Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 268797 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #120 dnia: 04 Stycznia 2008, 21:59:35 »
@Ra, taka pierdoła choć dla mnie cenna. Czy można zrobić pełnoekranowe okno dla tego programu? Obecnie przycisk rozszeżenia jest nieczynny, a dla mnie każde powiększenie liter na monitorze to bardzo duża ulga. Może też innym to przypasuje.
No i jeszcze świetny opis obsługi, gratulacje dla autora.
Symulator bardzo zyskał.
« Ostatnia zmiana: 04 Stycznia 2008, 22:05:54 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #121 dnia: 08 Stycznia 2008, 02:12:54 »
Zacząłem katalogować paczki do MaSzyny. Na początek poszły paczki z Archiwum. Do tego dorzuciłem jeszcze takie pościągane z różnych miejsc. Na razie na serwerze mam skatalogowane około 120 paczek, został mi jeszcze cały 2007 rok.

Dorzucę te 50 paczek, które mam i będę miał do Was prośbę, abyście przejrzeli posiadane paczki w celu ich skatalogowania. Nie interesują mnie paczki z plikami niedokończonymi i testowymi - tylko takie, które można (było) oficjalnie ściągnąć. Nie interesują mnie również paczki "całościowe", przekraczające objętością 200MB. Również nie będą mi potrzebne paczki nie związane w żaden sposób z MaSzyną.


Jak to działa? Wskazujemy katalog, gdzie są paczki. Program tworzy ich listę, uwzględniając pliki .RAR, .ZIP oraz .EXE. Po wybraniu paczki z listy uruchamiany jest program 7zip, który kataloguje jej zawartość (trwa to do kilkunastu sekund). Tak uzyskany plik jest  przetwarzany, aby zostały tylko nazwy plików, ich długości, CRC i daty. Plik ten jest następnie wysyłany na serwer.

Aby serwer przyjął plik, należy mieć założone na nim konto (jak to zrobić, opisałem w innym wątku). Jeśli paczka już jest zarejestrowana, serwer poinformuje o tym. Jeśli nie była, a konto zostanie prawidłowo autoryzowane, serwer doda opis paczki do spisu paczek. Dodatkowo można zmienić datę paczki na datę najnowszego pliku, jaki się w niej znajduje (daty katalogów nie są uwzględniane) oraz będzie można zdjąć flagę A, żeby zaznaczyć, że została już przetworzona.

Musiałem się nieźle nagimnastykować, żeby plikom w niektórych paczkach zostały przypisane odpowiednie katalogi. Najgorsze, co do tej pory znalazłem, to taka struktura katalogów:
Dynamic\SM31-165\
Dynamic\sounds\

oraz paczka edek-fizyka_pop.zip, której sensu trzeba dochodzić po zawartości plików. Bardzo bym prosił o większą dbałość i przynajmniej odwzorowanie struktury katalogów Symka.


Do czego to się przyda? Po skatalogowaniu większości dostępnych paczek będę zbierał linki do nich. Będzie można wpisać nazwę pliku i zostanie wyświetlona lista znanych wersji tego pliku oraz nazwy pierwszej i najnowszej paczki, w jakiej każda z wersji się znajduje. Korzystając z bazy linków będzie można pobrać potrzebną paczkę.

Linki na serwerach będą sprawdzane cyklicznie. Jeśli link przestanie być aktywny, nie będzie się wyświetlał, ale nadal będzie w bazie. W ten sposób będzie można znaleźć aktywny link do szukanego pliku, podając stary.

Potem jeszcze trochę pracy będzie wymagało opisanie poszczególnych paczek i stworzenie listy zależności. Wtedy będzie można już zrobić instalator.


Do poprawienia mam jeszcze parę rzeczy. Problemem na razie jest odczekanie na zakończenie działania 7zip oraz przesyłanie więcej niż 7kB przez HTTP POST (biblioteka NMFast40 ma z tym problemy). Nowa wersja będzie, jak się z tym uporam, chyba że znajdę i poprawię jakiś poważny błąd w działaniu dotychczasowych funkcji.


Ps. Od niedawna tworzony jest opis korzystania z mojego programu pod adresem http://eu07.rainsted.com/wczytanie.html. Autorem większości jest mój brat, za co mu dziękuję.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Class66

  • Wiadomości: 54
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #122 dnia: 08 Stycznia 2008, 22:51:28 »
Witam! Pracowałem ostatnio nad strukturą katalogów w folderze "dynamic" i stworzyłem pewien standard. Każdy pojedynczy wpisy do pojazdów z kabiną znajduje się w pliku pod tym linkiem http://milicz.co.uk/maszyna/PC/wpisy.txt . Jesli doszukasz się czegoś co mogę spakować w osobną paczkę daj znać. Służę wolnym miejscem na moim serwerze jesli jesteś zainteresowany. Pozdrawiam!

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #123 dnia: 09 Stycznia 2008, 13:51:47 »
W obecnej wersji dodałem wysyłanie informacji o paczce.

Jest to opcja wyłącznie dla zaawansowanych użytkowników. Nie działa w trybie prostym i normalnym, trzeba przełączyć na jeden z 3 wyższych trybów. Pojawi się wtedy zakładka Debugger, na której jest ramka o nazwie Wysyłanie informacji o paczkach na serwer danych - do testów. Wcześniej jeszcze trzeba upewnić się, że konto na serwerze zostało założone i są wypełnione pola w ramce Ustawienia komunikacji z serwerem plików na zakładce Ustawienia. Działa to następująco:
  • Sprawdź, czy masz program 7zip, jeśli nie, to pobierz najnowszą wersję (4.57) i zainstaluj.
    http://www.7-zip.org/
    http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=14481
    http://www.programosy.pl/program,7-zip.html
  • Wejdź na zakładkę Debugger.
  • Wciśnij przycisk Zmiana katalogu i wybierasz katalog, w którym masz paczki. Zaznacz jakikolwiek plik .RAR, .ZIP lub .EXE. Jeśli w okienku katalogu się nic nie wyświetli, trzeba zmienić typ pliku na inny w polu poniżej. Po kliknięciu Otwórz lista znalezionych plików powinna się wyświetlić pod przyciskiem Zmiana katalogu.
  • Kliknij na plik z listy (nazwę paczki). Pojawi się okienko programu 7zip. Kiedy wyświetli się w nim linijka ze słowem EXIT, można je zamknąć. 7zip powinien wygenerować plik o nazwie INFO.TXT z informacjami o poszczególnych plikach w paczce (wielkość dochodzi do 1MB). Jeśli program nie uruchomi się, należy znaleźć plik 7z.exe i przekopiować go do głównego katalogu MaSzyny, gdzie na pewno zostanie znaleziony.
  • Jeśli chcesz, żeby program zmodyfikował daty przetwarzanych plików, zaznacz kwadrat pod spisem paczek. Data pliku będzie przestawiona na datę najmłodszego pliku w paczce oraz zostanie zdjęty atrybut Archive pliku. Daty katalogów pustych plików w paczce nie są uwzględniane. Zmiana daty pozwala się łatwo zorientować, kiedy paczka została wydana, niezależnie od momentu jej zapisania na dysku.
  • Wciśnij przycisk Wczytanie INFO.TXT. Dane wygenerowane przez program 7zip zostaną przetworzone do krótszego pliku ARCH.TXT (największy jaki uzyskałem to 280kB). Plik ten wyświetli się w dolnym okienku. Trzeba poczekać, aż do pierwszej linijki zostanie dodana data najmłodszego pliku (czasem trwa to paręnaście sekund). Wtedy też uaktywnia się przycisk Wysłanie ARCH.TXT na serwer. Przycisk Wczytanie ARCH.TXT służy do ponownego wczytania istniejącego pliku, bez generowania go z INFO.TXT.
  • Jeśli plik się wygenerował dobrze (czasem 7zip nie może otworzyć paczki, np. z powodu spacji albo liter z ogonkami w nazwie), można go wysłać na serwer, przyciskając przycisk Wysłanie ARCH.TXT na serwer.
  • Wysyłanie na serwer może trwać kilkadziesiąt sekund, zwłaszcza przy dużych plikach. Po wysłaniu w dolnym okienku wyświetli się raport z serwera. W zależności od wielkości wysyłanego pliku, może się wyświetlić nagłówek HTTP, albo nie - nie ma to znaczenia.
  • Należy się przyjrzeć, czy serwer przypisał plikom prawidłowe ścieżki (tzn. takie, jakie powinny być po umieszczeniu paczki w katalogach MaSzyny). Jeśli nie, proszę mnie informować.

Narzędziem tym udało mi się wysłać informację o około 180 paczkach, jakie zdobyłem. Niemniej nadal jest to wersja testowa i może się zdarzyć, że program nie zadziała tak, jak powinien. Na pewno nie uszkodzi żadnych plików na dysku, ale może się zawiesić, albo w pewnych sytuacjach wyświetlić dziwne rezultaty.

Aby niepotrzebnie nie wysyłać paczek, które już są skatalogowane, można sprawdzić listę pod adresem [link nieaktualny]. Na razie jest to w formacie CSV, w razie potrzeby mogę zmienić. Lista ta zawiera identyczne wpisy, jak pierwsze linijki plików ARCH.TXT.


Dziś pobrałem sobie plik Eaospack.rar. Skatalogowałem paczkę i wysłałem na serwer. Jednak nie udało mi się połączyć linku z tą paczką. Zauważyłem jednak, że paczka ma inna długość, niż podaje strona, z której ją ściągnąłem. Okazało się, że na końcu paczki jest dopisek "Error: Lost connection to MySQL server during query<br/>File: /var/www/". Po obcięciu paczki do długości podawanej przez serwer, skatalogowałem ją ponownie i tym razem się prawidłowo dowiązała do linku. Wniosek jest taki, że przynajmniej w przypadku Sendspace lepiej by było, żeby paczki były katalogowane przez osoby umieszczające paczki.
« Ostatnia zmiana: 16 Stycznia 2008, 22:48:39 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #124 dnia: 18 Stycznia 2008, 10:13:07 »
Wersja alfa 1.0.39 - test edytora składów

Dzisiaj uruchomiłem edytor składów. Jest on na razie bardzo ograniczony. Umożliwia:
  • dodanie pojazdu do trainset w scenerii,
  • usunięcie wskazanego pojazdu,
  • zmianę tekstury wskazanego pojazdu,
  • zmianę połączenia wskazanego pojazdu z następnym.

Aby edytować skład w scenerii, trzeba:
  • mieć opisane tekstury i modele w plikach TEXTURES.TXT,
  • wybrać scenerię,
  • przejść na zakładkę Składy,
  • wybrać skład z listy na zakładce Składy na scenerii,
  • wybrać pojazd z wyświetlonego składu (obrazki mini),
  • dla wybranego pojazdu można zmienić teksturę, połączenie, albo usunąć go,
  • aby dodać nowy pojazd trzeba wybrać zakładkę Dostępne pojazdy do edycji składu,
  • następnie wybrać kategorię pojazdu, typ pojazdu i teksturę,
  • przycisnąć lewy przycisk myszy na obrazku mini wyświetlonym po prawej stronie (pojawi się łapka),
  • przesunąć kursor myszy do wybranego miejsca w wyświetlonym składzie i dopiero wtedy puścić lewy przycisk.

Miłej zabawy!


Wersja alfa 1.0.40 - drobne poprawki

Pierwsze błędy wyszły bardzo szybko, w miarę szybko zostały też poprawione. W edytorze można było wstawiać jedynie lokomotywy z kabiną, teraz można również WRAK i DUMB. Dodana została opcja usunięcia wszystkich pojazdów z wybranego składu oraz poprawione jest kopiowanie składu ze scenerii do schowka (tekstowo).

Na zakładce Tabor posiadany / Textures.txt dodany jest przycisk wyszukiwania tekstur. Jeśli do jakiegoś modelu są tekstury niewielkich rozmiarów, to wystarczy wpisać mniejszą liczbę i nacisnąć nowy przycisk Sprawdź.

Na zakładce Debugger jest poprawione uruchamianie 7zip. Jeśli ramka wysyłania informacji o paczkach nie jest aktywna, oznacza to, że na zakładce Ustawienia nie są wprowadzone dane konta.

Dziś sprawdzałem i wysyłanie informacji o paczkach działa prawidłowo na Windows XP. Okno 7zip zamyka się automatycznie i nie trzeba robić tego ręcznie. 7zip, oprócz katalogowania paczek, będzie również używany do rozpakowywania paczek pobranych.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #125 dnia: 19 Stycznia 2008, 18:38:18 »
Witam.

Chciałem się zapytać czy przyszłościowo istniałaby możliwość stworzenia niejakiej bazy składów? Już wyjaśniam o co mi chodzi.
Otóż po Polskich szlakach jeździ od groma różnych składów z różnymi pociągami, jednakże spora liczba pociągów ma zawsze (lub w większości) taką samą ilość wagonów danego typu i jest prowadzona takim samym lokiem (przynajmniej seria jest taka sama). Zatem stworzenie takowej bazy (uaktualnianej przez samego użytkownika programu, lub poprzez serwer), przyczyniłaby się do zwiększenia realizmu ("wyglądu") składów poruszających się w Symku. Każdy skład z takiej bazy miałby krótki opis (gdzie zazwyczaj jeździ i jaki numer ma ten oto pociąg w rzeczywistości), a w parametrach pozmieniane miałby wartości dot. np obciążenia wagonów.
Oczywiście jest to tylko propozycja/zapytanie, na czas przyszły bliżej nie określony ;), bo obecnie wiem, że pracy jest bardzo dużo i nie ma czasu a niekiedy i chęci (co jest oczywiście w pełni zrozumiałe) do dodawania kolejnych to opcji i urzeczywistniania zachcianek forumowiczów :> .

Pozdrawiam i życzę wytrwałości @Ra :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #126 dnia: 25 Stycznia 2008, 00:17:49 »
Aby takie składy dało się łatwo wklejać do scenerii, musiałyby być do wczytywania przez jako include w folderze scenery. Trzeba by sprawdzić, czy include wewnątrz trainset będzie działało (bo trainset musi być z nazwą toru od scenerii).

Dalej, proponowałbym umieszczać takie składy w podkatalogach o nazwach utworzonych z roku oraz nazwy przewoźnika, czyli np. scenery/2008PKP. W miarę możliwości rok należałoby zaokrąglić do podzielnego przez 5 lub dziesięć, żeby tylko z grubsza sygnalizować okres historyczny funkcjonowania danego składu. Dzięki wpisaniu roku jako pierwszego, mój program mógłby rozpoznawać takie składy jako gotowe do wstawienia.

Alternatywa jest taka, żeby utworzyć oddzielny katalog, np. trains i w nim zapisywać składy z podaniem roku i krótkiego opisu w nazwie. To chyba by było mniej funkcjonalne.

Trzeba by jeszcze opracować znaczniki w komentarzach, które by opisywały dany skład (podobnie jak //$o opisuje misję). Częściowo można by się oprzeć na mojej propozycji opisu warunków miejscowych (//$w), chociaż to opisuje bardziej trasę, a w mniejszym stopniu również budowę składu i zasady losowania tekstur.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #127 dnia: 28 Stycznia 2008, 17:14:16 »
Wersja alfa 1.0.42 - poprawki

Dopatrzyłem się paru błędów i poprawiłem je. Po pierwsze, po pewnych zmianach flag obiektów zaczęły się ponownie wczytywać include w komentarzu - zablokowałem to. Po drugie, po wczytaniu struktury był problem z jej usuwaniem (array out of bounds) - poprawione. Po trzecie, dołączony plik /download/start-pl.txt, służący do opisu uruchamiania lokomotywy (działa tylko w trybie prostym).

Na tym się zatrzymam na chwilę. Plik ten ma strukturę pliku INI, to znaczy sekcje i klucze z wartościami ([sekcja] klucz=wartość). Podstawowa sekcja nazywa się [start] i zawiera listę lokomotyw oraz skoki (^) do sekcji z opisem.
Cytuj
[start]
EN57=^EN57
EU06=^E
EU07=^E
EP08=^E
EP09=^E
SA109=^SA109
SM03=^SM03
SN61=^SN61

Znak ^ oznacza, że należy wyświetlić sekcję o nazwie umieszczonej za nim. Wskazaną sekcję wyświetla się po kolei, linijkami. Na przykład sekcja [E] to sterowanie lokomotywami elektrycznymi (wspólne dla wszystkich). Oprócz tekstu do wyświetlenia można umieścić odwołanie do innej sekcji, albo tylko do wybranej linii z innej sekcji. Dodatkowy opis jest w pliku /download/start-pl.txt.

Nie działa jeszcze wyświetlanie sekcji o długości wybranego EXE. Ma to służyć do opisania szczególnych właściwości danego EXE. Byłbym wdzięczny, gdyby komuś udało się doprowadzić opis sterowania do większego sensu, niż jest to obecnie.


Poza tym, nowością jest wysyłanie plików TEXTURES.TXT na serwer, aby inni mogli pobrać sobie opis tekstur. Pobieranie będzie w przyszłych wersjach. Wysyła się wciskając przycisk na zakładce Narzędzia zakładki Tabor posiadany, po wybraniu modelu z listy po lewej stronie. Trzeba mieć aktywne konto na serwerze danych (21 osób obecnie ma).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #128 dnia: 02 Lutego 2008, 19:17:45 »
Wersja alfa 1.0.43

Zmierzam do dokończenia edytora składów. Aby edytor działał poprawnie, musi mieć informację o tym, jakie tekstury można użyć na wybranym modelu. Informacje takie zapisywane są w pliku TEXTURES.TXT. Dotychczas trzeba było edytować te pliki ręcznie. Teraz można je również pobrać z serwera.

Aby pobrać opisy tekstur z serwera, trzeba wejść na zakładkę Tabor posiadany i wybrać katalog/model z listy po lewej stronie. Następnie po prawej stronie wybrać zakładkę Narzędzia. Dla lepszego efektu można zaznaczyć kwadrat Nadpisuj już ustawione (może to skasować naniesione wcześniej poprawki). Ostatecznie nacisnąć przycisk Pobierz opisy tekstur i modeli z serwera.

Może się okazać, że pobrane opisy nie obejmą wszystkich tekstur, albo w ogóle nic się nie pobierze. W takim przypadku pozostaje opisać tekstury ręcznie, albo poczekać, aż opisze je ktoś inny i wyśle na serwer.

Proszę osoby, którym udało się poprawnie opisać tekstury (tzn. działa prawidłowo losowanie tekstur i pojawiają się one poprawnie w edytorze składów), o przesyłanie danych na serwer. Informacja o teksturach na serwerze nie stworzy się sama, ani ja nie mam pojęcia, jakie tekstury, modele i w jakich katalogach mogą być w użyciu. Wysłanie własnego opisu wymaga uaktywnienia konta na serwerze.

Poza tym jest parę poprawek:
  • Zablokowane chceckboxy w poprawianiu pojazdów. Checkboxy informują o tym, którym nieposiadanym modelom został już przypisany posiadany model. We wcześniejszych wersjach można je było przełączać ręcznie, co nie miało sensu.
  • W plikach TEXTURES.TXT pierwszy wiersz (ten z wykrzyknikiem) może zawierać więcej nazw obrazków mini (nazw modeli). Jest to przydatne np. w przypadku katalogu EU07, w którym jest zarówno EU07, jak i EU06 i ET41.
  • Na zakładce Składy poprawione są obrazki mini pojazdów wieloczłonowych. Nie wyświetlały się poprawnie np. EN57, ponieważ nazwa obrazka mini była tworzona z nazwy katalogu.
  • Również na zakładce Składy lista tekstur jest filtrowana według wybranego modelu (nazwy obrazka mini). Jeśli wybierze się EN57-RA, to nie wyświetlają się tekstury dla EN57-S.
  • Na zakładce Tabor posiadany zapisanie TEXTURES.TXT przyciskiem, aktualizuje informację o teksturach. Np. na zakladce Składy jest to od razu widoczne.
  • Można powiększyć okno programu ponad 800×580.


Ponadto uruchomiłem katalog paczek i linków oraz wyszukiwarkę plików:

Jeśli na stronie z listą paczek z danego miesiąca pojawi się Weryfikator aktualności linków, należy nacisnąć przycisk Sprawdź. Pozwoli to uchronić niektóre linki przed wygaśnięciem.

Obecnie na serwerze jest zarejestrowanych:
390 linków,
210 skatalogowanych paczek (drugie tyle jeszcze nie jest),
22 kont użytkowników.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline DiDok

  • Wiadomości: 114
  • Precz z dynamic.dat! Niech żyje STV!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #129 dnia: 03 Lutego 2008, 12:33:32 »
Jak skończysz program to bez instrukcji się chyba nikt nie połapie =] W sumie myślałem o tym, aby napisać elegancką instrukcję do MaSzyny (w PDF) dla nowych uzytkowników - zawsze mniej dziwnych pytań by było na forum...

http://www.dzyszla.aplus.pl/download-35.html
^ Tu znajdziesz bardzo loader do MaSzyny ^

Offline Ajusto

  • Wiadomości: 150
  • Notatnik;] A nawet ostatnio trasy tworze;]
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #130 dnia: 03 Lutego 2008, 13:03:37 »
Ja już takiego PDF-a robię mam napisane 23Str. Jak skończę to udostępnie:) Taki jak by poradnik do MaSzyny
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2008, 13:07:24 wysłana przez Ajusto »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #131 dnia: 03 Lutego 2008, 14:02:53 »
Jak skończę program, to on większość rzeczy będzie robił sam.

W trybie prostym, dla początkujących użytkowników, będzie sam pobierał pobierał paczki z internetu, instalował je, dociągał poprawki, opisywał tekstury, i przed każdym uruchomieniem pisał, jak sterować wybraną lokomotywą (co będzie sobie można wydrukować). Wszelkie opcje, które nie będą niezbędne, zostaną ukryte.

W trybie normalnym wszystkie powyższe operacje da się wykonać ręcznie, plus będzie wybór EXE, przeglądarka do taboru i edytor składów. Instalator paczek będzie również uwzględniał paczki, które nie są kompletem do scenerii (np. pojazdy, które będzie sobie można wstawić do scenerii, jak Ma090). Do tego edytor wersji językowych.

W trybie specjalnym będzie możliwość przeglądania struktur (wpisów) oraz poprawiania ich. Zarówno scenerii, jak i taboru. Będą opcje do wyszukiwania i naprawiania błędów. Również konwersja formatów.

W trybie maksymalnym będą dodatkowo opcje dla tych, którzy tworzą trasy. Na przykład generator ukresów, sprawdzanie przechyłek, krzywych przejściowych, rozmieszczenia słupów trakcji. Być może uproszczona symulacja ruchu składów i sterowania.

W trybie ekstremalnym ma być prototyp serwera ruchu dla nowych wersji symulatora. Czyli program, do którego będzie można podłączyć kilku użytkowników, niektórych jako obsługa pociągu, innych jako obsługa nastawni, a serwer ruchu będzie przesyłał informacje pomiędzy nimi (taki multiplayer). Serwer ruchu będzie pamiętał stan scenerii przez całą dobę i jak ktoś się wykolei, to trzeba będzie przyjechać z dźwigiem i posprzątać.

Każdy sobie włączy taki tryb pracy, jaki mu będzie odpowiadał i jakim się będzie w stanie posługiwać.

A jakby co, instrukcja jest tutaj: http://eu07.rainsted.com/wczytanie.html. Jedyny problem jest taki, że program jest w trakcie rozwoju, więc nie ma jeszcze pewnych rzeczy, które powinny być (np. nakładanie łatek na pliki tekstowe, analiza plików .mmd), a pewne rzeczy ma nadmiarowo (np. edytor Dynamic.dat - zostanie kiedyś usunięty).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #132 dnia: 12 Lutego 2008, 19:59:06 »
Wersja alfa 1.0.44

Ponieważ mnożą się na forum ekrany startowe, dodałem znajdywanie potencjalnych oraz kopiowanie wylosowanego jako textures/logo.bmp. Ekrany startowe można umieścić w katalogu textures jako logo*.bmp, albo w katalogu textures\logo pod dowolną nazwą (byle .bmp - może kiedyś dodam wczytywanie innych formatów).

Ponieważ idę w stronę zautomatyzowania pobierania paczek z internetu i instalowania ich, potrzebny będzie do tego program 7-Zip. Jeśli ktoś jeszcze nie ma zainstalowanego, zobaczy sugestię pobranie go z internetu - po wciśnięciu [OK] otworzy okno przeglądarki w pobierania pliku instalacyjnego (ok. 1MB). Potem trzeba jeszcze ten plik uruchomić i dokończyć instalację. (W kolejnych wersjach sam pobierze i uruchomi.)

Trzecia drobnostka to wyświetlanie ustawień na ekranie z opisem. Poza trybem prostym można to wyłączyć na zakładce Ustawienia. Opis ten nie jest kompletny (tu liczę na Waszą inicjatywę).


Z ciekawszych rzeczy, na stronie zbieraczki linków http://eu07.rainsted.com/archives/, po wejściu w miesiąc, można podejrzeć, jakie pliki zostały umieszczone w wybranej paczce. Wystarczy kliknąć na nazwę paczki.

Wyświetla się dokładnie ten sam plik ARCH.TXT, który jest wysyłany przy katalogowaniu paczki.


Wersja alfa 1.0.45

Nie będę kisić nowej wersji, skoro jest już gotowa.
  • Poprzednie wersje przy opisywaniu tekstur miały tendencje do tworzenia dwóch linii z wykrzyknikiem w plikach TEXTURES.TXT. Teraz zostało to wyeliminowane.
  • Przywrócony jest wewnętrzny zestaw danych do opisywania tekstur. Wiele nie pomoże, bo łatwiej jest pobrać gotowe z serwera. Ale nie przeszkadza, więc na razie pozostanie. Do czasu zgromadzenia kompletu danych na serwerze.
  • Na zakładce Tabor posiadany -> Narzędzia aktywna jest opcja Jednorazowo dla wszystkich katalogów. Zaznaczenie tego kwadratu przed naciśnięciem przycisku Pobierz opisy tekstur i modeli z serwera, spowoduje pobieranie wszystkich dostępnych opisów z serwera i dopasowanie ich do posiadanych zasobów. Opcja blokuje się po użyciu. Oczywiście, aby ktoś mógł pobrać z serwera, ktoś inny musi to najpierw wysłać. Ja wysłałem co mogłem. Dane dostępne na serwerze są parokrotnie sprawdzone i nie powinny mieć błędów. Teraz prośba do tych, którym udało się coś poopisywać: jeśli działa Ci edytor składów i losowanie tekstur, prześlij efekty swojej pracy na serwer, aby inni też skorzystali.
  • Ekran startowy można teraz powiązać ze scenerią i prowadzonym pojazdem. Robi się to przy pomocy menu uruchamianego prawym przyciskiem myszy, po zaznaczeniu składu w dolnym lewym okienku na zakładce Wczytanie. Dokładniej to ekran startowy wiąże się z nazwą toru, na którym stoi trainset. Tak więc wystarczy dowiązać w jednym Quarku, żeby na pozostałych był podobny efekt.

Nadal apeluję o pomoc przy katalogowaniu paczek (tzn. w robieniu spisu zawartości). Na stronie http://eu07.rainsted.com/archives/ zarejestrowanych jest około 150 linków do paczek, które nie zostały jeszcze skatalogowane. Cała masa niedopisanych linków i paczek jest jeszcze na stronach twórców taboru.

Na chwilę obecną jest około 250 skatalogowanych paczek i 480 linków. Oceniam, że jest to połowa wszystkich dostępnych paczek i 3/4 linków.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #133 dnia: 03 Maja 2008, 00:06:43 »
Wersja alfa 1.0.46

Ta wersja inaczej pobiera program 7-Zip. W odróżnieniu od poprzednich wersji, nie jest pobierany przez przeglądarkę, tylko bezpośrednio do katalogu download. Jeśli już jest pobrany, zostanie uruchomiony instalator.

Wersja alfa 1.0.47

Poprawiłem dwa błędy. Pierwszy to zmiana rozmiarów okna z informacjami o sterowaniu i ustawianiach. (Okno to pojawia się w trybie prostym, a w pozostałych trybach może być włączone lub nie.) Drugi dużo bardziej istotny - odhamowanie stojących składów. Jeśli autor trasy wpisał prędkość składu poniżej 0.1, mogła ona zostać zaokrąglona do zera, przez co pozostałe składy na sceneriach mogły stać nieruchomo. Teraz wartość większa od zera, a mniejsza od 0.1 jest zaokrąglana do 0.1. Dzięki temu uruchamiane scenerie będą działać lepiej.

Nową rzeczą do testów jest automatyczne pobieranie nowszej wersji programu z serwera. Ale to da się przetestować dopiero jak pojawi się kolejna wersja. (Wymagany jest program 7-Zip oraz polecenie CHOICE w systemie.)

Wersja alfa 1.0.48

Wersja ta potrafi zrobić listę końców torów (również dróg i rzek) w postaci pliku .inc dołączającego jakąś konstrukcję do każdego zakończenia. W archiwum przykładowo plik zawierający czerwoną tablicę. Można to wykorzystać do sprawdzenia ciągłości trasy w trakcie jej tworzenia, zabezpieczenia niewidocznymi torami podczas używania i testowania, a także jako generator kozłów oporowych na końcach torów. Czytaj więcej...

Wersja alfa 1.0.49

Końcówki torów, dróg i rzek zostały rozdzielone według typu - oddzielne pliki .inc. Poprawione jest instalowanie nowej wersji (ścieżka do 7-Zip w cudzysłowie, opóźnienie za pomocą ping, ponowne uruchomienie MaSzyna.EXE w sposób zależny od wersji Windows). Dodane pytanie, czy sprawdzić obecność nowej wersji na serwerze.

Wersja alfa 1.0.50
  • Możliwość ręcznego sprawdzenia dostępności nowej wersji (przycisk na formie komunikacyjnej, otwieranej małym przyciskiem obok adresu serwera na zakładce Ustawienia).
  • Możliwość tworzenia manifestu scenerii (wykazu plików).
  • Ciąg dalszy testów automatycznego pobierania nowej wersji - proszę o pobranie wersji 1.0.49 i przetestowanie, czy wersja 1.0.50 się prawidłowo pobierze i zainstaluje.

Wersja alfa 1.0.51

W tworzonym manifeście scenerii pomijanie są tekstury pojazdów. Katalogowanie paczek przeniesione na zakładkę Paczki. Na zakładce Debugger zaczęty randomizer roślinności (zupełnie nie działa). Na zakładce Ustawienia dodana możliwość zmiany języka - do testów. Proszę o zgłaszanie błędów w tłumaczeniach.

Wersja alfa 1.0.52

Poprawione tłumaczenie na język angielski. Dostępne tłumaczenie na język włoski. Rozpoznanie języka na podstawie rejestru Windows. Możliwość dodania kolejnych języków. Dodana rozdzielczość 1440×900.

Wersja alfa 1.0.53

Możliwość zapisu manifestu scenerii w dwóch wersjach: CSV oraz INI (hierarchiczna). Zaczęte klasy serwera ruchu. W eksporcie scenerii do UTR poprawione wyliczanie pozycji semafora. Ukrywanie form przed pokazaniem jako Modal (pojawiał się błąd). Poprawione usuwanie nieba, jeśli wybierane losowo (nie usuwało się). Na zakładce Debugger jest możliwość ustawienie tolerancji odległości dla łączenia torów (domyślnie wartość 15, czyli 1.5mm). Wyświetlanie plików .SCM, .INC, .CTR z podkatalogów (wcześniej tylko z głównego scenery). Zmiana formatu w generatorze nullstop.

Wersja alfa 1.0.54

Poprawione kolejne drobiazgi. Usunięte paski przewijania z formy startowej (co to niby ma sterowanie lokomotywą opisywać, ale treść nie jest napisana). Ignorowanie nieba w komentarzu (było uznawane za wpis nieba i powodowało usunięcie kolejnych wpisów, w tym właściwych). Zapisywanie wybranego języka - język będzie wykrywany tylko, gdy nie został zapisany.

   Na zakładce Debugger, dla mocno zaawansowanych dostępne są funkcje obróbki torów. Funkcje te są na razie "na brudno" i pewnie zostaną zmienione w przyszłości. Na zakładce Wczytanie należy wybrać plik .inc albo .scm zawierający tory. (Gdy mowa jest o torach, dotyczy to także road i river.)

Przycisk Napraw nulltrack w połączonych wymaga wcześniejszego użycia przycisku Generuj połączenia torów (najlepiej kolejno z tolerancją ustawioną na 15, 50, 200, 1000, 5000) i powoduje przeliczenie współrzędnych końców torów w taki sposób, aby nie było między nimi przerw. Wynik obliczeń zapisywany jest do pliku TEST.INC. Przeliczanie jest robione w następujący sposób: jeśli kolejno połączone są odcinki normal, ich końce zostają przesunięte na środek odcinka, jaki był między tymi końcami. W przypadku połączenia normal i switch, koniec normal przesuwany jest do punktu końcowego zwrotnicy, a punkty zwrotnicy nie są modyfikowane. Podanie zbyt małej tolerancji przy generowaniu połączeń spowoduje, że tory nieprzylegające do siebie zostaną uznane za niepołączone. Podanie od razu dużej wartości tolerancji (np. 5000) może spowodować, że bardzo krótkie odcinki toru zostaną połączone odwrotną stroną. Podanie tolerancji większej od 30000 (3m) może spowodować ściągnięcie do siebie równoległych torów.

Przycisk Napraw łuki zwrotnic służy do przeliczenia punktów kontrolnych we wczytanych zwrotnicach. Punkty te wyliczane są w sposób uproszczony. Pierwszy punkt jest umieszczony w 1/3 długości odcinka prostego, a drugi w 2/3 odległości od końca toru odchylonego do środka toru prostego. Jeśli obydwa tory są odchylone, punkty kontrolne nie są przeliczane. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych.

Przycisk Usuń łuki z krótkich odcinków powoduje wyzerowanie punktów kontrolnych w torach, których długość w linii prostej jest mniejsza niż 1m. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych.

Przycisk Transformuj powoduje przeliczenie pozycji wczytanych torów i zwrotnic. Tory przesuwane są o wektor wpisany w pola dx, dy, dz, a następnie obracane względem osi OY (pionowej w początku układu współrzędnych) o podany kąt. Aby plik z modyfikacjami został zapisany, należy przycisnąć Napraw nulltrack w połączonych. Uwaga! Nie są przemieszczane pozycje dla plików include oraz inne elementy, nie będące torami.

Nie przewiduję tworzenia bardziej szczegółowego opisu tych narzędzi.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2008, 15:08:10 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline mejdzel

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 122
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #134 dnia: 03 Maja 2008, 10:13:04 »
@Ra
Mam pytanie odnośnie 7zip.
Można jakoś wyłączyć instalowanie 7zip'u ? Bo to mnie wkurza; Gdy włączam starter instalacja... , nie potrzebuje 7zip mam WinRAR'a
Pozdro :)

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #135 dnia: 03 Maja 2008, 10:43:16 »
nie potrzebuje 7zip mam WinRAR'a

Czasami a nawet często 7zip okazuje się lepszy niż popularny WinRar pod względem błędów.

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #136 dnia: 03 Maja 2008, 11:46:45 »
Z maszyna.exe korzystam od niedawna. Błędy, jakie zauważyłem do tej pory to: pod opcjami po uruchomieniu symulatora do tej pory był pusty guzik, Teraz jest na nim napis "BitBtn9"; po uruchomieniu Koltomowa z zaznaczoną opcją "Zapis pliku tymczasowego" wywala mi: "Unrecognized command: Rail_screw_used1". Program wygenerował w pliku tymczasowym
atmo 0.6 0.7 0.8 300 1600 0.6 0.7 0.8 endatmo  light -500 500 200  0.3 0.33 0.35  0.70 0.65 0.6  0.75 0.74 0.70 endlight //camera -861 4 -2619 0 0 0 endcamera  camera 0 4 0 0 0 0 endcamera  node -1 0 none track normal 100.0 1.435 0.25 25.0 20 0 Flat vis
 Rail_screw_used1 4 TpBpS-new2.tex 0.2 0.5 1.1
. Poza tym, w porównaniu do start.exe, brakuje programowi wyświetlania obrazka dla danej scenerii, a było to bardzo przydatne /przynajmniej dla mnie/.

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #137 dnia: 03 Maja 2008, 11:47:02 »
Mój program potrzebuje rozpakowywać paczki w celu instalowania dodatków. Wybrałem używanie zewnętrznego programu 7-Zip, bo jest darmowy i wystarczający do moich potrzeb. Od razu uprzedzam, że bez 7-Zip nie będzie działało pobieranie nowszej wersji programu, katalogowanie paczek, ani automatyczne instalowanie dodatków w przyszłości.

Licencja jednostanowiskowa na WinRar kosztuje ponad 100zł. Ja nie będę fundować licencji na WinRar użytkownikom mojego programu, ani nie chcę wymagać, by sobie sami kupili.

Na razie nie planuję rezygnacji z 7-Zip. Jeśli nie chcesz, aby 7-Zip był instalowany, wpisz taki klucz do rejestru:
HKEY_CURRENT_USER\Software\7-Zip\Path=

Można jeszcze, zamiast instalować 7-Zip jego instalatorem, skopiować na dysk pliki 7z.exe oraz biblioteki do niego (nie wiem w tej chwili, jakie są wymagane) i wpisać ścieżkę do niego w powyższy klucz. A zupełnie nie robić powiązania z rozszerzeniami plików i nie dodawać do menu itp. Ale nie podejmuję się wytłumaczenia, jak to zrobić - jeśli potrafisz, to zrób.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #138 dnia: 03 Maja 2008, 22:37:55 »
Mam propozycję. Chciałem zrobić program, ale pomyślałem, że to nie ma sensu, robienie 100 innych programów, że można by to w jednym...
Więc tak chciałem zrobić tak:
Była by opcja dopasowywania składów, wpisów, atmo, light i time do czasu kompa. Czyli:
1.program sczytuje godzinę
2.na podstawie czasu dobiera skład i wpisy
   np.
 a)jest godzina 10:30, o tej godzinie jest dostępny pociąg "A", przypisanie wpisu time: 10:30, atmo: ...(dzień)... light: ...(dzień)...
 b)jest godzina 22:30, o tej godzinie jest dostępny pociąg "B", przypisanie wpisu time: 22:30, atmo: ...(noc)... light: ...(noc)...

Myślę że to fajny pomysł, więc można by to "wklepać" w program. Jeżeli ktoś by chciał normalnie (tak jak jest teraz), po prostu odznaczył by opcję...
Mam nadzieję, że zrozumiecie o co mi chodzi, pozdrawiam :)

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #139 dnia: 03 Maja 2008, 22:47:08 »
Była by opcja dopasowywania składów, wpisów, atmo, light i time do czasu kompa. Czyli:
1.program sczytuje godzinę
2.na podstawie czasu dobiera skład i wpisy
wpisy ok rozumiem ale składy ?, na jakiej zasadzie miałby dobierać je ?, jedziemy 23:15 nocka to co "starter" ci kuszetki doczepi :)? a w dzień klasa 1/2 :). Chyba skład to samemu dobieramy chyba że może ci chodzi o "losowe uformowanie składu"

a)jest godzina 10:30, o tej godzinie jest dostępny pociąg "A", przypisanie wpisu time: 10:30, atmo: ...(dzień)... light: ...(dzień)...
 b)jest godzina 22:30, o tej godzinie jest dostępny pociąg "B", przypisanie wpisu time: 22:30, atmo: ...(noc)... light: ...(noc)...
1). O której siadasz do kompa taką masz pore(chcesz mieć) czyli 22:00 za oknem ( to i w symku), masz 15:00 (symek 15:00).
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2008, 22:49:12 wysłana przez Grzegorz KK »
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #140 dnia: 03 Maja 2008, 22:53:32 »
Druga sprawa to to:

Cytuj
przypisanie wpisu time:

Komenda time w exe nie została dokończona i nie działa jak powinna. Wręcz psuje pogodę.

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #141 dnia: 04 Maja 2008, 08:18:23 »
Co do time nie nie wiedziałem...
A jeżeli chodzi o składy...
Można by tak zrobić tak, jak tu chyba było napisane, czyli składy scenerii przechowywało by się w folderze scenerii, jako *.inc.
Jeden plik na jeden skład. Oczywiście nie będzie 24h*60min składów. Będą sobie np. 4. Program wyszukiwał by najbliższy danej godzinie, kopiował do kolejnego pliku *.inc (np. skład_do_scenerii.inc), a w pliku *.scn , wpis ładował by właśnie ten skład_do_scenerii.inc .

Wpisy atmo i light dopasowywało by się do składów:
 
(Czas na kompie 13:20)
Składy:
-skład A wyrusza o 10:45, wpisy atmo i light: (poranek)
-skład B wyrusza o 12:45, wpisy atmo i light: (środek dnia)
-skład A wyrusza o 22:00, wpisy atmo i light: (noc)

Wybrany przez program skład to skład B
Wiem, że tak piszę, że trudno mnie zrozumieć, ale chyba sobie poradzicie ;P
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2008, 08:24:26 wysłana przez Bogumil.S »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #142 dnia: 04 Maja 2008, 20:09:43 »
Wersja alfa 1.0.55

pod opcjami po uruchomieniu symulatora do tej pory był pusty guzik, Teraz jest na nim napis "BitBtn9";
Robiłem tam mały remont, bo się paski przewijania pokazywały i taki efekt uboczny się zrobił. Usunąłem ten przycisk.

po uruchomieniu Koltomowa z zaznaczoną opcją "Zapis pliku tymczasowego" wywala mi:
Poprawiłem zapis wpisów do pliku. Po każdym dodawana jest pusta linia.

Poza tym, w porównaniu do start.exe, brakuje programowi wyświetlania obrazka dla danej scenerii,
Dodałem.

Ponadto dodałem możliwość zapisania w katalogu textures/logo plików .jpg, które będą konwertowane automatycznie na plik textures/logo.bmp o odpowiednich rozmiarach (potęgi dwójki).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #143 dnia: 05 Maja 2008, 08:19:10 »
Tylko skąd mam wziąść klucz instalatora do tego programu?
Jest napisane że trzeba wpisać klucz ze swojego profilu na forum ale tam go nie ma.

Brakuje mi jeszcze w programie podglądu rozkładu jazdy
« Ostatnia zmiana: 12 Maja 2008, 20:41:09 wysłana przez SM31 »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #144 dnia: 05 Maja 2008, 08:23:00 »
Nie potrzeba klucza. Kliknij Ustawienia potem na >> (tak na te strzałki) i pobierasz.
« Ostatnia zmiana: 05 Maja 2008, 08:25:33 wysłana przez REWIZOR »
Pozdrawiam

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #145 dnia: 17 Maja 2008, 22:07:56 »
Wersja alfa 1.0.56

Tym razem zmiany przydatne dla zaawansowanych.
  • Na zakładce Debbuger dodany został przycisk Łuk pierwszy w prawych zwr.. Służy on do zamiany torów w zwrotnicach prawych, które obecnie nie są poprawnie wyświetlane w Symulatorze. Aby to zadziałało, należy na zakładce Wczytanie wybrać plik z torami. Zmiany zapisuje się przyciskiem Napraw nulltrack w połączonych. Po takiej zamianie eventy nie będą działały prawidłowo, należy zmodyfikować .inc zwrotnicy prawej. Ogólnie opcja do testów. Ponadto usunięte spacje przy zapisie zmodyfikowanych wpisów.
  • Na zakładce Pliki wg typu dodany jest podgląd tekstur użytych w scenerii. Można również podglądać .jpg oraz pliki .tex bez kanału alfa (nie były wcześniej rozpoznawane).
  • Na zakładce Składy/Dostępne pojazdy do edycji składu pojazdy są wyświetlane wg typu, a nie wg modelu. Modele są teraz przypisane do tekstur. Np. dla EU07 pokaże się lista tekstur, niezależnie od modelu, na który nakłada się dana tekstura oraz katalogu, w którym on jest. Również zmieniając teksturę wybranego pojazdu u góry, zmienia się model i katalog. Do testów.
  • Przy uruchamianiu programu nie są już wczytywane wszystkie pliki TEXTURES.TXT, dzięki czemu program uruchamia się szybciej. Zawartość tych plików jest przetwarzana do pliku DYNAMIC\TEXTURES.INI. Uwaga: proszę nie edytować tego pliku, ponieważ jest on generowany i wszelkie zmiany zostaną stracone. Jedynie pierwsze uruchomienie może potrwać nieco dłużej, gdy nie ma jeszcze tego pliku. Jednocześnie tworzone są pliki TEXTURES.TXT, na podstawie dołączonego do archiwum pliku TEXTUALL.TXT oraz danych do opisu tekstur, zawartych w programie.

 
Szczegółowy opis zmiany działania programu w zakresie tekstur.

1. Dotychczas były wyszukiwane pliki TEXTURES.TXT i wczytywane do pamięci. Obecnie otwierany jest plik TEXTURES.INI, w którym są wszystkie niezbędne informacje, skopiowane z plików TEXTURES.TXT. Można podejrzeć zawartość tego pliku, aby zorientować się w brakach. Pliki TEXTURES.TXT nadal muszą pozostać tam, gdzie są, a ich struktura się nie zmieniła.

2. Przy wyszukiwaniu pojazdów określonego typu (np. elektrowozów), przeszukiwana była lista wszystkich katalogów, obecnie ta lista jest kopiowana z TEXTURES.INI (z sekcji [e*]).

3. Dotychczas zmiana tekstury możliwa była w zakresie modelu (np. 303E), a EU07 powtarzało się na liście pojazdów tyle razy, ile było modeli. Obecnie zmiana jest możliwa w zakresie rodzaju (czyli obrazka mini, np. dla EU07 modele 303E, 303E-N oraz 303E-M traktowane są równorzędnie).

4. Dotychczas ilość tekstur dla danego modelu była zliczana przy wczytywaniu TEXTURES.TXT. Obecnie ilość tekstur dla danego rodzaju jest zapisana i ewentualnie zliczana przy pierwszym użyciu.

5. Usunięte zapisywanie plików DIRS.TXT oraz LIST.TXT. Nie ma potrzeby ich zapisywania, ponieważ można podejrzeć sekcję [MODELS] w TEXTURES.INI. Dla każdego modelu podany jest rodzaj i nazwa obrazka mini. Wcześniej informacje te były podane dla katalogów, a dla modelu tylko ilość tekstur.

Sekcje w pliku TEXTURES.INI:
1. [MODELS] - zawiera informację o modelach: rodzaj i mini. Sekcja ta pozwala zamienić nazwę modelu na nazwę obrazka mini, do czego wcześniej był używany plik DYNAMIC.DAT. Jednocześnie pozwala ustalić typ pojazdu.

2. [JOINS] - zawiera informację o łączeniach i następstwie modeli, jak w TEXTURES.TXT.

3. [A*] (litera i gwiazdka) - lista nazw mini pojazdów należących do klasy posiadających napęd.

4. [A**] (litera i dwie gwiazdki) - lista nazw mini pojazdów należących do klasy wagonów.

5. [AAA] (inne znaki) - pozostałe sekcje są nazwami modeli (.chk) i zawierają listę tekstur. Człony nazw modeli - DUMB i WRAK - są odcięte.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #146 dnia: 17 Maja 2008, 22:14:40 »
  • Na zakładce Debbuger dodany został przycisk Łuk pierwszy w prawych zwr.. Służy on do zamiany torów w zwrotnicach prawych, które obecnie nie są poprawnie wyświetlane w Symulatorze.
Ach, to nie mówiłem, że już to poprawiłem? :D
Kolejne exe będzie już to czynić poprawnie.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #147 dnia: 17 Maja 2008, 23:46:23 »
Uff... Dość nieciekawie mi się teraz zrobiło... Raz że po uruchomieniu programu na liście składów mam tylko to:

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/hpbimg/scr3.jpg

Dwa - po kliknięciu na "Sprawdź posiadany tabor" wyskakuje taki fajny i treściwy komunikat:

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/hpbimg/scr2.jpg

Zawartość listy się w tym momencie nie zmienia. Dopiero gdy zmienię zakładkę i wrócę do tej mam tylko to:

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/hpbimg/scr1.jpg
« Ostatnia zmiana: 17 Maja 2008, 23:54:17 wysłana przez ZiomalCl »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #148 dnia: 18 Maja 2008, 03:22:56 »
Ustaliliśmy, że błąd jest spowodowany przez nieprawidłowy opis tekstur w katalogu dynamic/road/ford. Po nazwie modelu nie było nazwy obrazka mini, linia kończyła się przecinkiem. Opis tekstur dla tego katalogu został poprawiony, zarówno na serwerze, jak i w pliku textuall.txt, dołączonym w archiwum.

Ponadto, w wersji 1.0.56.2000 zostało skorygowane dodawanie pojazdów wieloczłonowych do składu. Wcześniejsze wersje dodawały pojazd z pierwszym modelem podanym w opisie tekstury, czyli zwykle z pierwszym członem (A). Wersję tę można pobrać w standardowy sposób, przyciskiem Sprawdź, czy jest nowsza wersja na formie komunikacji z serwerem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #149 dnia: 18 Maja 2008, 05:28:44 »
Co do prawych zwrotek - mankamentem jest fakt, że po uruchomieniu symka, ich domyślnym położeniem jest po tych "upiększających" zabiegach '-'. Gdy w sceneriach wywołuje się eventy przekładające pierwszy raz dane zwrotnice mimo faktu, że wie się że dana jest już żądanym położeniu, nie robi nam to różnicy. Jednak gdy przekładanie feralnych zwrotek zostało pominięte (bo wiadomo, że są w żądanym położeniu) - teraz może sprawić to problem.