Autor Wątek:  Fototła zamiast budynków 3D  (Przeczytany 4491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Azad

  • Gość
Fototła zamiast budynków 3D
« dnia: 27 Stycznia 2004, 22:29:38 »
Ponieważ w części forum "Trasy", zacząłem z Pit'em zastanawiać się nad pewnym odciążeniem engine-u z obliczeń, a rzecz dotyczy w gruncie rzeczy działu "Propozycje", pozwoliłem sobie wynieść ten temat tutaj.

Propozycja dotyczy zastąpienia w wybranych miejscach budynków wymodelowanych w 3D płaskimi fototapetami (zdjęcia panoram w bitmapach). Myśląc o tym rozwiązaniu miałem na myśli większe miasta - wspomniany w dziale "Trasy" przejazd przez całą Łódź przy budynkach 3D chyba by wyciągał 0,0001 FPS ;-). W zasadzie jednak podobny mechanizm można by zastosować przy reszcie krajobrazu (góry, morze etc.) - tak jest w tej chwili np. z lasami. Pit słusznie zauważył o potrzebie odwozrowania w 3D chociaż pierwszych 200-300m w głąb terenu od linii kolejowej, ale dalej wystarczyłaby chyba płaska fotka (byle nie za marnej jakości)...Myślę, że znacznie odciąży to procesory i karty graficzne od obliczeń. Jak widzicie takie rozwiązanie?

Załączam szerokotorowe pozdrowienia!

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Fototła zamiast budynków 3D
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Stycznia 2004, 23:40:56 »
Nie ma sensu się w to bawić na obecnym engine, myślę że wogule wszystkie dalekoidące zmiany można by przeprowadzać dopieero na nebuli, bo po co pracować nad czymś, co i tak za 2 - 3 miesiące pujdzie do kosza.
Pozdrawiam, Nicolass

Azad

  • Gość
Fototła zamiast budynków 3D
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Stycznia 2004, 23:49:13 »
Cytat: "Nicolass"
(...) wszystkie dalekoidące zmiany można by przeprowadzać dopieero na nebuli, bo po co pracować nad czymś, co i tak za 2 - 3 miesiące pujdzie do kosza.


Proponując to rozwiązanie miałem na myśli głównie nową wersją MaSzyny, właśnie na engine Nebula... Przepraszam za niedopowiedzenie...

Offline Dewik

  • Wiadomości: 76
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Fototła zamiast budynków 3D
« Odpowiedź #3 dnia: 28 Stycznia 2004, 00:08:08 »
Według mnie to jest debesciarski pomysł :P Napewno w ten sposób nasze procki i grafiki odetchna od ciezkiej pracy...Napewno gra zyskałaby wiecej Fpsów :)) Mnie obecnie pomysł sie podoba i to bardzo :))Ale ja nie jestem tu od decydowania :)Wszystko zalezy od Autorów :))A pit dobrze myśli:))"Pit czekamy na traske " :))
o to ja i moi ludzie:)

citek4u

  • Gość
Fototła zamiast budynków 3D
« Odpowiedź #4 dnia: 28 Stycznia 2004, 00:24:09 »
pomysł wydaje się być interesujący... chociaż las czy morze to jednak nie  miasto... jednak warto chyba próbować dla podciągnięcia fps....

Azad

  • Gość
Fototła zamiast budynków 3D
« Odpowiedź #5 dnia: 28 Stycznia 2004, 01:00:21 »
Cytat: "Dewik"
Według mnie to jest debesciarski pomysł :P Napewno w ten sposób nasze procki i grafiki odetchna od ciezkiej pracy...Napewno gra zyskałaby wiecej Fpsów :))


Dla uściślenia - nie twierdzę, że zastąpienie terenu full 3D płaskimi fototłami zwiększy liczbę FPS z 3 czy 7 do 60 ;-), ale wydaje mi się, że obciążanie kompów hektarami terenu, po którym nie jedziemy, a w wyniku którego wydajność drastycznie spada, mija się z celem. Z morzem to może rzeczywiście nie ma problemu ;-) ale jeśli chodzi o miasta to już gorzej. Podobnie jest z górami w oddali - mniej do wyświetlania, a można full zadrzewione góry stosować i różne kombinacje zboczy... Zresztą, twórcy najlepiej będą wiedzieć, czy to coś pomoże. Pytanie dodatkowe - tylko czy ktoś będzie chciał jeździć w "towarzystwie" płaskich bitmapek z zyskiem dla FPS? Bo może ja się mylę i to rozwiązanie w ogóle nie poprawi szybkości działania symulatorka?

Z szerokotorowym pozdrowieniem!!!

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Fototła zamiast budynków 3D
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Stycznia 2004, 20:51:19 »
Myślicie że na nebuli będzie trzeba też prowadzić program oszczędzania wszystkiego co zmniejsza fps? Według mnie jak teraz z tym co jest mamy średnio 3 - 8 na stacji 12 - 25 na trasie to po przeniesieniu na nebule fps skoczy 2x - 4x wiec nie ma sensu się w to bawic.
Myślę że mimo wszystko lepiej mieć budynki w 3D, bo potem można je wykorzystać do innej trasy np. stawiając 50m od torów - płaskimi teksturami tego się nie zrobi. Zresztą zawsze można box przerobić na płaską teksturkę ale w drugą stronę (textura -> box) się nie da.
Uważam że pomysł sam w sobie nie jest zły. Jednak tekstury powstawały by po to by zwiększyć fps, a wraz z pojawieniem się nubuli ten problem sam zniknie.
Pozdrawiam, Nicolass