Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 266523 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #210 dnia: 26 Listopada 2008, 20:19:37 »
Ale kto ma czekać i z czym? Po to jest opcja automatycznych aktualizacji, żeby można było w miarę szybko ściągać nową wersję. Zajmuje to około jednej minuty i robi się samo.

Część poprawek wynika z tego, że ktoś mnie prosi o dodanie czegoś, albo zgłasza błąd do naprawienia.  Jest to nadal wersja rozwojowa, do której ciągle coś dokładam. A np. zmiany edytora scenerii robię w miarę potrzeb swoich i cudzych. Nie widzę sensu robić trzeciego kanału dystrybucji - jeden to są oficjalnie wydane wersje, w miarę stabilne, drugi to wersje testowe, wypuszczane często, ale głównie w celu wyłapania błędów. Jeśli komuś nie odpowiada ściąganie nowych wersji, trzeba w pliku MASZYNA.INI zwiększyć parametr np. checktime=40100 i na prawie rok będzie spokój. Z drugiej strony nie mam prywatnej ekipy testerów, więc wypuszczam kolejne wersje, by ktoś jeszcze je przetestował i zgłaszał błędy na bieżąco. Łatwiej jest naprawić jeden błąd w tym, co było ostatnio przerabiane, niż gromadzić zmiany przez miesiące, a potem sobie przypominać, skąd się coś mogło wziąć.

« Ostatnia zmiana: 26 Listopada 2008, 20:35:28 wysłana przez Ra »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #211 dnia: 26 Listopada 2008, 22:12:02 »
Co ma działać zwykłym userom to działa. Jeśli ktoś używa programu do czegoś więcej niż odpalanie scenerii wymaga się pewnych większych umiejętności (ot chociażby precyzyjne określenie kiedy wyzwalany jest jakiś błąd etc). Nowe wersje są dla odważnych oraz tych którzy wykorzystują te zaawansowane możliwości. Wersje stabilne są opisane 2 posty wyżej.



EDIT: Tak długo pisałem post, że Jarek mnie uprzedził.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2901
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 252
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #212 dnia: 30 Listopada 2008, 15:46:34 »
@Ra a`propo startera. Czy nie lepiej zastąpić ręczne ustawianie koloru nieba i światła dziennego czymś takim jak w MTSie?
Mam tu na myśli:
przyporządkować wpis np. na mgłę: małą, średnią lub dużą do przycisku wyboru oraz tak samo zrobić ze światłem dziennym.
Ułatwiło by to ludziom tworzenie tras w nocy :)
Zakładając że taka możliwość istnieje.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #213 dnia: 30 Listopada 2008, 15:55:14 »
Hm, nie wiem jak jest w MSTS, nigdy jeszcze nie używałem...

Obecnie wpisy nieba są zrobione w postaci listy, którą można ściągnąć z serwera. Dopiszą się tylko te ustawienia, dla których zostanie znaleziony model nieba. Uważam, że jest to optymalne rozwiązanie, gdyż do danego nieba można dopasować idealne parametry reszty (które nie będą wyglądać dziwnie) i opublikować je na serwerze.

Druga możliwość, to pliki time* w których mogą być różne ustawienia nieba a także różne składy i różne eventy do misji.

Samo ręczne ustawianie parametrów pogody służy raczej do eksperymentowania, niż do ustawienia czegoś z sensem.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2901
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 252
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #214 dnia: 30 Listopada 2008, 16:54:22 »
Mnie chodziło po prostu o realizm. Np. pora dnia: wczesny ranek (opcja wczesny ranek = ranne niebo + wpis atmo na wczesny ranek) + małe zamglenie (opcja zamglenie = średnie). Pora dnia: noc z mgłą: (opcja noc = nocne niebo + wpis atmo na noc) + duże zamglenie (opcja zamglenie = duże). Na tej zasadzie :)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #215 dnia: 01 Grudnia 2008, 20:15:05 »
Wersja alfa 1.0.73

Wersja przełomowa o tyle, że zawiera działający instalator paczek.

Zaraz po uruchomieniu, a przed wybraniem scenerii, w miejscu guzika Losuj tekstury jest guzik Instalator dodatków. Otwiera on formę (okno) instalatora. Instalator nie ma nic wspólnego z pozostałymi zakładkami głównej formy programu. Na formie instalatora górnymi zakładkami wybieramy kategorię dodatku. Poniżej zakładek, umieszczone są listy:
  • Typy - typy dodatków w ramach kategorii, np. EU07, poniżej przycisk odświeżający.
  • Wersje - głównie w przypadku pojazdów może występować kilka wersji (generacji) tego samego typu, np. kolejne modele EU07. Poniżej listy jest opis wybranej wersji.
  • Paczki - lista paczek w ramach wybranej wersji. Poniżej nieaktywny przycisk, który kiedyś będzie umożliwiał sprawdzenie najnowszych paczek.
Po wybraniu typu, wersji i paczki, w okienku po prawej pojawi się informacja tekstowa o wybranej paczce. Jeśli istnieje tylko jedna wersja lub jedna paczka, zostaną one automatycznie wybrane, a lista będzie zablokowana.

Po wybraniu paczki powinien się uaktywnić przycisk Pobierz informacje. Pobiera on skrypt instalacyjny z serwera, a następnie zmienia opis paczki na ten ze skryptu oraz pobiera i wyświetla miniatury obrazków, o ile są one określone w skrypcie. Jeśli skrypt jest już pobrany, przycisk nie będzie aktywny, a informacja tekstowa i miniatury wyświetlą się od razu. Po kliknięciu na miniatury pobierze się i wyświetli obrazek powiększony.

Przycisk Sprawdź instalację sprawdza, w jakim stopniu paczka została już zainstalowana - porównując długości plików i ich sumy kontrolne z zapisanymi w skrypcie instalacyjnym. Wyświetla się procent zgodnych plików. Jeśli paczka została już zainstalowana, pokaże się 100.00%, a 0.00% to kompletny brak plików z paczki. Czasem przed zainstalowaniem może być np. 9.09%, co oznacza, że 1 z 11 plików został znaleziony. (Docelowo będzie szczegółowa informacja o różnicach pomiędzy plikami.)

Przycisk Pobierz paczkę sprawdza obecność paczki w katalogach wpisanych na zakładce Paczki głównej formy programu. Jeśli nie zostanie ona znaleziona (w sensie długości i sumy kontrolnej), zostanie pobrana z linku podanego w skrypcie instalacyjnym i zapisana w katalogu download. Zalecane jest, by przed użyciem instalatora wejść na zakładkę Paczki i dodać wszystkie katalogi, w których mogą być umieszczone paczki z plikami do MaSzyny. Nie będą one wtedy ściągane po raz kolejny.

Przycisk Instaluj paczkę robi to samo, co wymieniony wyżej, a następnie uruchamia instalację.

Na chwilę obecną dostępne są skrypty instalacyjne dla Lxd2, wagonów Villach oraz dla nowego nieba Sigmana.

Idea instalatora

Struktura paczek jest odczytywana z pliku packinfo\install.ini, pobieranego z serwera. Są w nim 4 główne sekcje:
  • [FULL] - paczki całościowe,
  • [DYNAMIC] - pojazdy,
  • [SCENERY] - scenerie,
  • [OTHER] - pozostałe dodatki, np. nieba.
W każdej sekcji są wpisy typu:nazwa.wersja=opis wersjiDalej są sekcje  [nazwa.wersja] z listami paczek. W takiej sekcji znajduje się lista paczek w następującej postaci: paczka.rar=*DATA-DŁUGOŚĆ-CRC32
*DATA-DŁUGOŚĆ-CRC32=opis paczki
gdzie ciąg DATA-DŁUGOŚĆ-CRC32 jest kluczem identyfikacyjnym paczki, który będzie umożliwiał zainstalowanie paczki poprzez przeciągnięcie jej myszą do programu. Klucz ten jest użyty również do nazwania pliku (skryptu) instalacyjnego.

Po wybraniu paczki w oknie instalatora, pobierany i przetwarzany jest skrypt instalacyjny.

Budowa skryptu instalacyjnego

Skrypt instalacyjny ma format pliku INI o następujących sekcjach:
  • [INFO] - zawiera informacje o paczce w różnych jeżykach - aktualnie używany jest jedynie klucz pl=, zawierający opis paczki w języku polskim.
  • [VERIFY] - lista plików, które powinny być obecne po zainstalowaniu paczki.
  • [DYNAMIC.DAT] - lista wpisów do DYNAMIC.DAT, jeszcze nie obsługiwana.
  • [ARCHIVES] - lista paczek składających się na dodatek.
  • [PREVIEW] - lista obrazków podglądu, aktualnie obsługiwane są pierwsze dwa.
  • [DOWNLOAD] - lista linków do paczek, na wypadek awarii można podać wiele linków do jednej paczki.
  • [TEXTURES.TXT] - lista katalogów, w których należy utworzyć pliki TEXTURES.TXT. Zawartość tych plików pobierana jest ze wskazanych sekcji.
  • [paczka.rar] - sekcja o nazwie paczki, określająca metodę jej zainstalowania i opcjonalnie listę plików do przekopiowania.

Obecnie są obsługiwane 3 metody instalacji:
 - temp - paczka rozpakowywana do tymczasowego katalogu, a wyszczególnione w sekcji następnie pliki kopiowane pojedynczo,
 - copy - służy do kopiowania pliku, który nie został spakowany, np. wav, scn,
 - raw - paczka jest wypakowywana bezpośrednio (w przyszłości będą dodatkowo możliwe zmiany nazw plików i usuwanie zbędnych po rozpakowaniu).
W planach:
 - exe - do paczek z instalatorem - uruchomienie instalatora (np. UHARC),
 - ini - uruchomienie innego skryptu instalacyjnego,
 - fix - uruchomienie pliku poprawkowego,
 - one - wypakowywanie pojedynczych plików z paczki.

Metoda instalacji znajduje się w sekcji każdej paczki, w linii z *=. Dla każdej paczki możliwy jest inny typ instalacji, jeśli na jeden dodatek składa się kilka paczek.


W obecnej wersji, instalator potrafi:
  • Zweryfikować zainstalowanie paczki - sekcja [VERIFY] pliku instalacyjnego. Podaje procent znalezionych plików. Docelowo będzie możliwość wyświetlenia informacji o znalezionych plikach w odniesieniu do podlegających instalowaniu.
  • Pobrać brakujące paczki - sekcja [DOWNLOAD] pliku instalacyjnego. Pliki nie są pobierane, jeśli zostaną znalezione w katalogach wpisanych na zakładce Paczki.
  • Pobrać i wyświetlić dwa miniaturowe obrazki 150×113 dla wybranej paczki - sekcja [PREVIEW] pliku instalacyjnego. W tej sekcji są nazwy dużych obrazków, nazwy miniatur są tworzone poprzez dodanie kreski _ przed kropką rozszerzenia. Po kliknięciu na miniaturę, pobiera się i wyświetla duży obrazek (zalecana rozdzielczość 640×480).
  • Tworzyć pliki TEXTURES.TXT, dodając wpisy ze wskazanej sekcji pliku instalacyjnego.


Oczywiście zachęcam też do tworzenia skryptów instalacyjnych. Najwięcej pracy wymaga przygotowanie zestawu obrazków do kompletu. Przy przerabianiu plików produkowanych podczas katalogowania (i dostępnych na stronach paczek) trzeba uważać na zamianę kresek z / na pecetowe \ oraz pierwszego przecinka po nazwie pliku/paczki na znak równości. Spakowany plik instalacyjny wraz z obrazkami (miniatura ma dodatkowo kreskę przed kropką rozszerzenia) można przesłać standardową procedurą zgłaszania nowych dodatków do testów poprzez uploader - po sprawdzeniu umieszczę na serwerze. Posiłkować się proszę również tym, co się ściąga do katalogu packinfo.

Problematyczne jest na razie instalowanie tekstur, ponieważ powinny trafić do odpowiedniego katalogu (np. EU07.v05), a nie ma jeszcze oficjalnego podziału pojazdów na wersje.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #216 dnia: 01 Stycznia 2009, 12:46:39 »
Wersja alfa 1.0.74.3519

Ponieważ aktualnie rozpocząłem prace nad edytorem scenerii i zajmie mi to trochę czasu, postanowiłem udostępnić aktualną wersję, która ma trochę poprawek.

  • Na zakładce Ustawienia, zmiana nieba zmienia obrazek podglądu.
  • Zmiany w Instalatorze dodatków: skrypt ma teraz zapisaną wersję instalatora, która potrafi go wykonać. Jest to niezbędne, gdyż będą wprowadzane nowe metody instalacji i starsze wersje ich nie obsłużą. Z tego powodu również został zmieniony adres pobrania pliku ze strukturą dodatków - pod nowym adresem sprawdzana jest wersja programu i informacje o skryptach wymagających nowszej wersji mogą nie być wysyłane.
  • Poprawiona jest stabilność programu. Niektóre obiekty (np. nieba) nie mogą być wiązane z wczytaną scenerią i być usuwane razem z nią - zostało to przejrzane.
  • Na zakładce Struktura, po wybraniu wpisu na drzewie, można otworzyć formularz edycyjny. Na razie formularz działa wybiórczo i nie jest możliwa edycja. Docelowo formularz ma być generowany dla wszystkich wpisów, głównie dla torów z poziomu podglądu 2D. Na zakładce Struktura będzie możliwość podglądu wpisu w postaci formularza (przygotowanie na to było zrobione już dawno).
  • Lokomotywy dwuczłonowe wstawione edytorem składów będą miały odpowiednie nazwy node. Obecnie jest tak, że jak się wstawia lokomotywę, to ona dostaje headdriver. Ponieważ w wieloczłonowej wszystkie domyślnie dostają headdriver, to przy zmianie na connected do nazwy dopisywany jest minus. W efekcie, o ile się prawidłowo pozmienia, to tylko ta z headdriver będzie miała nazwę bez minusa. Pewnym rozwiązaniem mogłoby być automatyczne wstawianie członów, które jest przygotowane, ale nie dokończone - samo by zmieniało na connected gdzie trzeba.
  • W Instalatorze dołożone jest sprawdzanie alternatywnego katalogu zainstalowania. Nowych skryptów instalacyjnych nie pisałem - dotychczas istniejące powinny znaleźć Lxd2 i wagony Villach również w katalogach dynamic/PKP/Lxd2 oraz dynamic/PKP/Villach. Alternatywne katalogi wypisuje się w sekcjach [DIRS.1], [DIRS.2] itd.
  • Na formie Instalator dodany jest przycisk Skojarz rozszerzenie R_I. Po jego użyciu program zapisuje do rejestru Windows odpowiednie klucze, aby skojarzyć pliki o rozszerzeniu R_I z instalatorem. Po skojarzeniu rozszerzenia R_I, pliki instalacyjne z takim rozszerzeniem dostają ikonę, a klikając na nie dwukrotnie, albo pobierając ze strony, można je otworzyć w instalatorze. Testowe skrypty instalacyjne są na razie do pobrania ze stron:
    http://eu07.pl/download/paczki/259u-lxd2.rar.html
    http://eu07.pl/download/paczki/285t-niebo.rar.html
    http://eu07.pl/download/paczki/288m-villach.rar.html
  • Zrezygnowałem z odczytywania parametrów pogody z pliku METEO.TXT. Aktualne rozwiązanie polega na pobraniu ustawień pogody z serwera internetowego i dopasowaniu ich do posiadanych modeli nieba.


Ponadto dołożona zakładka Komórki, na której większość nie działa, oprócz 2 przycisków na dole. Jeden z nich zapisuje wczytaną scenerię w formacie binarnym do pliku bin.rsf (tylko tory), a drugi otwiera nową formę Edytora, która wczytuje ten plik. Edytor jest podobny do tego na formie Teren, ale nie ma jeszcze pełnej jego funkcjonalności.

Plan jest taki, że na formie Teren zostawię tylko podgląd terenu i wyrzucę stamtąd wszystkie narzędzia edycyjne (a przynajmniej te do przesuwania torów). Na formie Edytor będą tylko rozdzielczości dziesiętne (od 62.5px/km do 64px/m) i będzie ona wczytywać i zapisywać scenerie w specjalnym formacie binarnym (na razie RSF). Wyświetlanie na Teren będzie wolniejsze, ale za to obiekty torów będą zajmować mniej miejsca. Będzie konwersja z formatu MaSzyny do RSF i odwrotnie. W nowym formacie binarnym, będzie można rysować linie pomocnicze, by przyklejać do nich tory, a dodatkowo zapisane tory będą już połączone w ciąg. Idąc wzdłuż takiego toru, będzie można wstawiać sieć trakcyjną, słupki i profilować tory oraz najbliższe otoczenie (nasyp, rów, skarpa).
« Ostatnia zmiana: 01 Stycznia 2009, 12:53:33 wysłana przez Ra »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #217 dnia: 02 Lutego 2009, 20:41:22 »
Wersja alfa 1.0.75

Ponieważ nadal pracuję nad edytorem, a w wersji 1.0.74 wygasł z końcem stycznia instalator dodatków, postanowiłem udostępnić aktualną wersję. Główną zmianą wprowadzoną przez tę wersję (poza uaktywnieniem instalatora i rozwojem edytora) jest zmiana nazw katalogów używanych przez program. Zmiany mają na celu synchronizację ze strukturą katalogów na eu07.pl i wydzielenie w osobnym katalogu danych geograficznych dla edytora. Zmiany nazw katalogów są następujące:
 - z packinfo na download\install (skrypty instalacyjne),
 - z rainsted\pl4000px na gisdata\pl4000px (mapy),
 - z rainsted\pl500px na gisdata\pl500px (mapy),
 - z rainsted\pl128px na gisdata\pl128px (mapy).

Do katalogu gisdata zostaną również przeniesione katalogi SRTM i SWBD, ale to dopiero jak zrobię obsługę SRTM w nowym edytorze (i pobieranie ich z FTP). Usuwanie pustych podkatalogów z katalogu rainsted również będzie zrobione w terminie późniejszym.

Ponieważ zmiany w edytorze mają charakter dynamiczny i nie zostały jeszcze wypracowane całkowicie stabilne struktury, nie będę tu zamieszczał opisu edytora i dokonanych w nim zmian. Lista zmian w edytorze dostępna jest w dziale Test dodatków. Na życzenie udostępnię treść również dla zainteresowanych osób bez pozycji na forum - proszę pisać PW.

Offline Gorn

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #218 dnia: 03 Lutego 2009, 02:51:17 »

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #219 dnia: 03 Lutego 2009, 07:44:05 »
(...)
Ten link nie dziala ^^
Działa, tylko troszkę trzeba pomyśleć... http://eu07.pl/download/2008/286j-eu_pack.rar
Pozdrawiam, Sławek

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #220 dnia: 05 Lutego 2009, 13:18:20 »
Wersja alfa 1.0.76.3962

Z potrzeby chwili ulepszyłem instalator. Dodane są dwie kolejne metody instalowania paczki (zobacz opis wersji 1.0.73):
 - one - wypakowanie pojedynczych plików z paczki, nadpisuje istniejące pliki,
 - miss - wypakowanie pojedynczych plików z paczki, ale tylko, jeśli pliku docelowego pliku nie ma - przydatne do uzupełniania dźwięków dla pojazdów z innych paczek.

Po wykonaniu skryptu instalacyjnego, jeśli instalacja nie zakończyła się na 100%, pokazywana jest lista brakujących plików. Lista pokazywana jest również przy sprawdzeniu stanu instalacji. (Pokazywane są pliki z sekcji [VERIFY], których parametry nie zgadzają się z zapisanymi w tej sekcji).

Ponadto naprawione jest usuwanie wpisu sky dla starszych wersji EXE i rozpoznawane automatycznie są EXE o długości 679936 i 943104.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #221 dnia: 05 Lutego 2009, 15:07:48 »
A można by zrobić rozpoznawanie exe po buildzie?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #222 dnia: 05 Lutego 2009, 16:16:21 »
Zrobić można, tylko o ile się orientuję, duża ich ilość ma ten sam numer, a różnią się długością. Np. START.EXE 1.15 ma dwa różne rozmiary, a informacji wewnętrznej o wersji nie posiada.

Poza tym, rozpoznawanie długości jest głównie w celu wyłączenia nieobsługiwanych komend sky i time, a także w celu wyłączenia START.EXE i STV.EXE z listy EXE do uruchomienia.
« Ostatnia zmiana: 05 Lutego 2009, 17:41:45 wysłana przez Ra »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6142
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 835
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #223 dnia: 05 Lutego 2009, 16:23:50 »
O nowe (zwłaszcza testowe) exeki staram sie dbać i uaktualniam numerki build, bo za wiele exeków ma te same rozmiary (zaokrąglone do całych KiB).
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline fotolokomotyw

  • Wiadomości: 52
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #224 dnia: 07 Lutego 2009, 21:17:06 »
Mam problem, pobrałem pliki ze strony (link: http://eu07.rainsted.com/ ) rozpakowałem, klikam na MaSzyna.exe potwierdzam instalacje i wyskakuje i błąd:
" Uruchomienie tej aplikacji nie powiodło się, ponieważ nie znaleziono borlndmm.dll ".Czy ktoś mógł by mi pomóc?

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2009, 02:14:43 wysłana przez REWIZOR »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #225 dnia: 07 Lutego 2009, 21:19:03 »
" Uruchomienie tej aplikacji nie powiodło się, ponieważ nie znaleziono borlndmm.dll "

Na przyszłość najpierw sprawdź w wyszukiwarce. Plik znajduje się w tym pliku:
http://eu07.pl/download/2000/2087-system.exe

Łap (załącznik):

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4421
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 200
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #226 dnia: 07 Lutego 2009, 21:24:50 »
Plik borlndmm.dll znajduje się w katalogu głównym symulatora. Na stronie, którą podałeś pisze wyraźnie, że starter należy wypakować do tego właśnie folderu.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #227 dnia: 04 Marca 2009, 01:31:25 »
Wersja alfa 1.0.77.4249

Z powodu chwilowego zastoju w pracach postanowiłem udostępnić kolejną wersję, zanim znów rozgrzebię edytor (tzn. zrobię formę do edycji profili pionowych). Na razie to, co jest w edytorze, działa stabilnie. Do zrobienia jest sortowanie profili poprzecznych, żeby mogły przechowywać informację o profilu pionowym trasy (teraz profil wpisany jest na sztywno w funkcję odczytującą wysokość). Do uporządkowania jest również sprawa nazw edytowanych plików - prawdopodobnie zostanie na nie założony oddzielny katalog.

Ponadto są zrobione drobne, ale istotne zmiany. Pierwsza, to zmiana nazwy programu na Rainsted.exe. Używany pod wcześniejszą nazwą MaSzyna.exe będzie ściągał nowsze wersje z zachowaniem tej nazwy. Druga zmiana to usuwanie pustych katalogów z podkatalogu rainsted, które to katalogi się niepotrzebnie namnażały przy wybieraniu scenerii. Katalogi te służą do przechowywania opcjonalnych plików ze zmodyfikowanymi parametrami startowymi scenerii (zmienione składy). Z kolei katalogi z mapami oraz plikami SRTM i SWBD zostaną przeniesione do nowo utworzonego podkatalogu gisdata.

Ponieważ na forum jest ograniczenie na wielkość obrazków, zrobiłem oddzielną stronę, na której będę umieszczał opisy działania edytora. W tekście zamieszczone są obrazki ilustrujące o rozmiarze poziomym 800 pikseli. Program zamieszczony na owej stronie zawiera w paczce nieco plików z danymi do celów demonstracyjnych, niemniej ich przydatność jest znikoma. Program umieszczony w katalogu, w którym nie ma pliku eu07.ini uruchomi się w trybie edytora.


   « Dodano: 07 Marca 2009, 23:21:52 »
W kolejnej wersji będzie pobieranie map topograficznych 1:10000 w rozdzielczości edycyjnej 1px/m z powiększeniem do 2px/m. Na mapach tej skali tory na stacjach rysowane są każdy osobno i z dużą dokładnością pokazane są zwrotnice.

Wersja zostanie udostępniona jak zrobię sortowanie profili poprzecznych.


   « Dodano: 13 Marca 2009, 23:12:55 »
Wersja alfa 1.0.78.4405

Przedstawiam do testów kolejną wersję programu. Z ważniejszych rzeczy, zrobione są:

1. Wybór nieba za pomocą listy z obrazkami nieba. Obecnie nie ma już słownych opisów nieba, a w sekcji [SKY] pliku z konfiguracją jest nazwa modelu i nazwa znalezionej w nim tekstury. Sekcja ta przebuduje się przy pierwszym uruchomieniu. Jednocześnie możliwy jest podgląd pełnej tekstury nieba.

2. Dodana została obsługa wpisu do scenerii postaci (przykładowe współrzędne dla Sochaczewa)://$g PUWG1992 584 484 Jest ona zamiast sekcji [TEREN], które zostaną docelowo usunięte. Wpis ten określa współrzędne prostokątne płaskie środka scenerii w układzie PUWG 1992 i jest potrzebny do pobierania map podkładowych z Geoportalu na formie podglądu terenu oraz konwersji scenerii do formatu binarnego. Również sceneria eksportowana z edytora binarnego posiada taki wpis.

3. Wejście do edytora scenerii (używającego pliku binarnego) zostało przeniesione na główną formę. Przycisk wejścia do edytora znika po wybraniu scenerii.

Pozostałe zmiany dotyczą edytora binarnego:

4. Pliki binarne dla edytora zapisywane są w katalogu rsfdata. Jeśli zostanie znaleziony plik BIN.RSF w głównym katalogu, zostanie on przemieszczony do katalogu rsfdata.

5. Przy zapisie edytowanego pliku, do nazwy pliku dodawany jest kolejny numer. Jest to prymitywny mechanizm tworzenia kopii zapasowych, do których można powrócić w przypadku uszkodzenia zawartości pliku.

6. Dopracowane zostało dodawanie nowego toru do zaznaczonego. Można wskazać koniec (1, 2 albo 4 dla zwrotnicy), do którego zostanie dodany nowy tor (zawsze punktem 1). Dodany tor otrzyma te same parametry linii kierunkowej, które miał zaznaczony tor. W przypadku dodawania toru do punktu 4 zwrotnicy, zwrotnica zostanie ustawiona jako linia kierunkowa dla dodanego toru (o ile sama jest dowiązana do linii kierunkowej). Możliwe jest również dodawanie zwrotnicy po wskazaniu toru połączonego z innym - zwrotnica zostanie wstawiona pomiędzy te tory, zawsze punktem 1 (wspólnym; ostrzem) do wskazanego punktu zaznaczonego toru.

7. Dla rozdzielczości 1px/m oraz 2px/m pobierają się z Geoportalu mapy topograficzne 1:10000 (z parametrem TOPO_10_42). Mapy te są przydatne do ustalania punktów wysokościowych oraz układów torowych na zlikwidowanych stacjach.

8. Po wskazaniu toru albo przekroju poprzecznego można przycisnąć przycisk Własności. Wyświetli się dodatkowa forma z informacjami i możliwością edycji niektórych parametrów. Forma ta będzie sukcesywnie uzupełniana. Po lewej stronie formy wyświetlana jest lista sąsiednich obiektów.

9. Dane z pliku binarnego można wyeksportować do pliku scenery\EXPORT.SCN. Eksportują się tylko tory. Dla zwrotnic dodawane są wpisy include (na razie na sztywno, nie są dodawane dla rozjazdów krzyżowych). Wpisy include zwrotnic będą musiały być całkowicie przerobione, ze względu na możliwość układania rozjazdów na pochyleniach. Na początku pliku dodawane są wpisane na sztywno ustawienia pogody, a na końcu - FirstInit oraz generowany jest wpis dla SM03 na ostatnim znalezionym torze dłuższym niż 10m. Dla szybszego wczytania i uzyskania większego FPS można przy eksporcie wyłączyć podsypki.
« Ostatnia zmiana: 22 Sierpnia 2009, 14:48:54 wysłana przez Ra »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #228 dnia: 27 Marca 2009, 02:21:10 »
Wersja alfa 1.0.79.4473

Kolejna odsłona edytora. Główną przyczyną do wydania tej wersji jest zmiana pobieranej wersji programu 7-Zip na 4.65. Na formie połączenia z serwerem został dodany pasek postępu pobierania, dzięki temu nie robi ona wrażenia zawieszenia podczas ściągania plików.

W edytorze dodana jest możliwość zablokowania przekroju poprzecznego tak, aby przechodził on przez określony punkt w planie (XY). Oddzielnie i niezależnie od tego można zablokować przekrój na określonej wysokości (Z). Nie ma jeszcze przeliczania współczynników niwelety tak, żeby trafiła określonym kilometrażem na zablokowany w planie przekrój.

Finalnie zostało naprawione przeliczanie łuków. Obecnie naprawienie odcinka będącego łukiem nie przelicza już kąta nachylenia stycznej na łączeniu z sąsiednim łukiem. Przeliczana jest tylko długość wektora kontrolnego, położonego na stycznej definiowanej przez wektor kontrolny sąsiedniego odcinka (albo własny przy braku sąsiedniego). Styczna pozostaje bez zmian i może być zmieniona poprzez ustawienie promienia łuku, albo przez przesunięcie punktu kontrolnego (CVec1, CVec2) sąsiedniego odcinka.

Dla miłośników Virtual Bus dodany został eksport dróg w formacie MS2 do programu vJezdnie. Z uwagi na ograniczenie tegoż programu na ilość odcinków i punktów łączenia (maksimum 2048), eksportowanie jest mocno niedoskonałe. Aktualnie obszar eksportu jest obcięty do prostokąta 3km×4km w sposób niemożliwy do skonfigurowania. Nie jest eksportowana współrzędna pionowa (zawsze jako 0).

Offline Eryś

  • Wiadomości: 87
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #229 dnia: 31 Marca 2009, 16:57:09 »
Witam.

Zainstalowałem najnowszą wersję programu i przy próbie ściągania brakującego pliku z serwera pojawia się taki błąd:
Pozdrawiam
Eryk "Eryś" Konieczny

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #230 dnia: 31 Marca 2009, 17:26:56 »
Zapewne w szkole miałeś niemiecki ;-) Ten komunikat nie jest błędem przy ściąganiu pliku. Swoją treścią informuje, że nie ma takiego pliku do ściągnięcia. (Dokładnie to jest "Nie znaleziono rozwiązania. Spróbuj później")

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #231 dnia: 02 Kwietnia 2009, 23:42:23 »
Miałem poczekać do 04-04, ale że zrobiłem dziś poprawkę na przeliczanie rozjazdów krzyżowych, a wcześniej trochę istotnych zmian w edytorze, to publikuję dziś.

Wersja alfa 1.0.80.4529

  • Poprawione dodawanie odcinka. Wcześniej odcinek potrafił się wstawić odwrotną stroną niż się narysował (połączony punkt był oddalony, a ten drugi - w miejscu połączenia), co mogło powodować powstawanie torów zerowej długości. Teraz dodawanie nowych odcinków jest już dużo prostsze.
  • Do Virtual Bus eksportują się kwadraty wielkości 4km×4km. Nadal plik MS2. Próbowałem eksportować Grudziądz i robią się czasem jakieś dziwne trójkąty, które trzeba by poprawiać ręcznie. Poza tym skrzyżowania są do kitu. Trzeba zrobić od razu eksport do 3DS. Ponadto zastanawiam się, czy edytor BWIU da się wykorzystać jakoś do MaSzyny...
  • Na formie edytora dodany jest przycisk sprawdzenia nowej wersji. Wcześniej trzeba było czekać, aż program się sam zapyta, jeśli ktoś uruchamiał od razu w trybie edytora. W związku powyższym guziki eksportu zostały przeniesione na zakładkę Komórki.
  • Poprawione zostało ustawianie stycznych dla łuków. Po rezygnacji z automatycznego ustawiania stycznych ręczne ich ustawianie jest mocno niewygodne. Zalecane jest ustawianie promienia łuku pomiędzy prostymi przyklejonymi do linii kierunkowych, co po wyłączeniu przeliczania stycznych działa dużo lepiej. Wyłączyłem, ponieważ metoda wyliczania stycznej gubiła się przy obliczeniach na kątach, przez co produkowała łuki od niewłaściwej strony. A naprawianie "na siłę" dawało łuki o promieniach 30-60m, co z kolei prowadziło do wykolejenia taboru.
  • Przy przeliczaniu kilometrażu na niwelecie uwzględniany jest współczynnik deformacji osi wschód-zachód w układzie współrzędnych geodezyjnych PUWG 1992. Jest on przybliżony funkcją kwadratową, osiągającą minimum -70m/km na południku 19°E z miejscami zerowymi w okolicy 280km od niego. Dzięki temu scenerie oddalone od 19°E będą miały dokładniej przeliczane długości (wcześniej współczynnik deformacji był stały). Obecnie dokładność przeliczania kilometrażu wynosi ok. 2m (niezależnie od długości trasy), co mieści się w granicach błędu pozycjonowania obiektów i dokładności zdjęć Geoportalu.
  • Na formie Własności można wpisać wysokość n.p.m. dla przekrojów poprzecznych (profil pionowy linii kolejowej). Można wpisywać wysokości tylko dla przekrojów, które zostały zablokowane w wysokości (współrzędna Z). Przekroje niezablokowane nie są używane do wyznaczenia wysokości torów. Ich wysokość jest obecnie ignorowana (i nie jest przeliczana).
  • No i na koniec - wreszcie udało mi się naprawić przeliczanie rozjazdów krzyżowych (anglików). We wcześniejszych wersjach łuki wewnętrzne rozjazdu ustawiały się na promień 46m, wypukłością na zewnątrz. Było to związane z nieprawidłowym wyliczeniem punktu kontrolnego. Obecnie, po wykonaniu naprawiania zwrotnic rozjazdu łuk ustawia się samoczynnie na 190m i we właściwą stronę.

Analiza plików map pobranych z Geoportalu pokazuje raczej niewielkie zainteresowanie edytorem. Poza projektami w których uczestniczę, widać że zostały pobrane okolice Sochaczewa, Szczecina i Trójmiasta oraz linia Tczew - Elbląg - Braniewo - Rosja.
« Ostatnia zmiana: 02 Kwietnia 2009, 23:47:44 wysłana przez Ra »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #232 dnia: 07 Maja 2009, 20:48:30 »
A tym razem to się zagapiłem i nie zdążyłem na 05-05. Ale za to poprawiłem dziś dosyć krytyczne błędy.

Wersja alfa 1.0.81.4756

Zmiany dotyczą głównie edytora oraz powiązanych z nim form pomocniczych.
  • Na zakładce Dodaj dodany jest przycisk Dodawanie danych zewnętrznych, który otwiera formę GisData. Forma ta na chwilę obecną pozwala utworzyć pusty plik dla edytora, zaczepiony początkiem scenerii w dowolnym miejscu w Polsce. Pozwala również pobrać z serwera i wypakować plik z przydziałem komórek dla obszaru Polski. Szczegóły na kursie e-mailowym.
  • Na formie własności torów można zmieniać tekstury podsypki i szyn (wybrać z listy, dane muszą się znajdować w pliku scenerii).
  • Niwelety mogą być zaczepiane do przekrojów poprzecznych, położonych na innych niweletach. Przekroje poprzeczne przyszpilone w płaszczyźnie do określonego punktu o znanym kilometrażu (np. nastawnia, most, rozjazd) można również umieścić bezpośrednio na torze, zamiast na niwelecie - jest to krok w kierunku uproszenia niwelet na liniach jednotorowych (na dwutorowych niweleta idzie pomiędzy torami).
  • Poprawiona jest obsługa tablicy z rekordami danych scenerii w pamięci, szczególnie w zakresie dowolnego zwiększania tej tablicy i wyszukiwania wolnych pozycji po skasowanych rekordach.
  • Dla miłośników tramwajów pojawiła się możliwość zaimportowania do RSF torów z ATS i wyeksportowania ich do MaSzyny. Niestety, podczas importu nie są tworzone rozjazdy, więc tory po wyeksportowaniu mogą się nie nadawać do jazdy. Ale pierwsze koty za płoty...

Offline Cambiado

  • Wiadomości: 16
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #233 dnia: 10 Maja 2009, 19:51:39 »
Hej.
Mam pewną uwagę co do edytora. A dokładniej rzecz biorąc, co do przybliżenia. Jest ono bardzo niewygodne. Na przykład korzystając z przybliżenia 4px/m, to bardzo mało widać. Jeżeli ma się na przykład odcinek 20km torów, trzeba klikać 10 minut strzałkę, aby dotrzeć z jednego końca na drugi. Jeśli natomiast zmieni się przybliżenie 250px/km, to się pojawia inna mapa, trzeba pobierać nowe kwadraty z geoportalu i co gorsza, te przybliżenia ze sobą nie współpracują, są niezależne. Jak się przesunie mapę na mniejszym powiększeniu, to na mniejszym pozostaje dalej w tym samym miejscu.

(Piszę to dlatego, gdyż zacząłem tworzyć nową trasę, i gdy uruchamiam edytor, to pokazuje mi miejsce oddalone o jakieś 2 km od stacji, którą wykonuję. Pobrałem zdjęcia w przybliżeniu 4px/m, i teraz aby to znaleźć muszę poświęcić kilka minut.)

I teraz moje pytanie. Czy nie można by zrobić, aby przybliżenia ze sobą współdziałały?

Pozdrawiam

Offline surgeon

  • Wiadomości: 659
  • Zmierzły, opryskliwy, czepialski i mądrala :D
    • Zobacz profil
    • SCN
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #234 dnia: 10 Maja 2009, 20:33:07 »
Ja nie mam żadnych problemów z przesuwaniem mapy. Owszem, początkowo było ciężko, ale szybko przywykłem i nie chciałbym zmian w tym względzie. ;)
Ra: Ostatnio dochodzę do wniosku, że cybernetycznie to kura ma podobne skomplikowanie, co obecne komputery. A jest tańsza, zdrowsza, a jak się zepsuje, to wywalić na kompost można.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #235 dnia: 11 Maja 2009, 19:01:28 »
Są dwa okienka, które wyglądają podobnie, w obydwu działa pobieranie map podkładowych. Jedno z tych okien to jest podgląd terenu SCN/SCM i ma pewne funkcje edycyjne. Drugie to edytor krzywoliniowy pliku binarnego RSF.

Jeśli chodzi o podgląd terenu, to tam jest coś namieszane z paskami przewijania przy zmianie rozdzielczości. Dlatego w edytorze wyłączyłem obsługę pasków, bo się dziwne rzeczy działy. Aktualnie pracuję nad edytorem, a podgląd terenu leży odłogiem i tylko dorywczo coś w nim poprawiam. W edytorze na pewno środek ekranu się nie przesuwa przy zmianie rozdzielczości. Popatrzę, czy da się to wyłączyć na podglądzie terenu.


   « Dodano: 23 Maja 2009, 02:16:40 »
Wersja alfa 1.0.82.4886

Jako że jadę na kilka dni do Bydgoszczy, prace nad programem będą zawieszone do mojego powrotu. Takoż udostępniam to, co się zebrało od ostatniej publikacji.

Ze spraw nie związanych z edytorem, poprawione zostało wyświetlanie obrazków mini, jeśli dla danej tekstury zdefiniowano kilka obrazków mini. W praktyce można stosować trzy poziomy obrazków mini. Pierwszy, najbardziej ogólny, zawiera głównie sylwetkę pojazdu (np. EP07.BMP), a jego nazwa służy również do podziału pojazdów na grupy. Drugi poziom powinien być charakterystyczny dla malowania (np. EP07-1XXX.BMP). Trzeci - podgląd konkretnej tekstury, uwzględniający indywidualne kształty (np. inny pantograf), odcień, zabrudzenia (np. EP07-1001.BMP).

Na podglądzie terenu (scenerii) zostały dodane dodatkowe skale wydruku, co może być przydatne dla autorów scenerii realistycznych. Z wydrukowanym układem torów w dużej skali (1:1000) można udać się na wizję lokalną i nanieść niezbędne poprawki. Niemniej obrys obszaru drukowania nie wyświetla się prawidłowo.

Na formie edytora został dodany eksport torów do ATS. Po umieszczeniu programu w folderze ATS, tory scenerii z ATS można przetworzyć na plik tekstowy, co jest przydatne przy wyszukiwaniu błędów.

Nową funkcjonalnością w edytorze jest poszerzone naprawianie odcinka o podłączanie do sąsiadów. Jeśli odcinek nie jest z którejś strony połączony z innym, cały plik zostanie przeszukany i zostanie podłączony pierwszy napotkany odcinek z wolnym końcem, o ile ten koniec nie leży dalej niż 1m. Po połączeniu odcinki zostaną przeliczone. Dotychczas połączenie odcinka z sąsiednimi wymagało 8 do 12 kliknięć myszą, obecnie wystarczą dwa (zaznaczenie i naprawienie).

Na formie dodawania danych zewnętrznych zostało uruchomione pobieranie danych UMP za pomocą programu  CVS.EXE. Szczegóły w kursie emailowym, dostępnym ze strony opisującej edytor.

W następnej kolejności planowany jest import danych UMP bezpośrednio do edytora. Niemniej wymaga to jeszcze odpowiedniego rozpoznawania typów danych UMP, aby odcinki otrzymywały odpowiednie tekstury, a drogi - odpowiednią szerokość. Oprócz torów, dróg i rzek, dostępny będzie import struktur pionowych, jak linie lasów oraz obrysy budynków.
« Ostatnia zmiana: 23 Maja 2009, 02:16:40 wysłana przez Ra »

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #236 dnia: 29 Maja 2009, 18:41:53 »
Witam, oto kilka moich spostrzeżeń co do programu Rainsted (używam wersji 1.0.82.4886):
  • Po odpaleniu jakiegoś składu a następnie zakończeniu symulatora (f10 lub też samoczynne zamknięcie bo nulltrack czy cokolwiek innego), a następnie po wybraniu innej scenerii niż była do tej pory wszystkie składy znikają z torów. Dzieje się to na wszystkich sceneriach, muszę wyłączać starter i odpalać go ponownie.
  • Program czasami zawiesza się (głównie przy ładowaniu scenerii), na szczęście rzadko, ale jak już padnie to tylko menadżer zadań pomaga...
  • Czy nie dało by się zrobić, żeby po kliknięciu wagonu program importował z jego pliku chk możliwe rodzaje ładunku? Również przydatne moim zdaniem było by coś w stylu "importuj ładunek z poprzedniego wagonu", bo po wstawieniu powiedzmy 20 wagonów chcąc im dodać ładunek to klikania i pisania jest co nie miara. Również import połączeń/zajętości kabiny z poprzedniego pojazdu by się przydał moim zdaniem, bo przy łączeniu powiedzmy 5 gagarinów też jest trochę klikania w te ukrotnienia, mostki i "connected".
  • Program nie zawsze zapamiętuje które EXE ma być użyte w danej scenerii, pomimo zaznaczonego pola które do tego służy, a nawet pomimo ręcznego dodania wpisów w pliku rainsted.ini. Próbowałem sobie z tym poradzić zostawiając w katalogu głównym MaSzyny tylko jedno EXE, ale dalej jest tak samo... Na niektórych wielokrotnie odpalanych sceneriach opcja ta działa (wpis w rainsted.ini jest na miejscu) przez jakiś czas, potem przestaje (wpis znika), na innych chyba wogóle nie, nie mam pojęcia od czego miało by to zależeć.
  • Podczas edycji składów, gdy edytowany skład p-kliknę i wybiorę "kopiuj do schowka", kopiowany jest skład który oryginalnie stał w tym miejscu, a nie ten po edycji. Myślę że w tym miejscu przydała by się opcja "dodaj do magazynu składów", bo z takim gołym wpisem to i tak niewiele da się zrobić (na ekranie "Wczytanie" opcje "zamień na skład w schowku" oraz "wymień ze składem w schowku" są u mnie cały czas na szaro). Co się tyczy ekranu "wczytanie" i dodaniu edytowanego składu do magazynu, to dodaje się skład oryginalnie stojący na scenerii, natomiast nazwę dostaje taką jak skład po edycji. 
  • Czy podczas edycji składów przy odznaczonym polu "zapisuj do pliku tymczasowego" zmiany powinny się nanosić bezpośrednio na źródłowy plik scn? Bo u mnie plik ten pozostaje bez zmian.
  • Jeżeli jakaś tekstura ma w pliku textures.txt przypisane kilka modeli, ale wszystkie modele mają ten sam obrazek mini to wybierany jest automatycznie pierwszy model, i nie da się tego w żaden sposób zmienić, jedyne co przyszło mi do głowy to zrobienie oddzielnych plików mini do każdego modelu (co oczywiście działa, ale w katalogu textures/mini mam po pare takich samych obrazków różniących się tylko nazwami, co wydaje mi się być trochę bez sensu).
  • Przykład scenerii Całkowo: podczas edytowania składu kierowanego, odpalam symulator i wyskakuje przy ładowaniu jakiegoś trainseta "unreckognized command: 1". Po rozpoznaniu okazało się że w trainsetach które mają jako jeden z parametrów (chyba szybkość początkową) 0.1 starter zamienił kropkę na przecinek co daje taki skutek. Dzieje się to tylko po edycji składu, a i to nie zawsze bo po zamianie sn-61 na gagara działa ale na su-42 już nie.
Jestem ciekawy czy takie błędy występują jeszcze u kogoś, czy jest to w jakiś sposób wina mojego komputera? Chyba tyle, generalnie jestem pod wielkim wrażeniem efektu pracy @Ra, powyższe błędy to tylko drobiazgi które w niewielkim stopniu wpływają na przyjemność czerpaną z używania symulatora. Niemniej jednak gdyby dało się coś z tym zrobić to było by jeszcze lepiej :). Pozdrawiam.
« Ostatnia zmiana: 29 Maja 2009, 20:06:44 wysłana przez muri »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #237 dnia: 29 Maja 2009, 20:18:39 »
Dziękuję za szczegółowy opis. Jak tylko będę siadał do kodu, to przyjrzę się i sprawdzę, co da się zrobić.

Zmiany nie są nigdy zapisywane do oryginalnego pliku SCN (głównie z powodu pomijania mniej istotnych informacji przy zapisie). Zapis do pliku tymczasowego dotyczy pliku $.SCN, gdzie powinny zostać zapisane modyfikacje. Zmienione składy w scenerii można również zapisać do pliku time*.sct (gwiazdka jest zastępowana cyframi odpowiadającymi godzinie i minucie, przy uruchomieniu symulacji wybierany jest plik najbliższy aktualnemu czasowi).

Wstawianie składów ze schowka nie zostało dokończone - pewnie dlatego, że magazyn składów lepiej się sprawdza.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #238 dnia: 31 Maja 2009, 21:48:22 »
Przydało by się w końcu zrobić dodawanie taboru z paczek do symulatora, bo ręczne klepanie textures.txt skutecznie odstrasza, za dużo parametrów do spamiętania;]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6112
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 34
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #239 dnia: 31 Maja 2009, 22:02:28 »
Jak ktoś raz dobrze zrobi TEXTURES.TXT dla jakiś tekstur, to może wysłać rezultat na serwer, skąd inni mogą pobrać i nikt potem nie musi wpisywać tego ręcznie. Mechanizm wysyłania i pobierania działa od dosyć dawna.

Cóż z tego, jeśli oprócz mnie prawie nikt tego nie wysyłał? Niestety, nie mam upodobania w kolekcjonowaniu taboru i nie ściągam najnowszych modeli ani tekstur, a co za tym idzie, nie opisuję ich w TEXTURES.TXT i nie wysyłam opisów...