0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.
Cyfry to chyba numery poszczególnych pozycji a litery to pozycje bezoporowe.
...jest to pozostałość po prototypowym UPZ.
Czym był i do czego służył ten UPZ?
Prototyp układu prędkości zadanej badano na lokomotywie EU07-183. Miał on zapewniać automatyczną regulację prędkości (z tolerancją +4, -2 km/h), płynne dochodzenie do zadanej prędkości zarówno w górę i w dół, przejście priorytetowe na pozycję hamowania służbowego bądź nagłego bez uprzedniego wyłączania systemu UPZ. Układ wyposażony był w urządzenie do wykrywania i likwidacji poślizgu. Zadawanie prędkości miało następować w odstępach co 10 km/h w pełnym zakresie prędkości lokomotywy. Można było także zadać ustaloną wartość prądu. Układ ten mógł być wyłączany w razie potrzeby.
Układ Prędkości Zadanej
(...)wybieranie jazdy manualnej, badz jazdy na UPZ dokonywany był poprzez ustawienie nastawnika kierunkowego na odpowiednia pozycje. Predkosc wybierało ustawiajac odpowiednia pozycje nastawnika. Ale system ten był bardzo wadliwy - czesto UPZ ustawial pozycje oporowa i na niej dlugi czas utrzymywal jazde przez co grzał opory, a jak wiadomo w EP09 sa one bardzo delikatne. Dlatego wlasnie zakonczono testy UPZ, a jedynym sladem po tym jest jedna pozycja wiecej w nastawniku kierunkowym ;)