pos=7

W tych tramwajach ( przed moderną ) występują tachografy "taśmowe". Przyglądnąłem się jego pracy w drodze na zajęcia i dostrzegłem coś takiego. Po wykonaniu pełnego obrotu zapis zaczął nachodzić na wcześniejszy zapis (chyba że uległem złudzeniu). Może mi ktoś powiedzieć, jak wygląda zapis w takich tramwajkach i autobusach (typu Bova - wycieczkowe)?

Wiem wiem. Z tym drugim pytaniem to do innego działu.

EIDT: Zapomniał bym. Z jakiego tworzywa są wykonane: ożebrowanie pod pudłem i samo pudło loka?
« Ostatnia zmiana: 08 Maja 2008, 18:37:58 wysłana przez ST44-003 »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #125 dnia: 08 Maja 2008, 18:48:21 »
Taśma do Haslera ma 20m długości, taśma przesuwa sie o 5mm/km a podczas postoju o 5mm/h więc to zależy na ile starcza o tego ile pociąg jedzie a ile stoi.Z sygnalizowaniem końca taśmy to nie wiem dokładnie ale jest pod tarcza małe okienko i przez nie chyba widać taśmę.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #126 dnia: 08 Maja 2008, 20:26:51 »
Mech zamykając loka wyjmuje ten kawałek na którym narysowała się jego służba. Wtedy się patrzy ile jeszcze zostało na wałku. No i jak sie odbiera zimnego to też się haslera otwiera.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #127 dnia: 23 Maja 2008, 23:36:18 »

P.S. Zasadzniczo też pytanie kolejowe. @EU07-483, organizujecie w tym roku DTK?

Teraz moge powiedziec, że DTK odbędą się. Własciwie nie jako DTK, ale jako Dni Otwarte Kolei.

W Krakowie beda trwaly 3 dni, od 13 do 16. Więcej informacji nie moge jeszcze ujawniac, bo dopiero byly pierwsze spotkania z dyrektorami poszczegolnych spolek bioracych udzial w imprezie.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2970
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #128 dnia: 24 Maja 2008, 10:39:14 »
@EU07, jak dacie rade, to załatwicie jakąś Jagode i koniecznie 07-483 ;) ew. może być 06-01, ale to taka mała prośba :D

No dobra, to teraz kolejna porcja pytań:
1) Na jakiej zasadzie działa sprężarka w lokach spalinowych tzn. jak ona jest uruchamiana? Tak jak w elektrowozach czy jakoś inaczej?
2) Co oznaczają skróty: PK, PO?
3) Przykładowo w 07-173 na pulpicie znajduje się hebelek od "Wentylatorów". Czy chodzi tu o przetwornice? Czy w siódemkach z innymi niższymi numerami też tak jest? Czy wyższe numery też tak mają?
4) Czy loki od Cegielskiego miały przerabiane kabiny tak jak PaFaWagi czy też nie?
5) Czy da się jechać na jednej grópie silników i co to znaczy? :D
6) U nas w symku jest tak, że na szlaku z SBL-ką tylko na ostaniej działa SHP, a w realu np. jadąc z Krakowa do Skawiny, przed każdym następnym semaforem aktywnia się SHP. Dla czego tak jest i czy na innych szlakach (w rzeczywistości) też tak jest, że przed każdym semaforem działa czujnik?
7) Czy mechanik może na lokomotywie lub EZT używać kuchenki (tej na pulpicie)? Jadąc ostanio Kiblem do Skawiny widziałe jak mech z pomocnikiem mieli na pulpicie kubek i podgrzewali go grzałką. Czy jest co do tego jakiś przepis?
8) Jak na parowozach działa ogrzewanie wagonów? Gdzie w wagonach (tych Retro) podłącza się to ogrzewanie?
9) Czy mech na postoju lub podczas jazdy może używać takich urządzeń jak Laptop czy mini radio lub telewizor?
10) Czy parowozy ( obecnie ) są wyposażone w Radiotelefony, czuwak i inne?

No to chyba tyle xD A i ostatnie pytanie: Czy ja rzeczywiście jestem normalny z takimi pytaniami? :D

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #129 dnia: 24 Maja 2008, 10:47:01 »
Cytuj
9) Czy mech na postoju lub podczas jazdy może używać takich urządzeń jak Laptop czy mini radio lub telewizor?

Pomijając fakt, że nigdy nie widziałem telewizora, albo tym bardziej laptopa u któregoś z maszynistów w kabinie (?!) ;) to używać radia można ;)

Przecież z pracy nie wywalą, jak sobie radio puścisz w kabinie :P

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #130 dnia: 24 Maja 2008, 10:59:14 »
ad1. Sprężarka w spalinówkach jest napędzana albo silnikiem elektrycznym (SU46 SP32) wtedy sterowana jest jak w elektrowozie tylko włączyć ją można dopiero jak zapali się silnik spalinowy
lub spręzarka napędzana jest od silnika spalinowego wtedy jak nabije do maksymalnego ciśnienia to albo włącza sie zawór biegu jałowego i sprężarka pompuje do atmosfery(sm42) albo podpierane są zawory ssące wtedy w ogóle nie pompuje tak jest w ST44 i TEM2
ad2. PK przegląd kontrolny  PO przegląd okresowy ( chyba)
ad3. w niektórych elektrowozach można wyłączyć wentylatory oporników
ad5. jeżeli uszkodzi się jakaś grupa silników lub wentylator co chłodzi ta grupę to sie ją wyłącza i jedzie na tej co zstała np.w SM42
ad8.para z kotła przechodzi przez reduktor który obniża ciśnienie a potem do sprzęgu parowego i do wagonów potem przepływa przez grzejniki skrapla sie i ścieka na tor
ad10. niektóre parowozy mają SHP, prędkościomierz co do radiotelefonu to nie wiem

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #131 dnia: 24 Maja 2008, 11:19:45 »
ad. 6. Jak nie za... zakosili kabli albo rezonatorów to mogą być przy każdym semaforku, nawet przy ostatniej To. Praktyka jest taka, że na wspomnianiej trasie Skawina-Kraków czesto SHP nie działa, bo w nocy coś nalot zrobiło;]

ad. 7. Jeśli kuchenka jest sprawna, to jak najbardziej. Ale te kuchenki są duże i mały kubek niebardzo chce na nich prosto stać. Co innego wibratory na manewrach, gdzie nagle w kabinie może znaleźć się parę ziębniętych, przelanych osób, to się od razu wodę całym czajnikiem grzeje.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #132 dnia: 24 Maja 2008, 11:27:40 »
A jak ze sprężarką w sm31...działa na takiej zasadzie co sm42...?

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #133 dnia: 24 Maja 2008, 11:32:48 »
Trzydzieskta jedynka to praktycznie to samo co wibrator - napęd sprężarki z wału silnika spalinowego.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #134 dnia: 24 Maja 2008, 11:36:08 »
SM31 ma wyższe doładowanie silnika inne wózki bude i nie ma sterowania wielokrotnego a reszta jest taka sama jak w SM42

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #135 dnia: 24 Maja 2008, 12:21:34 »
Co do SM31 to nie będę powtarzał tego co napisali poprzednicy, a jedynie dodam, że SM31 posiada zaraz za sprężarką jeszcze chłodnicę miedzystopniową. Dodatkowo zastosowano też zawory bezpieczeństwa, które zadziałają w przypadku pomylenia się i zainstalowania zaworów tłoczących zamiast ssących i na odwrót w sprężarce. Ogólnie z tego co mówił mi brygadzista, SM31 to nieudana konstrukcja bo większość elementów jest taka sama co w SM42, i tylko podniesiono jej moc kosztem awaryjności. Oczywiście było też kilka niezłych rozwiązań jak sterowane siłownikiem wychylne łopaty wentylatora oraz automatycznie otwierane boczne żaluzje, oraz (patrząc pod kątem konserwacji/napraw) wręcz idealny dostęp do pneumatyki (połączenia poprowadzono pod klapami pomostów bocznych).

Jako ciekawostkę dodam jeszcze parę fot:

Sprężarka SM31 ( luzem ;) )  :


Sprężarka SM31 na miejscu ( za nią widoczna odkręcona chłodnica międzystopniowa), a z prawej widoczny silnik elektryczny do napędu sprężareczki:


Łopaty wentylatora SM31 i siłownik odpowiedzialny za ich wychył:



Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Tomiexpress

  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
    • kilka fotek kolejowych w tym jt42c66
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #136 dnia: 24 Maja 2008, 14:11:07 »
ciach..
3) Przykładowo w 07-173 na pulpicie znajduje się hebelek od "Wentylatorów". Czy chodzi tu o przetwornice? Czy w siódemkach z innymi niższymi numerami też tak jest? Czy wyższe numery też tak mają?
ciach..
Jeszcze w poniedziałek sprawdzę, ale też mogą to być wentylatory silników trakcyjnych.
Pozdrawiam Tomiexpress

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #137 dnia: 26 Maja 2008, 15:10:11 »
9) Czy mech na postoju lub podczas jazdy może używać takich urządzeń jak Laptop czy mini radio lub telewizor?
10) Czy parowozy ( obecnie ) są wyposażone w Radiotelefony, czuwak i inne?

9) - Wiekszosc mechaników bez radia nie pojedzie ;-) A co do telewizorów - co sprytniejsi i bardziej obeznani potrafią w SPOTach z ekranów monitoringu zrobić najnormalniejszy TV (wcale nie jest to trudne ;-) )

10) - W parowozach z Chabówki nie spotkałem się z czuwakiem/shp, ale jesli chodzi o radietelefony to uzywaja oni najzwyklejszych krotkofalówek,
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #138 dnia: 26 Maja 2008, 17:26:48 »
Jeszcze w poniedziałek sprawdzę, ale też mogą to być wentylatory silników trakcyjnych.

Zapewne o to chodzi. Można bardzo łatwo sprawdzić. Należy wyłączyć przetwornice (poczekać, aż się całkowicie zatrzymają), wyłączyć hebelkiem "wentylatory" i dać na pozycję - przy załączonych wentylatorach silników usłyszymy charakterystyczne "buczenie", jeśli są wyłączone będzie zupełnie cicho.
Jeśli chodzi zaś o SHP, to w przypadku braku elektromagnesu w torze maszynista zostanie poinformowany o tym za pomocą rozkazu pisemnego "O", ewentualnie można również znaleźć takie rzeczy w WOS-ach.
« Ostatnia zmiana: 26 Maja 2008, 17:33:22 wysłana przez EU07-457 »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2970
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #139 dnia: 28 Maja 2008, 16:54:26 »
Takie moje skromne pytanie: http://lo1.edu.pl/queued/060da/183432-190208.jpg co to jest za lok? Czy takie coś w ogóle istnieje?
Znalezione na stronie Queueda :)

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #140 dnia: 28 Maja 2008, 17:04:12 »
Wpisałem nr tego loka w google i oto co mi znalazło:
http://cfr.stfp.net/Pic/00/060-DB-001O_IS:1.jpg
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline rusek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #141 dnia: 28 Maja 2008, 18:38:53 »
Troszkę więcej zdjęć i film:
http://cfr.stfp.net/060DB/
Marek Margasiński <Marek 1991, ET221166>

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2970
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #142 dnia: 29 Maja 2008, 22:49:01 »
Dzięki, sprawa wyjaśniona :)
Z ciekawości, czy 01.06 przewidziana jest może na Krk Głównym jakaś impreza z okazji dnia dziecka? W zeszłym roku była w chabówce z tego co pamiętam.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #143 dnia: 30 Maja 2008, 19:26:55 »
Co ty, zapomnij. Kto na to pieniądze wyłoży?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline filip2h

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #144 dnia: 31 Maja 2008, 22:56:25 »
Cytuj
Z ciekawości, czy 01.06 przewidziana jest może na Krk Głównym jakaś impreza z okazji dnia dziecka? W zeszłym roku była w chabówce z tego co pamiętam.
Jeśli dobrze pamiętam do PRy coś kombinują a i jakieś retro z Chabówki się szykuje, tylko nie wiem w którą stronę.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2970
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #145 dnia: 28 Grudnia 2008, 12:47:12 »
Odnawiam wątek ponieważ pojawiły się nowe pytania :)
1) Gdy na ostanim DTK jakie było (w czerwcu) szopa na prokocimiu zorganizowała jazdę bykiem przed szopą. Siedząc za nastawnikiem tegoż loczka moją uwagę zwróciło to, że kierunkowy ma 4 pozycje: Przód1- Przód2 - Neutral - Tył. Czym różni się jazda do tyłu 1 od 2?
2) Czy w każdym jamniku są umywalki? W jakim zazwyczaj są stanie technicznym?
3) W niektótych 07 pod drzwiami do przedziału maszynowego (z zewnątrz loka) koło schodków umieszczone są wężyki które doprowadzają wodę (coś w rodzaju umywalki na świeżym powietrzu). W jakim celu je montowano i w którym miejscu wlewa się wodę np. do spryskiwaczy loka?
4) A propo poruszanych w tym temacie szaf WN, po której stronie są one umieszczane i jaka jest procedura wchodzenia do nich i/lub przechodzenia przez nią?

Pozdrawiam & Merry Christmas:D

Edit: Mea Kulpa, pomyliłem się ;) Poprawiono :)
« Ostatnia zmiana: 28 Grudnia 2008, 13:01:50 wysłana przez ST44-003 »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6166
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 871
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #146 dnia: 28 Grudnia 2008, 12:54:42 »
1) Gdy na ostanim DTK jakie było (w czerwcu) szopa na prokocimiu zorganizowała jazdę bykiem przed szopą. Siedząc za nastawnikiem tegoż loczka moją uwagę zwróciło to, że kierunkowy ma 4 pozycje: Przód - Neutral - Tył1 - Tył2. Czym różni się jazda do tyłu 1 od 2?
Jakiś śmieszny nawrotnik, zawsze było Naprzód I i Naprzód II :P
Jedna z opcji pozwala na kompensacje różnic nacisków osi kosztem bocznikowania, a druga jest tej funckji pozbawiona.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2970
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #147 dnia: 28 Grudnia 2008, 13:04:19 »
Dlaczego jednak, w fizyce Symkowego byka, jest tylko jeden przód?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #148 dnia: 28 Grudnia 2008, 13:17:39 »
[...]którym miejscu wlewa się wodę np. do spryskiwaczy loka?

Przykładowo w ET22 zbiorniczki na płyn do spryskiwaczy znajdują się w szafkach za plecami maszynisty.

Cytuj
A propo poruszanych w tym temacie szaf WN, [...] jaka jest procedura wchodzenia do nich i/lub przechodzenia przez nią?

Dalej na przykładzie ET22. Wyjmujesz rączkę od nastawnika kierunkowego, uszyniasz tą rączką obwód główny (nad drzwiami do szafy jest odłącznik, gdzie wkładasz tę rączkę), odsuwasz rygiel znajdujący się na drzwiach do szafy i otwierasz drzwi. Jeśli nie uszynisz obwodu głównego odryglowanie drzwi jest niemożliwe. Czasami musisz się nieźle napocić, aby przestawić odłącznik główny w pozycję "uszyniono".

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #149 dnia: 28 Grudnia 2008, 13:39:56 »
Jakiś śmieszny nawrotnik, zawsze było Naprzód I i Naprzód II :P
Jedna z opcji pozwala na kompensacje różnic nacisków osi kosztem bocznikowania, a druga jest tej funckji pozbawiona.
Dokładniej na pozycji Naprzód I zostaje osłabione wzbudzanie silników które napędzają pierwsze osie w kierunku jazdy każdego wózka, ponieważ są one podczas rozruchu mniej obciążone. Dostosowanie sił działa tylko na szeregowym połączeniu.