« Odpowiedź #135 dnia: 24 Maja 2008, 12:21:34 »
Co do SM31 to nie będę powtarzał tego co napisali poprzednicy, a jedynie dodam, że SM31 posiada zaraz za sprężarką jeszcze chłodnicę miedzystopniową. Dodatkowo zastosowano też zawory bezpieczeństwa, które zadziałają w przypadku pomylenia się i zainstalowania zaworów tłoczących zamiast ssących i na odwrót w sprężarce. Ogólnie z tego co mówił mi brygadzista, SM31 to nieudana konstrukcja bo większość elementów jest taka sama co w SM42, i tylko podniesiono jej moc kosztem awaryjności. Oczywiście było też kilka niezłych rozwiązań jak sterowane siłownikiem wychylne łopaty wentylatora oraz automatycznie otwierane boczne żaluzje, oraz (patrząc pod kątem konserwacji/napraw) wręcz idealny dostęp do pneumatyki (połączenia poprowadzono pod klapami pomostów bocznych).
Jako ciekawostkę dodam jeszcze parę fot:
Sprężarka SM31 ( luzem ;) ) :
Sprężarka SM31 na miejscu ( za nią widoczna odkręcona chłodnica międzystopniowa), a z prawej widoczny silnik elektryczny do napędu sprężareczki:
Łopaty wentylatora SM31 i siłownik odpowiedzialny za ich wychył:
Pozdrawiam.
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76