Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 268574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #90 dnia: 17 Grudnia 2007, 18:58:18 »
Tak wygląda losowanie tekstur:

http://img142.imageshack.us/img142/7420/testia8.jpg

a skład to: ET41-133A+ET41-100B + ET41-100A+ET41-148B + EU07-485

wpis do SCN

node -1 0 ET41-145-A dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-A 0.0 headdriver 23 0 enddynamic
node -1 0 ET41-145-B dynamic PKP\EU07 et41-145.bmp 203E-B 0.0 connected 3 0 enddynamic
node -1 0 ET41-148-A dynamic PKP\EU07 et41-148.bmp 203E-A 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 ET41-148-B dynamic PKP\EU07 et41-148.bmp 203E-B 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 EU07-424 dynamic PKP\EU07 EU07-424.bmp 303E-m 0.0 nobody 0 0 enddynamic

Dodatkowo utworzył mi się plik $.SCN który jest kopią scenerii ale ze zmienionymi wpisami.

Pozdrawiam.

« Ostatnia zmiana: 17 Grudnia 2007, 22:12:10 wysłana przez kolejarz LHS »
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #91 dnia: 18 Grudnia 2007, 13:32:26 »
Myślę, że z losowaniem tekstur dla wagonów wyjdzie mu to lepiej. :) Póki co na razie z lokomotywami dwuczłonowymi i EZT będzie większy chaos niż na PKP.

Aby trochę ułatwić, uruchomiłem edytor plików TEXTURES.TXT na zakładce Tabor posiadany. Po naciśnięciu Sprawdź posiadany tabor wyświetlają się wszystkie znalezione modele po lewej stronie. Po kliknięciu na pozycję w tym spisie, pojawia się po prawej stronie obrazek mini (dobierany według DYNAMIC.DAT) oraz zawartość pliku TEXTURES.TXT.

Przy czym do pokazanego pliku TEXTURES.TXT są automatycznie dopisane tekstury znalezione w katalogu (z domyślnym modelem). Można ustawić minimalny rozmiar pliku, który jest uważany za teksturę pojazdu (dla Eaos tekstury mają 96kB, z kolei dla EU07 tekstury manometrów mają 512kB). Tak więc w niektórych przypadkach zbyt małe tekstury się nie pojawią, albo zostanie dopisana masa śmieci.
Cytat: przykład niepotrzebnych wpisów dla EU07
EU07MANO.TGA=303E,EU07
EU07PULPIT.TGA=303E,EU07
EU07VOLTO.TGA=303E,EU07
Linie te należy bądź usunąć, bądź zamienić na następujące:
Cytat: poprawne zablokowanie niepotrzebnych wpisów dla EU07
EU07MANO.TGA=-
EU07PULPIT.TGA=-
EU07VOLTO.TGA=-
I dopiero wtedy nacisnąć Zapisz TEXTURES.TXT. Inaczej można się nieźle zdziwić widząc efekty. (Uwaga! Zmiany nie zapisują się same.)

Zastanawiam się jeszcze, czy pozostawić automatyczne dopisywanie tekstur tak, jak jest, czy też zrobić przycisk Dodaj tekstury uruchamiany ręcznie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #92 dnia: 18 Grudnia 2007, 15:47:34 »
A może analizuj nazwę pliku z teksturą. Zauważyłem, iż tekstury na pudło zawierają w znacznej większości znak "-", czyli dodaj może do tych warunków jeszcze ten powyższy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #93 dnia: 18 Grudnia 2007, 16:24:33 »
Dobry pomysł. Ale dotyczy to raczej tekstur lokomotyw. Zrobiłem rozpoznawanie typu pojazdu po linijce !=? i dla typów e, r, s, x, z tekstury bez minusa są pomijane.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #94 dnia: 19 Grudnia 2007, 21:27:49 »
Witam.
Mam pytanie, czy do byków z 201E Packa potrzebne są te komentarze w pliku TEXTURES.TXT. Chodzi mi o zakład taboru i po jakim zakładzie jakie ma czoło?

PS. Ra w jakim programie to otworzyłeś?? http://img516.imageshack.us/my.php?image=tsrkwkkd0.png

Pozdrawiam.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #95 dnia: 19 Grudnia 2007, 21:49:19 »
Witam.
Mam pytanie, czy do byków z 201E Packa potrzebne są te komentarze w pliku TEXTURES.TXT. Chodzi mi o zakład taboru i po jakim zakładzie jakie ma czoło?

PS. Ra w jakim programie to otworzyłeś?? http://img516.imageshack.us/my.php?image=tsrkwkkd0.png

Pozdrawiam.
symulator srk paula :]

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #96 dnia: 19 Grudnia 2007, 21:55:37 »
...czy do byków z 201E Packa potrzebne są te komentarze w pliku TEXTURES.TXT...
Witam. Nie, nie trzeba tego dopisywać. Ja wpisuję sam typ, np. 201E i też działa.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #97 dnia: 19 Grudnia 2007, 22:14:36 »
Komentarze nie są potrzebne i obecnie nie są używane. Były w pliku z opisem tekstur, więc je przeniosłem do informacji o teksturach. Docelowo komentarze te będą wyświetlane podczas edycji składów. Po prostu jest możliwość opisania tekstury, co ona sobą prezentuje. Można to zignorować, albo napisać własny komentarz.

Aktualnie usiłuję zrobić poprawianie brakujących pojazdów na posiadane.

Zrzut ekranu pochodzi z symulatora SRK. Myślę, że @Paul się niedługo sam pochwali. :) Program nie jest łatwy w obsłudze, ale idzie się tym pobawić.

Ja wpisuję sam typ, np. 201E i też działa.
Na chwilę obecną po nazwie modelu (pliku .chk) niezbędny jest jeszcze przecinek.
201E-W-203.TGA=201E-W,Nazwy plików mini będą używane później, więc lepiej je od razu wpisywać.
201E-W-203.TGA=201E-W,ET22
« Ostatnia zmiana: 19 Grudnia 2007, 23:14:02 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Kawu

  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #98 dnia: 19 Grudnia 2007, 22:39:26 »
Nie wiem od czego to zależy, ale przy niektórych modelach taboru program nie dopisuje żadnych modeli do tekstur. Mam tak np. z: 201E, ET42, ET40, EP/U-05 i różnymi wagonami. Dodatkowo niektórym teksturom kibla dopisuje modele, a niektórym nie - np. w katalogu "EN57" są modele dopisane, a w katalogu "EN57_z" już nie.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #99 dnia: 22 Grudnia 2007, 04:09:41 »
Po prostu dla niektórych katalogów wiem, jakie powinny być modele i zapisałem to w programie. Nie mam jednak pojęcia o wszystkich modelach, poza tym każdy może mieć jakieś własne utwory. Pisałem, że trzeba się sugerować opisem i przykładami. Nie da się tego zrobić z automatu.

Proszę mi podać nazwy katalogów i nazwy modeli, jakie mają być dopisywane, to postaram się uwzględnić je w kolejnych wersjach programu.


Na dłuższą metę, jeśli kilka osób poopisuje prawidłowo tekstury, będzie to można wyeksportować na serwer i wtedy pozostali będą sobie mogli ściągnąć poprawne wpisy.

Co do EN57, to modele są dopisywane błędnie, i jak się tego nie poprawi, to tekstury z silnikowych trafiają do rozrządczych i na odwrót, co wygląda komicznie. Poprawiłem to w kolejnej wersji.

Wersja alfa 1.0.31 - test poprawiania brakujących pojazdów

W tej wersji nie trzeba wchodzić na zakładkę Tabor posiadany przed losowaniem tekstur. Sprawdzenie taboru wykonuje się automatycznie.

Również lepiej przypisują się modele do tekstur EN57 (sprawdzana jest ostatnia litera w nazwie tekstury). Przy wyszukiwaniu nowych tekstur w pierwszej kolejności sprawdzane jest istnienie pliku .chk o nazwie utworzonej z początku nazwy tekstury (np. dla 303E-n-483.tga powinien się ustawić model 303E-n, o ile zostanie znalezione 303E-n.chk).

Poza tym nowość: poprawianie brakujących pojazdów na inne. Przy pierwszym użyciu pojawi się dodatkowe okienko. Po lewej stronie będą wypisane modele brakujących pojazdów, po prawej z listy posiadanych trzeba wybrać, czym należy je zastąpić. O ile dla zastępującego modelu zostały zdefiniowane tekstury (w pliku TEXTURES.TXT), dla zastępowanego pojazdu zostanie wylosowana tekstura (tylko dla zastępowanych, pojazdy znalezione nie są modyfikowane). Podmienianie są również tekstury dla posiadanych modeli, jeżeli nie posiadamy tekstury zapisanej w scenerii, a mamy zdefiniowane tekstury (w pliku TEXTURES.TXT) dla tego modelu. Oczywiście zapis zmian tylko do pliku SCENERY\$.SCN.

Ustawienia podmiany zapisują się w pliku MASZYNA.INI w sekcji [DYNAMIC]. Po uzupełnieniu katalogów brakujących modeli, wpisy te przestają mieć znaczenie (nie będą używane, jeśli w przyszłości oryginalnie wpisany w scenerii model zostanie znaleziony).

Sceneria nie da się uruchomić, jeśli po podmianie nadal będzie brakowało pojazdów (tzn. nie ustawimy wszystkich modeli zastępujących). Uruchamianie scenerii w takiej sytuacji i tak nic nie da, ponieważ symulator się wysypie z błędem. Uwaga! możliwe jest zastąpienie brakującego pojazdu z kabiną przez DUMB albo WRAK. (Np. zmiana PKP\SM42\6D na PKP\SM42\SM42DDUMB.) W takiej sytuacji nie będzie możliwe jego prowadzenie, a w przypadku zmiany na WRAK sceneria może nie działać prawidłowo.


Zrobiłem definiowanie następstwa modeli w pojazdach wieloczłonowych. Ustawia się to dopisując kolejne linie do TEXTURES.TXT, z nazwą modelu poprzedzoną dwiema gwiazdkami. Obecnie takie następstwo ustawiłem sobie dla EN57 oraz ET41. Wygląda to następująco:

Cytat: następstwo modeli EN57
**6BB=6BS,S-R,SB-R,SB-RB
**6BS=6BA,R-S,RA-SA,RA-S=6BS,SA-SB,-

Cytat: następstwo modeli ET41
**203E-B=203E-A,A-B,-

Teraz o co w tym chodzi. Po dwóch gwiazdkach mamy nazwę modelu, na który tekstura ma być uzależniona od tekstury poprzedniego modelu. Jak widać, w przypadku EN57 nie ma definicji dla modelu 6BA, ponieważ jego tekstura nie zależy od poprzedniej. Gdyby dopisać **6BA=6BB,RB-RA,-, kolejne zestawy EN57 w ramach jednego trainset zostałyby obleczone tą samą teksturą.

Po znaku równości jest nazwa poprzedniego modelu, jeśli uzależnienie tekstur ma wystąpić. To lepiej wytłumaczyć na przykładzie ET41: jeśli wstawimy 203E-A+203E-B, to uzależnienie zadziała. Jeśli zaś wstawimy 203E-A+Eaos+203E-B, albo 203E-B+203E-A - to każdy człon może dostać inną teksturę, ponieważ nie ma właściwej kolejności modeli.

Dalej, po przecinku, są reguły zmiany końcówek w nazwie tekstury, rozdzielane przecinkami. Przykłady znaczenia zapisów:
  • S-R - jeśli poprzednia tekstura kończyła się na S, zostanie ono zastąpione przez R, np. en57-1132s.bmp zostanie zamienione na en57-1132r.bmp,
  • SB-R - jeśli poprzednia tekstura kończyła się na SB, zostanie ono zastąpione przez R, np. en71-02sb.bmp zostanie zamienione na en71-02r.bmp,
  • - (sam minus) - akceptacja tekstury bez zmiany nazwy - może być wyłącznie jako ostatnia reguła.
Za każdym razem przy zmianie końcówki sprawdzane jest, czy tak zmieniony plik istnieje. Jeśli nie, przetwarzana jest kolejna reguła.

Po ostatniej regule dla danego poprzedniego modelu, można po kolejnym znaku równości określić reguły zmian nazwy pliku dla innego poprzedzającego modelu.

Rozwiązanie na chwilę obecną ma kilka wad.
  • Jeśli np. dla EN57 istnieje tylko tekstura dla wagonu rozrządczego, a nie istnieje dla silnikowego (np. mam tak dla en57-732r.bmp) - tekstura ta może trafić błędnie na wagon silnikowy. Da się to obejść - w takiej sytuacji program powinien powtórzyć losowanie dla całego transet.
  • Rozłączanie lokomotyw dwuczłonowych będzie najczęściej skutkowało przydzieleniem im różnych tekstur. To by się dało obejść poprzez zapamiętanie oryginalnej tekstury i stworzenie listy przypisań (tzn. jaka tekstura jest zastępowana przez jaką - raz ustalone przypisanie obowiązywałoby dla całej scenerii). Dobrym rozwiązaniem mogłoby być również zablokowanie losowania tekstur dla lokomotyw lub pewnych typów lokomotyw.
  • Ubieranie kilku połączonych EN57 w jedną teksturę jest uzależnione od obecności definicji **6BA. To też można by obejść poprzez wspomnianą listę przypisań.
  • Nie rozwiązuje to kwestii niepełnej wymienności pewnych tekstur. Np. nie do końca jest sensowna zmiana en71-02r.bmp na en57-1132r.bmp, mimo iż korzystają z tego samego modelu. To by można było łatwo rozwiązać poprzez porównywanie początkowej części nazwy tekstury (niemniej nie dotyczy to wszystkich pojazdów, czasem nazwy tekstur różnią się całkowicie).
  • Nie rozwiązuje to wymienności modeli wraz z grupą tekstur (np. 303E z 303-N).

Nie będę na razie publikował tej zmiany, spróbuję jeszcze coś poprawić.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #100 dnia: 22 Grudnia 2007, 10:34:22 »
Bardzo fajnie - teraz tylko utworzyc na serwerze baze danych ktora bedzie miala przypisane dane modele do tekstury i po sprawdzeniu przez program jaki plik .t3d mamy odpowiednio wyłoni nam odpowiednie tekstury :]

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #101 dnia: 22 Grudnia 2007, 19:36:29 »
Ponieważ poprzednią wersję pobrało już 26 osób, postanowiłem wydać nową. :)

Wersja alfa 1.0.32 - następstwo modeli

Przy zapisie pliku SCENERY\$.SCN sprawdzana jest obecność rozkładów podanych dla trainset i jeśli rozkładu nie ma, jego nazwa zastępowana jest przez none.

Wprowadzony jest mechanizm następstwa modeli, opisany wcześniej. Należy wejść w zakładkę Tabor posiadany, przycisnąć Sprawdź posiadany tabor, a następnie wejść w katalogi PKP\EN57, PKP\EU07 i PKP\BIPA i zapisać z nich plik TEXTURES.TXT z dodatkowymi wpisami następstwa modeli (wpisy z ** na początku). Dla innych katalogów należy to dopisać ręcznie, posiłkując się wymienionymi przykładami.

Zostało poprawione losowanie tekstur, jeśli dla pojazdu istniał tylko DUMB i WRAK (SM42D).

Testowo dodana jest lista użytych tekstur dla lokomotyw. Jeśli wylosowana zostanie już użyta tekstura, losowanie jest powtarzane maksymalnie tyle razy, ile jest tekstur. Czyli w skrajnym przypadku jest możliwe, że tekstury lokomotyw się powtórzą, mimo że nie powinny, bo jest ich wystarczająca ilość.

Myślę, że temat losowania tekstur można chwilowo uznać za wyczerpany, bo pozostałe niedociągnięcia mają już marginalne znaczenie. Do poprawienia są jeszcze ewentualnie:
  • zamienianie EN57 z EN71,
  • nadawanie tych samych tekstur niepołączonym członom,
  • dawanie tekstury rozrządczego na silnikowy, jeśli nie ma oddzielnej tekstury dla silnikowego (proponuję wyłączyć te tekstury z losowania, poprzez dopisanie minusa po znaku równości w TEXTURES.TXT),
  • ubieranie połączonych EN57 w ten sam zestaw tekstur (można osiągnąć dopisując linię **6BA=6BB,RB-RA,- do TEXTURES.TXT).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #102 dnia: 23 Grudnia 2007, 10:27:02 »
ubieranie połączonych EN57 w ten sam zestaw tekstur (można osiągnąć dopisując linię **6BA=6BB,RB-RA,- do TEXTURES.TXT).
Cóż, zależy od składu, bo zdarzają się zestawy z róznymi zestawami kolorystycznymi, co swoją drogą wygląda dosyć ciekawie. Jednakże tu pojawaia się inna kwestia - trzeba by porządkować schematy w jakieś zestawy, ew. całe katalogi EN57_bla, gdzie bla to oznaczenie malowania. Bo jednak w składzie jednostki mają inne numerki :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #103 dnia: 26 Grudnia 2007, 02:37:38 »
Wersja alfa 1.0.33 - podgląd tekstur pojazdów

Tym razem nową rzeczą jest podgląd plików BMP, TEX i TGA. Poza tym drobne poprawki, z bardziej istotnych:
  • Na zakładce Tabor posiadany lista modeli jest wypełniana zaraz po uruchomieniu programu (tymczasowo) i posortowana według nazwy katalogu. Doszła nowa zakładka z listą tekstur i możliwością ich podglądu. Aktywność przycisku zapisu pliku TEXTURES.TXT została uzależniona od zmian treści.
  • Dla EN57 były błędnie dopisywane modele - z dwoma znakami równości. Jest to poprawione, ponadto obecnie program sam usuwa nadmiarowy znak - wystarczy tam wejść i zapisać TEXTURES.TXT.
  • Na zakładkach Tabor posiadany i Dynamic.dat obrazki mini wyświetlają się powiększone, niezależnie od ustawienia wielkości. Ustawienie wpływa teraz tylko na wysokość wyświetlanych składów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #104 dnia: 26 Grudnia 2007, 18:42:54 »
Gdy uruchomiłem przy pomocy instalatora trasę GNASZYN-HS1 nie ruszyły AI.
ET22 i EU07 nawet nie podniosły pantografów.
Od razu sprawdziłem Bochnię . Wszystko OK. Pociągi sterowane komputerem jeździły jak należy.
Nadmienię, że gdy trasę GNASZYN uruchomiłem przy pomocy start.exe w/w pociągi sterowane przez komputer ruszyły z miejsca.
Proponuję to sprawdzić.
Pozdrowienia z Sochaczewa . Marcin.

PS
Dziękuje za ten program. Bardzo ułatwia korzystanie z Symulatora.
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2007, 18:47:31 wysłana przez przepioramarcin »
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #105 dnia: 26 Grudnia 2007, 19:00:26 »
A mi sie cos w ostatniej wersji nie chca losowac tekstury pojazdow...

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #106 dnia: 26 Grudnia 2007, 19:08:06 »
A mi w Quarku eventy wywala. Co więcej, nawet zdarza się (jakimś cudem losowo), że na wczytywaniu taboru symek się wysypuje. A gdy odpalam za pomocą start.exe to wszystko jest ok.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #107 dnia: 26 Grudnia 2007, 20:53:05 »
Co do GNASZYN-HS1, to może dlatego, że w pliku scenery\bohun\sklady.inc są składy z prędkością początkową podaną jako 0.1.0, co nie jest rozpoznawane jako poprawne i zamieniane domyślnie na 0, przez co składy są zahamowane.
Cytat: scenery\bohun\sklady.inc, fragment
trainset none herby_dumb1 1.0 0.1.0
//$o TEN SKŁAD JEST WYZWALACZEM EVENTÓW!!! wersja testowa niema rakcji na semafory!!!
node -1 0 eu07-536 dynamic PKP\EU07 eu07-536 303E-M 0.0 headdriver 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00256-2 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-3 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00351-4 dynamic PKP\Adu #1klasa2.tga 112a 0.0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 505120-00351-5 dynamic PKP\Adu #1klasa2.tga 112a 0.0 nobody 3 5 Passengers enddynamic
node -1 0 505120-00256-6 dynamic PKP\Bd Bdu-0.tga 111a 0.0 nobody 3 10 Passengers enddynamic
endtrainset

Trzeba by to poprawić na 0.1 i sprawdzić, czy będzie lepiej. Podobne kwiatki są w pliku scenery\bohun\sklady2.inc.


W przypadku błędów lub dziwnego zachowania proszę o porównywanie wygenerowanego pliku scenery\$.scn z oryginalnym i pisanie o różnicach. Można także sprawdzić działanie scenerii po odznaczeniu kwadratu Zapis pliku tymczasowego, wtedy sceneria uruchomi się z oryginalnego pliku.

Ja zauważyłem, że sceneria z automatycznie podmienionym taborem (konkretnie drawinowo_ET22-1.scn) sypie się na EXE 717kB, a na 699kB działa poprawnie (pomijając fakt, że pociąg z wagonami Z1 powinien sobie pojechać dalej, a tymczasem przełącza się do jazdy manewrowej i po dojechaniu do przejazdu zaczyna jechać tyłem, zabierając przy okazji wagony Z1 zostawione przez SU45). Nie wiem, czemu się tak dzieje. Być może brakuje jakiś parametrów w plikach .chk.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #108 dnia: 26 Grudnia 2007, 21:44:45 »
Zbadałem to dziwne wywalanie eventów i wyszło, że dzieje się u mnie tak, gdy mam ustawione w zakładce Ustawienia: Niebo na 'ustaw losowo', Pogoda na 'nigdy nie zmieniaj'. Ostatnio wywaliło mi: MemCell "f" does not exist. I w pliku tymczasowym nie znalazłem odwołania do takiej komórki.

EDIT:
Chociaż po dalszych badaniach ta dość niewiarygodna teoria odpada. Teraz symek mi się zaczął odpalać bez błędów. Nie mogę zdiagnozować czemu tak mi nawala...
« Ostatnia zmiana: 26 Grudnia 2007, 22:20:34 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #109 dnia: 26 Grudnia 2007, 22:27:50 »
Jeśli niebo jest jako ustaw losowo, to powinno zostać zapisane w pierwszej linii pliku $.SCN. Zobacz, czy się z czymś nie połączyło i co się stało z oryginalnym wpisem nieba, jeśli taki był.

Zobacz też zawartość pliku MASZYNA.INI, w szczególności czy w sekcji [SKY] nie ma śmieci. Powinno być tam coś takiego:
Cytat: MASZYNA.INI, fragment

[SKY]
letnie z chmurami=sky skj_day1.t3d endsky
bezchmurne=sky skj_day2.t3d endsky
zachmurzone=sky skj_day3_chmury.t3d endsky
dzien mglisty=sky skj_day3mgly.t3d endsky
wieczór zimowy=sky skj_day_zima.t3d endsky
Całkowo=sky skaj.t3d endsky

z liniami odstępu przed i po. Nazwy wpisów nieba mogą się różnić, zwłaszcza jeżeli nie zostały dodane ręcznie, tylko program sam je znalazł.

Komórka pamięci i odwołanie do niej może być w którymś pliku dołączanym przez include.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #110 dnia: 26 Grudnia 2007, 22:35:13 »
Jeśli niebo jest jako ustaw losowo, to powinno zostać zapisane w pierwszej linii pliku $.SCN. Zobacz, czy się z czymś nie połączyło i co się stało z oryginalnym wpisem nieba, jeśli taki był.

Zobacz też zawartość pliku MASZYNA.INI, w szczególności czy w sekcji [SKY] nie ma śmieci. Powinno być tam coś takiego:
Cytat: MASZYNA.INI, fragment

[SKY]
letnie z chmurami=sky skj_day1.t3d endsky
bezchmurne=sky skj_day2.t3d endsky
zachmurzone=sky skj_day3_chmury.t3d endsky
dzien mglisty=sky skj_day3mgly.t3d endsky
wieczór zimowy=sky skj_day_zima.t3d endsky
Całkowo=sky skaj.t3d endsky

z liniami odstępu przed i po. Nazwy wpisów nieba mogą się różnić, zwłaszcza jeżeli nie zostały dodane ręcznie, tylko program sam je znalazł.
Tu mam dobrze:
[SKY]
day1=sky skj_day1.t3d endsky
day2=sky skj_day2.t3d endsky
day3mgly=sky skj_day3mgly.t3d endsky
day3_chmury=sky skj_day3_chmury.t3d endsky
day_zima=sky skj_day_zima.t3d endsky
night1=sky skj_night1.t3d endsky

Cytuj
Komórka pamięci i odwołanie do niej może być w którymś pliku dołączanym przez include.
No tak, ale to się przecież nie zmienia. A jak tak jest, to nie powinno wywalać tego błędu tylko przy uruchomieniu tym programem, ale za pomocą start.exe też.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #111 dnia: 27 Grudnia 2007, 10:54:34 »
Może by uniknąć sytuacji jak na poniższym skreenie, wprowadzić specjalne kodowanie nazw dla tekstur. Na przykład :

ET22-001-201E.bmp


Gdzie ET22 to typ pojazdu a zarazem nazwa folderu w którym znajduje się model.

001 to nazwa tekstury

201E co to może być :) Nazwa modelu. Np. w siódemkach by wyróżnić tex dla 4E 303E itp.

Program by to wszystko przemielił i podał tekstury pasujące tylko do danego modelu.

« Ostatnia zmiana: 27 Grudnia 2007, 10:56:35 wysłana przez GlowaWojtas »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #112 dnia: 27 Grudnia 2007, 11:26:12 »
Nie wyobrażam sobie takiego manewru.
Nie wziąłeś pod uwagę że Twoja propozycja zmienia wszystkie wpisy taboru do scenerii dotyczące tekstur. Do poprawek jest więc wszystko, a to moim zdaniem jest zły pomysł.
Problem jeszcze jest taki że nie iwdzę powodu na Twoim screenie który usprawiedliwiałby takie zmiany.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #113 dnia: 27 Grudnia 2007, 13:12:37 »
@GlowaWojtas,

Po pierwsze, od samego początku pisałem, że przypisanie modeli do tekstur trzeba robić ręcznie na podstawie opisów i przykładów, bo nie da się tego zrobić z automatu. Ponieważ, od zarania MaSzyny tekstury dla modeli nie zostały oddzielone logicznie od tekstur pozostałych. I teraz już się tego wprowadzić nie da, bo trzeba by totalnie wszystko przerobić, co spowodowało by masę nowych błędów. Nawet jakby program miał to przemielić i pozmieniać, to i tak najpierw ktoś by musiał ręcznie poopisywać tekstury, które są na jaki model, a które są pozostałymi.

Po drugie, mimo wszystko zrobiłem automat, który ma ułatwić to zadanie. Niemniej jednak nie działa on idealnie, bo po prostu nie może. Mam trochę różnych katalogów z modelami i teksturami, dla tych katalogów zdefiniowałem domyślne wpisy. Jednak jest możliwe, że każdy stworzy jakiś własny model i umieści go w dowolnym katalogu, albo posegreguje pojazdy według własnych, sobie znanych zasad. Nie jestem w stanie nadążyć za nazwami katalogów i zdefiniować prawidłowych wpisów w takich sytuacjach. Również prosiłem o podawanie nazw katalogów oraz domyślnych dla nich modeli, abym mógł to uwzględnić w kolejnych wersjach (chociaż uważam takie rozwiązanie za mocno przesadzoną protezę).

Po trzecie, powinieneś w pierwszej kolejności na zakładce textures.txt zrobić wpis !=e,EP01. Spowoduje to odrzucenie tekstur bez minusa w nazwie. W tym przypadku odpadnie również EP01.TGA, dlatego tej najpierw trzeba przypisać model (o ile to jest tekstura podmienialna na model).

Po czwarte, po to zrobiłem podgląd tekstur, żeby tekstury pozostałe (nie na model) można było wyłączyć np. poprzez wpis WNAMPERO.BMP=-.

Po piąte, w drodze jest zarządzanie teksturami przez serwer. Ale aby miało to sens, najpierw parę osób musi prawidłowo opisać swoje tekstury, a następnie wysłać te opisy na serwer (to jeszcze nie działa). Dzięki temu wszyscy, którzy nie potrafią opisać sobie tekstur, będą mogli skorzystać z cudzego opisu. Zwiększy to znacznie prawdopodobieństwo, że każdy będzie miał tekstury poprawnie opisane. Niemniej jednak w jednostkowych przypadkach i tak będą błędy.

Po szóste, dzięki za pomysł i myśl dalej, co by dało się ulepszyć. :)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #114 dnia: 27 Grudnia 2007, 15:37:57 »
Cóż, wiem, że to by wymagało przeteksturowania wszystkich nazw tekstur ale mim zdaniem mógłby to zrobić program który by "wylosował" tekstury w trasach :) Akurat by były nowe. No cuż :) I tak świetny program. Gratulacje!

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #115 dnia: 27 Grudnia 2007, 15:43:48 »
W sumie pomysł GW nie jest sam w sobie zły, tylko technicznie trudno wykonalny. Już dawno myślałem nad wprowadzniem jakiś standardów do Maszyny dla autorów dodatków, aby się tego trzymać, no ale z drugiej strony wiem, że to jest utopia.
(przeprszam za taki małe OT)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #116 dnia: 30 Grudnia 2007, 00:12:23 »
Hm, pomysł dobry i wykonalny, ale moim zdaniem tylko zwiększy obecny bałagan. Lepiej się skupić na opracowaniu standardów do SPT.

Cytat: Mateu, 2007-12-26 21:15
ogolnie to wiesz co by bylo jeszcze fajne
takie predefiniowane skladu typu sklad jakiegos pospiecha tak jak jezdzi w realu
zeby nie trzeba bylo sobie recznie za kazdym razem skladac
Do edycji składów mam jeszcze daleko, ale na razie zrobiłem coś prostszego.

Wersja alfa 1.0.34 - magazyn składów

Działa to w sposób następujący. Należy wybrać scenerię oraz zaznaczyć skład. Wtedy naciskając prawy przycisk myszy na lewym okienku w ramce Wybierz skład do jazdy otworzy się menu z opcją Dodaj skład do magazynu. Możemy sobie w ten sposób zapisać dowolny skład jaki się tam wyświetli. Składy zapisywane są kolejno, w pliku MASZYNA.INI. Na razie nie ma możliwości usunięcia niepotrzebnych (można to zrobić ręcznie, edytując plik MASZYNA.INI, poprzez usuniecie sekcji [TRAINSETn], gdzie n to numer składu w magazynie). Kiedy już zapiszemy sobie jakiś skład, w menu pojawi się on jako Zamień na: xxx.

Uwaga! Jeśli do magazynu wrzucimy skład nienadający się do prowadzenia (np. sieciowec z SM42Dwrak), to po zmianie składu nadającego się do prowadzenia na taki nienadający się, zniknie on z listy składów do wyboru.

Poza tym, na zakładce Tabor posiadany dodana jest zakładka Narzędzia. Można też obliczać CRC32 dla plików tekstur (sposób obliczania jest zgodny z PKZIP).


Uwaga odnośnie opisywania tekstur do losowania. Na zakładce Tabor posiadany proszę wybrać zakładkę textures.txt, a następnie dla każdego katalogu na liście po lewej sprawdzić, czy aktywny jest przycisk Zapisz TEXTURES.TXT. Jeśli przycisk jest aktywny, oznacza to, że program coś dodał lub automatycznie zmodyfikował treść. Trzeba wtedy przeanalizować wyświetloną zawartość, ewentualnie poprawić i zapisać. Dotyczy to również wersji 1.0.33.

Wersja alfa 1.0.35 - poprawki

Ponieważ w wersji 1.0.34 działało błędnie losowanie tekstur po wklejeniu składu z magazynu, obecnie dostępna jest wersja 1.0.35, gdzie jest to poprawione. Ponadto poprawione jest dopisywanie nieba i pogody (chyba błędnie działało usuwanie nieba). Na zakładce Składy można teraz podejrzeć grupowanie tekstur (wpisy !=... w TEXTURES.TXT). Również z tej zakładki można podglądać tekstury (zmiana opisu tekstury tylko na zakładce Tabor posiadany/textures.txt).

ListBox z obrazkami mini wygląda bardzo fajnie - przynajmniej mi się to podoba. :)
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #117 dnia: 30 Grudnia 2007, 16:30:12 »
Zrzut ekranu pochodzi z symulatora SRK. Myślę, że @Paul się niedługo sam pochwali. :) Program nie jest łatwy w obsłudze, ale idzie się tym pobawić.

Generalnie to nie jest program a narazie jedynie surowy komponent, który będzie stanowił engine dla przyszłych symulatorów różnych stacji, przewidywane także stacje z urządzeniami mechanicznymi (proszę nie pytać kiedy to będzie :P). A widoczny program to program do jego testowania. Jeżeli ktoś jest ciekaw:

http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/tsrk.rar

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #118 dnia: 04 Stycznia 2008, 11:26:09 »
Wersja alfa 1.0.36

Została poprawiona i ulepszona nieco komunikacja z serwerem. Ponieważ poprawiłem pliki w scenerii Manewrowo, można je już pobrać z serwera i podmienić (na zakładce Struktura). Poszukuję brakujących plików w pozostałych sceneriach. Lista była podana na pierwszej stronie tego wątku. (Rzecz jasna nie wszystkie wypisane tam nazwy są brakującymi plikami, część to są błędy wpisów.)

Ponadto do testów jest uruchomiona rejestracja na serwerze danych.

Wersja alfa 1.0.37

Miałem się ograniczyć z wydawaniem nowych wersji... Ale zauważyłem, że podmiana składów w trybach prostym i normalnym nie działa prawidłowo, dlatego wrzucam nową wersję. W sumie to tylko poprawki są, nie ma specjalnie nowej funkcjonalności.
  • możliwość przypisania wybranego EXE do scenerii,
  • wejście w przypisania poprawy pojazdów z zakładki Ustawienia,
  • w okienku przypisania poprawy pojazdów jest informacja, które modele są już przypisane (checkboxy) oraz wyświetlają się obrazki mini pojazdów zastępujących,
  • poprawione wstawianie składu z magazynu w trybie prostym i normalnym (skład już nie znika),
  • na zakładce Składy dodana kolumna z informacją, czy skład nadaje się do jazdy (head, rear), czy nie (dumb, wrak, no), wyświetlają się też składy zapisane do magazynu i można je usuwać (menu pod prawym przyciskiem myszy),
  • ponadto obecność menu sygnalizowana jest znakiem zapytania obok wskaźnika myszy - nie znalazłem nic lepszego.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Class66

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #119 dnia: 04 Stycznia 2008, 17:48:56 »
Czy próbował ktoś odpalić ten programik pod wine na linuxie? Moge wczytać ten program tylko poprzez Total Commandera, mogę poruszać się po tym programie, zmieniac wpisy w dynamic.dat ale nie mogę odpalić scenerii. Czy ktoś sobie z tym poradził? Ps. Nie mam Windowsa i nie będę mieć przez jakiś czas.