- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: SM31-113 w 02 Września 2007, 16:52:07
-
Czy ma ktoś rysunek techniczny EP09??
-
O to chodzi?
http://plany.zonk.pl/plan.php?seria=EP09&kat=E
-
Tak, dzięki.
-
http://transportszynowy.pl/ep09kab3.html
Na tym zdjęciu u podstawy nastawnika jazdy widać jakieś Litery i kreski, Wie ktoś do czego te kreski i Litery służą??
PS: identyczne znaki mają ET22, EU07 itp.
-
To tak jak kreski na zegarku. Pokazują pozycje.
-
A litery i cyfry co oznaczają ??
-
Cyfry to chyba numery poszczególnych pozycji a litery to pozycje bezoporowe.
-
Cyfry to chyba numery poszczególnych pozycji a litery to pozycje bezoporowe.
Cyfry są na kilku pierwszych pozycjach i jest to pozostałość po prototypowym UPZ. Litery oznaczają pozycje bezoporowe i jednocześnie połączenie silników (S-szeregowe; SR-szeregowo równoległe - to akurat na "byku"; R-równoległe).
-
Jaką role grały na EP09 te liczby??
-
...jest to pozostałość po prototypowym UPZ.
Czym był i do czego służył ten UPZ?
Pozdrawiam
-
Witam. To był Układ Prędkości Zadanej, czyli taki tempomat. Miała go tylko EP09-002.
-
Czym był i do czego służył ten UPZ?
Układ Prędkości Zadanej
Prototyp układu prędkości zadanej badano na lokomotywie EU07-183. Miał on zapewniać automatyczną regulację prędkości (z tolerancją +4, -2 km/h), płynne dochodzenie do zadanej prędkości zarówno w górę i w dół, przejście priorytetowe na pozycję hamowania służbowego bądź nagłego bez uprzedniego wyłączania systemu UPZ. Układ wyposażony był w urządzenie do wykrywania i likwidacji poślizgu. Zadawanie prędkości miało następować w odstępach co 10 km/h w pełnym zakresie prędkości lokomotywy. Można było także zadać ustaloną wartość prądu. Układ ten mógł być wyłączany w razie potrzeby.
-
Układ Prędkości Zadanej
I wiadomo, czemu się to nie przyjęło? Teoretycznie powinno być to "wygodne" i pomocne urządzonko..
-
(...)wybieranie jazdy manualnej, badz jazdy na UPZ dokonywany był poprzez ustawienie nastawnika kierunkowego na odpowiednia pozycje. Predkosc wybierało ustawiajac odpowiednia pozycje nastawnika. Ale system ten był bardzo wadliwy - czesto UPZ ustawial pozycje oporowa i na niej dlugi czas utrzymywal jazde przez co grzał opory, a jak wiadomo w EP09 sa one bardzo delikatne. Dlatego wlasnie zakonczono testy UPZ, a jedynym sladem po tym jest jedna pozycja wiecej w nastawniku kierunkowym ;)