- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: SM31-113 w 02 Września 2007, 16:52:07

Tytuł: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 02 Września 2007, 16:52:07
Czy ma ktoś rysunek techniczny EP09??
Tytuł: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: PEKAP w 02 Września 2007, 17:31:16
O to chodzi?

http://plany.zonk.pl/plan.php?seria=EP09&kat=E
Tytuł: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 02 Września 2007, 17:41:09
Tak, dzięki.
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 07 Września 2007, 15:58:19
http://transportszynowy.pl/ep09kab3.html
 Na tym zdjęciu u podstawy nastawnika jazdy widać jakieś Litery i kreski, Wie ktoś do czego te kreski i Litery służą??
PS: identyczne znaki mają ET22, EU07 itp.
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: eu07_304 w 07 Września 2007, 16:09:32
To tak jak kreski na zegarku. Pokazują pozycje.
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 07 Września 2007, 16:31:51
A litery i cyfry co oznaczają ??
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: RooteK w 07 Września 2007, 18:08:09
Cyfry to chyba numery poszczególnych pozycji a litery to pozycje bezoporowe.
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: Piotrek w 07 Września 2007, 19:27:57
Cyfry to chyba numery poszczególnych pozycji a litery to pozycje bezoporowe.

Cyfry są na kilku pierwszych pozycjach i jest to pozostałość po prototypowym UPZ. Litery oznaczają pozycje bezoporowe i jednocześnie połączenie silników (S-szeregowe; SR-szeregowo równoległe - to akurat na "byku"; R-równoległe).
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: SM31-113 w 09 Września 2007, 15:44:03
Jaką role grały na EP09 te liczby??
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: Butchy_83 w 10 Września 2007, 11:34:45
...jest to pozostałość po prototypowym UPZ.
Czym był i do czego służył ten UPZ?
Pozdrawiam
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: adsim w 10 Września 2007, 11:58:02
Witam. To był Układ Prędkości Zadanej, czyli taki tempomat. Miała go tylko EP09-002.
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 10 Września 2007, 12:07:39
Czym był i do czego służył ten UPZ?

Układ Prędkości Zadanej

Cytat: http://www.ksc.rail.pl
Prototyp układu prędkości zadanej badano na lokomotywie EU07-183. Miał on zapewniać automatyczną regulację prędkości (z tolerancją +4, -2 km/h), płynne dochodzenie do zadanej prędkości zarówno w górę i w dół, przejście priorytetowe na pozycję hamowania służbowego bądź nagłego bez uprzedniego wyłączania systemu UPZ. Układ wyposażony był w urządzenie do wykrywania i likwidacji poślizgu. Zadawanie prędkości miało następować w odstępach co 10 km/h w pełnym zakresie prędkości lokomotywy. Można było także zadać ustaloną wartość prądu. Układ ten mógł być wyłączany w razie potrzeby.
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: Butchy_83 w 10 Września 2007, 12:24:10
Układ Prędkości Zadanej
I wiadomo, czemu się to nie przyjęło? Teoretycznie powinno być to "wygodne" i pomocne urządzonko..
Tytuł: Odp: Rysunek Techniczny EP09
Wiadomość wysłana przez: Akvin w 10 Września 2007, 12:49:00
(...)wybieranie jazdy manualnej, badz jazdy na UPZ dokonywany był poprzez ustawienie nastawnika kierunkowego na odpowiednia pozycje. Predkosc wybierało ustawiajac odpowiednia pozycje nastawnika. Ale system ten był bardzo wadliwy - czesto UPZ ustawial pozycje oporowa i na niej dlugi czas utrzymywal jazde przez co grzał opory, a jak wiadomo w EP09 sa one bardzo delikatne. Dlatego wlasnie zakonczono testy UPZ, a jedynym sladem po tym jest jedna pozycja wiecej w nastawniku kierunkowym ;)