Autor Wątek:  Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)  (Przeczytany 87810 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dąbi

  • Wiadomości: 23
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #30 dnia: 29 Października 2007, 20:38:38 »
Witam
Moja próba odpalenia SN61 też się nie powiodła.
Pozdrawiam Bartek

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #31 dnia: 29 Października 2007, 20:44:47 »
SPOKOJNIE (ten krzyk ma sens) KURS wybacz ale muszę...

Autor już nad tym pracuje więc nie róbcie maniany i koniec OT

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #32 dnia: 29 Października 2007, 21:06:10 »
Niestety nie jestem w stanie obronić się na zarzuty Yb, gdyż usuwa moje posty

Ale korzystając z tego, że ten post jeszcze nie został usunięty powiem tylko tyle
1.
Na exe Yb co mi przesłał, w ogóle nie zgadzał się bilans, poprzez napełnianie PG ciśnienie w zbiornikach głównych spadało do 0

2. Zobaczcie, że na exe 699 są podane ciśnienia a nie ilość powietrza w ZG
Więc to nie ja zmieniłem (jak Yb sugeruje, żeby nie można było zrobić bilansu), tylko on sam, dużo wcześniej
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2007, 21:17:34 wysłana przez KURS90 »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #33 dnia: 29 Października 2007, 21:46:29 »
Głowa mnie boli, jak programiści się nawzajem żrą to mi się ciśnienie podnosi. Każdego z Was znam ale nie każdego chwilowo rozumiem. Bez owijania w bawełnę: yB zrobił solidną podstawę pod hamulce natomiast KURS je dopracował.
Teraz słowo boże do każdego z osobna:
@youBy wiem co zrobiłeś i gratuluję Ci tego
@KURS90 tak trzymaj postępowość jest ważna, wydaj łatkę powiedz jeszcze raz dokładnie co zrobił yB (oddaj to co mu się należy) i działaj dalej.

Żeby nie było zapis rozmowy która zniknęła jest ale z racji agrumentów za i przeciw linku nie ma. To by było not fair.

[po zapoznaniu się z faktami update posta]
« Ostatnia zmiana: 29 Października 2007, 22:52:45 wysłana przez pol »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #34 dnia: 29 Października 2007, 21:47:44 »
Skopiowałem plik *.chk z en57 @KURS-a90 do EN57 @MKaczego i powstało mi takia oto plątaninka wyszła.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #35 dnia: 29 Października 2007, 21:53:51 »
Jeśli chodzi o hamulce:
Yb zrobił wzory dot. działania hamulca, jednak na nich nie działał na przykład hamulec EP w jednostce
Przywróciłem wzór ze starych źródeł jakie przesłał
Czasy napełniania i odluźniania hamulców też były nie do przyjęcia więc przekonstruowałem wzory
Bilans powietrza u Yb był całkowicie do kitu
Procedurę liczenia czasów odluźniania w wagonach hamula zrobiłem sam
Hamulec elektrodynamiczny w ET42 był niezgodny z charakterystykami, mimo, że Yb takowe ode mnie dostał, hamulec więc został poprawiony "od podstaw"

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #36 dnia: 29 Października 2007, 22:18:35 »

 W ET42 nadal jest błąd z miganiem shp/ca (na oknie pojawiają się też sygnały z lampek).
To nie ejst błąd. Tak ma być.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline uszmen

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #37 dnia: 29 Października 2007, 22:59:08 »
W tej kłótni aż boje sie odezwać ale mimo wszytko sie spytam. Jak sie powinno teraz uruchamiać lokomotywę?? Najpierw bateria, potem pantografy i wyłącznik szybki?? I drugie moje pytanie bo nie wiem czy tylko ja tak mam ale znikną dźwięk naciskanego SHP. Z góry dziękuje za odpowiedz i chciałem pogratulować zmian :)

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #38 dnia: 29 Października 2007, 23:05:39 »
Po kolei :)

ustaw nawrotnik do przodu (d)
włącz baterie (J)
zbij SHP (spacja)
zamknij WS (M)
włącz przetwornicę (X)
i sprężarkę (C)

Offline uszmen

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #39 dnia: 30 Października 2007, 01:13:49 »
A co z tym dźwiękiem przycisku SHP? Dlaczego mógł zniknąć?

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #40 dnia: 30 Października 2007, 03:21:40 »
Czesc

Ja mam kilka pt:

1: ET42 - zialanie hamulca ED, czy w realu 1 pozycja hamowania ED jest tak dzika ? Wydaje mi sie ze jest za duzy prad, powinna byc regulacja intensywnosci od zera. Wiecej info na : http://jastrzab.lhs.pl/


2.ET40 - czy wypuscisz kabine z manometrami na pulpicie ?

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #41 dnia: 30 Października 2007, 05:40:19 »
Masz rację jest za duży prąd. Jednak sposób obliczania w exe parametrów silnika nie pozwala na lepsze odwzorowanie tego.
Np. podczas rozruchu w ET42 symkowej, równoległą bezoporową da się wrzucić przy prędkości ok 5km/h wyższej niż w książkowej charakterystyce na podstawie której była robiona fizyka.
Taki urok symka :)
W hamulcu ED najważniejsze jest to, że siła hamowania odpowiada poniższej charakterystyce

V-szybkość lokomotywy,
Isil-prąd w silniku trakcyjnym,
Ic-prąd hamowania,
T-siła hamowania,
1-20-pozycje hamowania,
A co do ET40 Na razie nie planuję robienia dodatkowej kabiny - większość lokomotyw, miała manometry tak ustawione jak te w paczce :)
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2007, 06:59:59 wysłana przez KURS90 »

Offline Negroth

  • Wiadomości: 153
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #42 dnia: 30 Października 2007, 10:38:24 »
Koledzy a dlaczego na pierwszym układzie w ET40 ciągnie tylko jeden człon? =]
Krzychu :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #43 dnia: 30 Października 2007, 11:01:42 »
2.ET40 - czy wypuscisz kabine z manometrami na pulpicie ?

Manometry na pulpicie miała (ma) tylko jedna lokomotywa: ET40-41, która nota bene otrzymała taki właśnie wygląd po przebudowie na EP40-41.
Wygląd obecny kabiny:
http://www.et40.freehost.pl/ET40/foto/0041kab.jpg

EDIT: Na ścisłość to ET40-04 również ma manometry na pulpicie, ale tam jest całkiem inny układ przełączników w porównaniu z resztą ET40.
« Ostatnia zmiana: 30 Października 2007, 13:17:54 wysłana przez EU07-457 »

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #44 dnia: 30 Października 2007, 13:04:52 »
Manometry na pulpicie miała (ma) tylko jedna lokomotywa: ET40-41, która nota bene otrzymała taki właśnie wygląd po przebudowie na EP40-41.
Wygląd obecny kabiny:
http://www.et40.freehost.pl/ET40/foto/0041kab.jpg

Wiem o tym, dlatego pytam.

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #45 dnia: 30 Października 2007, 13:42:37 »
Koledzy a dlaczego na pierwszym układzie w ET40 ciągnie tylko jeden człon? =]
Ciągną dwa człony, tyle, że amperomierze są do obu układów osobne (tak jak w EU07)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #46 dnia: 30 Października 2007, 13:45:43 »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #47 dnia: 30 Października 2007, 13:48:37 »
Koledzy a dlaczego na pierwszym układzie w ET40 ciągnie tylko jeden człon? =]
Ciągną dwa człony, tyle, że amperomierze są do obu układów osobne (tak jak w EU07)

Zgadza się. Ponadto w ET40 nie ma możliwości podglądu prądu w tylnej sekcji podczas rozruchu. Wyjątkiem jest ET40-04, w której po przełączeniu jednego z przełączników widzimy prąd w tylnej sekcji.
http://www.et40.freehost.pl/ET40/kabina.HTM

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4392
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #48 dnia: 30 Października 2007, 13:57:48 »
EU07-457  przy tej okazji wez mi wytlumacz po co w maszynowym było to tak zwane "urzadzenie diagnostyczne" od lat nie uzywane. I niewiem czy mi sie tylko wydawało ale chyba widzialem haslera kolo tego. Po co to było?
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline SP47-001

  • Wiadomości: 71
  • SU46 i Chevy Suburban - ulubione maszynki :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #49 dnia: 30 Października 2007, 17:13:52 »
Witam.
Wszystko ładnie, pięknie, tylko mam jeden problem. Albo nie wiem jak załączyć ED w ET42, albo mam błąd. Próbowałem przestawiać bocznik w obie strony ale nic z tego (nie ma pozycji "-1"). Może tu chodzi o inne przyciski ? W każdym razie proszę o pomoc i przy okazji gratuluję wykonania kabiny ET40 w wersji "platyne". 

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #50 dnia: 30 Października 2007, 17:15:26 »
W readme jest napisane, że w ED jest możliwośc blokady drzwi. Gdzie mam to wpisac?
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #51 dnia: 30 Października 2007, 17:21:46 »
w tym ED72 w paczce nic nie trzeba wpisywać. Tam blokada jest już uwzględniona. Działa powyżej 5 km/h - tak jak w realu

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #52 dnia: 30 Października 2007, 17:59:41 »
 patch patchem A gdzie podział się dźwięk  zbicia czuwaka ;-)?, to takie miłe dla ucha;-).
Pozdro.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline KURS90

  • Wiadomości: 172
    • Zobacz profil
    • http://www.linia.14.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #53 dnia: 30 Października 2007, 18:06:04 »
Był ale się zmył :) Nic nie grzebałem przy dźwiękach, a po kompilacji, przestało się go słyszeć. Z dźwiękami też czasami takie rzeczy są. W przyszłości będę próbować to naprawić. Takie są niestety "zalety" obecnego exe. Że jak się jedną rzecz dołoży, to kilka innych potrafi się posypać. M.in. dlatego miało być wydane SPT, bo co raz ciężej wycisnąć nowe rzeczy z obecnego symka

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #54 dnia: 30 Października 2007, 18:13:19 »
A SPT;-)./....... ja już nie mówie nic;-)
Nie no wiadomo że jedno  zrobiłeś kosztem drugiego ja już się nie czepiam,dla mnie może byc i bez dźwięku .A tu ci przyznam racje że symek ciągnie ciągnie aż odmówi posłuszeństwa;-) w końcu.ode mnie OT.A co do poprawki hula u mnie jak naraźie.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Kawu

  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #55 dnia: 30 Października 2007, 19:58:01 »
W (obecnie) nowym exe nie działa także przełącznik i wogle przełączanie pomiędzy hamulcem towarowym a osobowym.

Celowo zostało to usunięte?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #56 dnia: 31 Października 2007, 08:07:29 »
EU07-457  przy tej okazji wez mi wytlumacz po co w maszynowym było to tak zwane "urzadzenie diagnostyczne" od lat nie uzywane. I niewiem czy mi sie tylko wydawało ale chyba widzialem haslera kolo tego. Po co to było?

To tzw. urządzenie diagnostyczne służyło do lokalizacji usterek w poszczególnych obwodach, tzn. maszynista (czy też na przeglądzie pracownik warsztatowy) mógł za pomocą przycisku sprawdzić poszczególne obwody elektryczne, co pomagało w zlokalizowaniu usterki. Niestety obecnie wszystko jest rozkradzione...
Co do haslera, to faktycznie mogłeś go widzieć. Prędkościomierze wskazujące znajdują się na końcach sekcji, przy pompce ręcznego podnoszenia pantografu.

BiałaSowa

  • Gość
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #57 dnia: 31 Października 2007, 12:40:26 »
http://www.members.lycos.co.uk/bialasowa/et40new_sounds.rar   <--- Nowy dźwięk syreny ET40 wykonany przeze mnie.
« Ostatnia zmiana: 31 Października 2007, 13:30:50 wysłana przez BiałaSowa »

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #58 dnia: 31 Października 2007, 15:49:12 »
ET40 :
a: 1 pozycja nastawnika (zapala sie lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach) brak reakcji , zero ruchu
b: 2 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach) - na tej pozycji lok rusza ostro szarpiac
c: 3 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach)
d: 4 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach)
e: 5 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach, gasnie jazdy na bocznikach)

Moje pytanie , czy to sa normalne objawy ?
 
Kabina : poziome umieszczenie manometrow - loki do numeru 30, 2 pantografy ?
            pionowe umieszczenie manometrow - loki od numeru 31, 4 pantografy ?

Co to jest KHP i z czym to sie je :)


ET42:
Ustawiajac wysoki rozruch (f+ shift) i przekrecajac kolo nastawnika do ostatniej po zycji bez oporowej ukladu szeregowego brak mozliwosci bocznikowania. Wylaczamy wysoki rozruch , nadal brak bocznikowania i brak mozliwosci przejscia na uklad rownolegly. Nalezy zjechac nastawnikiem do zera i rozpoczac rozruch normalnie.

Czy w realu jest tak samo ?

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #59 dnia: 31 Października 2007, 16:03:40 »
ET40 :
a: 1 pozycja nastawnika (zapala sie lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach) brak reakcji , zero ruchu

Prawidłowo, to jest tzw. pozycja "X"

Cytuj
b: 2 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach) - na tej pozycji lok rusza ostro szarpiac

Lokomotywa powinna ruszyć. Zapnij do ciężkiego składu, a zobaczysz, że tak ostro wcale nie ruszy...

Cytuj
c: 3 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach)
d: 4 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach i jazdy na bocznikach)
e: 5 pozycja nastawnika (lampka jazdy na oporach, gasnie jazdy na bocznikach)

Moje pytanie , czy to sa normalne objawy ?

Tak
 
Cytuj
Kabina : poziome umieszczenie manometrow - loki do numeru 30, 2 pantografy ?
            pionowe umieszczenie manometrow - loki od numeru 31, 4 pantografy ?

Jak najbardziej ;)

Cytuj
Co to jest KHP i z czym to sie je :)

Kiedyś eksperymentowano z sygnalizacją kabinową. Dzięki sygnałom z torów maszynista wiedział co jest na semaforze, zanim go zobaczył. Na ET40 czujniki KHP były zamontowane przy zgarniaczu lokomotywy.