Autor Wątek:  Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)  (Przeczytany 79389 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline AtapiCl

  • Administrator
  • Wiadomości: 4419
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 198
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #120 dnia: 21 Listopada 2007, 18:25:11 »
grubasowi1966 może chodziło o to, że lok nie wykoleja się na pryźmie na końcu toru. Przez to nie da się też obsłużyć wykolejnic sposobem opisanym na forum.
Jak się nie da obsłużyć wykolejnic, jak u mnie wykolejnice wykolejają... Owszem, na pryźmie nie wykoleja, ale wykolejnice działają wporządku.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #121 dnia: 10 Grudnia 2007, 17:31:43 »
Ja zauważyłem coś takiego. Przeglądnąłem gruntownie temat, ale nie jestem pewien czy to jest kwestia przeładowania oerlikona. Przy hamowaniu bylejakim składem np przy przyhamowaniu przed ograniczeniem , po odluzowaniu hamulca ciśnienie spada w hamulcach do zera jak należy, ale skład dalej hamuje. Im mocniej zahamuje, tym mocniej to zostaje. Jedynym sposobem na uratowanie pociągu od zatrzymania sie jest dodanie gazu, ale zwłaszcza przy ostrzejszym hamowaniu, pociąg dalej hamuje i dopiero po chwili zaczyna puszczać, a do tej pory opory zdąążą zawyć i trzeba zejść o przynajmniej 5 pozycji przy maksymalnym wzbudzeniu silników. Sprawdzałem przy większych prędkościach. Nawet przy łagodnym przyhamowaniu ze 130 km\h skład po luzowaniu od 100km zwalnia do zera bez pomocy silnika z dokładnie taką siła, z jaką działał hamulec mimo zerowego ciśnienia w hamulcach.
Nie ma raczej cech wyżej wymienionego przeładowania hamulca i nigdy niczego takiego w rzeczywistości nie zaobserwowałem, a troche uciążliwe to jest, wie ktoś może, o co tu chodzi?

Poza tym po załączeniu baterii nie da się wyłączyć SHP guzikiem do tego służącym, jedynie wyłącznikiem szybkim.
« Ostatnia zmiana: 10 Grudnia 2007, 17:41:00 wysłana przez kurak303E »
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2404
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #122 dnia: 10 Grudnia 2007, 17:53:33 »
Cytuj
Poza tym po załączeniu baterii nie da się wyłączyć SHP guzikiem do tego służącym, jedynie wyłącznikiem szybkim.

Bo musisz najpierw dać nawrotnikiem "jazda w przód" lub "jazda w tył" a później załączać baterie. Jak tak zrobisz to SHP bez problemu zbijesz przyciskiem.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #123 dnia: 10 Grudnia 2007, 17:56:24 »
Ja zauważyłem coś takiego. Przeglądnąłem gruntownie temat, ale nie jestem pewien czy to jest kwestia przeładowania oerlikona. Przy hamowaniu bylejakim składem np przy przyhamowaniu przed ograniczeniem , po odluzowaniu hamulca ciśnienie spada w hamulcach do zera jak należy, ale skład dalej hamuje. Im mocniej zahamuje, tym mocniej to zostaje. Jedynym sposobem na uratowanie pociągu od zatrzymania sie jest dodanie gazu, ale zwłaszcza przy ostrzejszym hamowaniu, pociąg dalej hamuje i dopiero po chwili zaczyna puszczać, a do tej pory opory zdąążą zawyć i trzeba zejść o przynajmniej 5 pozycji przy maksymalnym wzbudzeniu silników. Sprawdzałem przy większych prędkościach. Nawet przy łagodnym przyhamowaniu ze 130 km\h skład po luzowaniu od 100km zwalnia do zera bez pomocy silnika z dokładnie taką siła, z jaką działał hamulec mimo zerowego ciśnienia w hamulcach.
Nie ma raczej cech wyżej wymienionego przeładowania hamulca i nigdy niczego takiego w rzeczywistości nie zaobserwowałem, a troche uciążliwe to jest, wie ktoś może, o co tu chodzi?

Poza tym po załączeniu baterii nie da się wyłączyć SHP guzikiem do tego służącym, jedynie wyłącznikiem szybkim.

Coś źle hamujesz, u mnie wszystko dobrze działa. Gdy hamujesz daj na chwilę kran na popełnianie, a potem na luz, przy towarowym opóźnieniu operację możesz powtórzyć kilkukrotnie.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #124 dnia: 10 Grudnia 2007, 19:22:53 »
ee, na popełnianie? tzn pozycja 0? Jak tak to próbowałem. Ale jak to sie dzieje, że przy ciśnieniu zero w cylindrze hamulcowym skład dalej hamuje?
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #125 dnia: 10 Grudnia 2007, 19:31:12 »
A może masz stary nawyk odluźniania hamulca lokomotywy? Przy starym .execu luzowało to praktycznie cały skład, i można było jechać, jak pamiętam z własnego doświadczenia... Teraz już tak łatwo nie jest, odluźnianie działa na lokomotywę tylko ;)

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #126 dnia: 10 Grudnia 2007, 19:58:12 »
Witam! Ja mam zaś takie pytanie, jeśli zainstalowałbym teraz exe. youbyego z niebem, to czy lokomotywy będą nadal działały bez problemu, czy to exe musi być? I może pod to exe da się ustawić ładne niebo? (Probowałem i nie wychodziło)

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #127 dnia: 10 Grudnia 2007, 20:00:31 »
Oczywiście, że niebo działa pod exe kursa. Wystarczy podać odpowiednie wpisy.

I w ogóle nie rozumiem waszych głupich problemów... co to za problem zapsiać każde exe pod inną nazwą, jako osobne pliki i na torze testowym sprawdzić jak zachowuje się dany pojazd? To trwa o wiele krócej niż pisanie posta i oczekiwanie na odpowiedź.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 46
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #128 dnia: 10 Grudnia 2007, 20:06:39 »
ee, na popełnianie? tzn pozycja 0? Jak tak to próbowałem. Ale jak to sie dzieje, że przy ciśnieniu zero w cylindrze hamulcowym skład dalej hamuje?
Nie "0" a "-1" - czyli . na numerycznej. Tylko zaraz potem przestaw na "0" czyli 4 na numerycznej.

A jak to jest, że hamuje? Propagacja ciśnienia w przewodzie nie jest natychmiastowa. Manometr pokazuje ciśnienie w cylindrze lokomotywy. Jak wyjdziesz F4 z lokomotywy i nad nią wciśniesz F2 to zobaczysz brake press 0, ale jak podlecisz do ostatniego wagonu, to może być jeszcze =/= 0.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #129 dnia: 10 Grudnia 2007, 22:25:29 »
Racja. Rzeczywiście potrzeba czasu po prostu na pozycji -1. Tak wogóle któryś manometr przedstawia stan hamulców w wagonach, da sie to zaobserwować na podstawie manometru przewodu hamulcowego?
Heh, z każdym bardziej realnym aspektem symulator staje się coraz trudniejszy i bardziej skomplikowany. Będzie trzeba wypracować na nowo technikę jazdy :)


Tak apropos, czy da się coś zrobić z denerwującym pasem światła w dzień po włączeniu reflektorów w SU45, EN57, czy ET22, bo jakby nie patrzeć troszke to nierealistycznie w dzień wygląda.
« Ostatnia zmiana: 11 Grudnia 2007, 10:02:53 wysłana przez kurak303E »
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline KowiEU

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
    • http://www.fotokolej.pl/search.php?search_user=KowiEU
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #130 dnia: 11 Grudnia 2007, 12:00:44 »
Tak apropos, czy da się coś zrobić z denerwującym pasem światła w dzień po włączeniu reflektorów w SU45, EN57, czy ET22, bo jakby nie patrzeć troszke to nierealistycznie w dzień wygląda.

Chcesz sie pozbyc tych smug to musisz otworzyc plik t3d danego modelu i usunac odpowiednie wpisy, z tego co pamietam te wpisy sa zawsze na koncu :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #131 dnia: 11 Grudnia 2007, 12:10:06 »
Chcesz sie pozbyc tych smug to musisz otworzyc plik t3d danego modelu i usunac odpowiednie wpisy, z tego co pamietam te wpisy sa zawsze na koncu :)

A dokładnie 3 ostatnie linijki, zresztą pisał już o tym @MKaczy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6111
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #132 dnia: 11 Grudnia 2007, 12:57:11 »
Hm, to nie są linijki, tylko całe bloki, zaczynające się od czegoś takiego:Parent: HeadLamp12_on
Type: Mesh
Name: HeadLamp12smuga

A może dało by się w EXE ustawić, aby obiekty z .t3d kończące się na smuga były widoczne tylko jeśli jest wystarczająco ciemno? (Ta końcówka smuga nie jest zbyt dobrą nazwą, skoro ogólny schemat jest angielskojęzyczny...) Inna możliwość to blokowanie wyświetlania light.tga. A może jest jeszcze jakiś inny, prostszy sposób, na włączanie i wyłączanie smug w miarę potrzeby?

Offline Marconi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 390
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #133 dnia: 11 Grudnia 2007, 13:29:06 »
... A może jest jeszcze jakiś inny, prostszy sposób, na włączanie i wyłączanie smug w miarę potrzeby?
Najprościej byłoby wtedy, gdyby twórcy .EXE w końcu zaimplementowali klawisz "przyciemnianie reflektorów" i wtedy kto chce, to włącza "smugi", a kto nie chce, wyłącza, tym bardziej, że temat jest wałkowany od dłuższego czasu.
Pozdrawiam.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 244
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #134 dnia: 11 Grudnia 2007, 13:37:31 »
Zastanawiam sie nad uniwersalkey dla smug, czyli nie podpinalibysmy smugi do modelu loka a raczej do modelu kabiny.

Minusem tego było by jedynie to iz smuga widoczna była by tylko u nas a nie w pojazdach AI.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2404
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 162
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #135 dnia: 11 Grudnia 2007, 13:45:56 »
Cytuj
A może jest jeszcze jakiś inny, prostszy sposób, na włączanie i wyłączanie smug w miarę potrzeby?
Nie znam się za bardzo na programowaniu ale problem smug można by rozwiązać np. w taki sposób (czy jest prosty czy nie to odpowiedzcie Wy programiści :) ) :

Głównie zależy nam na tym, żeby za "dnia" smug nie było widać a "nocą" tak. Otóż jak każdy wie na początku scenerii jest definicja atmosfery:
Cytuj
atmo 0.01 0.05 0.12 0 200 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -500 500 200  0.1 0.12 0.11  0.00 0.0 0.0  0.00 0.00 0.00 endlight
Można by zrobić (to tylko pomysł a czy da się to wykonać to inna sprawa... ;) ) to tak, aby były 2 granice w wartościach które program porównywałby z ustawionymi jako granica załączania:

...                                                         
---------------granica (wartość graniczna)
Noc +
| +
| +
--------------- granica (wartość graniczna)
Dzień -
|-
|-
---------------granica (wartość graniczna)
Noc +
|+
|+
---------------granica (wartość graniczna)
Dzień -
...
- nie załączą się smugi
+ załączą

 (wartości graniczne byłby dobrane eksperymentalnie) po przekroczeniu których dochodziłoby do zablokowania lub odblokowania smug.
Czyli przy wartościach gdy byłoby jasno smug by nie było a po przekroczeniu umownej granicy (np zmierzch) dochodziłoby do odblokowania świateł.

To jest tylko "propozycja", najlepiej żeby wypowiedzieli się programiści :).

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #136 dnia: 11 Grudnia 2007, 17:10:08 »
Najłatwiej byłoby zdefiniować nową funkcję mająca na celu przyciemnianie lamp. Przy załączonych reflektorach widać smugi, przyciemniamy je - smugi znikają. Rozwiąże to problemy tych, którzy chcą w dzień i nocą mieć smugi, tych którzy chcą mieć smugi w dzień, a w nocy nie jak i tych którzy nie chca mieć smug wcale, bez ingerencji w pliki t3d modelu.

Pozdrawiam.
www.et22.pl - zapraszam

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #137 dnia: 11 Grudnia 2007, 17:11:54 »
Będzie to po prostu zmiana w exe, tak jak dodanie załączenia baterii?
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline bumer

  • Fotograf
  • Wiadomości: 447
  • Only PKP Classic
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 194
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #138 dnia: 23 Grudnia 2007, 16:26:10 »
Witam!
Mam takie spostrzeżenie wobec tego exe. Ogólnie podoba mi się obsługa hamulca, załączenie baterii itd. Zauważyłem, że AI typu EN57 mimo dobrych wpisów do scenerii nie chcą jeździć tylko stoją w miejscu. Czy może ktoś wie o co chodzi? Z góry dziękuje. Wesołych świąt
SU46-048 SU46-037 ST43-189 ST43-242 EN57-1146 EN57-837 EP07-330 RES 619-8

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #139 dnia: 24 Grudnia 2007, 09:25:16 »
Kible jeżdżą w porządku. Upewnij się, że masz wpisy "connected" zamiast "nobody" w wagonach, w których nie masz "headdriver".

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #140 dnia: 24 Grudnia 2007, 10:42:27 »
Kibel na tym exe nie pojedzie u mnie jest to samo.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6111
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #141 dnia: 24 Grudnia 2007, 11:32:06 »
Ja z kolei mam problem taki. Startuję EU07-424 spod szopy w Wielkim Kacu, przejeżdżam na tor 8, coby wziąć wagony od SU45. Czekam. Przyjeżdża SU45. Staje przy peronie, zmienia światła na manewrowe, odczepia wagony i... stoi. Normalnie na EXE 699 zaraz odjeżdżała do szopy,a tu stoi.

No to myślę sobie, podjadę bliżej i zobaczę, co się z nią dzieje. Rozprułem zwrotnicę (duza_zwrot_zeberko) i przejechałem na tor 6 ustawiając się zaraz za SU45. Podszedłem bliżej, a ona stoi na hamulcu pomocniczym (llocal brake active). No to ją odhamowałem naciskając Num7 (na tym samym torze to można takie rzeczy robić). Na chwilę się zrobiło llocal brake inactive, ale zaraz było już ponownie llocal brake active. W zasadzie to nie szło jej skutecznie odhamować, nawet przyciskając dosyć szybko Num7.

Moje pytanie jest, gdzie jest błąd:
  • Czy w eventach scenerii, które dla wcześniejszych EXE błędnie działały, odprowadzając SU45 do szopy bez prawidłowego odhamowania jej, podczas gdy w tym EXE eventy wykonują się poprwanie, ale za to niezgodnie z założeniami autorów?
  • Czy błąd jest w pliku 301D.chk i jakiś nieużywany dotąd parametr domaga się prawidłowego ustawienia?
  • Czy też coś zostało skopane w kodzie programu, na co już niewiele mogę poradzić i pozostaje mi zająć się czymś innym?

Ponieważ nie dogrzebałem się jeszcze do wszystkich zależności w MaSzynie i nie umiem póki co sam wykryć przyczyny zahamowania SU45, będę wdzięczny, jak mi to ktoś wytłumaczy, czemu tak się dzieje. Bo mimo wszystko, chciałbym ją zagonić do szopy.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #142 dnia: 24 Grudnia 2007, 13:17:52 »
Ponieważ nie dogrzebałem się jeszcze do wszystkich zależności w MaSzynie i nie umiem póki co sam wykryć przyczyny zahamowania SU45, będę wdzięczny, jak mi to ktoś wytłumaczy, czemu tak się dzieje. Bo mimo wszystko, chciałbym ją zagonić do szopy.

Tak na 100% stwierdzić nie potrafię, ale skłaniałbym się ku temu, że błąd tkwi gdzieś w chk.? Ja akurat mam na tym pociągu gagarina i wszystko dzieje się taj jak trzeba (czyt. gagarin zjeżdża do szopy). Wstawiłem SU45 i faktyczne nie zjeżdża. Miałem podobny problem na Drawinowie, gdzie następowała zmiana "konia" z SU45 na EP09 i także tam SU45 nie odjeżdżała od składu.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3899
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 231
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #143 dnia: 24 Grudnia 2007, 14:28:05 »
Problem zdaje się ciągnie od exe 664. Z defilerem jak robiliśmy paczkę, to on właśnie wpadł na pomysł na podmiankę loka w Quarku z SU na ST44 i zadziałało. Postanowiliśmy iść na skróty i utoworzyłem katalog SU45spec specjalnie do Quarka, gdzie była hybryda chk od ST44, reszta od SU i zadziałało (poprawione tylko wymiary loka w chk na SU).
Teraz pytanie, nie wiem, być może mimo tych działań ponownie pojawił się problem na wyższych exe mimo tej hybrydy, a pytanie brzmi czy masz tą "specjalną SU", czy zwykłą?
Nie chciało nam się wtedy dochodzić co w chk to powoduje.

Kiedyś były jakieś dziwne pomysły aby podjeżdżać na wysokość zegara w Quarku, ale to był raczej zbieg okoliczności, iż komuś zjechało to do szopy.
Event, który niejako zapamiętuje, iż EU07-424 wjechał na "ślepy" tor znajduje się tuż za semaforem, więc podjeżdżanie na wysokość zegara nic nie daje.

Ja natomiast wyczaiłem na zwykłej SU (ale nie potrafię sobie tego wytłumaczyć), iż jeśli poczekam przed 1 zwrotką prowadzącą na stację (zatrzymam się tą EU) i będę czekał, aż SU zacznie wjeżdżać na peron, wtedy szpula za semafor i o dziwo SU wtedy mi zjeżdżała. Wykonałem kilkanaście prób i może raz mi się nie udało. Teoretycznie nie powinno to mieć wpływu, ale na moim kompie miało. To testowałem na exe 664.

Inni twierdzą natomiast, że to ma związek ze sterownikami do karty graficznej.

Najlepiej pobawić się w chk i dojść, które to linia(e) w chk w SU to powodują.
« Ostatnia zmiana: 24 Grudnia 2007, 14:30:52 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #144 dnia: 24 Grudnia 2007, 16:43:23 »
No a u mnie w mocznikach w misji ep08 na początku źle zwrotnice się ustawiaj,ą, w efekcie EP08 podjeżdżamy nie do naszego składu, tylko na ślepy tor...
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline Rozi

  • Deweloper
  • Wiadomości: 1930
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 133
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #145 dnia: 25 Grudnia 2007, 14:20:35 »
Jeśli chodzi o SU45 w Quark_EN57, to u mnie SU45 zatrzymuje się, włącza światło manewrowe, odczepia wagony i odjeżdża do szopy i bez problemu mogę się podpiąć pod wagony. Jeśli byliby chętni, to mogę podesłać moje .chk

Pozdrawiam

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6111
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Mega Pack KURS'a 90 (ED72, ET42, ET40, EM120)
« Odpowiedź #146 dnia: 15 Stycznia 2008, 03:01:41 »
Postanowiliśmy iść na skróty i utoworzyłem katalog SU45spec specjalnie do Quarka, gdzie była hybryda chk od ST44, reszta od SU i zadziałało (poprawione tylko wymiary loka w chk na SU).
Nie chciało nam się wtedy dochodzić co w chk to powoduje.

Najlepiej pobawić się w chk i dojść, które to linia(e) w chk w SU to powodują.
Pobawiliśmy się dzisiaj i zmiana parametru MCPN z 8 na 48 powoduje, że SU (czy SP45) zjeżdża. Na EXE 664kB przejeżdża szopę na wylot i generuje null track, natomiast na 717kB parkuje zaraz za obrotnicą (co ciekawe zapala 3 białe światła z tyłu). W 301D-mkaczy.chk parametr ten ma wartość 15, ale nie sprawdzałem, czy zjeżdża.