Ankieta

Czy jesteś zwolennikiem wagonów sterowniczych?

Tak
7 (43.8%)
Nie
9 (56.3%)

Głosów w sumie: 15

Głosowanie skończone: 17 Maja 2007, 14:49:29

Autor Wątek:  Wagony sterownicze  (Przeczytany 3001 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5904
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 428
Wagony sterownicze
« dnia: 17 Maja 2007, 14:47:45 »
Czy ktoś jest w stanie odpowiedzieć czemu na PKP nie stosuje się wagonów sterowniczych?
Ja widzę w tym same zalety. Ale może ze względu na tradycję,  w Polsce tego nie będzie?

andrev1989

  • Gość
Wagony sterownicze
« Odpowiedź #1 dnia: 17 Maja 2007, 15:22:08 »
Jeżeli chodzi Ci o składy typu Push & Pull to ja jestem przeciwnikiem, a to dlatego, że nasze społeczeństwo nie jest do tego przyzwyczajone, znowu wzrosłaby liczba wypadków z udziałem pociągów. Ktoś kto idzie po torach popatrzyłby że to wagon jest przodem do niego i nie zsunąłby się z drogi...

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Wagony sterownicze
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Maja 2007, 16:51:07 »
KM zamówiły składy push&pull, mają się pojawić na szlakach w przyszłym roku więc troche cierpliwości.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Wagony sterownicze
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Maja 2007, 17:15:39 »
Cytat: "andrev1989"
Ktoś kto idzie po torach popatrzyłby że to wagon jest przodem do niego i nie zsunąłby się z drogi...

Kiepski argument. Pocia jest zawsze osygnalizowany sygnałami czoła i końca pociągu. Jeśli świeca białe światła to znaczy że to jest przód. Pozatym Pull & Push od strony wagonu wygląda jak EZT więc tym bardziej argument nie trafiony bo ten sam problem dotyczyłby każdego kibla.
Jestem za kabinami sterowniczymi gdyż ułatwia to zmiane kierunku w wielu mijscach gdzie nie można się "objechać" lokomotywą a to rozszerza możliwości składów psażerskich z lokomotywą zwłaszcza na trakcji spalinowej.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Wagony sterownicze
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Maja 2007, 17:18:31 »
Cytat: "hejnal"
Cytat: "andrev1989"
Ktoś kto idzie po torach popatrzyłby że to wagon jest przodem do niego i nie zsunąłby się z drogi...

Kiepski argument. Pocia jest zawsze osygnalizowany sygnałami czoła i końca pociągu. Jeśli świeca białe światła to znaczy że to jest przód. Pozatym Pull & Push od strony wagonu wygląda jak EZT więc tym bardziej argument nie trafiony bo ten sam problem dotyczyłby każdego kibla.
Jestem za kabinami sterowniczymi gdyż ułatwia to zmiane kierunku w wielu mijscach gdzie nie można się "objechać" lokomotywą a to rozszerza możliwości składów psażerskich z lokomotywą zwłaszcza na trakcji spalinowej.


Całkowicie się zgadzam.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 919
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wagony sterownicze
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Maja 2007, 19:14:29 »
no to już lepiej zamiast argumentowac w sposób że będzie więcej niebezpieczeństwa jest bez sensu. Bo to już jest wina tych co by przechodzili lub przejeżdzali przez przejazdy a składziki to i tak tylko mają wytyczoną trasę przez tory więc ja tu problemu nie widzę.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%